کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به روایت نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم؛

سردار همدانی عاشق کدام شهید بود؟ +‌ عکس

21 خرداد 1397 ساعت 13:57

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید چلویی به امور معنوی توجه ویژه داشت، گفت: شهید همدانی به امیر چلویی عشق می‌ورزید.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر به بیان خاطراتی از شهید امیر چلویی پرداخت و اظهار کرد: جانباز شهیدچلویی به عنوان یکی از هسته‌های اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از سرداران شناخته شده به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این شهید شخصیتی فکور، دارای برنامه و یکی از پشتیبانان دوران دفاع مقدس در بخش لجستیک و تدارکات در تیپ انصارالحسین(ع) به حساب می‌آمد، افزود: شهیدهمدانی با یارانی همچون شهیدان چلویی، علی چیت‌سازیان، حسن ترک، حاجی‌بابایی و بهادربیگی معنا و تفسیر می‌شود.



نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهیدچلویی یکی از یاران کلاس درس هجرت، جهاد و شهادت بود که سالیان سال دوران طولانی جانبازی را سپری کرد و در نهایت به جمع دوستان شهیدش پیوست، عنوان کرد: این شهید در دوران خدمت خود در شورای سپاه پاسداران، مدیرکل بنیاد جانبازان همدان و نیروی زمینی سپاه پاسدران به ایفای مسئولیت پرداخت و دین خود را نسبت به امام راحل، انقلاب و خانواده‌های شهدا ادا کرد.

وی با بیان اینکه تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس این شهید را با تبسم و لبخندی می‌شناختند و حال از او جز مهرورزی توصیف دیگری ندارند، ادامه داد: امیر چلویی از جمله افرادی بود که انس عجیبی با حاج سیدرضا فاضلیان، آیت‌الله عندلیب‌زاده و مرحوم آیت‌الله آقانجفی داشت.

رضوی‌مهر با بیان اینکه کلاس‌های معنوی و معرفتی زیر نظر این شهید و بسیاری از بزرگان برای سپاه پاسداران همدان تدارک دیده می‌شد، عنوان کرد: این شهید به امور معنوی از جمله نماز اول وقت توجه ویژه داشت و در مساجد متعدد برای اقامه نماز شرکت می‌کرد.

وی گفت: در بحث پشتیبانی از محور مقاومت در لبنان، پاسدارانی که از همدان به این نقطه اعزام شدند تمام شرایط را این شهید والامقام فراهم می‌کرد و همواره خود در دوران سخت از نهضت آزادی‌بخش فلسطین دفاع می‌کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهیدچلویی انس عجیبی با شخصیت‌ها و مبارزان قبل از انقلاب داشت، گفت: از جمله آنها می‌توان به مرحومه دباغ، شهید محمود شهبازی و هادی خضریان و بسیاری از شهدای دیگر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این شهید ذخیره‌ای برای نظام و انقلاب بود و حال به جمع دوستان خود پیوسته و امروز یاران انصارالحسین(ع) در سوگ او مغموم هستند، عنوان کرد: ترکش در کنار مهره کمر این شهید قرار داشت و امکان عمل نبود ولی تمام فکر و ذکرش نزد دوستان و یاران شهیدش بود.


رضوی‌مهر با اشاره به اینکه زمانی که شهیدهمدانی به دیدار او رفته بود شهید چلویی با تبسم گفت، شهید ترک را نیاورده‌ای؟ افزود: این سراغ گرفتن نشان از این داشت که هنوز خود را در دوران دفاع مقدس می‌دید و لحظه‌ای از یاد شهدا غافل نبود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همواره به او عشق می‌ورزید و مدام پیگیر مسائل درمان او بود، تصریح کرد: باید به خانواده این شهید تبریک گفت که سال‌ها دوران جانبازی را تحمل و خود را وقف آن کردند.
نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز شهید چلویی میهمان امام راحل و شهداست چراکه شهدا چلویی را بهتر از اهل زمین را می‌شناسند، خاطرنشان کرد: او آبروی خود را خرج کرد تا عزت رزمندگان اسلام حفظ و اهداف سپاه پاسداران تحقق یابد.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 618998

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/618998/سردار-همدانی-عاشق-کدام-شهید-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com