کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

برگزاری ۴۰۰ جشن گلریزان در یک ماه

21 خرداد 1397 ساعت 12:46

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از همیاری خیرین در راستای آزادی محکومان جرایم غیرعمد از افزایش تعداد برگزاری جشن‌های گلریزان این نهاد تا 400 مراسم در ماه رمضان خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا،  سید اسدالله جولایی با اشاره به منابع مالی این نهاد حمایتی گفت: از ابتدای تاسیس این مجموعه، مبالغ مورد نیاز بدهکاران مالی و دیات از طریق کمک‌های نوعدوستانه خیرین یا از محل برگزاری همین جشن‌های گلریزان تامین شده و اگر چه درصد کمی از محبوسان واجد شرایط جهت دریافت وام به موسسات مالی یا بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما همین جمعیت کوچک به دلیل موانع بانکی مربوط به تضامین یا سابقه حبس بی‌بهره‌ از حمایت‌های ستاد دیه نبودند.

وی استقبال عمومی از جشن‌های گلریزان امسال را نشان از اعتماد خیرین به این ستاد مطرح کرد و افزود: رمضان سال گذشته در مجموع میزبان 313 جشن گلریزان بودیم اما امسال به دلیل افزایش تعداد محکومان غیرعمد تا 18 هزار زندانی و البته افزایش نرخ دیه و تورم به منظور کاهش حداکثری جمعیت فعلی محبوسان برگزاری 377 جشن گلریزان را طراحی کردیم که علاوه بر این برنامه سازمانی، خرسندیم تا به امروز با استقبالی که صورت گرفته استان‌های بزرگ کشور در تدارک برپایی مراسم دیگری هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: تا به امروز 90 درصد جشن‌های گلریزان برگزار شده و برای نمونه خیرین استان فارس با شرکت در بیش از 25 جشن گلریزان کمکی معادل 92 میلیارد و 960 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کرده‌اند که البته این مبلغ به دلیل تداوم برنامه‌های گلریزان تا پایان ماه رمضان افزایش هم خواهد داشت.

جولایی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین جذب مشارکت‌های مردمی را داشتند، گفت: بعد از مردم نوعدوست استان فارس، اصفهانی‌ها در قالب برگزاری چهار جشن گلریزان و جمع‌آوری مبلغی معادل 67 میلیارد ریال، خوزستانی‌ها با کمکی افزون بر 55 میلیارد ریال و تبریزی‌ها نیز با حمایت 23 میلیارد ریالی خود در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دادند.

وی با اشاره به فهرست ارایه شده از سوی 20 استان، رقم جمع‌آوری شده در این گلریزان‌ها را 500 میلیارد ریال مطرح کرد و افزود: با این کمک خیرین به طور قطع درصد قابل توجهی از زندانیان غیرعمد حال حاضر ندامتگاه‌های کشور آزاد و به آغوش خانواده بازخواهد گشت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: چراغ جشن‌های گلریزان امسال با کمک 400 میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب روشن و تا به امروز غیر از مراجعات حضوری به ستاد، خودپردازها یا بانک‌های عامل، تنها از طریق سامانه تلفن همراه بیش از 3500 نیکوکار با وارد کردن کد دستوری « 7777 * 780 * » در امر آزادی 18 هزار محبوس نیازمند زندان‌های کشور مشارکت داشته‌اند.
 


کد مطلب: 618973

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/618973/برگزاری-۴۰۰-جشن-گلریزان-یک-ماه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com