جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روش‌های درمان یبوست در طب سنتی

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 618967
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به یبوست به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی، گفت: یبوست باید علت‌یابی و درمان شود چرا که می‌تواند بسترساز بسیاری از بیماری‌های دیگر باشد.
روش‌های درمان یبوست در طب سنتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،«سید کاظم کاظمینی» با اشاره به یبوست به عنوان یک بیماری گوارشی شایع در میان مردم، اظهار کرد: یبوست علاوه بر آن که خود یک بیماری محسوب می‌شود، بستر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند .

وی افزود: در شرایط طبیعی به ازای هر وعده غذا خوردن باید یک نوبت اجابت مزاج کامل و راحت صورت ‌گیرد تا منجر به بروز یبوست در فرد نشود .

این متخصص طب سنتی با بیان این که یبوست علل متفاوتی دارد لذا برای درمان آن باید ابتدا علت‌یابی شود، در رابطه با رفع یبوست با استفاده از طب سنتی، گفت: پرهیز از مصرف غذاهای خشک مثل سرخ کردنی‌ها و غذاهایی با ادویه‌جات تند و ورزش روزانه، عواملی هستند که در کاهش یبوست تاثیر دارند .

وی در مورد روش‌های موثر در رفع این بیماری نیز عنوان کرد: مصرف ناشتای یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب جوش به صورت گرم با یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش و مصرف آن پس از 10 دقیقه در حالت ناشتا، می تواند این بیماری را رفع کند.

کاظمینی خوردن آش رقیق که با برگ چغندر یا اسفناج تهیه شده باشد را نیز از دیگر روش‌های موثر در رفع این بیماری خواند.
این متخصص طب سنتی یکی دیگر از روش‌های موثر در معالجه یبوست را ماساژ اطراف ناف با روغن زیتون یا روغن بادام از طریق کف دست و در جهت عقربه‌های ساعت ذکر کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *