جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتخاب رشته بیش از ۴۶ درصد داوطلبان در آزمون ارشد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 618850
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۴۶ درصد داوطلبان کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: مهلت انتخاب رشته ساعت ۲۴ فردا سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ماه پایان می‌پذیرد.
انتخاب رشته بیش از ۴۶ درصد داوطلبان در آزمون ارشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب افزود: به منظور انتخاب رشته آن دسته از داوطلبانی که تاکنون موفق به انتخاب رشته نشدند، مهلت تا ساعت ۲۴ فردا سه شنبه ۲۲ خرداد ماه جاری تمدید شده و داوطلبان می‌توانند با توجه به اصلاحیه دفترچه‌ای که عصر روز شنبه ۱۹ خرداد منتشر شده است، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به صدور مجوز رشته‌های جدید بعد از انتشار دفترچه راهنما برای برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط دفتر گسترش آموزش عالی، اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ عصر روز شنبه ۱۹ خرداد روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت، داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، می‌توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی همچنین افزود: از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت‌نام کننده در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷، تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گفته توکلی، تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۲۶۵ هزار و ۶۲۰ نفر و یا به نوعی ۴۶.۲۸ درصد داوطلبان نسبت به انتخاب رشته آزمون ارشد اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد شده‌اند نیز ضرورت دارد برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کرده و بر اساس ضوابط دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *