جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یونجه هم به کشورهای عربی قاچاق می‌شود

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 618847
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به قاچاق یونجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: این در حالی است که در شرایط کم آبی کشور تولید هرتن یونجه خشک به ۲۰۰ تن آب نیاز دارد.
یونجه هم به کشورهای عربی قاچاق می‌شود
به گزارش جهان نيوز، سید احمد مقدسی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به اینکه موضوع مزبور در کشور مسبوق به سابقه است، افزود: دستگاه های نظارتی و کنترلی باید جلوی خروج یونجه از مرزها را سد کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یونجه گیاهی پر آب بر است، اظهارداشت: برای تولید هرتن یونجه خشک به 200 تن آب مورد نیاز است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: ایران به دلیل مواجه با بحث کم آبی از سه تا چهار سال گذشته یونجه را از کشورهای جنوب اروپا وارد می کند.

وی همچنین با بیان اینکه صادرات یونجه ممنوع است، افزود: این غذای مهم دامی زمانی از کشور خارج می شود که دامداران در تامین علوفه مورد نیاز جهت تعلیف دام با کمبودشدید مواجه هستند.

مقدسی تصریح کرد: قاچاق یونجه موجب افزایش قیمت علوفه دامی و در نتیجه رشد نرخ محصولات لبنی و پروتئینی در جامعه خواهد شد.

وی گفت: هرساله یونجه تولید داخل به سبب قیمت مناسب و فروش خوب بصورت قاچاق از جنوب کشور روانه بازارهای ممالک حاشیه خلیج فارس می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن اشاره به اینکه نقش و اهمیت گیاهان علوفه ای بالاخص یونجه در تعلیف دام و در نتیجه تامین پروتئین حیوانی بر کسی پوشیده نیست، یادآورشد: در حال حاضر استان های همدان، قم، اصفهان و خوزستان از جمله مراکز عمده تولید یونجه در کشور هستند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *