جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

۳۰میلیون حقوق تنها برای یک روز کار در بیمارستان

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 618780
دادستان مرکز مازندران درباه بررسی روند خطاهای مدیریتی در استان گفت: پرونده‌های مختلفی در ارتباط با خطاهای مدیران داریم و خیلی از موارد را نمی‌توان رسانه‌ای کرد ولی بیش از 50 پرونده در حال رسیدگی است.
۳۰میلیون حقوق تنها برای یک روز کار در بیمارستان
به گزارش جهان نيوز، پس از انتصاب دادستان مرکز مازندران  در تاریخ 10 اسفند ماه سال گذشته شاهد تغییرات شگرفی در حوزه دادستانی مازندران هستیم به‌طوری‌که با گذشت حدود چهار ماه از انتصاب می‌توان تغییرات را به عینه مشاهده کرد و برخوردهای بسیاری در زمینه مشکلاتی از جمله دریاخواری، جنگل‌خواری، ماسه خواری، سوءمدیریت، رسیدگی به مشکل زباله و ساحل و سایر صورت گرفت؛

در این زمینه گفت‌وگویی با سیدیونس حسینی عالمی دادستان مرکز مازندران ترتیب داده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم؛

ورود دادستانی به پدیده ماسه‌خواری
*فارس: اخیرا در فضای مجازی فیلم‌های منتشر می‌شود در ارتباط با ماسه‌خواری در این زمینه چه برخوردی در دستور کار شما قرار دارد؟
 یکی از مشکلاتی که در بحث منابع طبیعی با آن مواجه هستیم بحث برداشت غیرمجاز شن و ماسه است، مهم‌ترین موضوع ضرورت توجه به حفظ بستر رودخانه است ولی در جامعه ما در این زمینه حساسیت وجود ندارد.
بستر برخی از رودخانه‌های در مازندران به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه به گِل رسیده است که در زمان بارندگی‌های تند شاهد مشکلاتی هستیم؛ به‌دلیل اینکه کف رودخانه برداشت شده هیچ‌گاه ترمیم نمی‌شود.

با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه به منابع طبیعی و محیط زیست ضربه می‌زنیم؛ چراکه این مهم حقوق عامه مردم است.در زمینه برخورد با این بحث دادستان‌ها بازدیدهای متعدد و سرزده‌ای را در دستور کار دارند؛ چراکه بحث جدی است و باید جلویش گرفته شود.

نباید قرق‌بانان و جنگل‌بانان نیروهای بومی باشند
*فارس: برای برخورد با پدیده جنگل‌خواری چه اقداماتی صورت گرفته است؟ و به نظر شما برای کارساز شدن نظارت‌ها چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟
بحث جنگل‌ها از دغدغه‌های اصلی ما محسوب می‌شود؛ به این دلیل که سرمایه ملی و حق همه مردم است و همه باید در حفظ آن کوشا باشیم.
عمده مشکلاتی که در بحث منابع طبیعی با آن مواجه هستیم تعداد محدود نیروهای قرق‌بان و جنگل‌بان در سطح جنگل‌های مازندران است و بحث دیگر بومی بودن قرق‌بانان است که این موضوع موجب می‌شود در برخورد با مجرمان ملاحظاتی داشته باشند و تمام تلاش بر این است از نیروهای بومی در منطقه خود استفاده نشود.

ابراز نگرانی از حفاظت جنگل به صورت سنتی
لازم است مردم در حفظ منابع طبیعی به مسؤولان کمک کرده و متخلفان را معرفی کنند؛ این مهم  اصلی‌ترین دغدغه همه مسؤولان قضایی باتوجه به فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی، دریا و جنگل به عبارتی سرمایه ملت ایران است.

با توجه به بحث تغییر اقلیم با مشکلاتی در سطح جنگل‌های مازندران مواجه هستیم که به از بین رفتن منابع طبیعی منجر شد؛ باید بدانیم همانند جنگل‌های هیرکانی مازندران در دنیا وجود ندارد و همه مردم باید در این زمینه حساس باشند و هر جا مشاهده کردند منابع طبیعی از بین می‌رود به  دادستان‌ها گزارش کنند تا برخوردی مناسب در این زمینه شود؛ دسترسی به دادستان‌ها خیلی آسان است ولی امکانات باید ایجاد شود.

منکر مشکلات در زمینه کوه خواری، جنگل‌خواری و سایر نیستیم
*فارس: به‌نظر شما طی سال‌های اخیر  تغییری در مشکلات مربوط به کوه‌خواری، جنگل‌خواری و سایر موارد از این دست حاصل شد؟ آیا با محدودیت مجوز شرکت‌های خدمات‌رسان می‌توان جلوی این مشکلات را گرفت؟
در بحث جنگل‌خواری و کوه‌خواری منکر مشکلات نیستیم ولی باید جلوی این قصه گرفته شود و شرکت‌های خدماتی ازجمله آب، برق و گاز نیز در مناطقی از جمله بستر رودخانه‌ها یا در دل جنگل از ارائه خدمات خودداری کنند.

*فارس: در شرایطی که خوش‌نشین‌ها به‌راحتی اقدام به ساخت ویلا در مناطق استان می‌کنند روستاییان با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه هستند، آیا اقدامی برای تسهیل روند ساخت‌وساز برای روستاییان در دستور کار قرار دارد؟ 
در زمینه مشکلات ساخت‌وساز برخی روستاییان، تا حدودی مشکلات حل شده و سازمان‌های متولی در این زمینه تلاش می‌کنند، با گرفتن تعهد آب، برق و گاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد البته اگر در بستر رودخانه و یا در حاشیه جنگل نباشد.

مازندران با دارا بودن جنگل‌های وسیع از داشتن یک بالگرد محروم است
*فارس: باتوجه به اینکه هر ساله شاهد آتش‌سوزی‌هایی در سطح جنگل‌های مازندران هستیم که به نابودی بخش از جنگل‌ها  منجر می‌شود، آیا دادستانی در این  زمینه پیگیری‌هایی در دستور کار خود دارد؟
در این زمینه نیز پیگیری‌های مختلفی صورت گرفته است؛ اما موضوع مهم بحث عمدی بودن آن است که باید احراز شود، شاید دلیل آتش‌سوزی روشن کردن آتش نباشد گرمای هوا موجب گسترش آتش می‌شود؛ اما موضوع مهم این است مازندران با دارا بودن جنگل‌های وسیع از داشتن یک بالگرد محروم است و موضوعی که ما را نگران و نگران‌تر می‌کند این است که هنوز مهار آتش در استان به‌صورت سنتی صورت می‌گیرد که لازم است در این زمینه مسؤولان به‌صورت جدی توجه کنند.
مشکل اصلی ما در بحث آتش‌سوزی صعب‌العبور برخی از مناطق و سنتی عمل کردن ماست.

 مهم‌ترین موضوع این است که مردم در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست همراه ما باشند؛ چراکه همراهی مردم موجب می‌شود بخش اعظمی از مشکلات از بین رود.
*فارس: آیا دادستانی در زمینه مسمومیت در کلاردشت ورود پیدا کرده است؟
به دادستان‌های کلاردشت و عباس‌آباد در این زمینه مأموریت ویژه داده شده تا این موضوع را به‌صورت جدی مورد بررسی قرار دهند و این موضوع نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

شرایط سواحل ما اصلا مناسب نیست
*فارس: وضعیت سواحل مازندران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شرایط سواحل ما اصلا مناسب نیست و برخی مناطق آلوده از لحاظ زیست‌محیطی است که هنوز جواب قطعی در این زمینه نیامده درصورت اینکه پاسخ قطعی دریافت شد باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در این مناطق شنا نکنند ولی روی این موضوع کار نشد و در این زمینه حساسیت ایجاد نشد؛ چراکه این مهم جز حقوق اساسی مردم است.
حق همه مردم این است از ساحل پاک و بدور از آلودگی زیست‌محیطی بهره‌مند شوند.

سه‌شنبه‌ها؛ سنتی خوبی بین مدیران
*فارس: چرا مدیران خودشان را از مردم جدا می‌دانند و وظایف آنها در برابر مردم چیست؟
این مردم حقوقی دارند از جمله محیط زیست سالم، آب و هوا، فضای غیرآلوده و بدور از آلودگی که باید در اختیارشان قرار گیرد و مردم نیز باید بدانند مدیران در لاین زمینه پیگیر هستند.
تمام قوا باید شنونده بسیار خوب و پاسخ‌دهنده در حوزه اختیارات و مأموریت خود باشند، چرا که اگر مدیری شنونده خوبی نباشد نمی‌تواند پاسخگو باشد و  در این زمینه خاطره‌ای دارم که سنگین‌ترین حکم را به متهم دادم ولی از ما تشکر کرد، پس از جلسه دادگاه که 15 سال حکم حبس دادم متهم به سمتم آمد تصور بر این بود به من حمله یا برخورد کند ولی دستم را بوسید و گفت شما مانند انسان با من برخورد کردید و بی‌حرمتی و بی‌احترامی نکردید، جرمی که مرتکب شدم را قبول دارم و اعتراضی نسبت به آن ندارم همین که حرمت انسانی من را نگه داشتید متشکرم.
باید مدیران پاسخگوی خوبی باشند؛ تا شنونده خوبی نباشند پاسخ‌دهنده خوبی نیز نخواهند بود، سه‌شنبه‌ها نیز سنت خوبی ایجاد شده که مردم زیادی به ما مسؤولان مراجعه می‌کنند که باید تلاش کنیم شنونده خوبی باشیم.

چرا ما مسؤولان حواس‌مان نیست، تمامی تلاش‌مان باید بر این باشد در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به‌ویژه در مازندران حساسیت‌های لازم ایجاد شود، در همین زمینه باید حساسیت‌های لازم در حوزه دادستانی و مدیریت ایجاد شود به این دلیل موضوع بسیار مهمی است.

*فارس: آیا پیگیری‌هایی از سوی دادستانی در ارتباط با تصادفات جاده‌ای صورت گرفته است؟
از آغاز کارم در مازندران به‌عنوان دادستان مرکز مازندران مکاتباتی باعنوان رفع موانع و تصادفات جاده‌ای به معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها و پلیس راه ارسال کردیم تا این مهم مورد پیگیری قرار گیرد.
بحث بودجه از مهم‌ترین مشکلات ما محسوب می‌شود و اعتبار مناسب نیست بیشتر شهرهای مازندران در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.
موضوع دیگر در این زمینه این است که فرهنگ رانندگی اصلاً مناسب نیست و مردم رعایت نمی‌کنند البته مشکلاتی نیز در بحث جاده‌ها داریم که باید در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

*فارس: مردم احساس می‌کنند مدیران مصونیت دارند آیا در زمینه برخورد با مدیران پرونده‌ای در دستور کار خود دارید؟
پرونده‌های مختلفی در ارتباط با مدیران داریم ولی خیلی از موارد را نمی‌توان رسانه‌ای کرد، 6 تا 7 پرونده علیه مدیران راه و شهرسازی داریم که در حال رسیدگی است ولی شاید صلاح نباشد رسانه‌ای شود. 
همچنین بیش از 50 پرونده از مدیران راه و شهرداران در ارتباط با نواقص و مشکلات جاده‌ای در دادسرا داریم که در حال رسیدگی است.
سه تا شهرداران تعقیب شدند و برخی از شهرداران محکومیت دارند.

**حدود یک ساعت از مصاحبه گذشت که زنگ گوشی دادستان به صدا درآمد و با عذرخواهی گفت باید به این تماس پاسخ دهم چرا که مادرم است و در هر شرایطی که باشم باید پاسخگوی مادرم باشم،
عالمی ادامه داد: پنج ساله بودم که پدرم را از دست دادم و مادرم هم برایم پدر بود هم مادر، الان هم هر جا صدا بزند و کاری داشته باشد باید جواب دهم مادر من تمام زندگیم است، البته خواهرم نیز زمان فوت پدرم 10 ماهه بوده که در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کند.

مشکلات زباله در مازندران
*فارس: زباله مهم‌ترین مشکل مازندران است در این زمینه داستانی چه اقداماتی برای برون‌رفت از این مشکل در دستور کار خود قرار داده است؟
بحث زباله مهم‌ترین مشکل مازندران محسوب می‌شود، بازدید‌های مختلفی از مراکز دفن زباله در شهرستان‌های ساری، آمل و بابل صورت گرفته و محل دفن زباله قائم‌شهر نیز مقابل چشم همه است و تصاویری نیز از دفن زباله در بابلسر مشاهده کردم که باید برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

زمینی به مساحت 375 متر مربع در شهرستان آمل برای احداث کارخانه زباله‌سوز درنظر گرفته شده که به دنبال محلی برای دفع زباله هستند و در ساری نیز کارخانه زباله‌سوز دارد به نتیجه می‌رسد ولی برخی از تجهیزات آن کامل نشده است.

درباره سایت بابل برای تصفیه شیرابه‌ها و پساب‌های زباله طرح‌هایی ازسوی دانشگاه نوشیروانی بابل انجام شده ولی نتیجه مطلوب حاصل نشده است و در این زمینه جلسات مختلفی برنامه‌ریزی شده تا به نتیجه مطلوب برسد.

در ارتباط با مشکل زباله باید زمین مناسب برای دفن زباله تحویل شهرداری شود و شهرداری نسبت به دفع آن اقدام کند، الان همه مسؤولیت‌ها برعهده شهرداری‌ها واگذار شده است.
دولت فعلی بودجه خوبی برای سایت آمل، ساری و بابل در نظر گرفته و این زمینه را مدیران اجرایی فراهم کنند که توجه لازم در زمان گذشته نشد و باید فعالیت جدی شود.
در حال حاضر نمی‌توانیم روش دفع زباله فعلی را تایید کنیم، تلاش‌های بسیاری در این زمینه می‌شود ولی لازم است سرعت بیشتری بگیرد و مدیران اجرایی تلاش بیشتری کنند، باید تلاش‌های به نقطه‌ای برسد که مردم نتایج آن را به عینه مشاهده کنند.

*فارس: در ارتباط با مجازات‌های جایگزین صحبت‌هایی شده آیا این شیوه نو در مازندران پیاده شده است؟
هدف از مجازات‌های جایگزین این است که بسیاری از انسان‌ها نباید در زندان باشند ولی باید متنبه شوند و باید گفت همیشه مجازات عملی زندان نیست و برخی جرایم جایگزین حبس است.

در مازندران از این قبیل مجازات موارد زیادی در حوزه دادسرا و دادگاه داشتیم به‌طوری‌که در تعیین مجازات حبس یکی از قضات عباس‌آباد در تعیین مجازات حبس رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

خیلی از افراد در بستر دریا سند دارند 
*فارس: در بحث آزادسازی سواحل شاهد مشکلاتی هستیم، یکی از مشکلات بحث پلاژهای خصوصی از جمله پلاژ قوه قضاییه است، در این زمینه دستگاه قضا چه برنامه‌ای دارد؟
در بحث ساحل باید ادارات مربوطه آخرین وضعیت آب بررسی کرده ولی هنوز نتوانستیم اقدامی انجام دهیم، چراکه  بودجه بسیار سنگینی می‌طلبد به این دلیل در سال‌های اخیر شاهد عقب‌نشینی‌های دریای مازندران بودیم.
خیلی از افراد در بستر دریا دارای سند هستند و  بحث حریم دریا مطرح بوده که  اگر استنباط شود  باید عقب‌نشینی در حریم صورت گیرد.

اختلاس و سوءمدیریت برخی مدیران

*فارس: آیا گزارش‌هایی از اختلاس مدیران در مازندران دارید؟
گزارش‌های مختلفی از سوی سازمان بازرسی درارتباط با اختلاس، جابه‌جایی و سوء مدیریت داریم که در حال بررسی است.

تاکنون پرونده بدون کمیسیون ماده صد نداشتیم

*فارس: برخورد در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز مردم اعتقاد دارند جلوی مردم عادی گرفته می‌شود و در حالی برخی دیگر به‌راحتی اقدام به ساخت‌وساز در هر منطقه‌ای می‌کنند، آیا این موضوع درست است؟
پرونده‌های مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کمیسیون ماه صد شهرداری‌ها بررسی شده که براساس تصمیم‌گیری رای به تخریب و یا جریمه داده می‌شود؛ این‌گونه نیست برخورد نشود و تاکنون پرونده بدون کمیسیون ماده صد نداشتیم.

اولویت با محیط زیست است
*فارس: باتوجه به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اگر قرار باشد بین حفظ اشتغال و یا سلامت محیط زیست را انتخاب کنید شما اولویت را در چه می‌دانید؟
اولویت برای ما محیط زیست است؛ چرا که همان تعداد نیرویی که واحد صنعتی کار می‌کنند سلامتی‌شان به همان میزان در خطر است؛ در این زمینه با سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مکاتباتی انجام دادیم تا سوابق تمام معادن مازندران را در اختیار ما قرار دهند و منابع طبیعی و محیط زیست در زمینه وضعیت نظرات خود را ارائه دهند.

مرتضوی چند روز بعد از سکونت دستگیر شد
*فارس: در ارتباط با دستگیری سعید مرتضوی در مازندران، صحبت‌هایی بوده که از چند ماه قبل از مازندران حضور داشتند آیا این موضوع درست است؟ شناسایی توسط چه کسانی انجام شد؟
اصلا چنین چیزی نیست و چند روزی ساکن شده بود که دستگیری توسط مأموران تهران انجام شد؛ احتمالاً به کمک افراد بومی شناسایی شده و  مسأله مهم  این است دستگیر شده و به تهران منتقل شده است.

*فارس: اعتصابات کامیون‌داران موضوعی بوده که در سطح کشور شاهد آن بودیم، در مازندران هم اعتصاب را داشتیم در این زمینه پیگیری داشتید؟
دادستانی در این زمینه ورود پیدا کرده است، ماجرا از این قرار بوده که؛ بحثی که در بندرامیرآباد داشتیم این بوده که یک‌هزار و 300 کامیون‌دار فعالیت می‌کنند که بیشتر مربوط به حوزه نکا و بهشهر هستند.

براساس قانون هر شهرستانی باید صنف و تشکیلات در این زمینه داشته که ناهماهنگی بین صنف بهشهر و نکا ایجاد شد ، به این دلیل که بیشتر کامیون‌ها مربوط به حوزه نکا بوده و در حوزه جغرافیایی بهشهر مشغول فعالیت هستند که ناهماهنگی‌های به وجود آمده در این زمینه موجب نارضایتی کامیون‌داران شد که به جمع‌بندی رسیدیم.

 قرار بود دادستان‌های شهرستان‌های نکا و بهشهر با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صنفی تشکیل دهند و مجدداً رای‌گیری شود و صنف مجموعه باربری دخالت کند، همچنین امکاناتی را نیز اداره کل راهداری در اختیارشان قرار دهد تا با نظارت جدی بر تقسیم بار و نحوه نوبت‌دهی مشکلات حل شود.

ناهماهنگی بین شرکت‌ها موجب اعتراض‌هایی در بین کامیون‌داران شد و از بحث پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه ورود پیدا کردیم؛ دادستان‌های نکا و بهشهر مأمور شدند این موضوع را پیگیری کنند تا درگیری‌ها برای همیشه خاموش شود.

پیگیری فرااستانی موضوع  استفاده پرچم‌های استاندارد

*فارس: خبرهایی درباره نصب پرچم‌های استاندارد از قول شما منتشر شده، این اقدام از سوی شما با چه هدفی صورت گرفته است؟
پرچم هویت کشور و بیانگر فرهنگ و نگاه ملت به داخل و خارج و دیدگاه حکومت هر کشوری است و نماد ملی و بیانگر شعار و هدف نظام جمهوری اسلامی است؛اگر شرایط پرچم رعایت نشود برخورد جدی در این زمینه می‌شود.
مکاتبات متعددی به مدیران استانی، دادستان‌ها و شهرداران صورت گرفته و قرار است این مهم را به‌صورت کشوری پیگیری کنیم، به این دلیل که پرچم به‌عنوان نماد ملت همه مردم باید حساسیتی نسبت به پرچم داشته باشند و این فرهنگ بین مردم نهادینه شود و قصد داریم این موضوع را فرااستانی دنبال کنیم.

در این زمینه بیشترین تقصیر به اداره کل استاندارد برمی‌گردد که پیرو مکاتباتی که ما انجام دادیم برای تمامی ادارات و نهادهای مختلف نامه زدند، باید بگوییم استاندارد به وظیفه خود در حوزه پرچم عمل نکرد.

*فارس: با توجه به مشکلات کشاورزان و ممنوعیت کشت برنج به دلیل کم آبی و اینکه کشاورزان معتقد هستند کمبود منابع آب به آنها زمانی اعلام شد که امکان کشت جایگزین وجود نداشت؛  آیا دادستانی در این زمینه ورود پیدا می‌کند؟
در بحث کشاورزی پیگیری نکردیم، اگرچه مراجعاتی داشتیم، اگر زمان جلوگیری از کشت توسط مسؤولان دیر اعلام شده شاید قابل توجیه باشد به این دلیل که  انتظار باران اسفند ماه را داشتند ولی باید گفت در این زمینه به صورت مفصل وارد شویم. 

ورود جدی به خدمات حوزه عمومی
*فارس: در زمینه اشتباهات پزشکی از جمله مرگ مادر باردار کودک وتزریق اشتباه خون و تزریق اشتباه به چه نتایجی بررسی‌های شما رسیده است؟
در بحث اشتباه پزشکی ورود پیدا کردیم و به معاون دادستانی مهلت یک ماه دادیم که نشست‌های متعددی با مدیرکل پزشکی قانونی مازندران داشتند و در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفت.
با توجه به اینکه در حوزه قضا مأموریت جدی داریم در حوزه حقوق عمومی ورود پیدا کنیم جلسه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونان ترتیب دادیم که پیگیر حقوق مردم و ارائه خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شوند، گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه پزشکی در ماه 30 میلیون تومان حقوق می‌گیرد. ولی در ماه شاید یک بار به بیمارستان مراجعه نکند و تمام وقت خود را در بیمارستان‌های خصوصی سپری می‌‌کند.

در بسیاری از حوزه‌های عمومی ورود پیدا کرده‌ایم ولی هنوز اینمطالب را رسانه‌ای نکردیم چون به اندازه کافی پخته نشده است.در حوزه‌های عمومی خدمت‌رسانی کافی نمی‌شود سیاست دستگاه قضا این است که موضوع حقوق عمومی شناسایی و به‌صورت جدی پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هیچکس
Iran, Islamic Republic of
سلام آقا تو عنوان خبر گفتین "۳۰میلیون حقوق تنها برای یک روز" بعد توی متن خبر گفتین "در ماه 30 میلیون تومان حقوق می‌گیرد"
اونوقت این کجای اینه؟؟! :)

لطفا عنوانو درست کنید 30میلیون در ماه نه 30میلیون در یک روز