پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض به تحرکات منافقین در فرانسه و اروپا

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 618779
رئیس گروه روابط پارلمانی ایـران و اروپا طی نامه‌های جداگانه به ۳ مقام مجالس ملی و سنای فرانسه و پارلمان اروپا نسبت به تحرکات منافقین در اروپا به‌ویژه فرانسه هشدار داد.
اعتراض به تحرکات منافقین در فرانسه و اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی رئیس گروه دوستی ـ پارلمانی ایران و فرانسه طی نامه‌ای به «دولفین او» رئیس گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملی جمهوری فرانسه و فلیپ بونکرر رئیس گروه دوستی پارلمانی با ایران در مجلس سنای جمهوری فرانسه، تاکید کرد که تحرکات تبلیغی منافقین در خاک فرانسه مغایر با روابط دوجانبه ایران و فرانسه است.

رئیس گروه دوستی ـ پارلمانی ایران و فرانسه در این نامه با اشاره به دیدارها و گفتگوها با همتایان فرانسوی خود، تصریح کرده است: در فضای مثبت همکاریهای فیمابین با کمال تاسف مطلع گردیم که گروهک تروریستی منافقین بار دیگر با سواستفاده از قوانین جمهوری فرانسه اقدام به سازماندهی کنفرانس موخ 30 ژوئن 2018 در شهر ویلپنت نموده است.

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا همچنین تاکید کرده است: در اثر عملیات مسلحانه گروهک تروریستی منافقین بیش از 17 هزار نفر از شهروندان، مسئولین دولتی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به قتل رسیدند که براساس ادله، مستندات و شواهد عینی و غیرقابل انکار، موضوعی کاملا روشن بوده و نشان از ماهیت تروریستی گروهک فوق و اعضای آن در برنامه‌ریزی و انجام عملیات تروریستی در نقاط مختلف ایران دارد که مسبوق به سابقه بودن نام این مجموعه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا موکد آن است.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی خاطرنشان کرده است: اگرچه موضع اعلامی دولت و دیگر مسئولین محترم جمهوری فرانسه مبتنی‌بر عدم هرگونه تماس با گروهک مذکور است و اروپا و وزارت امور خارجه جمهوری فرانسه با موضع‌گیری صریح خود اعلام داشته که وجه خشن و غیردموکراتیک این سازمان موجب شده که بسیاری از سازمان‌ها حقوق بشر بر ماهیت فرقه‌ای و امتناع این سازمان برای چشم‌پوشی قطعی از خشونت صحه بگذارند، لکن با کمال تاسف همچنان شاهد اقدامات، تحرکات خصمانه، تبلیغ و ترغیب این گروهک در براندازی جمهوری اسلامی در خاک جمهوری فرانسه می‌باشیم که با اصول دوستی حاکم بر روابط دوجانبه در مغایرت بوده و استمرار این روند شائبه حمایت غیرمستقیم از این گروهک در کشرو دوست جمهوری فرانسه را نزد مردم کشورمان خصوصا خانواده قربانیان حملات تروریستی این گروهک تقویت می‌نماید. این درحالی است که با کمال تاسف شاهد سواستفاده تعدادی از مدعویت این گونه کنفرانس‌ها در بیان اظهاراتی مبنی‌بر سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که به هیچ وجه منطبق با فضای روابط دوستانه فیمابین دو کشور در سطوح مختلف نمی‌باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شده است: با عنایت به اجماع بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گری و همچنین تاکید همگان بر لزوم مقابله جدی با تمامی اشکال این پدیده شوم، این ابهام و سوال جدی وجود دارد که در سایه قوانین و کنترل شدید، چگونه امکان جمع‌آوری و هزین مبالغ هنگفت مالی از سوی گروهک تروریستی منافقین فراهم می‌آید و همچنان شاهد اغماض مراجع ذیصلاح در این خصوص هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شده است: انتظار کنونی از ایفای نقش مضاعف شما در ممانعت از تکرار این‌گونه اقدامات در سایه سابقه جنایات متعدد و گسترده گروهک نفاق در به شهادت رساندن تعداد کثیری از مقامات و مردم شریف ایران و وجود موجی از خشم و نفرت در داخل کشور است که امید می‌رود تا با همکاری متقابل، مانع تاثیرگذاری این‌گونه تحرکات بر فضای مثبت همکاری‌های دوجانبه باشیم.

بنابر این گزارش، رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا همچنین طی نامه‌ دیگری به یانوش لواندوفسکی رئیس هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا، ضمن اعتراض به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در اروپا خواستار روشنگری در خصوص ماهیت تروریستی این گروهک شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی تا کنون، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان بوده، تاکید کرده است: بیشترین تعداد ترورها در ایران توسط گروهک تروریستی منافقین به انجام رسیده است. با این وجود متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که عناصر این نهاد که دستشان به خون هزاران نفر از شهروندان عادی، مسئولین دولتی و پارلمانی ایران آلوده است، آزادانه در برخی کشورهای اروپایی درحال تردد بوده و به بهانه‌های دروغین دفاع از حقوق بشر، از امکانات و تسهیلات در پاره‌ای از پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی، بویژه پارلمان اروپا برای فریب افکار عمومی برخوردار هستند.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی در ادامه این نامه افزوده است: از طرفی پس از خروج غیرمنتظره و سیاسی نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا در سال 2009، شماری از مقامات و نمایندگان پارلمان اروپایی ضمن نادیده انگاشتن سوابق جنایات عوامل گروهک منافقین، در نشست‌ها و اجتماعات آنها شرکت می‌نمایند. این درحالی است که ممانعت از گسترش فعالیت‌های تروریستی و تسری جریانات افراطی به اروپا نیازمند همکاری‌های دوجانبه، تعامل صادقانه و اجتناب از رفتارهای دوگانه است. نباید از یاد برد که گروهک تروریستی منافقین از هیچ‌گونه تلاش مستقیم و غیرمستقیمی برای ایجاد شکاف بین دو طرف، بویژه پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا از توافق مذکور فروگذاری نکرده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به نشست گروهک تروریستی منافقین در 30 ژوئن 2018 با محوریت تقابل با جمهوری اسلامی ایران، خطاب به رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا تاکید کرده است؛ انتظار می‌رود پارلمان اروپا با عنایت به نگاه سازنده و مثبت خود به ارتقا مناسبات دوجانبه، ضمن روشنگری لازم نزد نمایندگان پارلمان اروپا در این خصوص که در راستای اهداف مشترک ایران و اتحادیه اروپا در پیشبرد موفق روابط تحت شرایط حساس جاری بشمار می‌رود، مساعی جمیله خود را بکار گیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *