کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رپرتاژ/

راهنمای سفر به دزفول شهر آب و آجر

20 خرداد 1397 ساعت 21:42


اگر هنوز جنوب غربی ایران را ندیده‌اید و به دزفول سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به دزفول برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.

دزفول، شهر جلگه‌ای استان خوزستان، با مساحت ۴۷۶۲ کیلومتر مربع شهری در جنوب غربی ایران است که آن را می‌توان یکی از نقاط سرسبز استان خوزستان دانست. این شهر زیبا آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است و به دلیل فرهنگ غنی صنایع دستی بسیار زیبایی هم دارد.

 


 

جاذبه های گردشگری دزفول

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری موجود در سطح شهر دزفول آثار تاریخی و مکانهای تفریحی نیز در این محدوده شهری وجود دارد.

 پیشینه تاریخی دزفول به عصر ساسانی می‌رسد، اما ایلامی‌ها و امپراتوری هخامنشیان هم در این سرزمین قدم گذاشته‌اند. به‌احتمال‌زیاد نام دزفول از «دژپل» و از کلمه دژ مشتق شده است، کلمه دژ به معنی قلعه است. تپه‌های باستانی زیادی اطراف دزفول وجود دارد و از این تپه‌های باستانی آثار ارزشمندی مثل اولین سند دریانوردی جهان، لوح‌های تکامل موسیقی و مهرهای استوانه‌ای چند هزارساله کشف شده است. و حمام کرناسیون (موزه مردم‌شناسی) به شماره ۸۴۷۷ در ردیف آثار ملى ایران به ثبت رسیده و یکی از بناهای دوره قاجاریه است. هم چنین میتوان به خانه تاریخی تیزنو ,خانه تاریخی سوزنگر, روستای  لیوس و شوادان نیز اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی دزفول را میتوان به آبشار های قلعه تل, آبشار شوی دزفول,  رود دز و تفریحگاه ساحلی کله‌علی, دریاچه شهیون (سد دز ), تالاب هور مزرعه, پارک جنگلی شقایق اشاره کرد.

 


 

آب و هوای دزفول

شهرستان دزفول دارای زمستان و پاییزی مدیترانه‌ای بوده و زیستبوم سرسبز آن از پایان زمستان تا آغازه‌های بهار بسیار دلپذیر است. این شهرستان با زیستبوم زیبای جلگه‌ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران است. گرم‌ترین و سردترین ماه‌های سال این شهرستان به ترتیب تیر و دی می‌باشند.

سوغات دزفول

حیف است راه درازی را تا دزفول آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگار از سفر بازگردید. معروف‌ترین و مرغوب ترین سوغات دزفول قلم نی است, بسیاری از خوشنویسان مطرح از قلم نی های دزفول استفاده میکنند. از دیگر سوغاتی های صنایع دستی میتوانیم به کپو بافی, خراطی, نمدمالی، گیوه‌دوزی، زرگری و ورشوسازی اشاره کنیم.

کلوچه محلی , حلوا قبیت (حلوایی سفیدرنگ و شیرین که از شیره و شکر تهیه می‌شود)، حلوا گردو، سیلان, حلواشکری و لوز کنجدی از جمله سوغاتی های خوراکی و خوشمزه دزفول است.

 

 

 

فرودگاه دزفول

فرودگاه دزفول در زمان محمدرضا شاه پهلوی در شهر دزفول و در حاشیه جاده دزفول به اندیمشک و به منظور استفاده‌های نظامی توسط مهندسین ایتالیایی ساخته شد. در کنار باند پرواز آن پایگاه چهارم شکاری دزفول واقع شده است. این فرودگاه در زمان دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در جریان سفرهای استانی در سال 1386 با واگذاری بخشی از زمین های پایگاه چهارم شکاری به فرودگاه مسافربری دزفول تبدیل و افتتاح شد و با چهار پرواز در هفته به مقصد تهران و مشهد شروع به کار کرد.

مسافت و زمان پرواز داخلی به دزفول

تهران به دزفول با فاصله 681 کیلومتر و حدود یک ساعت و پنج دقیقه زمان پرواز و قیمت بلیط هواپیما از تهران به دزفول و بالعکس دزفول به تهران شروع نرخ از 119300 تومان

مشهد به دزفول با فاصله 1118 کیلومتر و حدود یک ساعت پنجاه دقیقه زمان پرواز و قیمت بلیط هواپیما از مشهد به دزفول و بالعکس دزفول به مشهد شروع نرخ از 160000 تومان

 

اقامت در دزفول

دزفول ۴ هتل دارد که یک هتل  چهار ستاره, یک هتل سه ستاره و ۲ هتل 2 ستاره است، هم چنین دارای یک مهمان سرا نیز میباشد.
 

 

بلیط داخلی پرواز دزفول

در حال حاضر پرواز تهران به دزفول و بالعکس دزفول به تهران هر روز هفته و برای اولین بار پرواز مشهد به دزفول و بالعکس دزفول به مشهد در روزهای یک شنبه، دوشنبه, چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما دزفول به تهران و دزفول به مشهد و اطلاعات پرواز دزفول در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید.



 

تمام پرواز های دزفول برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان دزفول)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.


کد مطلب: 618772

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/618772/راهنمای-سفر-دزفول-شهر-آب-آجر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com