سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۵۳
​گزارشی درباره جلسه تعلیق بررسی FATF؛

تضمین برجام گونه عراقچی برای FATF

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 618657
عراقچی بیان می کند که تمام تمهیدات لازم در این لایحه اندیشیده شده است، سخنی که حرف های شبیه در پذیرش برجام بی حاصل و به تعبیری معیوب را به یاد می آورد.
تضمین برجام گونه عراقچی برای FATF
گروه سیاسی جهان نيوز: در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه، 20 خرداد)، درخواست بیش از 50 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مسکوت ماندن بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) به‌مدت 2 ماه، با رأی اکثریت نمایندگان تصویب شد. نمایندگان با 138 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در صحن علنی، با این درخواست موافقت کردند.

براساس رأی نمایندگان قرار شد، بررسی FATF در مجلس تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها به‌مدت 2 ماه مسکوت بماند.

در این جلسه که حدود 20 دقیقه از مجلس را به خود اختصاص داد نمایندگان مخالف و موافق این طرح صحبت کردند و از سوی دولت نیز «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و از اعضای تیم هسته ای کشورمان در حمایت از الحاق کشورمان به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم پشت تریبون مجلس سخنرانی کرد.


نقوی حسینی: با پیوستن به FATF خودتحریمی انجام می دهیم
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در مخالفت با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت:  مجلس در آستانه تصمیم‌گیری مهمی قرار دارد، قطعا تصمیم امروز مجلس در تاریخ انقلاب ثبت می‌شود و در کارنامه ما نوشته خواهد شد. امیدواریم با منطق، گفت‌وگو و استدلال بتوانیم تصمیمی در جهت منافع ملی، رشد و توسعه و آینده کشور برداریم.

وی افزود: هدف از دیپلماسی انجام مراودات بین المللی و عضویت در کنوانسیون ها باید تامین منافع ملی باشد. ایران در توافقنامه برجام نشان داد اهل منطق، گفت وگو و پایبندی به تعهد است و بالعکس آمریکایی ها نشان دادند غیرمنطقی بوده و براساس منافعشان رفتار می کنند.

وی ادامه داد: عضویت در کنوانسیون مذکور الزاماتی را در چارچوب تعیین شده توسط دشمنان برایمان رقم می زند به عنوان مثال اختیارات نظام پولی و مالی را با پیوستن به این کنوانسیون محدود می کنیم لذا آن وقت نمی توانیم با تحریم ها مقابله کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران بر اساس قانون داماتو، برجام، موشکی، تسلیحاتی، حقوق بشر و CFT  تحریم است، گفت: طبق اظهارنظر وزیر خارجه و رییس بانک مرکزی، آنها در زمان برجام با ما همکاری مالی و پولی نکردند، چطور می‌خواهیم این انتظار را داشته باشیم که با پیوستن به این کنوانسیون همکاری‌های لازم با ما صورت گیرد؟

نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه این کنوانسیون چارچوب‌هایی را توسط دشمنان ما تعیین کرده است، گفت: ما به برجام متعهد بودیم،‌ آژانس به عنوان تنها مرجع راستی‌آزمایی در ۱۱ بیانیه به رفتار ایران و عمل به تعهداتش صحه گذاشته اما آمریکا از برجام خارج شد و هیچ مجازاتی متوجه این دولت نشد. حال چرا ما می‌خواهیم مجددا خود را در چارچوب‌ها و الزاماتی قرار دهیم که توسط دشمنان‌مان طراحی شده است؟

نقوی حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون قانون داماتو، برجام، کاتسا و غیره در حال اجرا شدن است، اظهار داشت: بنابراین پیوستن به  FATF تاثیری بر رفع تحریم ها ندارد و در واقع خودتحریمی انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: اطلاعات کامل کشور مطابق با بلایی که در سوئیفت سرمان آمد در اختیار غربی ها قرار می گیرد؛ در واقع نهادها، ارگان های کشور به دو بخش تقسیم می شود که براین اساس نهادهایی که تحریم نشده اند نمی‌توانند با نهادهای تحریم شده همکاری داشته باشند. ایران با مذاکره مخالف نیست اما باید بدانیم عضو چه کنوانسیونی می شویم از این رو کنوانسیون مذکور ما را به بن بست می رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: باید یادآور شد وزارت خزانه داری آمریکا جزو چارت سازمانی FATF است.

وی با بیان اینکه با پیوستن به این کنوانسیون، آمریکایی‌ها ما را به صورت نقطه‌زن تحریم می‌کنند، گفت: ما مخالف پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی نیستیم اما اگر به این کنوانسیون بپیوندیم آثار منفی متوجه کشور می‌شود.
 

تاجگردون: پس از خروج آمریکا از برجام هنوز اقدام جدی از سوی اروپا نداشتیم
غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان متقاضی تعویق بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم به مدت دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپا، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در مصوبات اخیرش سه لایحه دولت را به تصویب رساند و همراهی خودش را اثبات کرد اما امروز چیزی که مهم است اینکه ما نیازمند یک وحدت عمومی برای عبور از این مسئله هستیم که باید آن را به دست آوریم.
 
وی افزود: پیشنهاد مسکوت ماندن این لایحه فرصتی برای دیپلمات‌های کشورمان است که بتوانند با اروپا مذاکره کنند چرا که بعد از خروج آمریکا از برجام  ما هنوز اتفاق جدی از سوی اروپا نداشتیم و این پیشنهاد یک فرصت است تا دولت به اروپا بگوید ایران باید تضامین لازم را برای ادامه برجام دریافت کند، چرا که ایران تاکنون هر آنچه را که باید انجام می‌داده، انجام داده است.
 
تاج‌گردون تصریح کرد:‌ از نمایندگان می‌خواهیم این لایحه را مسکوت بگذارند تا وحدت عمومی بین نمایندگان مجلس و دولت پیش آید.
 

نجفی: عضویت ما در لایحه FATF جلوی ضرر قطعی را خواهد گرفت
در ادامه این جلسه، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به عنوان مخالف مسکوت ماندن لایحه مذکور، اظهار داشت: عضویت ما در لایحه مذکور جلوی ضرر قطعی را خواهد گرفت و منافع محتمل را برای ایران ایجاد خواهد کرد.
 
وی افزود: تصویب امروز ما بهانه خوبی را به دست دشمنان ما و رژیم صهیونیستی و عربستان می‌دهد، با توجه به خروج آمریکا از برجام، شکافی بین روابط اروپا و آمریکا ایجاد شده اما مسکوت ماندن این لایحه یعنی عدم تصویب این سند می‌تواند مواضع اروپا و آمریکا را یکبار دیگر به هم نزدیک کند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ رشد اقتصادی 8 درصد بدون تعامل با دنیا حاصل نخواهد شد و امنیت ملی ما فقط در حوزه منطقه‌ای نهفته نیست، امروز 5 میلیون جوان بیکار داریم که دولت باید با عضویت در چنین کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدام به جذب فناوری و سرمایه کند تا مشکل جوانان نیز حل شود.
 
برخی از نمایندگان نیز در اثنای بررسی این لایحه در مجلس در اخطارهای قانونی نظرات خود را نسبت به این لایحه ابراز داشتند.


صباغیان در اخطار قانون اساسی: تصویب لوایح ۴ قلو ذیل FATF برای جلب نظر غرب است
مهدی صباغیان نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 154 قانون اظهارداشت: در اینکه ما به لایحه بین‌المللی بپیوندیم بحثی نیست، شروط مشخص شده هم خوب است اما مسئله‌ای که مطرح است این است که ما برجام را هم امضا کردیم امتیازات زیادی هم دادیم اما اتفاق خاصی نیفتاد.
 
وی افزود: قبل از اینکه در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری نظر خود را درباره برجام اعلام کند یک مرتبه 4 لایحه به مجلس آمد که به نظر می‌رسید این لوایح 4 قلو برای جلب نظر غرب بوده است.
 
صباغیان ادامه داد: اینطور به نظر می‌رسد که این لوایح 4 قلو و تصویب آنها این معنا را می‌رساند که ما از غرب می‌خواهیم از برجام خارج نشود و ما حتی حاضریم این لوایح را تصویب کنیم تا اروپا و غرب از برجام خارج نشوند اما اروپایی‌ها هم توجهی نکردند.
 

پژمانفر در اخطار قانون اساسی:دولت هنوز ترجمه صحیح پالرمو را به مجلس ارائه نکرده
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه امروز مردم نارضایتی دارند، عنوان کرد: ما با تصویب این لایحه بحرانی را در داخل کشور رقم می‌زنیم بحثی که به عنوان دستور اصلی مجلس قرار گرفته است اشکالاتی دارد که شورا به ‌آن وارد کرده است فقط یک زیر و زبر نیست که کمیسیون نسبت به اینها اصلاحات لازم را انجام بدهد. ایرادات جدی در این رابطه وجود دارد و قطعاً به علت عدم اصلاحات لازم شورای نگهبان مجدد آن را بازمی‌گرداند.
 
پژمانفر تصریح کرد: اصل ترجمه لایحه پالرمو اشکال دارد که محتوای موضوع را کاملاً تغییر داده است لذا اجازه دهید قبل از اینکه به شورای نگهبان برود اصلاحات لازم انجام شود.
 
در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای خواستار به تعویق افتادن 2 ماهه بررسی FATF شدند.
این نمایندگان خواستار این شدند که به دلیل شرایط فعلی برجام و خروج آمریکا از آن بررسی FATF به تعویق بیفتد.
 

حاجی‌دلیگانی در اخطار قانون اساسی: چرا با تصویب این لایحه می‌خواهیم کشور را دچار مشکل کنیم
حسین علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در نشست علنی صبح امروز یکشنبه (20 خرداد 978) با استناد به اصل 194 و 153 قانون اساسی اظهار داشت: کلیه مصوبات مجلس باید به تائید شورای نگهبان برسد.
 
وی افزود: در محتوای لایحه پالرمو اشکالات جدی وجود دارد و در متن کنوانسیون هم کاملا این ایرادات واضح است.
 
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد:‌به خاطر این ایرادات دولت یا کمیسیون شروطی را بیان کردند که اصل آن یعنی استرداد مجرمین.
 
وی اضافه کرد: در ماده 29 کنوانسیون هم عنوان شده هیچ شرطی پذیرفته نیست بنابراین هیچ  کدام از استثنائات که در این کنوانسیون بیان شده توسط طرف مقابل قابل قبول نیست.
 
حاجی‌دلیگانی همچنین خاطرنشان کرد: چرا می‌خواهیم با تصویب لوایحی همچون پالرمو کشور را دچار مشکل کنیم.


گودرزی در اخطار قانون اساسی: شایسته نیست اینقدر مقابل دشمن خودباختگی و عقب‌نشینی داشته باشیم
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز یکشنبه (20 خرداد 97) با استناد به اصل 153 قانون اساسی اظهار داشت: چه ضرورتی دارد با وجود اینکه آمریکا نسبت به تعهدات خود در برجام نقض عهد کرده است و در عین حال مشاور ترامپ برجام را مقابل جهانیان پاره کرد و آمریکا هم پُز آن را داد چنین لایحه‌ای را تصویب کنید.
 
وی افزود: امروز شایسته است که این قدر در مقابل دشمن خودباختگی و عقب‌نشینی داشته باشیم.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: این لوایح در واقع می‌خواهند پسابرجام را تسهیل کنند اما در حالی که از برجام چیزی باقی نمانده است چطور اروپا می‌خواهد بدون آمریکا در برجام بماند.


تضمین برجامی عراقچی برای FATF
این اخطارهای قانونی درحالی بود که عراقچی در سخنانی به عنوان نماینده دولت به ارائه توضیحاتی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم پرداخت و سعی کرد مانند برجام بیان کند که هیچ مشکلی در خصوص پیوستن ایران به این لایحه در آینده به وجود نمی آید.

عراقچی با قسم یاد کردن صحبت های خود را شروع کرد و گفت: امیدوارم توضیحاتی که می‌دهم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت و خداوند را شاهد می‌گیرم که در مه مبارک رمضان و با زبان روزه، چیز به جز حق و جز در جهت منافع ایران باشد را بیان نکنم.

وی افزود: همه سوءاستفاده‌های امنیتی اندیشیده شده، خودمان نیاییم بگوییم ممکن است غربی‌های گروه‌های مقاومت را تروریسم محسوب کنند، از نظر جامعه بین‌المللی و از نظر شورای امنیت فقط داعش، القاعده، طالبان و جبهة‌النصره تروریسم هستند. از ترس اینکه نکند در آینده غربی‌ها بگویند حزب‌الله تروریسم است، فشار به خودمان نیاوریم، امروز ما فشارهایی را به خودمان تحمیل می‌کنیم و کشورهای دیگر می‌گویند ایران حامی تروریسم است چون به این کنوانسیون نپیوسته و فشارهای مختلف و تحریم‌های مختلف را به خودمان تحمیل می‌کنیم از ترس اینکه مبادا در آینده مثلا بگویند حزب‌الله گروه تروریستی است، اگر آنان در آینده چنین کاری را انجام دهند، همان موقع برخورد می‌کنیم، در این کنوانسیون راه خروج دیده شده است، هر لحظه احساس کنیم چند کشور منافع گروه‌های مقاومت را در خطر قرار دادند، به راحتی از این کنوانسیون خارج می‌شویم، حق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران را هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند زیر سؤال ببرد. 

معاون وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: ما این حق حاکمیتی خودمان را داریم و هر لحظه احساس کنیم این کنوانسیون ضرری برای کشور دارد از آن خارج می‌شویم، چرا الان برای خودمان هزینه تحمیل کنیم و به خودمان خسارت بزنیم؟ الان صلاح کشور در این است با توجه به اینکه تحریم های آمریکا در حال بازگشت است، نباید به دست خودمان تحریم‌ها را به خودمان وارد کنیم، در شرایط خطیری که امروز ایران قرار دارد، نباید به دست خودمان تحریم‌های جدیدی را به خودمان وارد کنیم. 

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد : تمام تهدیدات این لایحه با حق‌شرط‌هایی که در آن ذکر شده، پوشش داده شده است.

البته عراقچی درحالی با قسم جلاله بیان می کند که ورود به این لایحه و الحاق ایران به این کنوانسیون مشکلی برای کشورمان ایجاد نمی کند که سابقه تیم هسته ای در این قول و قرارها در برجام مشخص است و مانند همین سخنان را در برجام از سوی تیم دیپلماسی کشورمان شاهد بودیم. از سوی دیگر اینکه تضمینی گرفته شود که در آینده برای ایران و محور مقامت که خط اول مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه است و امنیت کشورمان به این موضوع بستگی دارد بر اساس تفسیرهای مختلف کشورها از تروریسم بین المللی پیش نیاید، با این قول و وعدها چندان جور در نمی آید و چندان نمی توان به آن اطمینان کرد.

در این خصوص همواره آمریکایی ها حزب الله و حماس را تروریست نامیده‌اند و ایران را حامی تروریست قلمداد کرده اند. در اینجا با توجه به اینکه در این کنوانسیون آمریکایی‌ها تفوق و اعمال نفوذ شدیدی دارند نمی توان در آینده نگران مشکلات بعدی و به قول برخی از نمایندگان اعمال خودتحریمی جدید نبود. برخی از کارشناسان نیز در این خصوص مطرح می کنند که ایران درواقع با ورود به این کنوانسیون‌ها خود را به عنوان گروگان به غرب می دهد و غرب نیز با تفسیرهای خود و در پوشش قوانین بین المللی به تحریم ایران می پردازد و الحاق به این کنوانسیون‌ها بهانه و استدلال لازم را برای تحریم ایران به راحتی در اختیار غرب قرار می دهد.

این درحالی است که در برجام هم تیم هسته ای کشورمان اطمینان های لازم را می دادند و بیان می شد که کشورمان برای خروج و تخطی آمریکا از تعهداتش برنامه و پاسخ کوبنده دارد اما امروز هیچ موضوع خاصی در این حیطه مشاهده نمی شود. در همین روند نیز عراقچی بیان می کند که تمام تمهیدات لازم در این لایحه اندیشیده شده است، سخنی که حرف های شبیه در پذیرش برجام بی حاصل و به تعبیری معیوب را به یاد می آورد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظرات موافقين و مخالفين سياسيون و نخبگان در اركان حكومت طوري شده كه جامعه را دچار چند دستگي كردند ! در مجلس آمريكا اگر طرح و يا لايحه اي در مورد ايران به صحن بيايد همه برعليه ايران يك صدا هستند ، هرچند در بين خود اختلاف دارند . اما در مجلس ما در مورد نسخه اي كه بيگانه برايمان مي پيچد اينقدر اختلاف نظر وجود دارد . !
ساسان آرام نام
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً:
قدیمیا میگن: آزموده را آزمودن خطاست؛
آدم زرنگ از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود: قدیمیا میگن ...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر من، ...دفعه اول همین تیم بیانیه سعدآباد رو با همین سه کشور اروپایی امضا کردن که بعد از دو سال بد عهدی (به جای شش ماه که قرار بود به تعهداتشون عمل کنن) وقتی ایران به تعهد داوطلبانه(به قول همین تیم مذاکراتی) خودش پایان داد، پرونده ایران رو از شورای حکام به شورای امنیت فرستادن و از اون به بعد کلی تحریم، براساس همون عدم تعلیق به اصطلاح داوطلبانه به ملت تحمیل کردن. ...
Iran, Islamic Republic of
قرارداد سعد آباد رو ایران به هم زد . پر رو نباشیم ! احمدی نژاد در شویی تلویزیونی مراکز هسته ای رو باز کرد و به جهان اعلام کرد که ما اینیم !
Iran, Islamic Republic of
برادر ۱۲:۸نظرت چیه که به علت جنگ تحمیلی رک هم بندازیم گردن احمدی نژاد؟؟؟؟؟
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ به آقای عراقچی پخش سخنان و تضمین های خودش در مورد برجامه!
Iran, Islamic Republic of
واقع دولت ۲ماه برای برجام وقت گرفت
ساده نباشیم
Iran, Islamic Republic of
درمجلس آمریکا یک نفر منافق حضور ندارد...
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا وقتی عراقچی رو میبینم یاد ...میفتم.
Iran, Islamic Republic of
خوبی عباس جون. میگم برجام که پرید پس بی زحمت سکه هایی که پاداشی گرفتی رو برگردون!کاری نداری خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
....راه اساسی هم درست انتخاب کردن است
Iran, Islamic Republic of
تضمین های این آقا رو در مورد برجام به طور کامل درک کردیم
Russian Federation
وای اگه نماینده ها با طناب این دوباره برن ته چاه کشورو بابرجام نابود کردن بس نبود اینم اضافه شد نمیدونم با چه رویی میاد و حرف میزنه....
احمد
Iran, Islamic Republic of
سران هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه هفت» در بخش‌هایی از بیانیه پایانی این گروه پس از پایان نشست دو روزه کانادا به برنامه هسته‌ای ایران پرداخته‌اند.

در بند 20 این بیانیه آمده است: «با درک تهدیدهایی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران متوجه صلح و امنیت بین‌المللی می‌کند، از ایران می‌خواهیم پرتاب موشک‌های بالستیک و تمامی دیگر اقداماتی که با قطعنامه 2231- و تمامی ضمایم آن- مغایرند و منطقه را بی‌ثبات می‌کنند را متوقف کرده و به اشاعه فناوری‌های موشکی خاتمه دهد. ما متعهد به ضمانت دائمی این هستیم که برنامه هسته‌ای ایران، طبق تعهدات و ضمانت‌های بین‌المللی این کشور مبنی بر امتناع همیشگی از جستجو، توسعه یا اکتساب سلاح هسته‌ای، صلح‌آمیز باقی می‌ماند. ما تمامی موارد حمایت‌های مالی از تروریسم، از جمله حمایت‌ از گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران را محکوم می‌کنیم. از ایران می‌خواهیم با کمک به تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و دست‌یابی به راه‌حل‌های سیاسی، آشتی‌جویی‌ها و صلح در منطقه، نقش سازنده‌ای ایفا کند.

با این شرایط عراقچی چه جوری میگه حزب الله از نظر اونا تروریست نیست

...
Iran, Islamic Republic of
خدایا، عراقچی میگه از نظر شورای امنیت! حزب الله تروریسم نیست!!!!!!
خدایا تو با ما چه کردی؟!!!!
البته خدایا از ماست که بر ماست!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود یک بار کلاه گشاد برجام را سرتان گذاشتند اینبار خودتان کلاه گشادتر fatf را روی سر میگذارید.
Iran, Islamic Republic of
خدایا دیپلمات جمهوری اسلامی میگوید شورای امنیت حزب الله را تروریسم نمیداند
آمریکا و اروپا اصلا حزب الله را تروریسم نمیدانند، تا حالا اصلا مقاومت و حزب الله را تروریست ندانسته اند ؟؟؟؟؟!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
مرحبا بر آقای پژمانفر نماینده انقلابی مشهد و دیگر نمایندگان مشهد و ایران
محتشم
United States
باور بفرمائيد با اين ننه من غريبم بازى ها نميشه مملكت رو اداره كرد ، اينها الزامات بين الملليه، نميشه يه قسمت / قاعده رو پذيرفت مابقى رو نه .قانون همه يا هيچ حاكمه ! حالا خود دانيد !
پور ابله
Iran, Islamic Republic of
یارو ترامپ عین آب خوردن زیر توافقات بین المللی میزنه اونوقت ما برای خودمون عین آب خوردن دردسر درست کنیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا از شاهکار پیروزی 30- بر 0 نمی گی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
تصویب fatfبه این معنی است که چکی را امضا کنیم و جای مبلغ و دریافت کننده را خالی بگذاریم تا آمریکا هر طور خواست بقیه را بنویسد
ما کلیت آن را تصویب می کنیم و مصداق تروریست را آنها تعیین می کنند
مثلا می گویند حزب الله تروریست
داعش انقلابی
دولت میانمار دمکراتیک
مسلمانان میانمار تروریست
یمنی ها تروریست
عربستان دمکراتیک
سپاه تروریست
Iran, Islamic Republic of
كجاش الزاميه؟
چند تا عضو بين المللي داره؟
استكبار فقط براي مهار دشمنانشون در كنار مذاكرات اصلي در خواست و الزام به چنين معاهده اي مي گذارد. بدون سواد حرف نزنيم. همون برجام براي هفت پشتمون بسه!
Iran, Islamic Republic of
کدوم بین الملل بنده خدا؟همونایی که حق وتو دارن؟چندتا کشوری که همه رو به بازی گرفتن؟خودشون می برن و می دوزن. ...
Iran, Islamic Republic of
جبهه غربی عبری عربی چقدر کمک های مالی به تروریست ها در سوریه و عراق و افغانستان و... داشته اند حالا یهویی دلسوز ملتهای تروریست زده شده اند؟!هر وقت دلشان خواست گروهی وارد لیست می کنند وهر وقت دلشان خواست خارج می کنند.حالا میشه به اینها اعتماد کرد؟
...
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
عراقچی دیگه اصلا حرفش اعتبار نداره و....
مجید
Romania
بوی چی از رفتار عراقچی می آید؟.
مهدی
Australia
باسلام
آقا مجید سئوال کردی بوی چی از رفتار عراقچی می آید؟.
خودت جی فکر می کنی همان درسته است
United Arab Emirates
بنده نکته مشترک مهمی را در نظر موافقین این طرح اعم از مسئولین و کاربران ملاحظه کردم . این دسته از هموطنان ظاهرا ماهیت نظم بین الملل را درک نکرده اند و هنوز هم منتظرند تا با امتیاز دهی ، انها کوتاه بیایند . چرا از یک ازمایش با شرایط یکسان می خواهید نتایج متفاوتی را بگیرید ؟
ایا امریکا کشورها را اشغال نمی کند ؟ اروپا و غرب زیر تعهداتشان نمی زنند و نزده اند ؟ ایا هراس از اینکه بازهم بهانه جویی کنند بایستی باعث شود که دست و پای خود را بیشتر ببندید ؟
اصلی ترین و موثر ترین مولفه ، مولفه قدرت است . با شل بازی هم نمی شود . حل مشکات را از داخل شروع کنید .
دم اقای تاجگردون هم گرم ..
United States
هر کس که یک کلام از حرف های عراقچی را در این مقطع زمانی باور کند و رای مثبت به این قرارداد ننگین بدهد در تاریخ بعنوان ساده لوح شناخته میشود..
Iran, Islamic Republic of
یک بار با طناب پوسیده... توی چاه رفتید ...دیگه بس است
وحيد
...
Iran, Islamic Republic of
این آقای عراقچی به کجا بند شده که میتونه اینقدر حرف بی پشتوانه تحویل بده و کسی هم از عهده اش نیاد؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
خانواده ی ایشون در کار صادرات فرش دستباف هستند..!!!
Iran, Islamic Republic of
نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شد. بترسید ازحرکات وعملکردهای این آقا... اون ازثمره عزت ملت دربرجام؛ حالا قانون تحملی پول شویی آمریکایی.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
عراقچی اول از گلابیهای برجام صحبت کند بعد از fatf دفاع کند
Sweden
اصلا اینها چرا اینقدر با اب و تاب قسم میخورند؟ اون از روحانی با قسم هاش و همینطور صالحی و حالا این عراقچی!
آقای عراقچی قسم هات هیچ ارزشی برای ما نداره شما به ما بگو غربی ها که میگن ما از تروریسم حمایت میکنیم کدوم گروه تروریستی هستش؟ ضمن اینکه ما قراره توی یک قراردادی وارد بشویم که خود غربیها بیشترین تخلف رو درش دارند. مثل حمایت همه جانبه از رژیم تروریستی صهیونیستی که خودشون علنا میگن ما ترور میکنیم! مثل حمایت از داعش و منافقین.

آقای عراقچی اگر فکر میکنید غربیها با تصویب یک ترکمنچای دیگر دست از سر ما برمیدارند ...
Iran, Islamic Republic of
اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین
...
بیژن
...
ققنوس
Iran, Islamic Republic of
ما که نخواهیم دید...
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی از افرادی که وقتی صحبت میکنه اصلا از حرفاش سر در نمیارم ... آقای عراقچی هست.
...
Iran, Islamic Republic of
غرقچی میخواهد ...
Iran, Islamic Republic of
...
علي بركت الله!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
خوش بینانه ترین گزینه و اعتقاد در باره تیم هسته ای دولت اقای روحانی این است که غالب این برادران : 1/ خوش باورند .مثلا اقای ظریف اظهار کردند اقای جان کری به من قول شفاهی داده که چنین و چنان !!! 2/ غرب و مخصوصا امریکا را به درستی نمیشناسند 3/ یک مقداری ساده لوحی میکنند 4 / تجربه و ابزار و کادر تخصصی لازم برای این کار بزرگ و سنگین را ندارند .5/ درک عمیق و صحیحی از تحولات پر شتاب جهانی ندارند .6/ با حیله ها و شگردهای مکارانه امریکا اشنایی ندارند .7/ متاسفانه روحیه انفعال و هراسی مبهم بر انان غلبه دارد . 8/ در مسئله برجام و تصمیمات سرنوشت ساز ان و تخریب بنیانهای هسته ای بسیار شتابزده و با عجله عمل کردند .قبل از گرفتن تضمینهای عملی و گام به گام عمل کردن سخاوتمندنه همه چیز را بخشیده و از دست دادند . 9/ در گزینش مشاوران و همکاران خود دقت لازم را نکردند تا جایی که عناصر جاسوس و خائن به تیم هسته ای نفوذ کرده و اعمال تصمیم کردند .10/ نصایح و توصیه های مشفقانه و واقع گرایانه و دلسوزانه رهبر معظم و دیگر منتقدان سیر شتابزده برجام را نادیده گرفنتد .11/ ظاهرا و متاسفانه هنوز نسبت به برجام اروپایی امید وار و خوشبین اند دوباره اشتباهات گذشته را ادامه میدهند .11/ بعضی از عناصر پر کار و پر حاشیه تیم هسته ای نسبت به پیوستن ایران به قانون تحمیلی و خطرناک پول شویی اصرار دارند و متاسفانه بدون درک خطر و عمق فاجعه به توجیه و سر و سامان دادن ان پرداخته اند و ممکن است خدای نکرده کشور و انقلاب را به مشکلا و چالشهای بسیار خطر ناکتر مواجه کرده و هزینه های سنگینی بر مردم و انقلاب تحمیل کنند .
Turkmenistan
...
Iran, Islamic Republic of
تعویق یعنی ورود به لیست سیاه ، یعنی عدم تصویب ! چون تا ۲۴ خرداد وقت داشتیم !
یعنی این همه نماینده این رو نمیدونستن ؟
نماینده های مارو ببین ! خوب تصویب نمیکردید ! البته اینم یه نوع سیاسته که با این کار توپ رو انداختن تو زمین fatf و میخوان هفته دیگه بگن آی مردم ! دیدید ما خواستیم بررسی کنیم ولی دشمنان به ما وقت ندادن چون چشم دیدن انقلاب و مردم خوبی و مقتدری چون شما رو ندارن . آره خوب سیاستی دارن !
مجید
Iran, Islamic Republic of
کاش دولت و نمایندگان ما دارای سیاست بودند.
لیست سیاه؟!!
کدوم لیست سیاه؟
ما رو از لولو میترسونن.
اگر ما خودمون درست عمل کنیم، دشمن هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
Iran, Islamic Republic of
من یادم هست برای برجام هم همینطوری حرف می زد
دانا
Iran, Islamic Republic of
از همه نماینده ها ، مردم ، تشکل ها و بسیجی ها و تمام حزب اللهی هایی که دیروز دست به دست هم دادند تا لایحه fatf تعویق بیفته تشکر می کنم فقط می خوام با
این کامنت جواب چند تا نماینده موافق fatf و آقای عراقچی رو بدم :
اول اینکه اصرار برخی نماینده ها که گفتن با تصویب fatf مشکل مالی و پولی و بانکی حل می شه الان fatf در حال اجراست و مشکل بانکی حل نشده بلکه از زمان اجرای برجام و fatfمتاسفانه خیلی هم ارتباط بانکی وضع بدتری پیدا کرده.
دوم نماینده ای گفته اگر fatf انجام می شد داعش به مجلس حمله نمی کرد متاسفانه اگر حتی خودمان را از fatf جدا کنیم باید گفته بشه چرا بقیه افراد fatfداعش رو تروریست ندونستن تا جلوی حمل سلاح و انتقال پول برای مراودات برده و اسلحه رو بگیرن تا اونا به کشورهای اروپایی لااقل حمله نکنند.
سوم الان دیدم روزنامه ها وسایت های اصلاح طلب از شکوه fatf و منافع کشور با fatfصحبت می کنن من فقط تنها یک منفعت کوچک ازfatf رو براتون بیان می کنم اون اینه که شما دیگه حتی نمی تونید نفت رو هم بفروشید.
، می دونید چرا؟ چون دقیقا مشخص می شه چه مقدار نفت به چه کشورهایی می فروشید بنابراین هم می شه مقدار خنثی کننده میزان فروش بشکه نفت شما رو پیدا کرد و هم می شه جلوی نقل و انتقال پول شما رو با بلوکه کردن گرفت.
صحبت اخرم با اقای عراقچیست هر وقت به کارهای آقایان عراقچی، صالحی و ظریف در برجام فکر می کنم یاد داستان شنگول و منگول و حبه انگور می افتم که بچه های چند ساله هم داستانشون رو بلدن گرگه چه کارها پشت در خونه می کنه تا خودش مادر، جا بزنه متاسفانه انگار این آقایان این داستان رو بلد نیستن وگرنه هر بار گول دوستان غربی رو نمی خورن
در مورد fatf باید به آقای عراقچی گفت تا دیر نشده به مردم حقیقت رو بگید که دقیقا چه امتیازاتی در برجام به دوستان غربیتان دادید که انتشارش می ترسید متاسفانه fatfهم از امتیازاتیست که در برجام داده شده و امتیاز دیگر در هاله ای از ابهام قرار داره که نمی دونم شاید پشت بند fatf در قرارهای بعدی مجلس به لایحه و طرح تبدیل بشه در حالی که در حال اجراست و موضوع آخر متاسفانه لیست تحریمی افراد و سازمان های کشور که اسم برخی حتی برای بزرگان ناآشناست نشان دهنده تنها اجرایfatfآن هم بدون تصویب در مجلس است وگرنه لیست این افراد چگونه دست خزانه آمریکا افتاده
دلال های سیاسی به خاطر برجام و آنچه همچنان برای امتیازدهی در پسابرجام اتفاق می افتد به بهانه ماندن اروپا سود کلانی از نظر تجاری و گرین کارت بدست آوردن که مورد توجه است
Turkmenistan
قرآن کریم بسیار شفاف و روشن نحوه اقدام در چنین مواردی را به مومنین یاد داده اما ما نمیخواهیم آن را اجرا کنیم . لذا باید هنوز هنوزا زجر بکشیم و ضربه بخوریم تا حسابی شیر فهم شویم!! اذا جاء فاسق بنباء فتبینوا . یعنی : هنگامی که فرد غیر قابل اعتمادی (دروغگو و مسئله دار و حاشیه داری) برای شما خبری آورد دربست قبول نکنید و آن را منشاء تصمیمات خود قرار ندهید بلکه تحقیق کنید . شان نزول آنهم فردی بود که رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم او را به منطقه ای از بلاد اسلامی فرستادند برای آوردن وجوهات شرعی آن فرد با برخی از اهالی آن بلاد مشکل شخصی و قبلی داشت !! همینکه به نزدیکی آن بلاد رسید دید اسبهای آن قوم به او نزدیک میشوند لذا ترسید وفرار کرد و به نزد رسول خدا بازگشت و به دروغ و بر اساس توهم خودش گفت که آنها به من حمله کردند به قصد کشت !! ظاهرا این گفته او باعث شد که تصمیم گرفته شود به جنگ آن بلاد روند که این آیه نازل شد و بعدا مشخص شد اتفاقا آن افراد برای استقبال از نماینده رسول اکرم به پیشواز او می آمدند نه برای دعوا و جنگ و...
Turkmenistan
...
United States
...