جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انفجار ترافیکی در آستانه تعطیلات عید فطر

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 618654
فرمانده پلیس راه کشور نسبت به انفجار ترافیکی جاده‌ها در آستانه تعطیلات عید فطر هشدار داد.
انفجار ترافیکی در آستانه تعطیلات عید فطر
به گزارش جهان نيوز، سردار محمدحسین حمیدی در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی گفت: در این جلسه برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های ترافیکی در تابستان ۹۷ و نیز عید سعید فطر بحث و تبادل نظر خواهد شد و علاوه بر آن مواردی که ممکن است در گذشته وجود داشته باشد بررسی خواهد شد.

سردار حمیدی با بیان اینکه تصادفات در تیرماه افزایش و در مرداد ماه کاهش داشته، افزود: این در حالی است که در شهریور ماه دوباره شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم؛ به طوریکه در مجموع در طرح تابستانی ۹۶ شمار کشته‌های تصادفات افزایشی سه درصدی داشته است.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به آمار استانی تصادفات افزود: استان‌های گلستان، گیلان، خراسان شمالی، سمنان و شمال استان کرمان بیشترین تصادفات رانندگی را داشته‌اند.وی توضیح داد: متاسفانه ۶۳ درصد از تصادفات نیز در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده که این نشان می‌دهد رانندگان هنگام رسیدن به شهرها و مقصد باید توجه بیشتری به مسیر داشته باشند.

سردار حمیدی در ادامه گفت: خودروهای سواری با اختصاص ۵۷ درصد از کل تصادفات رانندگی بیشترین سهم حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، ضمن اینکه ۳۲.۵ درصد از علل وقوع تصادفات نیز به دلیل بی توجهی به جلو بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه عمده واژگونی خودروها در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، شمال فارس، آذربایجان شرقی و سمنان رخ داده است، گفت: این آمار مربوط به تابستان ۹۶ است و نشان می‌دهد که در محورهای کویری با توجه به صاف و یکدست بودن معابر و جاده‌ها امکان واژگونی افزایش می‌یابد. بنابراین لازم است که رانندگان حتما استراحت کافی داشته باشند.

وی به تجربیات طرح تابستانه و تعطیلات عید سعید فطر در ۳ سال گذشته پرداخت و اعلام کرد: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که یک حرکت و انفجار ترافیکی به وقوع پیوسته و مردم با آغاز تعطیلات عید سعید فطر در مسیرهای نزدیک، ناگهان سفر خود را آغاز کرده و ما شاهد کندی حرکت و توقف‌های طولانی در محورهای کم‌عرض و کوهستانی بوده‌ایم؛ اگرچه عوامل امدادی و پلیس حضور داشته‌اند.

رئیس پلیس راه گفت: هر فردی در جاده‌ها بر اثر تصادف کشته شود، چه افغانی و چه تبعه خارجی باشد در آمار کشته‌ها محاسبه می‌شود.سردار حمیدی افزود: افرادی که با خودرو به دره، رودخانه یا سد سقوط کنند در آمار کشته‌های تصادف رانندگی محاسبه می‌شوند، این موارد قبلاً در آمار محاسبه نمی‌شد ولی اکنون محاسبه می‌شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *