جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تخلف سازمان تاکسیرانی برای دریافت کرایه اضافی

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 618539
علی رغم اینکه شورای شهر تهران افزایش ۱۲/۵ درصد کرایه های تاکسی را در سال ۹۷ به تصویب رسانده است که سایت سازمان تاکسیرانی برخی از خطوط تا بیش از ۲۵ درصد رشد داشته اند!
تخلف سازمان تاکسیرانی برای دریافت کرایه اضافی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  شهرداری تهران لایحه‌ای تعیین نرخ کرایه های انواع تاکسی را برای سال جدید به شورای شهر تهران تقدیم می‌کند و شورای شهر نیز طی فرایندی کرایه‌های سال جدید را تصویب و پس از تایید نهایی توسط فرمانداری، مصوبه اجرا می‌شود.

امسال نیز شهرداری تهران لایحه اشاره شده را به شورا تقدیم کرد، و شورای شهر تهران نیز در 59 جلسه خود و پس از نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر تهران و همچنین کمیسیون‌های مربوطه، کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس با افزایش 12.5 درصدی در سال 97 به تصویب رسید.

پس از ابلاغ این مصوبه از سوی شورای شهر تهران به شهرداری، سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز موظف است تمهیدات لازم را برای اجرای مصوبه فراهم کند.علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این باره اظهار کرد: نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در سال 97 از روز شنبه 12 خردادماه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حدود 80 هزار برچسب نرخ کرایه ٩٧ تاکسی‌ها از روز شنبه ١٢ خرداد ماه چاپ و توزیع می‌شود. این برچسب‌ها که بر روی شیشه جلوی تاکسی‌های شهر تهران نصب خواهد شد، مبنای جدید پرداخت کرایه‌ها در سال جاری است. این افزایش که بعد از طی مراحل قانونی تعیین شده در حدود ١٢/٥ درصد است.

قنادان با بیان اینکه مبنای افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌های نصب شده بر روی تابلوهای خطوط و شیشه جلوی تاکسی‌هاست، گفت: علاوه بر این در خطوطی که پرداخت الکترونیکی موبایلی از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده‌ است، اعمال نرخ‌های جدید از طریق سامانه مرکزی انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: مصوبه نرخ کرایه تاکسی امسال بر پایه مدل اقتصادی تاکسیرانی و بر پایه محاسبات قیمت تمام شده سفر بوده و به همین دلیل هم برای شهروندان و هم برای تاکسیرانان به عدالت نزدیک‌تر است.

وی تصریح کرد: شهروندان تهرانی برای اطلاع از نرخ‌های سال 97 علاوه بر برچسب‌های کرایه در تاکسی‌ها، تابلوهای خطوط و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی به آدرس taxi.tehran.ir نیز مراجعه کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سامانه شکایات شهرداری تهران 1888 آماده رسیدگی به هرگونه مشکل شهروندان تهرانی در خصوص اجرای کرایه‌های جدید خواهد بود.

در حالی قنادان به افزایش 12/5 درصد کرایه‌های تاکسی تاکید کرده است که با مروری بر سایت تاکسیرانی و قسمت نرخ تاکسی‌های خطی در می یابیم که برخی از خطوط تاکسی بیش از مصوبه شورا و تا سقف 30 درصد افزایش یافته است موضوعی که خلاف مصوبه شورای شهر تهران است.

این در حالی است که رانندگان تاکسی نیز در این برهه اقدام به دریافت کرایه‌ها نامتعارف می‌کنند و قطعا سازمان تاکسیرانی نیز نمی‌تواند با شیوه‌ای که در دستور کار خود قرار داده است با رانندگان متخلف برخورد کند.
در سایت تاکسیرانی برخی از خطوط بیش از 12/5 درصد افزایش یافته است و این اقدام سازمان تخلف است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *