جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷۷
علی جنتی، وزیر ارشاد دولت یازدهم:

روحانی اگر بعضی حرفها را بزند کشور به هم می ریزد!/ ندیدید واکنش رئیس قوه قضاییه را به یک انتقادکوچک؟

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 618257
ممكن است اگر روحاني صريح و بي‌پرده سخن بگويد از نظر شخصي در بين طرفداران خود محبوبيت‌ زيادي هم پيدا كند و مردم بگويند آفرين به رييس‌جمهور اما بايد نتايج آن را هم در جامعه در نظرگرفت.
روحانی اگر بعضی حرفها را بزند کشور به هم می ریزد!/ ندیدید واکنش رئیس قوه قضاییه را به یک انتقادکوچک؟
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اعتماد با علی جنتی، وزیر ارشاد دولت یازدهم که در آخرین ماه های دولت توسط روحانی عزل شد مصاحبه ای را انجام داده است. بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:
 
قريب به دو سال از پايان حضور شما در دولت حسن روحاني به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد مي‌گذرد. حالا كه مدتي است از دور به دولت روحاني نگاه مي‌كنيد مهم‌ترين نقد شما نسبت به دولت دوازدهم ‌چيست؟
نسبت به دولت به معناي قوه مجريه انتقاد خاصي ندارم اما دولت از اجزا و اعضاي كابينه تشكيل شده است. اعضاي كابينه هم متفاوت هستند. برخي بسيار با‌انگيزه هستند و كار خود را مي‌دانند، ‌از نيروهاي توانمند و همراه دولت استفاده مي‌كنند، در كارشان هم موفق هستند. برخي هم هستند كه انگيزه كمتري دارند يا خودشان را در ايفاي مسووليت ناتوان مي‌بينند يا در انتخاب معاونان و مديراني كه به كار گرفته‌اند از نيروهاي توانمند و با‌كفايت استفاده نمي‌كنند يا با برخي از نمايندگان پرتوقع مجلس معامله مي‌كنند و براي اينكه به دور از سوال يا استيضاح بمانند باج‌هاي سنگيني به نمايندگان مجلس مي‌دهند و برخلاف سياست‌هاي رييس‌جمهور عمل مي‌كنند.

مدتي است كه روحاني به رييس‌جمهوري تريبون‌ها تبديل شده است. يعني هر از چند گاهي پشت يك تريبوني موارد و گزاره‌هايي را يادآوري مي‌كنند كه پيش از انتخابات جزيي از وعده‌هاي او بوده است و در اين يك سال يا بهتر بگوييم ٥ سال گذشته شرايط تحقق آن فراهم نشده و در بعضي موارد بدتر هم شده است. به نظر شما اين موضوع براي افكار عمومي عجيب و آزاردهنده نيست؟ 
بسياري از نخبگان كشور در بخش‌هاي مختلف از محدوديت‌هايي كه رييس‌جمهوري در جايگاه خود دارد آگاه هستند. البته توده مردم اطلاع زيادي ندارند كه رييس‌جمهوري چه مشكلاتي دارد؛ لذا مي‌بينيم كه در برخي از شبكه‌هاي اجتماعي گاه انتقادات تندي از رييس‌جمهوري مي‌شود و مردم مي‌پرسند كه وعده‌هايي كه داده‌بوديد چه شد؟ اگر روحاني اين وعده‌ها را در تريبون‌هاي عمومي تكرار مي‌كند بيشتر به اين دليل است كه نشان دهد بر اعتقادات و باورهاي خود استوار است ولي در عمل نتوانسته است وعده‌ها را محقق كند.
اينكه روحاني در رابطه با آزادي بيان، ‌آزادي تبادل اطلاعات، ‌آزادي شبكه‌هاي اجتماعي و... بارها تاكيد كرده و مي‌كند به اين دليل است كه مي‌خواهد بگويد من از عقيده‌ام بازنگشته‌ام منتها در عمل شرايطي خارج از اراده او ايجاد شده است. مثلا شوراي عالي فضاي مجازي با تركيب خاصي كه دارد يا كميته تعيين مصاديق مجرمانه راي به فيلترينگ تلگرام مي‌دهد يا دستگاه قضايي دخالت مي‌كند و برخي از شبكه‌هاي اجتماعي را فيلتر مي‌كند. اين با هيچ منطقي جور در نمي‌آيد كه اتوباني كه ميليون‌ها اتومبيل از آن عبور مي‌كند به جاي جريمه و برخورد با چند خودروي متخلف يك باره اتوبان را ببندند براي اينكه ديگر تخلفي صورت نگيرد. اگر رييس‌جمهوري وعده‌ها را بازخواني مي‌كند براي اين است كه به مردم بگويد وعده‌ها را فقط براي راي‌گيري از مردم بيان نكردم و هنوز بر اين اعتقادات هستم منتها برخي شرايط خارج از اراده من است.

اينكه مردم بدانند رييس‌جمهورشان به چه چيزي اعتقاد دارد يا ندارد كفايت مي‌كند؟ 
البته صرف ابراز عقيده كافي نيست اما راهي هم جز اين نيست. گاهي اهداف كوچك‌تري را بايد فداي اهداف و منافع بزرگ‌تري كنيم. ما اكنون در شرايط ويژه‌اي هستيم كه تهديدهاي خارجي در طول ٤٠ سال گذشته به بيشترين حد ممكن رسيده است. حتي در دوران جنگ تحميلي و حمله عراق ما اينقدر با تهديد مواجه نبوديم.

ائتلافي در منطقه بين عربستان، ‌اسراييل و امارات متحده عربي با امريكا شكل گرفته است و همه آنها به دنبال ايجاد مزاحمت براي جمهوري اسلامي هستند. در طول ٤ دهه گذشته به جز در دوران جنگ تحميلي هيچگاه چنين وضعيتي نبود. يك زماني ملك عبدالله به امريكايي‌ها گفته ‌بود شما بايد سر اين مار را بزنيد چون خودشان كه عرضه اين كار را نداشتند متكي به حمايت امريكا بودند تا به اصطلاح از شر ايران خلاص شوند. الان امريكا با اسراييل، ‌عربستان و امارات متحده عربي دست به دست هم داده‌اند نه براي يك حمله نظامي كه هيچگاه ما شاهد حمله نظامي از سوي اين كشورها نخواهيم بود چرا كه يك بارهمه آنها پشت سر صدام ايستادند، همه امكانات تسليحاتي و اطلاعاتي را در اختيارش گذاشتند ولي موفق نشدند. آنها به دنبال جنگ رواني و استفاده از جنگ نرم هستند و تلاش مي‌كنند با استفاده از ضعف‌هاي دروني كشور جامعه را دچار فروپاشي كنند.

آنچه مي‌تواند ما را دربرابر اين تهديدها مصون نگه دارد حفظ انسجام دروني، هماهنگي بين دولت و مردم، هماهنگي قواي سه‌گانه كشور و همراهي دولت با رهبري است. تا زماني كه اين انسجام وجود داشته‌باشد هيچ يك از اين تهديدها كارساز نخواهد بود ولي اگر ما از نظر انسجام داخلي دچار مشكل شويم آن زمان است كه توطئه‌ها كارساز مي‌شود. حالا شما خودتان بگوييد روحاني به عنوان رييس‌دولت مي‌تواند يك روز با دستگاه قضايي در بيفتد و يك روز با مجلس مقابله كند و هر روز تشنجي در سطح جامعه پديد بيايد. آيا به نفع كشور است؟

به ويژه با توجه به گروه‌بندي‌هاي سياسي و جناحي كه در داخل كشور داريم و متاسفانه بسياري به منافع ملي فكر نمي‌كنند و تنها به منافع جناحي و گروهي خود مي‌انديشند و تلاش مي‌كنند كه به هر قيمتي دولت را زمين بزنند و خودشان به قدرت برسند ولو با هزينه زير پا گذاشتن منافع ملي. آيا صحيح است كه دولت براي پيشبرد ديدگاه‌ها و نظراتي كه دارد جامعه را دچار تشنج كند؟

شرايط بين‌المللي و منطقه‌اي قابل درك است اما دست بسته بودن رييس‌جمهوري قابل درك نيست. زماني گفتند رييس‌جمهوري تداركاتچي است. فكر نمي‌كنيد اگر روحاني هم به تداركاتچي بودن معروف شود اين موضوع كليت نظام و اصل جمهوريت نظام را زير سوال مي‌برد؟وقتي دايما از محدوديت‌ها صحبت كنيم عملا به مردم اين علامت را مي‌دهيم كه اساسا صندوق راي اهميتي ندارد؟
 رييس‌جمهوري مي‌تواند فعال باشد. مي‌تواند بگويد من منتخب مردم هستم و با اين ٢٤ ميليون راي مي‌خواهم تمام نظرات و وعده‌هايم را عملياتي كنم ولي عده‌اي در گوشه و كنار ايستاده‌اند و چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارند و مانع تحقق اهداف دولت هستند. در چنين شرايطي آيا مردم آرامش دارند تا در سايه آن فعاليت‌هاي اقتصادي و فرهنگي و توسعه‌اي كشور پيش برود؟ آيا گرگ‌هايي كه خارج از مرزها هستند و به دنبال بهره‌گيري از برخي فرصت‌ها هستند فقط نظاره‌گرند يا از اين شرايط سوءاستفاده خواهند كرد؟ نهايتا شرايط كشور به چه سمتي پيش مي‌رود؟

در سخنراني‌ها و صحبت‌ها، رييس‌جمهور گاه از گزاره‌هايي استفاده مي‌كند كه مرجع آن مشخص است اما شما فكر نمي‌كنيد وقتي مي‌گوييد ما مي‌خواستيم وزير زن داشته‌باشيم و نشد يا مخالف فيلتر تلگرام بوديم اما نتوانستيم؛ اين گزاره‌ها در نااميدي مردم از دولت موثر باشد؟ چرا روحاني صريح‌تر با مردم سخن نمي‌گويد؟
ممكن است اگر روحاني صريح و بي‌پرده سخن بگويد از نظر شخصي در بين طرفداران خود محبوبيت‌ زيادي هم پيدا كند و مردم بگويند آفرين به رييس‌جمهور اما بايد نتايج آن را هم در جامعه در نظرگرفت. يك مثال ساده بزنم. زماني آقاي رييس‌جمهور در يكي از سخنراني‌ها انتقادي به دستگاه قضايي داشت و اظهار كرد برخي بيكار هستند و افراد را احضار مي‌كنند و بعد از آن تازه به دنبال مدرك مي‌گردند كه شخص را مقصر جلوه دهند. اين جمله قاعدتا خطاب به برخي از دادياران بود چرا كه معمولا داديار يا دادستان افراد را احضار مي‌كند. شما ملاحظه كرديد كه روز بعد اين جمله با چه واكنش تندي از سوي رييس قوه قضاييه مواجه شد و ايشان رسما گفتند شما بيكار هستيد كه مردم را چهارسال معطل برجام كرديد و به اين ترتيب كل برجام را زير سوال برد. به نظر شما به عنوان يك ناظر بي‌طرف آيا روحاني بايد همه آنچه را مي‌داند، بيان كند و با واكنش‌هايي از اين قبيل رو به رو شود و بعد هم گروه‌هاي سياسي مخالف دولت از اين آب گل‌آلود ماهي بگيرند. نهايتا آيا منافع كشور تامين مي‌شود يا به ضرر كشور است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر حرف نگفته هم دارد از توهین گرفته به مخالفان گرفته تا تهدید آنها از حمله به سپاه و بسیج و... گرفته تا انداختن تقصیر مذاکرات و انتقال مسئولیت نافرجام برجامش که یک ملت 80 میلیونی را 6 سال آزگار سرکار گذاشت به عهده رهبری...
Germany
حرفهای نگفته فراوانی وجود دارد
روحانی حرف نگفته ای ندارد چرا که در مناظرات هرآنچه خواست یکطرفه گفت و گفت و...
Iran, Islamic Republic of
حرفهای نگفته سینه پر سعه و صدر رهبری است که با خویشتنداری و مدارا همه اهمال کاری ها (رکود محض کشور) و کارشکنی ها ( فسادها و فامیل بازی ها و رانتخواری ها) و به تمسخر گرفتن مواضع داهیانه (منتقل و آتش) و رفتارهای نابخردانه و نسنجیده ( اتخاذ مواضع ضعیف در مذاکرات از خالی بودن خزانه دولت و نداشتن ذخیره در انبارها و هرتوافقی بهتر از نبود توافق است و ...) دولت را تحمل می کند ولیکن ... آخر سر باید در برابر تمام کم کاری ها و بی مسئولیتها ( برجام با نظر مقام معظم رهبری به تصویب رسیده) هم باید سیبل مقابل باشد.
رهبری اگر به برجام تن نمی داد هیاهو و شانتاژ می کردند که ما می خواستیم درست کنیم نگذاشتند، اجازه نداند، ما بلد بودیم، ما راه مذاکره و تعامل را می دانستیم ولی نخواستند و نگذاشتند و...
برنامه یعضی از اینها قرار دادن مردم در مقابل رهبری است مردم به هوش باشند.
Iran, Islamic Republic of
هيچ توهين ديگري كه كه به نظام و رقباي سياسي نزده باشد وجودندارد .
United States
و برادرا اصلا هیچ توهینی به روحانی نکردن
حمید
Iran, Islamic Republic of
هر کسی توهین کنه، کار خلاف ادب و نزاکتی انجام داده، هر کسی؛ ولی شما الان بفرمایید که از جانب کدوم تریبون های رسمی، چه توهین هایی به شخص رئیس جمهور شده؟ تا جایی که ما یادمونه حتی نمیشه به رئیس جمهور انتقادی وارد کرد، چه برسه به توهین.
Iran, Islamic Republic of
دیگر توهینی نمانده که به منتقدان و دلسوزان نگفته باشد اقای روحانی پاسخهای نگفته زیادی هم دارد.امان از...
Iran, Islamic Republic of
....
نواب
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را مانده بود زیر سوال ببرد
و عصمت امام زمان علیه السلام را که زیر سوال برد
چیز دیگه ای باقی مونده بفرمایید سراپا گوشیم
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی، از ناگفته های خودت چه خبر که باعث استعفای جنابعالی شد.
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی درباره زندگی اشرافیش و سبک زندگیش کمی سخن بگه ببینیم چکاره ای .از برند و ادا و استخر و جک حوضی تا ابا و قبا و کفش و...صد مرتبه به کافران و کرواتی های اون ور مرزها
آرش هماوند
Iran, Islamic Republic of
حافظ شیرین سخن:
سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت؛
حکایت مولا علی و اشعثهای روزگار ...
از تاریخ در نگیریم بد جوری به ما درس می دهد که فرصت جبران هم نداریم، ره بسته ایم به بی راهه و ...
وحید
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
بنده از علی جنتی درخواست دارم تا علت کنار گذاشتن خود را از وزارت به مردم بگوید تا دیگر خودش چیزی نگوید! ...
Iran, Islamic Republic of
چرا همه اش در باره فيلترينگ و كنسرت حرف و حديث داريد.
چرا در باره مبارزه با مفاسد اقتصادي و رانت و رانت خواري جلو گيري از قاچاق كالا رفع مطالبات مردم و ايجاد شغل براي جوانان تحصيل كرده قطع كردن حقوق هاي نجومي اجراي عدالت در تمام زمينه ها اكه از وظايف دولت است سكوت مرگبار گرفته ايد
Iran, Islamic Republic of
شکم خالی برخی مردم واجبه یا شبکه ها و پیام رسانهای اجتماعی.
Iran, Islamic Republic of
شما که هم شکم مردم و خالی گذاشتید هم بخاطر وحشت از بدافزار تلگرام دستور تعطیلیش و صادر فرمودیدحالا واقعا شما مخالفان تلگرام تلگرامتون و حذف کردید یا نه اینم برای مردم بده برای شما خوبه
مردم بی صبرانه منتظرند
Iran, Islamic Republic of
مردم لطفا بفرمایید در فواید آفتاب تابان، حلال مشکلات آب خوردن، سیب و گلابی های خیالی باغ سوخته برجام و... البته کلاه گشادی به نام برجام که کدخدا جانشان تا زانو سر ملت فرو کردند افاضه نمایند.
Iran, Islamic Republic of
دروغ قرن؛ ترساندن مردم از سایه یک جنگ خیالبافانه
امیدوارم سایه رهبری بر سر این ملت و کشور همواره مستدام باشد که هشیارانه و مدبرانه و با بصیرت، خطرات احتمالی و نقشه های شومی را که این دست پرورده های غربی در فکر داشتند را نقش بر آب کرد و یک سیلی محکمی به خوابهای آشفته و پریشان آنها زد.
آقایان پروژه داشتند تا برجامهای 2 (موشکی) و 3 (جبهه مقاومت و حزب الله لبنان) و برجام 4 ( فیمنیستها ) و... به کشور تحمیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
از علی جنتی جز این حرفها انتظاری نیست. ایشون وزیر همین دولت بوده و طبیعیه که این جوری صحبت کنه . ایشون این رو توضیح نداده که شورای عالی فضای مجازی اکثریتش دست دولتی هاست، یعنی دولت به راحتی میتونه مهره ها رو جوری بچینه که نتیجه مورد نظر خودش رو ایجاد کنه. این شعار که دولت دستش بسته هست و دیگران نمیذارن که دولت کار کنه از شعارهای قدیمی هست و هر دولتی وقتی که نمیتونه کار مفیدی انجام بده اولین کاری که میکنه اینه که میگه دولت اختیارات لازم رو نداره و نمیذارن که ما کار کنیم. آقای جنتی خوبه باید اشاره میکرد که صحبت های آقای روحانی فقط محدود به اون طعنه ش به قوه قضاییه نبوده، بلکه 5 ساله که دهان همه منتقدینش رو مسواک کرده، و اصلا هم پاسخگوی کارهاش نیست و هر کاری که بخواد یواشکی و پنهانی انجام میده. همه کارهای این دولت محرمانه هست و آخرش هم گندش درمیاد که فلان چیز رو امضا کردند و فلان مشکل ایجاد شده. اقای جنتی به شدت مظلوم نمایی کرده در صورتی که این طور نیست.
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم.
Iran, Islamic Republic of
چرا باید رئیس جمهور نظری داشته باشد که جامعه را به تشنج بکشد؟...
Iran, Islamic Republic of
شما قطعا به قیامت و حساب و کتاب اعتقاد ندارید حق هم دارید چون تمام خوشی شما همین دنیا است
Canada
احسنت بر اقاى جنتى.
شنيدن واقعيت براى تندروها و دلواپسها و رفقاى ارزشى نتانياهو در داخل حتما تلخه
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو:" اصلاح طلبان در ایران سرمایه های اصلی ما در آن کشور هستند."
Iran, Islamic Republic of
... وعده و وعيد هايي كه با بركات برجام به خورد مردم داديد براي اينكه در انتخابات راي مردم را جذب كنيد رو شده است . باز شروع كرديد به جالش و التهاب ايجا د كردن در جامعه براي سر پوش گذاشتن آ....
این دلواپس ها و آن دلواپسها
Iran, Islamic Republic of
قضاوت با عقل سلیم و وجدان بیدار؛
در مورد دلواپسان امنیت و اعتبار و حیثیت بین المللی کشور که 6 سال است تلخترین توهین ها و اهانتها و تهدیدها و تمسخرها را از بالاترین مقام اجرایی کشور و حتی اعضای کابینه و وزاریش می شنوند و دست آخر هم معلوم شد که حق باآنها بوده و دلواپسی ها و پیش بینی هایشان هم کاملا درست بود، باید گفت که از این بابت ظرفیت فوق العاده ای را از خود نشان داده اند. باشد که الگویی عملی برای اصلاح طلبان فتنه گر 88 و اعتدالگرایان کم طاقت و عصبانی و کم صبر و حوصله باشند .
در مورد دلواپسان برجام و دلواپسهای رابطه با کدخدا هم که طاقت کوچکترین انتقادات و حتی سوال خبرنگاران را ندارند، موضوع قابل تامل است از خشم و ناراحتی های مکرر آقای رییس جمهور و توهین های ایشان گرفته تا رفتارهای آقایان آخوندی، نعمت زاده، قاضی زاده هاشمی، ترکان و... در مواجهه با سوال های ساده و عادی خبرنگاران ومجریان تلویزیونی شواهد و مدارک به اندازه کافی موجود هست.
Iran, Islamic Republic of
دلواپس بودن برای منافع ملی غیرت می خواهد که افساد طلبان ندارند تندرو هم فتنه گران 88 هستن که مملکت رو به آشوب کشیدند و گرای تحریم به دشمن دادند.
هاتف
Iran, Islamic Republic of
چه دلیلی داره برای کسب جایگاهی که (تو ی اون اختیار تام برای حل مشکلات مردم نداری)اینقدر تلاش کنی واین همه وعده و،وعید بدی ؟؟؟
دنیا دوستی؟؟؟؟!!!!
چرا در حد واندازه ی اختیارت وعده نمیدی که از پس عملی کردنش بر بیای ؟؟؟؟!!!!!
معلوم میشه اختیار هست، توان وتدبیر لازم برای حل وفصل مشکلات مردم نیست.
چند سال کشور رو معطل مذاکره وبرجام کردین حالا که باد هوا درو کردین همه ی عالم وآدم مقصرن وچوب لای چرخ شما گذاشتن وگرنه شما که خیلی خوبین!!!!!
اره این واقعیت که یه عده غرب‌گرا برجام رو رقم زدن وکشور رو دچار رکود کردن برای ما هم دلواپسی داره هم تلخه،اینم مایه افتخار ماست،شما که غمی ندارید.
سرمایه مادی ومعنوی اسرائیل هم قطعا ویقینا شما اصلاح طلبان هستین هم خود نتانیاهو خدمتتون عرض ارادت کرده هم مشی سیاسی شما منطبق با خواست آمریکا واسراییل وکلا سرمایه اسراییل تو ایرانید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
.... اگه راست ژن هاي خوب را برگردانند ؟؟؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما پروژه نفوذ بعد از انقلاب مورد توجه انقلابیون بوده به طوری که هر از گاهی در بین مسئولین کسانی دستگیر میشوند که در بدنه نظام نفوذ کرده و مطالبات دشمن را پی گیری می کنند در دوره اصلاحات جریان نفوذ زیاد بود به طوری که دوره 8 ساله اصلاحات اتمام شد قریب به 300 نفر از بزرگان این جریان به خاطر جرایم براندازی تحت تعقیب بودند که پناهنده خارج شدند باز همین طیف دو تابعیتی بعد از انتخاب روحانی سرکار آمده و همان پروژه های خائنانه دوره اصلاحات را رقم می زنند اخیرا ...
Iran, Islamic Republic of
راستی آقای جنتی بفرمایید خودتان ناگفته های استعفایتان - عزل تان- از وزارت را بگویید؟؟؟!!!
...
پرستو
Iran, Islamic Republic of
البته من خودم نبودم یکی از همکارام بود!
Iran, Islamic Republic of
علی جون از واردات کود انسانی از ترکیه چه خبر؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
" ممكن است اگر روحاني صريح و بي‌پرده سخن بگويد از نظر شخصي در بين طرفداران خود محبوبيت‌ زيادي هم پيدا كند و مردم بگويند آفرين به رييس‌جمهور اما بايد نتايج آن را هم در جامعه در نظرگرفت."
.
سخنان و مواضع گذشته آقای روحانی دقیقا عکس این مطلب را اثبات می کند. نمونه هایی مثل حمله به نیروی انتظامی، گشت ارشاد، دیوار کشی خیابانها، بی نیاز شدن مردم به یارانه ها در مناظرات انتخاباتی، پیش کشیدن حضور زنان در استادیوم فوتبال، دولت موازی، متوجه نمودن مسئولیت برجام به مقام رهبر،انتقاد از بانکها در حالی که برادر معاون خود از تصمیم گیرندگان بزرگ در حوزه بانکی است و رییس کل بانک مرکزی بالکل در اختیار و تحت مدیریت وی است ، حرف تنگتر شدن سفره مردم، تعیین نرخ تورم با جیب مردم نه با عدد و رقم، ادعای لوله کردن دانشجویان توسط قالیباف، ادعای حمله گازانبر، حمله به رییسی برای زیرسوال بردن اعدام داعشی های وطنی (منافقان) در دهه 60 و...
.
اینها ماکتها و نمونه های کوچکی از رفتارهای آقای روحانی هستند که از دقیقا ثابت می کند اینکه بخواهد محبوبیت ساختگی برای خود درست کند از هیچ توهین و ادعای ثابت نشده ای برای هر فرد و شخصی واهمه و رودربایستی ندارد و راحت جهت خوشایند برخی که با کف و سوت و دست و جیغ حضار و هوادارن خود، آنها را همراهی کند، دریغ نمی ورزد.
س م
Iran, Islamic Republic of
بهترین دفاع حمله است
این یکی از بهترین مولفه ها در عرصه سیاست است.
این اقازاده داره بخوبی اجراش میکنه البته نه برای دشمنانی مثل امریکای برجام شکن.،نه اینا هیچوقت به ارباب وکدخدا حمله نمیکنن.اینا همیشه به خودی ها حمله ور میشن،همیشه طلبکارند ومابدهکار،طرف از اول طفولیتش مسول ومدیر بوده بجای پاسگو بودن طلبکار شده
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
از خدا مي خوام هرچه زودتر... يه دولت انقلابي و واقعي در شان ملت انقلابي روي كار بياد انشالله .
Iran, Islamic Republic of
کاش ی ذره به پدرت رفته بودی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

اگر بود يه نگاهي به سابقه روحاني از دهه 80 و پلمپ تاسيسات هسته اي و امضاء سندهاي اسارت در سعد آباد و ....براي رياست جمهوري تاييدش نمي كرد و ملت را به اين فلاكت نمي انداخت و دلار به مرز 7000 تومن و سكه به 2378000 تومن نمي رسد . اين وضع مسكن و بيكاري و ركود گراني و تورم و ترافيك و هزار بدبختي ديگه محصول سوء مديريت هاست والسلام .
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوران فرافکنی هرگز تمام نخواهد شد. تا وقتی که بشر دو پا هست فرافکنی هم هست . اخر مرد مومن ،اقای جنتی !!در این نمونه برجام دست روحانی بسته بود ؟ اگر واقعیت دارد پس خدا را شکر چون ببین اگر باز بود دیگر چه می شد . من فکر می کنم شما ها که به قبلی ها انتقاد می کردید خود به بگم بگم افتاده اید که اتفاقا شیختان هم تا بحال کم نگفته است . مشکل در تفکر و نگرش شماهاست نه کمبود امکانات . ذات امریکا خراب است که باشد . شما ها اعتماد کردید متاسفانه هرگز زیر بار اشتباه خود نرفته اید .و این تنها اشتباه شما نبوده است .
Iran, Islamic Republic of
خوب است که شما یک به یک چهره واقعی خود را برای مردم نمایان می کنید فاعتبرو یا اولی الابصار
منتظر
Iran, Islamic Republic of
باز هم نتوانستند هیچ دردی از مردم را درمان کنند و گفتند نمی گذارند نمی گذارند. .. ...
Iran, Islamic Republic of
در آنجایی که دست این دولت باز باز بود چه گلی به سر این کشور زد ، برجام بدفرجام
حداقل چند صباحی چراغ خاموش باشید و به افتضاحات اخلاقی و سیاسی و ملی فکر کنید
مجید
Iran, Islamic Republic of
جز محش و ناسزا از روحانی ندیدم حالا کلاه گشاد غرب را در سرتان دیدید می خواهید افکار عمومی را منحرف کنید هم کلید را دیدیم وهم وعده ها را. الان هم شد حرف نزده ......
Iran, Islamic Republic of
والا اگر بچه مخاطب سخنان ریسی جمهور باشه براش هزار جور بدآموزی داره و چند تا فحش آبدار یاد میگیره
حامد
Iran, Islamic Republic of
تهدید به به هم ریختن کشور شرم آور نیست آقای جنتی؟ به هم ریختن کشور کار سختی نیست احمدی نژاد هم بلد بود هر کسی بلد است....
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی حرفی مانده روحانی نزده باشد؟ ...
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی از یک بام ودو هوای شما تعجب می کنم از یک سو شعار وحدت و انسجام را سر می دهید از طرف دیگر روحانی را تحریک می کنید به ضدیت با نظام به بهانه 24 میلیون رای ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حرف ها رو بره تو کوه داد بزنه.
سکه 2 میلیون و 300 رو کی باید حرفشو بزنه؟ پس انداز ما رو نابود کردین
Iran, Islamic Republic of
کار خدا رو ببین اینا هم به "بگم بگم" افتادن
خخخخخخ
خوش به حالم دوستم که رفت کانادا. ما احمق بودیم موندیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
مثلا اگر علت استعفاء دادن شمارا بگوید ؟
حامد ر
Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی در مورد دارایی های خودش و برادرش و پسران و دختران و برادر زاده ها و خواهر زاده های خود بگوید و ماجرای پسرش که سال ها پیش خودکشی کرد و ... کشور به هم می ریزد راست گفته.
United States
چی شده ..برجام درآمد و حاشیه پراکنیها شروع شد تا افکار عمومی را از این خسارت ... محض بطرف حاشیه ببرید؟ ...
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای جنتی مثل اینکه شما از فضا امده اید ودر ایران زندگی نمی کنید . مگر دیگر حرفی مانده تا روحانی ان را نزده به همه که تهمت وبی سواد و .... می گوید مجلس هم که با اوست . قوه قضاییه هم که کاری با ایشان ندارد . دیگر چه چیزی می خواهید بگویید . در ضمن صدا وسیما هم که دربست در اختیار ایشان است .
سید
Iran, Islamic Republic of
وا اسفا از بصیرت سیاسی ،،، که همچنان مثل یک نوجوان نا پخته صحبت میکندخدایا ،،،
پس از بیش از 2 دهه فعالیت سیاسی و سنگ اصولگرایی رو به سینه زدن، متوجه شدم که اگر اصلاح طلبی بر حق نیست در اصولگرایان و اصولگرایی هم غل و غش کم نیست!!
اصولگرایی یعنی ما بر حقیم و دیگران سینه دیوار!!!
اصولگرایی یعنی حذف دیگران به حدی که بسیاری از اصولگرایان اصیل مثل ناطق، روحانی، عسگراولادی و...خذف بشن!!!
Iran, Islamic Republic of
شیپور رو از سر گشادش فوت نکن عزیزم
Iran, Islamic Republic of
" نسبت به دولت به معناي قوه مجريه انتقاد خاصي ندارم"

همین یه جمله اول مصاحبه معلوم میکنه کل مصاحبه ارزش خوندن نداره
Iran, Islamic Republic of
مردم رو مشغول همین حرفا کنید
سید
Iran, Islamic Republic of
جنتی: انتقاد خاصی از دولت ندارم!!!!جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
روحانی: با برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم.
جنتی وزیر روحانی: تهدید خارجی طی ۴۰ سال گذشته هیچ گاه در سطح کنونی نبوده است.
ایها الناس این تناقض را چه جوری حل کنم؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
درسته. روحانی درمورد گلابیهای برجام ناگفته های زیادی داره.
سلام
Iran, Islamic Republic of
ايرادگيرها به احمدى نژاد كه جامعه را با بگم بگم ملتهب مى كند،قابل درك است برجام مرده و راهى جز التهاب و بگم بگم ندارند.
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی روت میشه بعداز ۵سال ناکامی روحانی در تحقق شعارهاش این ... رو تحویل مردم بدی؟!!
United States
سلام آدم نمی دونه چی باید بگه!! یه شخص گمنام اومد و ۸ سال به مدت ۵۰ سال خدمت کرد...و اون واقعه کزایی در سال ۸۸ رو رقم زدن که رهبری عزیز فرمودند نباید فراموش شود که اینها چه می خواستن بر سر مردم و کشور بیارن!!!کسی که اینکاره بود رو خونه نشین کردن...
حسین
Iran, Islamic Republic of
من در دستگاه قضا کار می کنم حجم پرونده بعلت تصمیمات خلق الساعه دولت محترم بقدری زیاد است که قوه قضائیه به دنبال پرونده سازی برای خودش نیست .پس مصداق بارز بیکار همانی است که رئیس قوه قضائیه فرمودند.
یه گشنه
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جناب وزير اگر... واقعا"‌ شجاعت داري بيا با روزنامه كيهان و حاج حسين شريعتمداري مصاحبه كن
...رئيس جمهور ن... يكبار بياد با سردبير كيهان مصاحبه كند و از عملكرد دولتش و و عده هاي پوچ و اميد واهي و تدبير بي خاصيت و مضر بحال ملت دفاع كند .
Iran, Islamic Republic of
چطور مردم اين همه فساد اقتصادي و رانت خواري و قاچاق و اختلاس هزاران ميلياردي نزديكترين اقوام رئيس جمهور و كابينه اش را را مي بينند نگران نيستي كه روزي صبر و طاقت مردم ازبين مي رود و لي براي لغو چند تا كنسرت و يا مسائل كوچكي ممكن است كشور به هم بريزد .
نترس اگر شما كشور را به بهانه تقلب در انتخاباتي كه باب ميل شما نباشد بهم ني ريزد مردم وظيفه شناس و با بصيرت هستند آقاي علي آقاي جنتي
Iran, Islamic Republic of
وقتی که پرنده مرگ بالای سرتان پروتز کردو ناگهان بر شانه هایتان نشست خواهید فهمید که چه راحت اخرت را به دنیای دنی فروختید و چه خسارت بزرگی کردید
United States
یک 🔨 به میخ میزنه یکی به سندان اینده نگری یعنی این
بیژن
جنتی ،لطفا....
Iran, Islamic Republic of
نظرم در تائید حرفهای جنتی نیست اما باید بپذیریم در ایران فعلی و در زیر پوسته سیاست اسرار مگویی وجود دارد...
Iran, Islamic Republic of
بابا ما که از بس رای دادیم اما مثل اینکه هررایی که دادیم بجای اینکه بنشیند توسینه دشمن توسینه خودمان نشسته فرقش اینه که برا ما درصد جانبازی نمیزنند که از مزایای دانشگاه و وام و.... بهره ببریم بابا
Iran, Islamic Republic of
من مخالف امریکاهستم ولی اگرفرزندان ژن خوب روازامریکا اخراج کنن خیلی ازشون ممنون میشم
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید آقای علی جنتی چرا وزرایی را که خود شما هم قبول دارید از کارایی پایینی برخوردارند رئیس جمهور کنار نمی زنند مگه در کشور با این عظمت آدم فعال ، خلاق،مدیر پیدا نمی شه تا شاهد این اوضاع بی سروسامان نباشیم .
...