چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نشست مقامات روسیه و اسرائیل درباره سوریه

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب: 618100
هیئت بلند مرتبه امنیتی و اطلاعاتی روسیه وارد اسرائیل شده و با مقامات ارشد وزارت امنیت و ارتش این رژیم دیدار کرد.
نشست مقامات روسیه و اسرائیل درباره سوریه
به گزارش جهان نيوز، هیئت امنیتی و اطلاعاتی بلند مرتبه روسیه با مقامات ارشد وزارت امنیت و ارتش اسرائیل به منظور بررسی وضعیت جنوب سوریه نزدیک مرز‌های جولان و "امکان خارج کردن نیرو‌های خارجی از این منطقه و بررسی امکان موافقت اسرائیل با بازگشت ارتش سوریه به مرز‌ها در تل‌آویو نشستی برگزار کردند.

به گزارش المیادین، هیئت بلند مرتبه امنیتی و اطلاعاتی روسیه وارد اسرائیل شده و با مقامات ارشد وزارت امنیت و ارتش این رژیم دیدار کرد.

رسانه‌های اسرائیل در این باره اعلام کردند، هیئت روسی پیرامون وضعیت سوریه و تهدید‌های تروریستی در خاورمیانه با طرف اسرائیلی مذاکراتی را انجام داد.

طبق اعلام این رسانه‌ها، این سفر هیئت روسیه به دنبال سفر آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در هفته گذشته به مسکو و دیدار با سرگئی شویگو، همتای روسی خود صورت گرفت.

دو طرف در هفته‌های اخیر درباره درخواست اسرائیل در ارتباط با "خارج کردن نیرو‌های ایرانی و نیرو‌های همپیمان با این کشور از جنوب سوریه نزدیک مرز‌های جولان" بحث و تبادل نظر کردند.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، در مذاکرات میان شویگو و لیبرمن امکان موافقت اسرائیل با بازگشت ارتش سوریه به مرز‌ها و امکان خارج کردن "نیرو‌های ایرانی و همپیمانانش" به شرق از مسیر دمشق - سویدا مطرح شد.

شبکه "کان" اسرائیل اعلام کرد، هیئت روسی که شامل مقامات بلندپایه در سازمان اطلاعات روسیه است روز چهارشنبه با لیبرمن دیدار کرد.

طبق اعلام این شبکه، هیئت روسی همچنان در اراضی اشغالی هستند و به دنبال تلاش‌ها برای سازش در سوریه و دستیابی به تفاهمی میان اسرائیل و روسیه، پیش‌بینی می‌شود دیدار‌های دیگری با طرف‌های امنیتی دیگر اسرائیل نیز برگزار شود.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *