چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ترامپ با آبه دیدار می‌کند

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 617981
در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اینکه آمریکا ممکن است همزمان با بهبود روابط، فشارهای خود علیه کره شمالی را کاهش دهد، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن قرار است امروز پنجشنبه در کاخ سفید دیدار کنند.
ترامپ با آبه دیدار می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به واشنگتن کمتر از یک هفته پیش از برگزاری نشست برنامه‌ریزی شده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) صورت می‌گیرد.

براساس گزارش رسانه‌های ژاپنی،‌ پس از آن که ترامپ اخیرا اعلام کرد که دیگر از واژه "حداکثر فشار" در ارتباط با پیونگ یانگ استفاده نمی‌کند،‌ آبه می‌خواهد در جریان این دیدار بر اهمیت حفظ تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تاکید کند.این در حالی است که کاخ سفید جزئیات اندکی را درخصوص برنامه دقیق دیدار ترامپ با شینزو آبه مطرح کرده است.

سارا هاکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفته بود: نمی‌توانم جزئیات نشست رئیس جمهور با نخست وزیر ژاپن را مطرح کنم، اما قطعا پیش‌بینی می‌شود که در این نشست مساله کره شمالی و همچنین مساله تجاری و دیگر موضوعات مطرح شود.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، آبه قرار است در ساعت ۱۲:۰۵ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶ به وقت گرینویچ) با ترامپ در کاخ سفید دیدار کند و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

ترامپ و آبه سپس پیش از شرکت در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، در مراسم صرف ناهار کاری شرکت می‌کنند و آبه پس از این کنفرانس خبری که قرار است بیشتر از ۳۰ دقیقه به طول نینجامد، کاخ سفید را ترک می‌کند.

ترامپ اخیرا پس از دیدار با کیم یونگ چول، معاون رهبر کره شمالی به خبرنگاران در کاخ سفید گفته بود که دیگر از واژه حداکثر فشار برای توصیف تحریم‌های اقتصادی به رهبری آمریکا علیه کره شمالی استفاده نمی‌کند، چرا که هر دو طرف در این خصوص به توافق رسیده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *