پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۲
به مناسبت سالروز حمله تروریستی به مجلس

مفهوم «انغماسی» در بین تکفیری های داعش چیست؟/ تروریست‌های مجلس از کدام دسته بودند؟

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 617969
یکی از انواع مهم رزمندگان در بین گروه های چریکی و یا بعضا غیرچریکی که به وفور در بین نیروهای داعش وجود دارند، نیروهای هجومی - فرو رونده هستند.
مفهوم «انغماسی» در بین تکفیری های داعش چیست؟/ تروریست‌های مجلس از کدام دسته بودند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: هفدهم خرداد سال گذشته، روزی بود که مردم تهران با دوعملیات تروریستی همزمان در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی مواجه شدند که تعدادی از نیروهای داعش، توانستند جو پایتخت را برای چندساعت ملتهب کنند و البته در این اقدام متاسفانه 17 نفر از هم وطنان به شهادت رسیدند و البته که تمامی عناصر تکفیری حاضر در این عملیات، به هلاکت رسیدند و سایر افراد مرتبط با این حرکت هم، چند هفته پیش همگی به اعدام محکوم شدند. به همین مناسبت و به بهانه سالروز این حمله تروریستی، برآن شدیم تا گوشه ای از ساختار جانیان داعشی و انواع این نیروها در نوع خدمت به سازمان تروریستی شان، را بیشتر توضیح دهیم:

شاید برای عموم مردم این تصور شکل گرفته باشد که همه تروریست ها آماده انجام هرگونه عملیات انتحاری باشند در صورتی که این فرضیه کاملا اشتباه است. چرا که باید گفت بسیاری از تکفیری ها، حتی در بدترین شرایط هم حاضر به عملیات انتحاری نباشند.

در بین تروریست هایی هم که آماده عملیات انتحاری یا به قول داعشی ها «اجرا» هستند، در این زمینه دسته بندی وجود دارد. 

رویه مرسوم تروریست های داعش در بدو ورود، انتخاب نوع و تعیین نحوه خدمت رسانی به سازمانشان است. نیروهایی که قصد ورود به دولت خلافت -در اصطلاح خودشان- را دارند، در ابتدا باید یکی از دسته های سه گانه را برای فعالیت انتخاب کنند. دسته اول همان رزمندگی و جنگجویی است که یک رسته شناخته شده و مرسوم بوده که اغلب افراد جذب شده همین دسته را انتخاب می کنند.

دسته دوم که در گزینه های انتخاب نوع فعالیت وجود دارد، نیروی انتحاری صرف یا در اصطلاح تکفیری ها شهادت طلب است که این افراد در اوج انحرافات عقیدتی به سر برده و حوصله اتلاف وقت با مبارزه ندارند و این عمل -انتحاری- را برای خود میانبر حساب می کنند. این افراد در سازمان داعش در یک گردان خاص جمع می شوند که در مواقع عملیات ها همراه با گردان های اعزامی داعش به آن منطقه اعزام می شوند.

اما دسته سومی هم وجود دارد که کمتر از آنها مطلبی شنیده شده است. یکی از انواع مهم رزمندگان در بین گروه های چریکی و یا بعضا غیرچریکی که به وفور در بین نیروهای داعش وجود دارند، نیروهای هجومی - فرو رونده هستند که در زبان عربی به آن ها انغماسی گفته می شود. این نیروها که به نوعی نیروی انتحاری دو مرحله ای محسوب می شوند با پوشیدن کمربندهای انفجاری، همراه داشتن انواع مختلف سلاح، به دل دشمن یورش برده و با فرورفتن در عمق خطوط دشمن، خود را در بین آنها قرار می دهند و در ابتدا و تا زمانی که سلاح در اختیار دارند با استفاده از انواع سلاح ها هرچه می توانند از طرف مقابل می کشند و وقتی حس کردند دیگر امکان مبارزه با سلاح وجود ندارد خود را در بین نیروهای دشمن منفجر می کنند.(1)

تروریست های داعش که در حرم امام راحل و مجلس دست به عملیات تروریستی زدند، انتحاری محض نبودند بلکه به اصطلاح فرو رونده - شهادت طلب محسوب می شدند که ابتدا با سلاح دست به جنایت زده و سپس، آنهایی که زنده مانده بودند با منفجر کردن خودشان به هلاکت رسیدند.


(1) من در رقه بودم - انتشارات نارگل - ص50
https://jahannews.com/vdcfvedv1w6dy1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfvedv1w6dy1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر ت
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر داعش از هر نوع !
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر داعش از هر نوع...که دشمن هر نوع داعشی بسیجی های مظلوم هستند...
چه داعش خارجی و چه داعش وطنی که آشوب کرد و به بسیجی ها و چادری‌ها حمله کرد.
Iran, Islamic Republic of
بشمار
Iran, Islamic Republic of
این کیه منفی داده/ داعشیه؟
Iran, Islamic Republic of
بدتر از داعشیه، از منافقین داخلیه.
Iran, Islamic Republic of
یاد شهدای مدافع حرم بخیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا کی منفی داده
کدوم پس فطرتی نمی تونه شهدای مدافع حرم رو ببینه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا کله فرو رفتند انغماسی های به درد نخوذ
Greece
حقیقتی تلخ وجود داره که تفکر اسلامی در کشورهای عربی سنی ریشه داره نه همه اعراب سنی ولی تفکر داعشی از تفکر سلفی و وهابی میاد که این تفکر بیشترین گرایش رو در کشورهای عربی مخصوصا عربستان و اردن و فلسطین و تا حدودی تونس و حتی مصر بزرگترین کشور عربی داشته و متاسفانه داره . داعش ، القاعده ، طالبان ،النصره و ...فقط نمود ظاهریِ این تفکر (وهابیت و سلفیت ) هستند و تا زمانیکه در جهان عرب تفکر وهابی سلفی وجود داره گروههای مخوفی مثل داعش و القاعده و ...هم وجود خواهد داشت با اسامی جدیدتر هم گروههایی تروریستی خواهند آمد .
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر داعشی های داخلی و خارجی که داعشی های منافق داخلی از خارجی ها خطرناک تر و پَست تر هستند
انا عمار
Iran, Islamic Republic of
لعنت به صهیونیست ها که داعش را تولید کردند ،