سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ترور یک سرکرده سعودی تحریر الشام در حومه إدلب

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 617878
سریال ترورهای زنجیره‌ای اعضای گروهک‌های تروریستی در حومه‌های إدلب، حلب و حماه با ترور چهار عضو گروه فیلق‌الشام و یک سرکرده سعودی تحریرالشام ادامه یافت.
به گزارش جهان نيوز، افراد مسلح ناشناس روز سه‌شنبه (15 خرداد) اعضای یک گروه تروریستی را در حومه ادلب و شمال پایتخت سوریه به ترور کردند.

به گزارش وبگاه خبری «اوقات الشام» سوریه، حداقل چهار تن از اعضای گروه تروریستی «فیلق الشام» نیمه شب گذشته در حادثه تیراندازی در محور الحاکوره واقع در سهل الغاب در حومه شمال غربی حماه کشته شدند که با احتساب یک نفر دیگر که در ساعات اولیه شب گذشته کشته شد شمار کشته‌های شب گذشته به پنج نفر رسید.

این منطقه و استان إدلب و بخش غربی حومه حلب در دو ماهه اخیر شاهد موج ترور شبه نظامیان و غیرنظامیان است.

به گفته فعالان، یکی از سرکرده‌های سعودی در گروه تروریستی «تحریر الشام» معروف به «محمد أبوعبدالله» در بین کشته‌هاست، او در مزارع حومه شرقی شهر «معرة النعمان» در بخش جنوبی حومه إدلب هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

افراد مسلح و سرکرده‌های گروه تروریستی تحریر الشام و دیگر گروه‌های تروریستی مستقر در حومه إدلب و حومه‌های حلب و حماه در مدت اخیر هدف انفجار بمب‌های دستی یا تیراندازی قرار گرفتند.

با افرایش شمار کشته‌ها در ترورهایی که از 26 آوریل سال جاری ثبت شده شمار کشته‌ها در حومه إدلب به دستکم 133 نفر افزایش یافت که 83 نفر آنها تبعه سوری و از اعضای گروه های تحریر الشام، فیلق الشام، احرار الشام یا جیش العزه یا دیگر گروه های تروریستی فعال در إدلب بودند.

15 نفر از کشته‌ها هم از اتباع ازبک، آسیایی، قفقازی، یا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بودند تلاش ها برای ترور هم ده ها زخمی برجای گذاشت در همین حال گروه های تروریستی عملیات های تعقیب و گریز خود را علیه هسته های خفته ای که آنها را وابسته به داعش می خوانند شدت بخشیدند.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *