جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عملیات نیرو‌های عراقی برای پاکسازی جزیره سامراء

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 617876
پس از حمله سنگین دوشنبه شب عناصر تروریستی داعش در حومه شهر سامرا، نیرو‌های ارتش عراق و گردان صلح از صبح امروز عملیاتی را در محور غربی شهر سامراء با هدف شناسایی هسته‌های خاموش داعش آغاز کردند.
به گزارش جهان نيوز، پس از حمله سنگین دوشنبه شب عناصر تروریستی داعش در حومه شهر سامرا، نیرو‌های ارتش عراق و گردان صلح از صبح امروز عملیاتی را در محور غربی شهر سامراء با هدف شناسایی هسته‌های خاموش داعش آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی عملیات علیه تروریست‌های داعش را در محدوده «ذراع دجله، تقسیم الثرثار، البوجروب، الصبیحات و الحدیدی» شروع کردند و پاکسازی مناطق همچنان ادامه دارد.

در جریان درگیری‌های چند ساعته گذشته شماری از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند و تعداد دیگری هم زخمی شدند؛ همزمان نیرو‌های متخصص، پاکسازی مناطق آلوده از تله‌های انفجاری کار گذاشته را در دستور کار قرار داده اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان به جزئیات حملات دوشنبه شب شماری از هسته‌های خاموش داعش در صحرای غربی سامراء اشاره کرد و گفت: این حملات از محور شمالی دریاچه الثرثار علیه نیرو‌های بسیج مردمی صورت گرفت.

این منبع میدانی با بیان این که مواضع نیرو‌های بسیج مردمی در منطقه «الفرحاتیه» در جنوب غرب حومه شهر سامرا هدف قرار گرفت، افزود: تروریست‌های داعش درصدد بودند خود را به حومه شهر سامراء برسانند.

 نا امن کردن شهر سامراء و بر هم زدن امنیت جاده بغداد - شمال از دیگر اهداف تروریست‌های داعش بود، اما نیرو‌های بسیح مردمی موفق شدند تحرکات آنان را در این محور رصد کنند.

نیرو‌های عراقی صبح روز گذشته پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند با کشته و زخمی کردن ۲۰ تن از عناصر تروریستی داعش حملات را در این محور دفع کنند؛ سایر تروریست‌ها به سمت جزیره سامراء متواری شدند.

در جریان این درگیری ها، ۲ تن از نیرو‌های بسیج مردمی به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر زخمی شدند؛ بخش‌های غربی حومه شهر سامراء که به جزیره سامراء معروف شده همچنان آلوده به تروریست‌های داعش است.

از شمال عراق خبر می‌رسد، عملیات گروه تروریستی داعش برای نفوذ به شمال غرب استان نینوا از محور جنوبی گذرگاه مرزی «تل صفوک» با شکست روبه رو شده است؛ تروریست‌ها درصدد بودند از خاک سوریه (مناطق اشغالی در شرق استان دیرالزور) وارد خاک عراق شوند که با واکنش قاطع یگان توپخانه و موشکی تیپ اول بسیج مردمی روبه رو شدند؛ عملیات مشابه تروریست‌های داعش برای نفوذ به جنوب غرب استان نینوا هم با واکنش نیرو‌های مرزبانی و ارتش عراق ناکام ماند.
منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *