جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۹

۷۴۰ سعودی در «الحدیدة» کشته و زخمی شدند+ جزییات

سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 617715
شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن طی تنها چهار روز در نبرد ساحل غربی این کشور، 418 کشته و 322 زخمی داشتند.
۷۴۰ سعودی در «الحدیدة» کشته و زخمی شدند+ جزییات
به گزارش جهان نيوز، یک منبع آگاه نظامی یمن  اعلام کرد که طی تنها 4 روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، 418 مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و 322 نفر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این منبع آگاه نظامی در اطلاعات نظامی یمن اعلام کرد که این آمار مبتنی بر گزارشهای واصله از عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیز اخبار منتشر شده از سوی دشمن و گزارشهای روزانه از بیمارستان‌های «المخا» و «عدن» است. تنها 184 جسد و 120 زخمی بدحال از بیمارستان المخاء به  عدن انتقال یافته‌اند.

وی افزود: دشمن اجساد بسیاری از نیروهای خود و نیز زخمی‌های خود را در میدان نبرد رها کرده است.

این منبع در ادامه گفت: بر اساس آمار مربوط به عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و نیز بیانیه‌های دشمن در روز پنجشنبه پیش، 70 نفر از نیروهای شبه‌نظامی عربستان کشته و 41 نفر زخمی شدند که حال اغلب زخمی‌ها وخیم است و 53 جسد و 15 زخمی به عدن انتقال یافته‌اند.  در این روز، 18 مزدور از جمله سه نیروی سودانی کشته و 13 نفر از جمله یک سودانی زخمی شدند. 9 شبه‌نظامی دیگر در جبهه موزع و اطراف پایگاه نظامی خالد کشته و 7 تن در همین منطقه زخمی شدند. در ساحل غربی نیز 43 مزدور کشته و 21 تن زخمی شدند.

وی تصریح کرد: در روز جمعه نیز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند 11 مزدور را در جبهه موزع بکشند و 9 تن را در همین جبهه زخمی کنند. 4 کشته و 8 زخمی نیز حال مین‌گذاری در اطراف پایگاه خالد بود. در ساحل غربی نیز 102 مزدور کشته و 91 تن دیگر زخمی شدند که حال اغلب آنها وخیم است. به این ترتیب شمار قربانیان روز جمعه پیش به 147 زخمی و 129 زخمی بود که 131 کشته و 105 زخمی به عدن انتقال یافتند.

بر اساس این گزارش در روز شنبه نیز، نیروهای ائتلاف سعودی، 88 کشته و 78 زخمی داشتند که حال 70 زخمی بسیار وخیم گزارش شده است. 8 شبه نظامی عربستان در جبهه «حیس» کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند. در ساحل غربی، 73 شبه‌نظامی کشته و 58 تن زخمی شدند که جراحت آنها نیز شدید است. 7 شبه‌نظامی نیز در همین روز در جبهه موزع کشته شدند و یک تن زخمی شد.
این منبع در ادامه گفت روز یکشنبه نیز عملیات ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 113 کشته و 74 زخمی برای نیروهای ائتلاف سعودی به همراه داشت.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند و توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل و با پوشش هوایی پیشروی‌هایی داشته باشند. اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفسی به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و خسارات زیادی به آنها وارد سازند.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی با عنایت خداوند بزرگ مرتبه
United States
الهم النصر جیوش المسلمین
United States
چند هزار نفر و کشتن ۷۴۰ تا خیلی کمه خدا تعداد کشته هاشون و بیشتر کنه و ان شاءالله عیدی عید فطر مردم یمن و خاورمیانه مرگ محمد بن سلمان باشه
Canada
خاک بر سر ائتلاف سعودی!!!!
Iran, Islamic Republic of
در اصل آمریکا خاک بر سر شد پشت تمام جنایت ها آمریکا و اسراییل است عربستان و امارات فقط نوکرانی بیش نیستند.
Iran, Islamic Republic of
در این شبهای قدر برای ظهور مولایمان وپیروزی فلسطین ویمن دعا کنیم.
United Arab Emirates
فلسطینیها هم سران حماس و هم در کرانه باختری سران فتح موافق حمله عربستان به یمن بودند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
درود خدا بر مجاهدان شجاع یمن ،فرزندان خلف و صالح اویس قرن،امیدواریم خداوند متعال به انتقام خونهای به ناحق ریخته کودکان شما ،آل سعود را ریشه کن بفرماید و زمین را از این جرثومگان فساد نجات دهد .
...
Iran, Islamic Republic of
ایران بای به یمن و بحرین کمک کند
متاسفانه ایران در این زمینه تعلل می کند