جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نتانیاهو اروپا را برای خروج از برجام متقاعدمی‌کند؟

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 617678
یک رسانه سوئیسی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سه کشور مهم اروپایی برای متقاعد کردن آن‌ها برای خروج از برجام از احتمال شکست وی در تحقق این هدف خبر داد.
نتانیاهو اروپا را برای خروج از برجام متقاعدمی‌کند؟
به گزارش جهان نيوز،تسنیم به نقل از"اس ار اف" سوئیس با اشاره به سفر پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای مهم اروپایی برای متقاعد کردن آن ها به خروج از برجام نوشت: نتانیاهو از امروز ( دوشنبه) به کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس سفر می کند. وی در اولین سفر خود ابتدا در برلین با صدر اعظم آلمان دیدار و گفتگو خواهد کرد و روز بعد با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار کرده و در نهایت هم به انگلیس سفر می کند.

به اعتقاد اسرائیل برنامه اتمی ایران موضوع اصلی در این دیدارهای نتانیاهو با سران کشورهای اروپایی خواهد بود. سه کشور اروپایی همچون سابق خواهان حفظ برجام هستند.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرد که نتانیاهو در این سفر می خواهد چه چیزی به دست آورد و در ادامه نوشت: "الکساندر فودرل-اشمید" از کارشناسان روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آلمان و "تاگس آنسایگر" سوئیس بر این باور است که نتانیاهو می خواهد یک بار دیگر تلاش کند اروپاییان را برای خروج از توافق هسته ای مانند آمریکا متقاعد کند. با این حال دیپلمات ها معتقدند که نتانیاهو نیز به اندازه کافی واقع نگر است که بداند احتمالا نمی تواند این کار را انجام دهد. وی حداقل می خواهد تغییراتی را در این راستا به دست آورد.

این کارشناس خاورمیانه آلمانی دربخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که از دید اسرائیل ایران یک تهدید بزرگ محسوب می شود و وی می خواهد برای این دیدگاه در اروپا تبلیغ کند و از این طریق فهم و درک بیشتری برای دغدغه های اسرائیل به دست آورد.

اس ار اف سوئیس در ادامه این پرسش را مطرح کرد که نتانیاهو چگونه می خواهد در این راستا مرکل و ماکرون را متقاعد کند؟

اشمید در این باره گفت که وی این کار را با همان شورو و حرارتی که در 30 آوریل هم در این باره نمایشی را (علیه ایران) به راه انداخت انجام می دهد. در آن زمان هم وی در برابر دوربین های تلویزیونی ایستاد و به اصطلاح مدارک و شواهدی را درباره برنامه های اتمی مخفی ایران ارائه داد. این نمایشی بسیار ساده از طرف نتانیاهو بود که بیشتر متمرکز بر دونالد ترامپ بود.

"ایران دروغ می گوید"، پیام نتانیاهو در این نمایش به مخاطبان و یا حداقل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود. بنابراین چند روز بعد از این پیام اسرائیل، واشنگتن اعلام کرد که می خواهد از توافق اتمی با ایران خارج شود و به عنوان دلیل این اقدام خود به این نمایش نتانیاهو استناد کرد.

"فودرل اشمید" در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشته است که در هر صورت نتانیاهو می خواهد سعی کند مواضع اسرائیل را برای اروپاییان شرح دهد و همچنین به مردم خود در خانه نشان دهد که برای لغو توافق هسته ای با ایران تلاش می کند. اما وی مطمئنا آشکارا نمی گوید که احتمالا در این راستا شانسی ندارد.

نویسنده در ادامه به مناسبات متشنج اسرائیل و اروپا اشاره کرده و نوشت: اخیرا یک وزیر اسرائیلی گفته است که اروپا باید به جهنم برود.

اشمید از دلسردی بالای اسرائیل نسبت به اروپا سخن گفته و تاکید کرد که این به این دلیل است که اروپاییان مکررا بر موضوعاتی اشاره می کنند که در اسرائیل علاقه‌ای به شنیدن آن ها وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *