پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تشدید اختلافات در امارات

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 617660
اختلافات بین حاکمان دو امارت شارجه و دبی بر سر حقوق کارکنان غیر اماراتی باعث لغو جلسه هیأت وزیران شد.
تشدید اختلافات در امارات
به گزارش جهان نيوز، «سلطان بن محمد القاسمی» حاکم شارجه دستور افزایش حقوق کارکنان غیراماراتی به نسبت ۱۰ درصد را صادر کرده است که همین امر موجبات خشم «محمد بن راشد» نخست‌وزیر امارات و حاکم امارت دبی را برانگیخت و به گفته وی حاکم شارجه بدون هماهنگی با دولت این تصمیم را گرفته است.

بروز این اختلافات باعث شد که نمایندگان امارت شارجه در نشست اخیر هیأت وزیران که به ریاست محمد بن راشد برگزار شد، حضور نداشته باشند در حالیکه برخی مسئولان دولتی امارات طی چند روز گذشته در تلاش بودند تا مشکل دو طرف را حل کنند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
طبق گزارش وبگاه «متابعات» یمن، تحلیلگران معتقدند که حاکم شارجه از مشارکت امارات به جنگ یمن و حمایت از عربستان ناراضی است و تصمیمات ابوظبی را مانعی بر سر راه توسعه اقتصادی امارات می‌داند و هر از گاهی عدم رضایت خود از روند کنونی را اعلام می‌کند.

بنا به دستورات خلیفه حاکم امارات سال ۲۰۱۸ به عنوان «سال زاید» نام‌گذاری شده و به مدت یک ماه پاداشی برای همه کارکنان اماراتی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شد که حداقل مبلغ آن پنج‌هزار درهم و حداکثر آن نیز پنجاه هزار درهم بود اما حاکم شارجه به دلیل آنکه شمار زیادی از کارکنان غیراماراتی (اتباع خارجی) مقیم این امارت هستند و به دلیل پایین بودن دستمزد آنها و افزایش قیمت کالاها و مالیات‌های جدید، به میزان ۱۰ درصد حقوق آنها را افزایش داده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *