پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

امام خمینی، فلسطین را الگوی آزادی قرار داد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 617645
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اعلام کرد امام خمینی از ابتدا بر حمایت از مستضعفان در مقابله با استعمارگران و مستکبران تأکید داشت و با اعلام روز قدس باعث انقلابی بزرگ در سطح جهان شد.
امام خمینی، فلسطین را الگوی آزادی قرار داد
به گزارش جهان نيوز، وبگاه «العهد» به بهانه بیست و نهمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت‌وگویی با سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی که تیرماه سال گذشته (1396) به‌عنوان فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ معرفی شد، انجام داده است.

سرتیپ دوم یزدی در این گفت‌وگو اعلام کرد: از مهم‌ترین اهداف امام خمینی (قدس) حمایت از مستضعفان جهان بود و امام از آغاز نهضت اسلامی بر حمایت از مستضعفان در مقابله با استعمارگران و مستکبران تأکید داشت؛ ما امروز تبلور این کلمات را در 55 سال قبل می‌شنویم زمانی که بر حمایت از آرمان فلسطین تأکید می‌کرد و می‌گفت رژیم صهیونیستی، رژیمی غیرقانونی و اشغالگر است.

وی ادامه داد: امام خمینی در آن روزها پیش‌بینی می‌کرد که ملت‌های مستضعف در چنین روزهایی علیه مستکبرانی که قصد سیطره بر ملت‌ها و سرکوب آزادی‌های آنان را دارند، به پا خیزند . امام خمینی از زمان انقلاب به ملت‌ها نوید می‌داد روزی خواهد آمد که رژیم صهیونیستی از صحنه هستی حذف خواهد شد و تلاش کرد از خلال حمایت مادی و معنوی فراگیر از جنبش‌های مقاومتی خصوصا در فلسطین به مقابله با استکبار و استعمار برود و مسأله فلسطین را الگویی برای آزادی قرار داد.

سرتیپ دوم یزدی تصریح کرد: امام خمینی همچنین با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس انقلابی بزرگ در جهان ایجاد کرد و امروز شاهد تحرکات جهانی بزرگ برای حمایت از قدس و فلسطین هستیم. امروز با گذشت بیست و نه سال از رحلت امام، خدا را شاکریم که اهداف امام خمینی در حمایت از مستضعفان و فلسطین همچنان در مقدمه اولویت‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی در پایان گفت: امسال روز جهانی قدس در سایه تحولات مهم از جمله افزایش جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه ملت‌های منطقه بویژه فلسطین، سوریه و لبنان برگزار می‌شود علاوه اینکه کشورهای مرتجع تحت اوامر صهیونیست‌ها ، از این رژیم غاصب حمایت مالی می‌کنند و شریک رژیم مذکور در ظلمش علیه ملت مظلوم فلسطین می‌شوند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *