پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

عربستان سعودی رحمابین صهیونیست‌ها شده است

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 617590
امام جمعه قم گفت: عربستان سعودی برای یهودی‌ها و صهیونیست‌ها دعا کرده و از مردم مقاوم فلسطین بدگویی کرده است و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توهین کرده است؛ آنها اشداء علی المسلمین و رحما بین صهیونیست‌ها شده است.
 به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی ، امام جمعه قم در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه بهره برداری بهتری از شب قدر داشته باشیم باید قلب آمادگی لازم را برای این شب کسب کند.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر اصلاح قلب گفت: همه حرکات و رفتار افراد و فعالیت‌های ظاهری که از فرد سر می زند متاثر از وضع روحی و درونی است و بنابر این باید قلب‌ها را برای این شب سرنوشت ساز که مقدرات انسان‌ها در آن رقم می‌خورد آماده کرد.

امام جمعه قم شرط نخست برای بهره برداری از شب قدر را حضور قلب دانست و بیان کرد: امروز در رسانه‌ها شنیدید که عربستان سعودی برای یهودی‌ها و صهیونیست‌ها دعا کرده و از مردم مقاوم فلسطین بدگویی کرده است و به نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران توهین کرده است؛ آنها اشداء علی المسلمین و رحما بین صهیونیست‌ها شده است.

وی گفت: در کشور ما نیز باید حواس‌ها جمع باشد تا خط را از قرآن بگیرند و قلب را بر اساس مبانی قرآنی نورانی کنند؛ قلب انسان مومن وقتی که بر اساس قرآن تنظیم شد آماده بهره مندی از برکات است.

سعیدی با بیان اینکه به برکت حب اهل بیت انسان به خداوند نزدیک شده و از عذاب الهی دور می شود، تصریح کرد: مومنان نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) مقاوم بوده و ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه قاتلان امیرالمومنین یک جریان است و به شخصیت ابن ملجم محدود نبود، خاطرنشان کرد: خداوند مقدر کرد که ضربت خوردن حضرت علی، بستری شدن و شهادت حضرت در شب‌های قدر اتفاق افتاد و مقدر شد تا کسانی که بعد از حضرت علی(ع) هستند با محبت امیرالمومنین گره بخورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید درس حب و بغض را از قرآن کریم بیاموزیم، گفت: اگر چنین حب و بغضی مطابق با قرآن کریم بود فرد رستگار می شود.

وی با اشاره به اینکه انسان با توسل می‌تواند به مقام رضا و شکر برسد، خاطرنشان کرد: انسان می تواند در عین شکر و رضایت از خداوند درخواست‌های خود را مطرح کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وهابیت قرائت صهیونیستی از اسلام است بنابراین صهیونیست ها و وهابیت همیشه رحماء بینهم بوده اند