کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره)

13 خرداد 1397 ساعت 13:38

به دلیل مصادف شدن ۱۴ خرداد امسال با ایام ماه مبارک رمضان و به جهت رعایت حال مردم روزه‌دار کشورمان، امسال نیز همچون سال گذشته مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۴ خرداد برگزار خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، فردا - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - بیست و نهمین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است؛ امامی که با دلی آرام و قلبی مطمئن از این دنیای فانی رخت بربست و سالهاست که عاشقان او با گردهم آمدن در سالروز رحلت مقتدای خود، میثاق‌شان را با او و نظام اسلامی ایران تجدید می‌کنند.

مردم قدرشناس، ولایتمدار و روزه‌دار کشورمان، فردا با حضور پُر‌شور خود در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، اعلام می‌کنند که با وجود تمام مشکلات و مسائلی که دارند، اما دست از انقلاب و نظام خود برنداشتند و تا جان در بدن دارند، برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند. مراسمی که هرساله از نسل اول تا نسل چهارم انقلاب و از مسیحی و کلیمی تا زرتشتی را با لباس «وحدت و اتحاد» در خود می‌بیند.  

 
به دلیل مصادف شدن ۱۴ خرداد امسال با ایام ماه مبارک رمضان و به جهت رعایت حال مردم روزه‌دار کشورمان، امسال نیز همچون سال گذشته مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۴ خرداد برگزار خواهد شد. علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم که زینت‌بخش این مراسم هستند، شخصیت‌های عالی‌‍رتبه نظام، سفرای کشور‌های اسلامی، نمایندگی‌های نظامی مقیم ایران و شخصیت‌های خارجی مقیم ایران، طلاب و دانشجویان خارجی و همچنین اعضای بیت امام خمینی (ره) نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فردا برای بیست و هشتمین بار در مراسم رحلت امام خمینی (ره) سخنرانی خواهند کرد. ایشان از سال ۱۳۶۹ سخنران اصلی مراسم سالگرد رحت امام خمینی (ره) بودند.  

طبق اعلام «محمدعلی انصاری» دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، سخنرانی مقام معظم رهبری در این مراسم در فاصله حدود یک ساعت تا اذان مغرب به پایان خواهد رسید.

همچنین به گفته انصاری، امسال نیز مثل سال گذشته به دلیل رعایت حال مردم روزه‌دار کشورمان و به جهت آنکه مدت زمان برگزاری مراسم کوتاه‌تر باشد، حجت‌الاسلام «سید حسن خمینی» تولیت مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام (ره) در مراسم ۱۴ خرداد سخنرانی نخواهد کرد.

همچنین امسال بر خلاف سال‌های گذشته رئیس جمهور کشورمان در شب قبل از مراسم سالگرد ۱۴ خرداد، در حرم امام خمینی (ره) سخنرانی نخواهد داشت؛ دلیل این امر مصادف شدن این شب با اولین شب احیاء رمضان ۱۴۳۹ هجری قمری است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر زائر از ۷ استان مجاور تهران شامل استان‌های البرز، قم، قزوین، سمنان، اصفهان، مرکزی و برخی شهر‌های مازندران در مراسم بزرگداشت روز ۱۴ خرداد حضور خواهند داشت.

مراسم ۱۴ خرداد امسال را ۳۰۴ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از ۳۳ رسانه داخلی و ۱۹ رسانه خارجی پوشش خبری خواهند داد.

آنطور که مقرر شده، ۲ هزار دستگاه اتوبوس و ده‌ها دستگاه ون و ماشین‌های برقی برای سرویس‌دهی به مردم در روز ۱۴ خرداد مهیا شده‌اند. همچنین ۲۰ هزار نیروی پلیس وضعیت تسهیل ترافیک، تردد و برقراری امنیت مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را بر عهده دارند.

منبع:میزان


کد مطلب: 617501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/617501/جزئیات-مراسم-سالروز-رحلت-امام-خمینی-ره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com