پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۴۶

حذف نام مقدس امام هادی(ع) از یک میدان توسط شورای شهر! + واکنش سروری

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 617462
عضو سابق شورای شهر تهران: بی برنامگی شورای شهر در انجام خدمات رسانی به شهر و شهروندان و گذشت یک سال به حدی مشهود است که حتی واکنش و اعتراض اصلاح طلبان را برانگیخته است.
حذف نام مقدس امام هادی(ع) از یک میدان توسط شورای شهر! + واکنش سروری
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری با واکنش نسبت به تغییر نام میدان امام هادی علیه السلام گفت: تغییر نام میدان امام هادی علیه السلام در محله ای که مردم متدین و مومنی دارد نه به درخواست مردم بلکه نشات گرفته از برنامه ای است که این روزها در شورای شهر دنبال می شود. بی برنامگی شورای شهر در انجام خدمات رسانی به شهر و شهروندان و گذشت یک سال از روی کار آمدن شورای شهر و نمایش بی کاری و بی برنامگی به حدی مشهود است که حتی واکنش و اعتراض اصلاح طلبان را برانگیخته است.

وی استراتژی اعضای شورای پنجم شهر تهران را اینگونه عنوان نمود:  ناکارآمدی و عدم اقدام قابل توجه در راستای وظایف نمایندگی به حدی عیان است که دیگر نیازی به توضیحات اضافی یا بازگو کردن آن نیست. دست روی دست گذاشتن نمایندگان شورا و عدم توجه به حساس ترین موضوعات مورد نیاز شهر منجر به در پیش گرفتن استراتژی از سوی آنها شده تا با ایجاد حاشیه، فضا سازی و ایجاد چالش افکار عمومی را مشغول حاشیه ها نگاه دارند. مسلما تغییر نام میدانی به نام مبارک امام هادی علیه السلام موضوعی نیست که اعضای شورای شهر نسبت به واکنش های مردمی این  موضوع بی اطلاع باشند. چگونه می توان تغییر نام این میدان را پذیرفت در حالی که اعضای شورای پنجم به روشنی به این موضوع واقفند که شهروندان و ملت ما احترام عمیقی به ساحت مقدس اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دارند. اساسا هیچ چیزی نمی تواند جای این ارزش را در وجود ایرانی ها بگیرد.

سروری خاطر نشان شد: احترام به ساحت والای اهل بیت علیهم السلام نه تنها خاص و محدود به شیعیان نیست بلکه خواهران و برادران اهل سنت و مسیحیان و سایر ادیان آسمانی ارزش و جایگاه ویژه ای برای معصومین  قائلند از این رو مسلما نمایندگان شورای شهر با تغییر چنین نامی خواهان وارد کردن جامعه به تنش جدیدی هستند تا درگیر و دار این موضوعات اذهان عمومی از درخواست پاسخگویی اعضای شورای شهر درقبال یک سال ناکارآمدی منحرف شود. بنده معتقدم تکرار چنین رفتارهایی از سوی اعضای شورای پنجم تنها به دنبال تحریک حساسیت های جامعه و ایجاد چالش های بی مورد در انحراف افکار عمومی است تا با ایجاد دو قطبی های ضد منافع ملی و تحریک مردم مسوولیت را از خود دور کنند. مسلما هرگز نمی توان پذیرفت که 21 نماینده شورای شهر متوجه نیستند که امروز اولویت تهران تغییر نام این خیابان، آن خیابان نیست!

سروری در خصوص شرایط تغییر نام خیابان ها افزود: تغییر نام خیابان ها زمانی اهمیت و موضوعیت دارد که شورای شهر در همه زمینه ها اقدامات مطلوبی را به منصه ظهور رسانده باشد نه اینکه تمام هم وغم خود را صرف تغییر نام خیابان ها آن هم با اهداف ضد فرهنگی کند! بحث تغییر نام زمانی قابل تایید است که براساس گزاره های درست منطبق باشد. آیا می توان پذیرفت که مردم جنوب شهر و ساکنین  شهر ری که به اهل بیت دوستی شهره هستند تنها مشکل آنها برداشتن نام امام هادی علیه السلام از یکی از میادین این محله است؟ بنده معتقدم چنین رفتارهایی از نمایندگان شورای پنجم در راستای  استراتژی از پیش  تعیین شده ای صورت داده می شود؛ بدین معنا که اعضای شورای شهر مجبورند دست به چنین رفتارهایی بزنند چرا که مردم مطالبه گر پروژه های مترو و متوقف شده شهر, وضعیت حمل ونقل, آلودگی هوا , مسائل فرهنگی و...هستند که متاسفانه پاسخی به آنها داده نمی شود.

سروری درپاسخ به این سوال که آیا به نظر شما تغییر نامها ونامگذاری های صورت گرفته در راستای تغییر ارزشهای دینی و فرهنگی است خاطر نشان شد: اگر اعضای شورای شهر قصد تغییر باورهای فرهنگی را دارند شیپور را از دریچه گشاد آن می زنند یعنی طبعتا این جز ایجاد واکنش در جامعه چیزی تولید نمی کنند، به علاوه که بنده به تحلیل اولم بیشتر اعتقاد دارم که شورای شهر در بیکاری و بی برنامگی و اختلافات فراوان که هر روز از آن به جامعه درز می کند و مواجه شدن با اعتراضات کارمندان اخراج شده ی با سابقه شورا و شهرداری و جایگزینی افراد سیاسی و حزبی به جای آنها و اعتراضات خیابانی که مقابل شورا و شهرداری شکل می گیرد مواجه است و چون  اعضای شورای شهر قادر به حل مسائل یاد شده نیستند اساسا باید دنبال موضوعاتی باشند که وقت آنها را پر کند! متاسفانه اعضای شورای شهر نشان داده اند که نگاه های واگرایانه ای دارند وبه تعبیری از گذشته انقلابی خود نادم هستند از این رو تلاش می کنند تا با پوشیدن لباس تجدد گرایی غربی خود را متفاوت از گذشته به مرد  معرفی کنند، طبیعی است با چنین ذهنیتی مایل به تغییر فرهنگ وارزش های جامعه هستند غافل از اینکه با واکنش و اعتراضات شدید جامعه مواجه می شوند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محتشم
United States
سرور خان عزيزم ، چه خبره ؟! با زاكانى مسابقه ميديد ؟! هر روز منبر و هر روز ذكر مصيبت كه نميشه ! جون داداش اوردوز مى كنيم ! صلاح بدونى يه خط در ميون هم راجع به سياست خارجى و استراتژى غرب و شرق عالم هم رهنمود بفرما .
United States
باید توضیح اعضای محترم شورا را هم بشنیم تا بهتر قضاوت کنیم در ضمن اسم جدید این میدان چیست؟
فرصت را برای خدمت به آحاد مردم دریابید
Germany
لطفا از شورای شهر بپرسید در مدت یک ساله اخیر برای مردم تهران چه کار کرده اند؟
جز دعوا سر انتخاب شهردار و بازی چندگانه استعفای شهردار قبلی، سرکشی از چند آثار باستانی الکیف تغییر نام چند خیابان و چند مسئله حاشیه ای دیگر بگویند مثلا برای خدمات عمومی، کاهش ترافیک، حمل و نقل عمومی، ارتقای بهداشت ، فضای سبز، افزایش امور فرهنگی در تهران و.... چه اقدامی کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
محتشم تو کار و زندگی و خواب و خوراک نداری که 24 ساعته اینجایی
Iran, Islamic Republic of
هدف اینه یه موجودات منجمدی مثل شماها ، یخ فکرشون وا شه و اگه واقعا درد جامعه داشته باشه ، بفهمه از کجا داره میخوره
Iran, Islamic Republic of
خداوند این محتشم قلابی را هدایت فرماید بجای اینکه از حق حمایت کند ازباطل حمایت می کند وکارهای خلاف افرادی که با بهانه های شیطانی به جنگ ارزشهای اسلامی آمده اند توجیه میکند که البته گناه این چنین کسانی از عاملان این خطاها اگر بیشتر نباشد کمتر نیست زیرا اگر اینگونه افراد ازچنین کسانی حمایت نکنند باطل فرصت جولان پیدا نمیکرد
Spain
خدا اگه هدایتش نمیکنه، لااقل مرگشو برسونه که با گناه کمتری از دنیا رفته باشه.
eghbal
Iran, Islamic Republic of
با آل علی هر که در افتاد، ور افتاد...
Iran, Islamic Republic of
خدا نیامرزد آنکه به ساحت تان جسارت کرد
مشکلات واقعی شهـــــــــــــرری
Germany
به قربان مظلومیت امام علی النقی(سلام ا... علیه) که در اوج مظلومی و غریبی، در داخل جامعه شیعه هم برای حذف نام آن بزرگوار تلاش می شود.
یعنی تمام مشکلات کلان شهر تهران حل شده ، فقط نام میدان و خیابان مانده که تغییر پیدا کنه
شهرری یک بیمارستان درست و درمان ندارد
شهرری یک پل مهندسی شده ندارد( تمام پل های این شهر ناقص و یا از ساختار اصول مهندسی به دور هستند)
شهرری یک شهر بازی کامل برای استفاده جوانان و خانواده ها ندارد
شهرری در خدمات رسانی در مواقع بحران در مضیقه است
و...
مسئول آفتابه ها
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
مرگ بر ضد ائمه اطهار مرگ بر غربگدایان ...
Canada
گذاشتن اسامی ائمه گاه در بیان مردم سبب بی حرمتی به انان است.این اسامی که نباید بازیچه شوند.برای مثال همین خیابان مطهری مثلا در زمان ادرس دادن الفاظی چون سر مطهری ته مطهری کلمات خوبی نیستند
Iran, Islamic Republic of
به شماها باشه که می گید اسم بچه ها رو هم از اهلبیت نذاریم چون ممکنه اون بچه کار بدی کنه و باعث شه بی حرمتی بشه ، نه جانم ، اینا مغالطست ، با نامگذاریها نام اهلبیت جاری می مونه و خودش فواید مادی و معنوی داره ، تو دنیایی که حرف زدن با گیاه باعث رشد سریعترش میشه ، نام نیکو گذاشتن خودش برکت بهمراه میاره چه برای فرزندان ، چه خیابان و چه میدان و ... ، دچار این مغالطه ها نشید .
Netherlands
این دو خیلی با هم فرق میکنند.چرا قاطی میکنی
United States
اسم بچه فرق داره بارها دیدم اسامی ائمه روی روزنامه و نوشنه ها و آدرسهای نوشتاری زمین افتاد
Iran, Islamic Republic of
این هم توجیه ای از جانب اصلاح طلبان
این هم ماله کشی دیگه ای از جانب اصلا ح طلبان
چطوره به خاطر حفظ حرمت، سایر نام ونشان ها رو هم حذف کنیم؟؟؟
جلوه ی کوچیکی از ارادت ومحبت واعتقادقلبی عمیق ما ( که ان شاالله همراه با پیروی از تعالیم اهل بیت علیهم السلام باشه ) توی همین نام گذاری ها است وهیچ مسولی حق نداره این اعتقاد رو نادیده بگیره!
اصلاح طلبان که با روح تعالیم اهل بیت علیهم السلام سر سازگاری ندارن لا اقل حفظ ظاهر کنن
از طرف دیگه
معماری وشهر سازی ما که متاسفانه بر مبناي اصول وطراحی های ایرانی واسلامی نیست همین نام ونشان هم که نباشه دیگه چی میمونه؟؟؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبانی که شهادت امام حسین ع را به دلیل خشونت جدش در جنگ بدر می دانند
و می گویند تا در جامعه ایران خدا زنده است و نمرده است، جامعه پیشرفت نمی کند
و به ائمه اطهار و اهل بیت و احکام اسلام توهین و جسارتهای بسیاری نمودند، اینها درد دین ندارند
به دلیل کارنامه خالی از عملکرد، تنها و تنها به دنبال دوقطبی سازی و ماهیگیری از این آب گل آلود هستند
بی سواد
Romania
آقای روشنفکر
نام ابولهب و فرعون هم در قرآن هست
پس توهین به قرآن است ؟
از نظر شما اگر نام خیابان رابه نام رئیس جمهور اسبق آمریکا بگذارند "کندی "
آنوقت نه تنها مشکل حل میشه بلکه قند در دل شما آب میشه و دیگه گفتن سر کندی و ته کندی توهین نیست ؟
پس لابد با این کلاه شرعی شما می گید نام خیابان ولیعصر و میدان امام حسین و همه اینها عوض شود
و ایضا میدان و خیابان امام خمینی و ....
Iran, Islamic Republic of
این ... ها چهار تا کار انجام نمی دهند که طرفدارانشان برای دفاع از آنها این قدر به خفت نیافتند و ماله کشی نکنند.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم.
مرگ بر افسادطلبان
United Arab Emirates
چه ربطی داره پس رو بچه ها نباید اسم بذاریم چون ممکنه خلافکار دربیان حرمت ائمه بشکنه
Romania
خب نگو سر مطهری ته مطهری. بگو و یاد سر خیابان شهید مطهری.
وانگهی، کی تا حالا به خاطر سر مطهری ته مطهری، ایمانش رو از دست داده؟! اما یاد شهدا که میفتن. ارزش اهل بیت را که، درک میکنن.
به نظرم تو خیلی مشکوکی
Iran, Islamic Republic of
سر هاشمی و ته هاشمی و هاشمی سنگین است و ...اشکال نداره؟ فقط مطهری و امام هادی علیه مشکل داره؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمی توی استخر -سونا- جکوزی(کاخ فرح پهلوی) مرد و تمام شد ....
Iran, Islamic Republic of
باز هم این آقا پیداش شد.
Iran, Islamic Republic of
آقای سروری درست می فرمایند حذف نام مقدس امام هادی (ع) از یک میدان مایه تاسف و شرمساری و نشانه بی دینی افساد طلبان است .
Romania
اینها با این جور کارها گور خود را می کنند
با ائمه و مقدسات بازی کردن شوخی بردار نیست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تنها دستاورد !!! شورای شهر در یکسال گذشته تغییر نام دو تا میدان بوده و پروژه های عمرانی در شهر تهران کاملا"تعطیل شده است .
Iran, Islamic Republic of
چه نامی برای این میدان برگزیده اند؟
Spain
فکر میکنم میدان شیخ صدوق [ره].
Canada
اگر رفتار و منش امام هادی (ع) در آن شهر جاری بشه بهتر از این هست که فقط اسم این بزرگوار روی میدان باشه.
کاش برای جاری نشدن رفتار و منش امامان در شهرها ناراحت می شدیم
سقا
Iran, Islamic Republic of
اول اسم رو پاک می کنن تا بعد نوبت به رسم برسه
اگر الان برای حذف اسم اهل بیت علیهم السلام کاری نکنیم، کم کم باید شاهد حذف رسم وشیوه ی این ذوات مقدسه در جامعه باشیم.
Iran, Islamic Republic of
با این استدلال هیچ خیابانی را به اسم شخص نباید نامگذاری کرد امری که در تمام دنیا رایج است و از اسامی اشخاص تاثیرگذار برای نامگذاری خیابانها استفاده می شود
Romania
منافات این دو با هم چیه؟ ننویسی معلوم میشه نظرت منافقانه بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
باید هم اسم ائمه در نظام اسلامی پایین کشیده شود و اسم شهین و مهین جایگزین
Romania
علی آقا البته این را به طعنه گفتی و الا در نظام اسلامی باید اسامی ائمه و علما و شهدا در اولویت باشد
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
واقعا هیچ برنامه جامعی نداریم همه چی شده سلیقه ای و حزبی اگر چند سال بعد یه شورای شهر دیگه اومد و دوباره این اسم ها رو تغییر داد چی؟؟؟؟ این چه بچه بازیه
Iran, Islamic Republic of
باز این حرف زد امان از بیکار شدن این پیر مردا. نطقشون باز میشه
United States
عمق نفوذ تا این حد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام دوستان بذارید این افساد طلبان اینکارهارا بکنند تا ذات پلید آنها را مردم بدانند اینها نمی دانند که خیلی ها تلاش کردند نام و راه وروش این بزرگواران را گم کنند اما مگه نور خدا خاموش میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
این انتظار به جایی است که در مملکتی که مردم به حق ریزه خوار سفره ی اهل بیت علیهم السلام هستند . نام مبارک اهل البیت زینت شناسنامه هایشان است ، مسئولین دقت بیشتری بنمایند .این چهارده نور مقدس بهانه ی خلقت انسان هستند . توفیق عظیمی نصیب ما ایرانیان شده است که به معرفت و شناخت این اسما حسنی خداوند نایل شده ایم .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این شورای شهری ها چرا با اسم امام هادی کهیر می زدند؟!
Iran, Islamic Republic of
تا شعور مردم ما بالا نرود کسانی بر گردیشان سوار می شوند که آنها را به سختی می اندازد آخر این اعضای ...شورای شهر نمی فهمند که آیا تغییر کوچه خیابان انقدر مهم است.....؟
Iran, Islamic Republic of
...