جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پروژه‌ها در زمان قالیباف رونق بیشتری داشتند

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 617448
عضو سابق شورای شهر گفت: در زمان آقای قالیباف پروژه‌ها رونق بیشتری داشتند که علت آن هم در این بود که ایشان مدیری جسور و اهل ریسک بودند و اینکه از قبل براساس اعتباراتی که برایش ابلاغ شده بود هزینه می‌کرد و منتظر تخصیص بودجه نمی‌ماند.
پروژه‌ها در زمان قالیباف رونق بیشتری داشتند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اسماعیل دوستی، عضو اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران گفت: به نظر بنده الان دولت با شورا هماهنگ است. زمانی که شورای چهارم بود و ما در آن حضور داشتیم، با آقای روحانی هماهنگ بودیم. دولت وقتی تأمین اعتبار برای پروژه‌ای دارد و یا تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دارد، براساس تخصیصی که سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند، پول پرداخت می‌کند. ما گمان می‌کنیم که آنچه دولت تأمین اعتبار کرده باید پرداخت شود درحالی که اینطور نیست بلکه باید آنچه که تخصیص پیدا کرده پرداخت شود. الأن دولت از نظر نقدینگی وضعیت خوبی ندارد و به همین منظور اعتبارات که تأمین اعتبار می‌شود، متأسفانه کامل و صددرصد به دست شهرداری‌ها نمی‌رسد و این دال بر اختلاف نیست بلکه ناشی از کمبود بودجه است.
 
دوستی اظهار داشت: در زمان آقای قالیباف پروژه‌ها رونق بیشتری داشتند که علت آن هم در این بود که وی مدیری جسور و اهل ریسک بودند و اینکه از قبل براساس اعتباراتی که برایش ابلاغ شده بود هزینه می‌کرد و منتظر تخصیص بودجه نمی‌ماند. به همین دلیل هم مقداری از آن به صورت بدهی یا طلب پیمان‌کاران باقی می‌ماند. الان شهردار فعلی آقای افشانی همین گام‌ها را برخواهد داشت. بنده معتقدم که کار در شهرداری همان‌طور که رهبری فرمودند یک کار جهادی است و باید کار به صورت جهادی و اورژانسی انجام شود. شهر را نمی‌توان تعطیل کرد زیرا شهر یک موجود زنده است و موجود زنده نیاز به خوراک دارد. خوراک شهر به عنوان یک موجود زنده ترافیک روان، فضای سبز و پاکیزگی است و مانند یک انسان شهر نیز اجزایی دارد که باید همه مورد توجه باشد و اگر قسمتی از اجزای شهر و این موجود را معطل گذاشت کاملا خود را نشان می‌دهد. مانند یک انسان که اگر بیمار باش آن بیماری در همه بدن خود را نشان می‌دهد و همه بدن تحت تاثیر است.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: به اعتقاد بنده درحال حاضر باتوجه به تغییراتی که در شهرداری تهران رخ داده و فرصتی که از دست رفته است کاملاً در سطح شهر نمایان است. اما به زودی شاهدیم که مشکلات حل خواهد شد و به اجزای این موجود زنده رسیدگی خواهد شد. به اعتقاد بنده شورای پنجم شورای جوانی است که تجربه شورای چهارم را ندارد و خودشان هم به این مسئله واقف هستند.

البته پرکار هستند و سعی می‌کنند تا خلأ را پر کنند اما تجربه شورای قبلی را ندارند. شورای شهر براساس برنامه پیش نمی‌رود. اما شورای پنجم دو وظیفه برعهده دارد که اول نظارت بر عملکرد شهرداری و دوم تعیین طرح و لوایحی که از سوی شهرداری به آن ارجاع می‌شود. در سال گذشته شهرداری لوایحی در جهت کاهش هزینه‌ها نداشت اما معتقدم که این شورا تلاش خود را کرده و امیدواریم که این خلاء و مشکل نیز حل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *