شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

اظهار تعجب از نگاه سطحی یک دیپلمات!

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 617424
بیشتر از این زاویه که چطور شخصی که سابقه کار طولانی در عرصه دیپلماتیک دارد، با نگاهی بسیار سطحی و متأثر از فضاهای ژورنالیستی غربی مسائل منطقه را تحلیل می‌کند.
اظهار تعجب از نگاه سطحی یک دیپلمات!
به گزارش جهان نيوز، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه با روزنامه «شرق» با اشاره به سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: «به تازگی مقاله‌ای در روزنامه «شرق» به قلم یکی از دیپلمات‌های سابق با عنوان «برگ‌های برنده را نسوزانیم» منتشر شد که از نظر من خیلی تعجب‌آور بود. بیشتر از این زاویه که چطور شخصی که سابقه کار طولانی در عرصه دیپلماتیک دارد، با نگاهی بسیار سطحی و متأثر از فضاهای ژورنالیستی غربی مسائل منطقه را تحلیل می‌کند.»

گفتنی است، در مقاله مذکور به قلم یکی از دیپلمات‌های ارشد دولت اصلاحات با اشاره به نفوذ منطقه‌ای کشورمان به منزله برگ برنده و تأکید بر ضرورت حرکت به سوی برجام منطقه‌ای نوشته شده بود، باید به دیپلماسی فرصت داده شود با حفظ منافع حداکثری از این برگ‌ها که هنوز در دست ماست، برای تثبیت دستاوردهای اقدامات پرهزینه نظامی و بالابردن قدرت چانه‌زنی در عرصه‌های دیگر استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *