سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله سبحانی:

امام علی(ع) شجاع‌ترین‌انسان‌همه دوران‌ها است

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 617379
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام علی(ع) زاهدترین فرد در زمان خود و همه زمان‌ها است گفت: امیرالمؤمنین(ع) ۲۳ سال همراه رسول خدا(ص) بود اما یک کلمه هم در زمان پیامبر(ص) سخن نگفته است که نشانه خودداری و ادب و تواضع امام علی(ع) است.
امام علی(ع) شجاع‌ترین‌انسان‌همه دوران‌ها است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سبحانی شامگاه شنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت این مفسر قرآن کریم برگزار شد اظهار داشت: برای شناخت امام علی(ع) گاهی به روایت می‌پردازیم و از طریق روایات این امام همام را می‌شناسیم و راه دیگر نیز مطالعه امام علی(ع) در قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) زاهدترین فرد در زمان خود و همه زمان‌ها است، افزود: همه انسان‌ها امام علی(ع) را انسانی شجاع می‌دانند که دلیل آن حدیثی است که رسول خدا(ص) فرمودند در تمام جنگ‌ها امام علی(ع) در خط مقدم بود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: امام علی(ع) را می‌توان از طریق فصاحت و بلاغت این امام همام به ویژه در نهج‌البلاغه شناخت، گاهی امیرالمؤمنین(ع) را از طریق دیگر می‌شناسیم که آن موضوع اخلاقی این امام همام است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌توان امام علی(ع) را شناخت این است که چهره امام علی(ع) را در قرآن مطالعه کنیم، امیرالمؤمنین(ع) نخستین کسی است که به رسول خدا(ص) ایمان آورد و این به آن معنا نیست که امام علی(ع) کافر بوده بلکه پیش از آن نیز طبق آئین رسول خدا(ص) رفتار می‌کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: امام علی(ع) به عنوان اجرت رسالت معرفی می‌شود و در اینجا چهره امام علی(ع) در قرآن مشخص است.

آیت‌الله سبحانی گفت: بسیار خوب است انسان امام علی (ع) را از قرآن بشناسد و در کنار آیات الهی روایات بسیار زیادی درباره شخصیت اخلاقی و ویژگی‌های بی‌نظیر این امام همام آمده است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: علامه طباطبایی می‌گفت امام علی(ع) انسانی سخنگو است که 11 هزار کلمه و خطبه از این امام همام وجود دارد اما در زمان رسول خدا(ص) یک کلمه هم سخن نگفته است که این ادب در برابر پیامبر(ص) بسیار مهم است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: اینکه امیرالمؤمنین(ع) 23 سال همراه رسول خدا(ص) بود اما یک کلمه هم در زمان پیامبر(ص) سخن نگفته است که نشانه خودداری و ادب و تواضع امام علی(ع) است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *