شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۷۶

چرا نوادگان امام(ره) چیزی علیه لیبرال‌ها نمی‌گویند

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۶
کد مطلب: 617342
بعد از رحلت حجت‌الاسلام احمد خمینی، موضع‌گیری‌های شفاف بیت امام‌(ره) در مقابل این دست انحرافات منقطع شد و ادامه نیافت. در سال‌های بعد از رحلت یادگار امام(ره)، برخی جریانات سیاسی نه‌تنها بر مسیر زاویه‌دار خود با انقلاب و تفکر انقلابی تاکید کردند، بلکه در ادواری تلاش کردند هم مواضع صریح بنیانگذار انقلاب نسبت به جریان خود و اقدامات‌شان را مخدوش و هم با تفسیر توام با مغالطه از نظرسازی برای امام به‌نفع گروه و حزب‌شان بهره‌برداری کنند.
چرا نوادگان امام(ره) چیزی علیه لیبرال‌ها نمی‌گویند
گروه سیاسی جهان نيوز، علی جمشیدی: کند و کاو در سیره و رفتار سیاسی امام‌خمینی(ره) هر پژوهشگر منصفی را به نتیجه‌ای دقیق و شفاف می‌رساند، اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی در طول حیات سیاسی خود حداقل نسبت به دو جریان مرزبندی شفاف و قاطعی داشته و در مقابل اقدامات آنها صریحا ایستاده است.

اول لیبرال‌ها و مشخصا جریان نهضت آزادی. امام‌خمینی(ره) چه پیش از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن مرزبندی شفاف خود را با این جریان حفظ و بر آن پافشاری می‌کردند. در دوران پهلوی نظر امام‌خمینی(ره) مقابله قاطع با شاه و سرنگونی رژیم پهلوی بود، ولی سران نهضت آزادی به‌ویژه مهدی بازرگان معتقد به مبارزات پارلمانی و نرم بودند و می‌گفتند شاه بماند، سلطنت کند و کاری به دولت و حکومت نداشته باشد.

در این نظر مهدی بازرگان تا جایی پیش می‌رود که رسما اعلام می‌کند وقوع انقلاب به‌دلیل حمایت آمریکا از حکومت پهلوی ممکن نیست و لذا نباید مخالفان نظام پهلوی در ایران به سمت انقلاب پیش بروند. از طرفی بعد از پیروزی انقلاب هم با وجود اعتماد اولیه به این جریان، این مسیر نهضت آزادی ادامه می‌یابد و در بزنگاه‌هایی فاصله جدی خود را با خط امام(ره) نشان می‌دهد.

مذاکره محرمانه با نمایندگان ایالات متحده در الجزایر، همکاری با ضدانقلاب ازجمله توده‌ای‌ها در دولت موقت، موضع‌گیری نسبت به اسلام و احکام آن و نهایتا تخطئه رزمندگان در جنگ تحمیلی و تلاش برای ایجاد شکاف داخلی در ایام مقاومت در مقابل ارتش بعثی صدام ازجمله مواردی است که این جریان را مقابل انقلاب قرار داد و کار را به‌جایی رساند که وزیر کشور وقت، حجت‌الاسلام محتشمی‌پور درمورد شرایط فعالیت سیاسی این جریان نظر امام‌خمینی(ره) را جویا شود و بنیانگذار انقلاب نیز با صراحت بگوید که این جریان به‌دنبال وابستگی ایران به آمریکاست و اگر جلوی آنها گرفته نمی‌شد به حکومت اسلامی سیلی می‌زدند، لذا صلاحیت هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند.

دوم ایستادگی روشن امام‌خمینی(ره) در مقابل تحجر و تندروی بود. بنیانگذار انقلاب از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب چه در سخنرانی‌های خود و چه در کلاس و درس و بحث مرزبندی جدی خود را با این جماعت و فرقه‌های مختلف آن به روشنی بیان کردند.

امام(ره) حتی در مواردی که اجزای حکومت اسلامی هم مشغول انجام وظیفه هستند، بیان می‌کنند: «کرارا گفتم و باز تکرار مى‏کنم، کسى حق ندارد به منزل مردم حمله کند و وارد منزل آنان شود و اگر اطلاع پیدا شد که مجرمى در منزلى است، مراقبت از فرار او کنند... .» در دوران پیروزی انقلاب این نوع رفتار امام مصادیق جدی‌تری هم دارد؛ مواجهه امام(ره) با جریان نزدیک به دفتر آیت‌ا... منتظری و اقدامات سیدمهدی هاشمی.

امام‌خمینی(ره) پس از اقدامات جنایتکارانه این جریان در داخل و برخی کشورهای منطقه ازجمله افغانستان، در رسمی‌ترین شکل ممکن اعتراضات خود به تندروی‌های این گروه را چندبار مکتوب و منتشر کرده‌اند. به‌عنوان مثال امام(ره) در نامه ششم فروردین سال 68 به آیت‌ا... منتظری این‌گونه می‌نویسند: «در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین، متدین‌تر می‌‏دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‏‌دادید که او را نکشید.»

این مواضع امام‌خمینی(ره) البته در ایام بعد از رحلت هم از سوی مرحوم حاج‌احمد آقا تکرار و بیان می‌شد، به‌گونه‌ای که نامه یادگار امام‌خمینی(ره) به آیت‌ا... منتظری به «رنجنامه حاج‌احمد آقا» معروف شد. حاج‌احمد خمینی در این نامه با شمارش تندروی‌ها و انحرافات اطراف آیت‌ا... منتظری از ماجرای سیدمهدی هاشمی هم یاد می‌کند و به تفصیل و با تلخی فراوان صریحا این ماجرا را روایت می‌کند.

نکته اما اینجاست که بعد از رحلت حجت‌الاسلام احمد خمینی، موضع‌گیری‌های شفاف بیت امام‌(ره) در مقابل این دست انحرافات منقطع شد و ادامه نیافت. در سال‌های بعد از رحلت یادگار امام(ره)، برخی جریانات سیاسی نه‌تنها بر مسیر زاویه‌دار خود با انقلاب و تفکر انقلابی تاکید کردند، بلکه در ادواری تلاش کردند هم مواضع صریح بنیانگذار انقلاب نسبت به جریان خود و اقدامات‌شان را مخدوش و هم با تفسیر توام با مغالطه از نظرسازی برای امام به‌نفع گروه و حزب‌شان بهره‌برداری کنند.

تحریف امام، منویات و سیره انقلابی ایشان در این ایام به دفعات تکرار شد و دامنه آن مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی دینی را دربر گرفت. نقل خاطراتی از امام درمورد حذف شعار مرگ بر آمریکا، بیان خاطراتی تحریف‌شده از نظرات امام درمورد موسیقی، حجاب و نوع پوشش برخی از نمونه‌های معروف این ماجراست.

در این بین اظهارنظرهایی مانند آنچه فرزند آیت‌ا... منتظری درمورد حاج‌سیداحمد آقا مطرح کرد، نمونه واضح این ماجراست. احمد منتظری در این گفت‌وگو اظهار می‌کند: «شواهدی هست که احمدآقا برای رهبری خود برنامه داشت اما فوت امام زودتر از زمانی که او تصور می‌کرد رخ داد و برنامه‌شان پیش نرفت.»

از طرف دیگر اعضای نهضت آزادی چندین‌بار نامه معروف امام(ره) به وزیر وقت کشور را که از مسلمات تاریخی است، جعلی عنوان کرده و گفته بودند که این نامه را برخی اطرافیان دفتر امام جعل کرده‌اند.

همه این اظهارات در حالی در سال‌های گذشته مطرح شده که افراد شاخص و مسئولان بیت امام‌خمینی(ره) و مسئولان موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) نه‌تنها حداقل واکنش‌هایی به این رفتارها و اقدامات نداشته‌اند بلکه با هم‌نشینی با این افراد شائبه‌های دیگری را در این زمینه در اذهان عمومی مطرح کرده‌اند؛ شائبه‌هایی که در این روزها آنقدر زیاد شده که خیلی‌ها کمترین اعتماد و اطمینان به ادامه راه امام‌خمینی(ره) را از سوی بیت ایشان در دل دارند و از آینده بیش از گذشته نگران شده‌اند.

این روزها انتقادها به بیت امام(ره) در حالی گسترش یافته که رفتار نوادگان امام(ره) نه‌تنها پاسخگوی گره‌های ذهنی و نگرانی‌های مردم از بابت تحریف و مصادره خط امام از سوی روشنفکران و متحجران نیست، بلکه کمترین شباهت‌ به سیره امام(ره) را برای افکارعمومی بازنمایی می‌کند و لذا بر این چالش‌ها‌ می‌افزاید و حالا می‌طلبد که در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، بازماندگان بیت ایشان در مسیر حفظ ارزش‌ها و اصول خط امام(ره) در رفتار و اقدامات خود تجدیدنظر کنند.(1)

منبع:
http://newspaper.fdn.ir/?nid=2509&pid=1&type=0
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر نصر
Iran, Islamic Republic of
برای من حضرت امام مرجع تقلید بودند نه خانواده شان ، و با رفتار خانواده مراجع عظام نسبت به اسلام قضاوت نخواهم کرد.
Iran, Islamic Republic of
امام و خاندانش را از عمق وجود دوست دارم
Iran, Islamic Republic of
امام امام جان به فدای تو و شجره طیبه آل خمینی
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی ره و امام خامنه ای و هر کسی که در راه امام خمینی قدم بر می دارد را دوست دارم
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی سید حسن عزیز خدا یارو نگهدارت
United Arab Emirates
این سایت از قصد همیشه عکس پسر حسن مصطفوی رو میذاره، یه عده رو هم جو گیر میکنه کامنت های احساسی بنویسند. شیطنت تا چه حد؟!! اتقوا الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شجره طیبه خمینی هر روز جوانه های جدیدی میزند و باعث خوشحالی و سرور دوست داران خمینی میشوند
United States
امام و خاندان امام مورد علاقه قلبی دوستداران این خاندان معظم هستند
Iran, Islamic Republic of
با این فیلترشکن تابلو شدی
مدام به میدان وارد شدی و بوقی زدی که چه درود و رحمت خدا بر همه ولی وقتی کسی شایستگی واقعی را نداشته باشد از خودش چیزی نشان نداده باشد با شعارهای بی پشتوانه چه کمکی به ماجرا کرده ای
مشک آن است که خود هم ببوید وگر نه عطار ممکن است هر چیزی بگوید ولی شما که جز نسبت فامیلی هیچ چیز دیگر برای گفتن ندارید
Iran, Islamic Republic of
مشک میبوید و چه بوی خوشی هم دارد مشکل از شامه شماست برادر جان
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، ساده زیستی، مجاهدت و شجاعت امام خمینی در مبارزه با استکبار و نفاق و توکل او به خدا بود که موجب پیروی ملت از ایشان و سرنگونی رژیم فاسد پهلوی شد. خانواده امام هم تا هنگامیکه از آرمانهای امام تبعیت کنند، قابل احترام هستند....
United States
خمینی و خاندانش جدا شدنی نیستند و در دل ها جای دارند
قریشی
Iran, Islamic Republic of
نوح (ع) و خاندانش از هم جداشدنی نیستند و در دل ها جای دارند
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنی برادر قریشی نوح از فرزندش جدا شدا یکم بیشتر مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
عزیزان توجه کنند امام بالاتر از مرجعیت ولی فقیه بودند یعنی حاکم شرعی بودند.
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
فقط در مورد تیتر همین رو بگم که کسی که یکبار به کشورهای پیشرفته ( به زعم شما لیبرالی ) پا بگذاره دیگه نمیتونه صحبت های مسوولین در رسانه که در مورد پیشرفتهای عظیم ایران در طول این ۴۰ سال زده میشه رو باور کنه ! چه من ، چه شما ، چه مردم دیگه و چه نوادگان امام !
Iran, Islamic Republic of
خمینی عزیزت روحت شاد و راهت ادامه دارد هم تو و هم خاندانت را دوست میداریم
Iran, Islamic Republic of
والا بنده هم تا کنون بارها به کشورهای پشرفته غربیو اروپایی پا گذاشته و مدتی هم در آنجا سکونت هم داشته ام ولی شیفته و مفتون آنها نشده ام و جذابیتهای غرب موجب نشد که از دایره انصاف و وجدان خارج شوم. غربزدگی یعنی همین که چشم و گوش بسته جذب ظواهر مادی دنیای غرب شوی و...
به فرمایش قرآن:" ...صم بکم و هم لا یعقلون"
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
آقای خارج رفته و احتمالا زبان بلد، توصیه می‌کنم ی سری به افغانسان، عراق و سوریه بزن، ببین وضعیت آنها چگونه است. بدان و آگاه باش که تمام این اقدامات برای ورود به ایران تبدیل کردن ایران به تلی از خاکستر بود ولی به برکت انقلاب، ایران چنان قدرتی به هم زده که توانسته است با یاری خداوند و همت بلند مردم و بنیه‌فکری اسلامی‌اش، در برابر تمام کفر بایستد و امنتیت جامعه را فراهم نماید. در حالی که حتی کشورهای غربی نظیر انگلستان و فرانسه و حتی آمریکاش هم فاقد این امنیت هستند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند حضرت امام ره زمان ایشان این گروه برایش بسیار درد سر ساز بودن و انشا ا... جانشین بالیاقت شان را خداوند از هرگزندی در امان دارد
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
برای خیلی ها ؛ این سوال آزار دهنده مطرح است که : چرا فرزندان و نوادگان اکثر بزرگان انقلاب ؛ آن راه دیگر می روند ؟!
Iran, Islamic Republic of
خاندان خمینی راه دیگری نمیروند آنها به راه خمینی اعتقاد دارند و راه خمینی را میروند
Iran, Islamic Republic of
دوستت داریم ای بت شکن ای خمینی بزرگ و خاندانت را نیز ارج میدهیم
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی !!! پس کجاست اون ژن انقلابیشون !!!پرخاش امام به امریکا کجای وجود ایشانه !!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی ره ساده زیست بودند. زمانی که حسینیه جماران نیمه ساز بوده و نیاز به گچ گاری داشت و برادران سپاه جهت تکمیل گچکاری آن اقدام کردند. امام از این کارشان برآشفت و اجازه تکمیل آن را نداد. حال ...
Iran, Islamic Republic of
راه خمینی بزرگ را با عشق به خاندانش ادامه میدهیم
Iran, Islamic Republic of
راه خمینی با عشق وراثتی یکی نیست.
Iran, Islamic Republic of
برای امثال شما متأسفم که حضرت امام خمینی را به مقوله ای ژنتیک تقلیل میدهید...
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه امام خمینی و خاندانشو از هم جدا کرد هر دو عزیزند برای من
United States
برادر سید رضا این سوال فقط برای شماها مطرح است و خیلی ها مثل شماها فکر نمیکنن بلکه این خاندان مورد تکریم هستند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پسر .... با بدان بنشست
Iran, Islamic Republic of
خانواده امام اگر با امام باشند خمینی اند وگرنه اسمی خمینی اند. امروز خامنه ای جای خمینی است ... شما خانواده امام خود را هم بکشید محبوب مخالفین خمینی و خامنه ای نمی شوید ...
United States
خاندان خمینی در قلبها جای دارند و عشق به خمینی را از محبت به خاندانش جدا نمیدانم
یوران فریدونی
Iran, Islamic Republic of
من نگفتم استاد بی مانند سرزمین سخن پارسی سعدی شیرازی سروده است:
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد/ سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت (جزء) مردم شد ...
United States
درود بر خمینی و آل خمینی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا و...
United States
شجره طیبه خاندان خمینی همچنان در حال رشد و شکوفایی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی و خاندانش عزیز ملت هستند و مردم قدردان این خاندان بوده و خواهند بود
Canada
دلشون نميخواد
Iran, Islamic Republic of
و نگرانی مخالفان سید حسن خمینی از محبوبیت روز افزون ایشان است
United States
محبت در دل دوستداران خاندان خمینی موج میزند
محب
Iran, Islamic Republic of
خداوند خلف صالح امام خمینی ، آیت الله سلطانی طباطبایی و امام موسی صدر رو برای این مردم حفظ کنه.
اکبر..
Iran, Islamic Republic of
...
محتشم
United States
آره بابا، سايت خودتونه ، خداى ناكرده از بيت المال كه تغذيه نميشه ! اختيارشو داريد، حق داريد كامنت منو سانسور كنيد ! وانگهى همه حقايق رو كه نميشه منتشر كرد ! خصوصاً اونهائى كه مشت تونو وا كنه و حالتونو بهم بزنه ! ما هم ازتون توقعى نداريم كه بر خلاف كسب و كارتون و منافع تون اقدامى كنيد !
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حالا بعد از 40 سال به عمق فهم و شعور و دور اندیشی مهندس بازرگان پی می بریم . واقعیت امروزی جامعه ایران را از هر نظر نگاه کنیم تاسف بار است . نه در دینداری پیشرفت کرده ایم نه در سیاست مداری نه در اخلاق . سالیانه 15میلیون شکایت علیه هم طرح می کنیم و صدهها هزار برگ چک بی محل می کشیم میلیارد ها میلیارد تومان نزول و بهره می خوریم و هزار برابر این ،کم فروشی و گران فروشی و احتکار و خون مردم را به شیشه می کنیم . اسم مان مسلمان و رسممان شیعه است اما نه از آن و نه از این بویی نبرده ایم . قیمت جان و مال مان را با دلار بالا و پائین می کنیم . بعد از چهل سال به اندازه 40 سانت هم در آنچه برایش انقلاب کردیم جلو نرفته ایم .
سازگار
Iran, Islamic Republic of
شما که این همه از لیبرال ها گفتید چه کردید؟
Iran, Islamic Republic of
نواده روح الله
سید حسن نصرالله
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن خمینی و سید حسن نصرالله
امید
Iran, Islamic Republic of
تعجبم از کسانی هستش که نه امام را قبول دارند و نه ولایت فقیه را و نه رهبری آنوقت میگویند خاندان خمینی را دوست داریم چون ادامه دهنده راه امامند!!!نمیرید از این همه تناقض!!این ها فقط به خاطر ضدیت با نظام و جمهوری اسلامی این کارها را میکنند
Iran, Islamic Republic of
برادر امید نگرانیت قابل درکه ولی عشق به خمینی و آل خمینی ابدی است
United Arab Emirates
به صفحه اینستاگرام این آقازاده سر بزنید یا شرح حال تفریحات و تفرج هایشان است یا دفاع از سران سبزی!! یک صدم بوی حوزه علمیه و طلبگی نمیدهد!
Iran, Islamic Republic of
تنها پسر اقا مصطفی خمینی، حسین نام دارد. او از ابتدای انقلاب به فعالیت‌های سیاسی پرداخت، فعالیت‌هایی كه با خط انقلابیون پیرو خط امام زاویه داشت و اینگونه شد كه امام خمینی به او نامه نوشت و به او گوشزد كرد كه جوانى براى همه خطرهایى دارد كه پس از گذشت ایام انسان متوجه مى‏‌شود.
Iran, Islamic Republic of
دستور قاطع امام در برخورد با نوه خود

پیرامون برخوردهای امام(ره) با نزدیکان و منسوبین خود نقل‌هاي متعددی وجود دارد اما خاطره ای از ايشان كه به‌طور خاص به سید حسین خمینی باز می گردد، خواندنی است.

روزنامه جمهوري اسلامي در تاريخ دهم شهريور ماه سال 78 در صفحه 13 خود به نقل از سيد حميد روحاني نوشت:

«در سال 59 آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند. مردم به او حمله می آورند و می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، بچه های کمیته جلوی او را می گیرند می برندش در یک اتاق دیگر. از همانجا مسئولین کمیته تماس می گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بین صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند. آقای اشراقی به دفتر می آید و از طریق آقای رحمانی که بعدها نماینده امام در نیروی انتظامی شدند، از طریق ایشان به بچه های کمیته پیغام می دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی دهد و فقط می گوید امام گفته آقای سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود. وقتی ایشان پیش امام بر می گردد امام می پرسد شما دستور من را ابلاغ کردی. ایشان می گوید بله. امام گفت آقای اشراقی کامل ابلاغ کردی؟ آقای اشراقی که نمی توانسته دروغ بگوید می گوید نه من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می فرمایند بر می گردی مجدد تلفن می زنی و هر دو قسمت پیام من را می دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش زد با تیر او را بزنید.»
Iran, Islamic Republic of
درور به روان پاک خمینی کبیر و فرمانده کل قوایش آیت الله هاشمی و سلام بر خاندان معزم و مکرمش
Iran, Islamic Republic of
...اکبر توی کاخ فرح پهلوی مرد و تمام شد .
Iran, Islamic Republic of
و شما در کج خواهی مرد؟ اگر کمی فکر میکردی اول به فکر جان کندن خودت می افتادی
Iran, Islamic Republic of
خدایا مرا با کسانی که بغض خاندان خمینی و کینه فرمانده کل قوایش را در سینه دارند محشور مکن
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی را مانند جد بزرگوارش با دل و جان دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
عمق کینه بعضی ها به آل خمینی نشانه چیست؟
United States
بهتر است خودشان توضیح بدهند
Iran, Islamic Republic of
مردم لیبرال ها رو دوست ندارند.
Iran, Islamic Republic of
بازهم که قیاس به نفس کردی خسته نشدی؟
Iran, Islamic Republic of
شما از طرف خودت صحبت کن عزیزم
یوسف
Iran, Islamic Republic of
نفوذ
نفوذ
نفوذ
درد بزرگ این مملکت نفوذ کشورهای بیگانه خصوصا انگلیس خبیث میباشد
خصوصا نفوذ به درون خانه‌ها و فرزندان مسئولین
Iran, Islamic Republic of
امام (ره) یگانه دوران بودند و کسانی می توانند خود را به آن عزیز سفر کرده منتسب نمایند که آن راه و مرام را بدون کم و کاست ادامه دهند .
امام (ره) متعلق به همه ی جهان اسلام است و نمی توان آن را در قالبی محدود قرار داد.
...
Iran, Islamic Republic of
خمینی و آل خمینی را عاشقانه دوست داریم
Turkmenistan
...من از اینکه ایشان عاق پدر و پدر بزرگ شوند میترسم .
Iran, Islamic Republic of
شما نگران خودت باشی خیلی بهتره اول به خودت بپرداز بعد سراغ دیگران برو
Turkmenistan
بیانات مواضع سلوک روش منش گفتار کردار و افکار مرحوم سید احمد خمینی کاملا آشکار و در دسترس همگان است . خودتان آنها را با وضعیت فعلی برخی عزیزانشان مقایسه کنید . آن مرحوم در اواخر عمرشان علنا از سیاستهای اجرایی رئیس جمهور وقت مرحوم رفسنجانی به تندی انتقاد میکردند . اما ما میبینیم که پس از مرگ آن بزرگوار برخی از فرزندان محترمشان یار غار و گرمابه آقای هاشمی رفسنجانی شدند . در حالی که برخی گزارشات محرمانه را هم به گوش آقا سید حسن رسانده بودند و این عجیب است ...
Turkmenistan
ملت از این بزرگ زاده گان انتظار به حق دارند تا ایشان راه و روش پدر و پدربزرگ بزرگوار خود را نعل به نعل پیروی و متابعت کنند . و از همنشینی با دشمنان پدر و پدر بزرگشان به شدت بپرهیزند....
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی ادامه دهنده راه جد بزرگوارشان هستند خداوند توفیق عنایت فرمایند
Iran, Islamic Republic of
درودبر امام خمینی ره
Iran, Islamic Republic of
....