سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۱۵۴
جنگ روایت‌ها

توافق روسیه با اسرائیل برای اخراج ایران از جنوب سوریه؟!/ واکنش و پاسخ قابل تامل ایران به روس‌ها

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب: 617341
اولویت روس‌ها، پایان دادن به حیات تروریست‌‌‌ها و مداخله کشورهای حامی آنها در جنوب بود و لذا برای روسیه اینگونه دام‌گذاری کردند که اگر ایران و مقاومت از جنوب سوریه حذف شوند، دستور کار روسیه را برای مذاکرات مربوط به جنوب سوریه و دیگر مناطق مثل تنف خواهند پذیرفت
توافق روسیه با اسرائیل برای اخراج ایران از جنوب سوریه؟!/  واکنش و پاسخ قابل تامل ایران به روس‌ها
گروه بین الملل جهان نيوز: سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه و اسرائیل بر سر خروج نیروهای همپیمان ارتش سوریه از جنوب غرب سوریه، توافق کرده‌اند و انتظار می‌رود این توافق به زودی اجرا شود.

به گزارش جهان نيوز، پیشتر رسانه‌های اسرائیل گزارش‌هایی منتشر کرده بودند مبنی بر این که رژیم صهیونیستی در صورتی که نیروهای ایرانی از سوریه عقب نشینی کنند، با مستقر شدن نیروهای سوری در مرزهای جنوبی این کشور موافقت خواهد کرد. 

به دنبال انتشار این اخبار، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنج شنبه به روسیه سفر کرد و در این سفر دیدارهایی با همتای روسی خود، سرگئی شویگو داشت.

در همین زمینه، هری کورین، سفیر اسرائیل در روسیه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری "تاس" گفت: مقامات اسرائیل با موضع روسیه درباره عدم حضور نظامی ایران در مرزهای سوریه و اراضی اشغالی، موافق هستند.

پیشتر نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به توافق مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در خاک سوریه گفته بود که نیروهای خارجی باید از مناطق کاهش تنش عقب‌نشینی کنند و تنها نیروهای سوریه در این مناطق بمانند.

به هر روی،هر چند روسیه از ایران و حزب ا... خواسته است از نزدیکی به مرز جولان در جنوب سوریه خودداری کنند اما با توجه به این که در امتداد مرزهای سوریه و رژیم صهیونیستی بیش از 10 هزار نیروی مسلح تکفیری از داعش و النصره گرفته تا دیگر گروه های مسلح مستقر هستند و در چند سال گذشته از انواع حمایت های رژیم صهیونیستی برخوردار بودند، حال سوال این است که آیا ارتش سوریه به تنهایی قادر خواهد بود از پس این همه نیروی مسلح بر آید؟ و اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشد آیا روسیه حاضر به ارائه این خدمات و کمک های مورد نیاز ارتش سوریه خواهد بود یا نه؟  علاوه بر این رژیم صهیونیستی در تلاش است مناطق اشغالی جولان را در چارچوب آن چه   «معامله قرن» لقب گرفته، برای همیشه به اراضی اشغالی خود الحاق کند.

همزمان با تلاش ها  برای بیرون راندن ایران از خاک سوریه، آمریکایی ها نیز همچنان به تحرکات خصمانه خود علیه دولت دمشق به ریاست بشار اسد ادامه می دهند. در همین زمینه، ایالات متحده آمریکا بیش از دو هزار نفر از نیروهای تفنگدار دریایی خود را در مناطق شرقی سوریه و در مرزهای مشترک «البوکمال» در میان سوریه و عراق متمرکز ساخته است.

شرط ولید معلم درباره توافق نامه جنوب سوریه 
این در حالی است که وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: ایران حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها مستشاران نظامی که در کنار نیروهای این کشور و با هماهنگی با ارتش آن فعالیت می‌کنند،‌ در آن‌جا هستند.ولید معلم با بیان این که تبلیغات رسانه‌ای غرب و آمریکا درباره حضور ایران نادرست است افزود:"بر خلاف حضور ترکیه، آمریکا و فرانسه، حضور ایران در خاک سوریه قانونی است."معلم درباره توافق نامه جنوب سوریه  نیز گفت: مادامی که نیروهای آمریکایی از منطقه التنف خارج نشده‌اند، چنین توافق نامه‌ای وجود نخواهد داشت. (1)
 
ناکامی روایت اسرائیلی در مسکو
در همین حال هادی محمدی کارشناس مسایل بین الملل نیز نوشته است: «از زمانی که تروریست‌های وهابی در سوریه طعم شکست و فرار را چشیدند، صهیونیست‌‌ها به بررسی ریشه‌های این ناکامی پرداخته و در مراکز اطلاعاتی و پژوهشی به این نتیجه رسیدند که شراکت نزدیک روسیه، ایران و سوریه، رمز پیروزی آنهاست.

راهبرد جدید آنها از یک سال قبل بدین سو، بر آن قرار گرفت تا این پیوند و شراکت پیروزی‌ساز را به اختلاف و واگرایی تبدیل کنند. امریکا، رژیم صهیونیستی و بنی سعود و بنی زاید و بنی‌خلیفه تلاش‌های زیادی کردند تا مسکو و یا سوریه از ایران و مقاومت فاصله بگیرند.

 با پایان یافتن مناطق تروریست‌‌‌ها در پیرامون دمشق، جنوب سوریه، ادلب و شمال حلب و شرق فرات ، بسط حاکمیت دولت سوریه و پاکسازی از تروریست‌‌ها و اشغالگران اسرائیلی، امریکایی و ترک در دستور کار قرار گرفت. در بحث جنوب سوریه که از یک سال قبل روسیه یک منطقه کاهش تنش را جدای از آستانه با امریکا و اردن سازماندهی کرده بود.

روس‌ها به رایزنی با امریکا پرداختند. اولویت روس‌ها، پایان دادن به حیات تروریست‌‌‌ها و مداخله کشورهای حامی آنها در جنوب بود و لذا برای روسیه اینگونه دام‌گذاری کردند که اگر ایران و مقاومت از جنوب سوریه حذف شوند، دستور کار روسیه را برای مذاکرات مربوط به جنوب سوریه و دیگر مناطق مثل تنف خواهند پذیرفت و احتمال درگیر شدن صهیونیست‌‌ها با مقاومت و نیروهای ایران را نیز به حداقل خواهند رساند.

روس‌‌‌ها که می‌دانستند اسرائیل و امریکا به دنبال بهانه‌های جدید هستند تا از پایان یافتن بحران سوریه جلوگیری کنند، دیدگاه امریکا را به ایران منتقل و پاسخ روشنی هم دریافت کردند. دستگاه رسانه‌ای اسرائیلی و عربی شروع به روایت‌سازی کردند که قرار است نیروهای ایرانی 70 تا 80 کیلومتر از جولان فاصله بگیرند تا مذاکره با تروریست‌های درعا و قنیطره شروع شود!

 بعد هم نتانیاهو دروغ قبلی فاصله 80 کیلومتری را ناکافی دانست و تهدید کرد که در سراسر سوریه به آنها حمله خواهند کرد. آماده شدن ارتش سوریه برای عملیات در جنوب سوریه همه رشته‌ها را پنبه کرد و امریکا مجبور شد به سوریه هشدار دهد که نباید به تروریست‌های جنوب سوریه حمله‌ای صورت پذیرد. لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل و نگهبان قدیمی کاباره‌های تل‌آویو هم به مسکو رفت تا روس‌‌‌ها را وادار کند در مورد ارتش سوریه واکنش نشان دهد و جلوی عملیات را بگیرد. این دو حادثه به معنای بی‌اساس بودن روایت‌های اسرائیلی در جراید عربی و اسرائیلی بودند.

 در مسکو هم ژنرال شویگو، داستان‌سرایی لیبرمن در مورد به خطر افتادن امنیت اسرائیل را قطع و اعلام کرد: حضور اسرائیل در مانور ناتو در بالتیک به معنی این است که اسرائیل دشمن روسیه است.

وی کار را برای اسرائیل آنچنان مشکل کرد که نتانیاهو مجبور شد با پوتین تماس گرفته و توضیح دهد که دشمن روسیه نیست. در مواضعی روشن بشار اسد و سپس ولید معلم وزیر خارجه سوریه تأکید کردند دستور کار نابودی تروریست‌‌ها و اخراج امریکا و ترکیه به شکل جدی دنبال خواهد شد و ایران، مقاومت و روسیه، دوستان سوریه بوده و خواهند ماند.

اکنون روسیه نگران است که صهیونیست‌‌ها بخشی از تروریست‌های داعش و النصره را که در قنیطره حضور دارند، برای اقدامات تروریستی به سوچی و بازی‌های جهانی اعزام کنند.» (2)

سعدا... زارعی: روسیه به ایران در سوریه فشاری نیاورده است و ایران هم فشارپذیر نیست
از سوی دیگر سعدا... زارعی‌ رئیس مؤسسه‌اندیشه‌سازان‌نور در خصوص تحولات در جنوب سوریه گفت: راهبرد روسیه در منطقه‌ای که سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی در آن قرار دارد این است که درگیری نباشد و توصیه آن‌ها به ما و اسرائیل اجتناب از درگیری است. روس‌ها هم به ایران فشاری وارد نکرده‌اند همچنان که ایران هم فشارپذیر نیست.

سعدا... زارعی‌ تاکید کرد: ایران در خصوص سوریه روش ایجاد پایگاه نظامی را دنبال نکرد و به جای آن بحث دوستی با کشورها را دنبال کرد. حد و سطح موقعیت حضور ایران در سوریه را مذاکرات مشخص می‌کند که هنوز هم دیر نشده و برای مذاکرات با دوستان‌مان زمان برای گفت وگو داریم. وی تصریح کرد: فعلا در سوریه هیچ دولتی به‌اندازه ایران نتوانسته است اعتماد دولت دمشق را جلب کند.

گفتنی است، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره احتمال حضور مستشاران ایرانی و هدایت عملیات در مناطق جنوبی سوریه در گفت و گو با روزنامه شرق، گفت: ما قبلا هم اعلام کردیم که مستشاران ایرانی در منطقه جنوب سوریه هیچ‌گونه حضوری ندارند و نقشی نیز در عملیات اجرا‌شده نداشته‌اند.


پی نوشت:
1)http://khorasannews.com/?nid=19835&pid=3&type=0
2)http://www.javanonline.ir/fa/news/910645
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محتشم
United States
پاسخ قابل تأمل ايران به روسيه ؟!! شوخى ات گرفته جهان نيوز ؟! اگر توى اين متن ٧١ سطرى كلمه اى - تاكيد ميكنم ، اگر كلمه اى - از پاسخ مسؤلين ايرانى رو به ما نشون داديد از اين ببعد همه خبرها و تحليل هاتون رو دربست مى پذيريم !!! حالا بگذريم از جالب و قابل تأمل بودنش ! خدائيش خيلى زور داره روس ها به ما فرمون بدن !
Iran, Islamic Republic of
این یعنی بی تدبیری و ثروت ملی را بر باد دادن با هزینه ملت ایران موشک پرانی و سپس بمب باران پایگاه های موشکی توسط دشمن این دیگه چه مدل جنگیدن است
Iran, Islamic Republic of
تو از جای دیگه ای ناراحتی
16+1
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً
Iran, Islamic Republic of
بی تدبیری برجام بی فرجام و بتن ریزی و تخریب صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای بود اما اندکی هزینه در سوریه با توجه به نابودی داعش و تروریست های تکفیری و تقویت جبهه مقاومت و تضعیف اسرائیل به معنای برد 100 درصدی برای ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درست هر پدیده احتیاج به اطلاعات دقیق از اطراف آن قضیه دارد مگر شما برنامه و وضعیت نظامی داخل سوریه را آگاهی کامل داری؟ اینها مسائل بسیار سری هستند که اهلش فقط میدانند که چه اتفاقاتی دارد می افتد باید منتظر بود تا ببینیم چه میشود ...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
ما که متن جهان نیوز را خواندیم و کاملا متوجه موضوع شدیم اما معلوم نیست شما از آمریکا منظورت از متن 3 سطریتون چیه و چه چیزیو میخوای ثابت کنی؟!
آنچه ثابت شده حضور و اثبات مقاومت به رغم کدخدا که گفته بود اسد باید برود است. ایران متحدانش را رها نکرده و آنان هم چنین تجربه هایی را یاد گرفته اند که برایش ابرزش قائل شوند و تفرقه اندازیها نمیتواند محور مقاومت را سست کند ان شاء الله...
هادی
Iran, Islamic Republic of
زور نداره که برادر...
به راحتی باهاش کنار اومدیم و خوشحالیم...
...
Iran, Islamic Republic of
سلام. کلمه لزوم قبل از این جمله جاافتاده. لزوم پاسخ ..... یعنی من جهان نیوزم
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
صدای نفس های آخر رژیم منحوس و کودک کش به گوش می رسه
مرگ بر ا س ر ا ی ی ل
Iran, Islamic Republic of
ما بخاطر روسیه نرفتیم که بخاطر دل اونا خارج بشیم مقامت ادامه دارد بی پوتین با پوتین فرقی نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خیلی از بچه بسیجی ها تو جنگ تحمیلی بدون پوتین جنگیدند! فقط با یه کفش ساده
اشتباه نکنید فکر نکنید روسها معادلات رو در سوریه به نفع مردم مظلوم سوریه رقم زدند! این ایران بود که این کار رو کرد و روسیه دید داره همه چی به نفع ایران تموم میشه از سال 94 وارد گود شد که اسمی هم از اون باشه!
این رو مطمئن باشید
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
احسنت!!
تفرقه نندازید..
برید مشغول برجام و امضائ کری تون باشید...
بچه های آسمان
Iran, Islamic Republic of
بلکم برخی مواقع با دمپایی . حتی کفش هارو هم شریکی استفاده می کردیم . شاهد هم داریم.
Iran, Islamic Republic of
از قول پیری فقط بیگاریش برای ما موندش. حالا که وقت چیدن میوه ای مقاومت رسیده با تیپا خیلی راحت ما رو بیرون میندازند.ساخت وساز پول پارو کردن موندش برای روسیه، جنگیدن وشهیدنش هم مال ایران بود
Iran, Islamic Republic of
حضور ایران در سوریه قانونی هست وتا حصول نتیجه ی مد نظر ایران، مستشاران نظامی ما از سوریه خارج نمیشن.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هر چه که انها گفته اند انجام شده است و ما هر چه کاشته ایم دود شده است رفته است هوا .چرا روی یک کار اشتباه اینهمه لجبازی میشود .کشوری که نیاز های داخلی خودش را نمیتواند تامین و مدیریت کند چه اجباری است به ماجرا جویی در منطقه
هاتف
Iran, Islamic Republic of
هدف ما از حضور تو سوریه چی بوده؟؟
نابودی داعش درسته؟
کجای این هدف دود شده رفته هوا؟؟؟
انگیزه ی آمریکا واروپا چی بوده؟
حذف بشار اسد و حفظ حیات داعش درسته؟؟؟
این دود نشده بره هوا؟؟؟
تامین امنیت کشور هم از نیازها ی حیاتی کشور هست واهمیت اون کمتر از مسائل معیشتی نیست.
ضمن اینکه ما یک هدف وانگیزه ی اعتقادی قوی برای حضور در سوریه داشتیم واون این بوده که یا زینب سلام الله علیها، دیگر به اسیری نمیروی.....
United States
مردم سوریه در بهار عربی تقاضای اصلاحات اساسی کردند در سوریه که با سرکوب همراه باسرکوب وحشیانه دولت بشار اسد مواجه شدند این شروع ماجرا بود و قصه های بعد سو استفاده بقیه بود مردم سوریه باید خودشان برای کشور ویران شده خود تصمیم بگیرند
Iran, Islamic Republic of
مردم سوریه دکتر بشار اسد را انتخاب کرده اند و دولت این کشور برآمده از آراء اکثریت مردم است .
Iran, Islamic Republic of
بعد کشتارمخالفان دولت حافظ اسد در سوریه توسط پدر بشار اسد ایشان هم مخالفان خود را قتل عام کرد و سرنوشت امروز سوریه را رقم زد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بله ما درمدیریت اجرایی داخلی کشورمان ایرادهای جدی داریم ، اما مدیریت امنیت درفراسوی مرزها به دست این مدیران نیست و اینطور هم نیست که دلیل عدم موفقیت امور جاری کشور به خاطر حضور ما در منطقه ودرگیری در آن مناطق است.
یک مدیریت درامو رنظامی داریم که برعهده امثال سردار سلیمانیهاست که با کمترین هزینه توانسته است امنیت داخل و خارج از مرزها راتامین کندو آن بخاطر کار جهادی و اعتماد واتکال به قدرت الهی ونگاه به داخل است.
و یک مدیریت اجرایی تنبل و پرخرج باحقوقهای نجومی وپراختلاس ورانت خوار و... داریم که مشخص است ناموفق و شکست خورده است و آنهم بدلیل سستی مسئولین و اولویت دادن به خویشان وهم کیشان و نگاه به خارج است.
اگر کسی بخواهدصورت مسئله راپاک کندو غلطهای دولت رابه حساب ایثارگرانی که موجب فخر کشور هستند،بنویسد، این ازکمال بی انصافی و پیروی از اسلام مرفهین بی درد است.
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که همه پای کولرازدور اوضاع رو رصد می کنیم واز همه چی خبر داریم...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفتی
کشوری که در داخل با مشکلات فراوان روبروست
.
.
خوب اگه مدیریت داخلی هم بیفته دست اون تفکر انقلابی که دست برتر رو در منطقه برای ایران رقم زد، مطمعن باش اوضاع داخلی هم خیلی خیلی بهتر میشه!
مشکل اینجاست که اونایی که اوضاع داخلی رو به این روز انداختن میخوان همین کار رو برای قدرت منطقه ای تکرار کنن و برخی افراد نا آگاه مثل شما قضیه رو وارونه فهمیدن
Iran, Islamic Republic of
احسنت این هایی که منفی دادن جاسوس شوروی واسراییل هستند ...
هادی
Iran, Islamic Republic of
اره اره...
تا دیروز که نیروهامون اونجا بودن و الان میگیم مستشارها میمونن...
مستشارها رو که انداختن بیرون میگیم حضور فکر داریم...
خدا بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
نه نیروهامون رو بیرون انداختن ونه قرار ه مستشارهای ما سوریه رو ترک کنن، این رو بشار اسد هم اعلام کرده توجه کردی؟؟؟
شما نگران سوریه نباش، یه فکری برای برجام بکنید
آدمیزاد
Colombia
چندی پیش از مردم جهان درباره محبوبیت "پوتین " آمار گیری کرده بودند ، که بگفته RT پوتین پایینترین محبوبیت را در اسراییل داشت . البته الیگارشهای( کلان سرمایه داران مافیایی ) یهودی در روسیه هنوز قدرت زیادی دارند و به حکومت روسیه فشار می آورند
پاینده
Romania
واقعا ساده لوحانه بود که عده ای فکر میکردند روسها از امریکاییها بهترند و لبخند موذیانه پوتین را به اخم صریح ترامپ ترجیح میدادند.
البته طی روزهای آتی جناب بشر اسد هم صراحتا خواهد گفت که مدافعان عزیز خسته نباشید بفرمایید خونه تون. این یک واقعیت است و با پیشگویی ها همیشه غلط سردار قلمها فرق میکند.
حالا این همه پول از جیب من و شما رفته و ارزش واحد پولمان یک هشتصدم پول افغانستان شده هم بماند.
حالا زباله خواری و زباله گردی ملت شده سوژه معاندان و در جهان صدا کرده هم بماند
مسئولان هم که همیشه همه چیز را انکار میکنند.
باور کنید ملت همه چیز را میداند و میفهمد داعش مخفف دولت عراق و شام است و داعشی های مفلوک حتی یک لحظه هم به فکر تصرف ذره ای از خاک ایران نبودند و آن نمایش حمله محدود به در مرقد و دروازه مجلس, برای توجیه هزینه های گزاف بود
ملت ایران میداند که اوج آرزوی اسراییلی ها حکومت از نیل تا فرات است و آنها برخلاف اعراب به حکومت بر خوزستان و اروندرود و جزایر ایرانی فکر نمیکنند.
روسها بدتر از امریکایی ها هستند, و درستی این کلام امام راحل بزودی برای غافلان روشن خواهد شد.
مگر روسها مغز خر خورده اند که رایطه با اسراییل و عربهای پولدار و ترکهایی که با قدرت بازار روسیه را تصرف کرده و هواپیمایشان را هم ساقط میکنند را به رابطه با ایران تحت تحریم جهانی و بی دلار ترجیح بدهند؟
خلاصه این که بهتر است تا مردم عراق و سوریه بیرونمان نکرده اند عزتمندانه برگردیم و نیروهایمان را برای حملات آینده عراقیهایی که مثل صدام قرارداد الجزایر را ظالمانه میدانند آماده نگه داریم.
سرداران علم و قلم و حرم هم خسته نباشید چون رولت روسی تمام شد
سقا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید جناب پاینده، ساده لوح کسانی هستن که با وجود همه ی هشدارها یی که از جانب رهبر عالی قدر نظام ومنتقدین دلسوز در باره ی بی اعتمادی و دشمنی ذاتی آمریکا به اونها گوشزد شد، خوشبینانه وارد مذاکره وامضای توافق با آمریکای بد عهد شدن وصنعت هسته ای رو در ازای دستاورد تقریبا هیچ به باد، دادن و بعد از چند سال معطلی کشور خطاب به آمریکا بگن مگر کره شمالی عقل نداره که با شما که بد عهدهستین وارد مذاکره بشه!!!!! ...
سقا
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خدا وکیلی چرا پیام من رو کامل منتشر نکردی؟
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
تفرقه اندازها معمولا در انگلیس هستند ولی شما یجای دیگه اروپا هستین...
پاینده
Romania
اگر چهارتا آدم حسابی توی مملکت در راس کار بودند نه تفرقه و نه تحریم و نه دژمن و نه هیچ چیز دیگه باعث نگرانی ملت نبود
مشکل ما اینه که یه عده اون بالا تا خرخره میخورن یه عده هم بادمجون دور قابچین دارن که خوش ادایی میکنن براشون و به کمک هم تر زدن به مملکت رفته. ...
Iran, Islamic Republic of
امریکا و عربستان و اسرائیل داعش را برای تجزیه کشورهای سوریه و لبنان و عراق و ایران بوجود آوردند و داعش تا 20 کیلومتری مرز ایران پیش آمد که با هشدار قاطعانه سپاه عقب نشینی کرد اگر سرداران حرم نبودند امروز باید در تهران و سایر شهرها با تروریست ها مبارزه می کردیم و ده ها برابر هزینه می کردیم و اگر واحد پول ایران افت شدیدی کرده نتیجه بی تدبیری و سیاست های غلط بانک مرکزی است .
Iran, Islamic Republic of
این متن بوی سوختگی می دهد...بدون که انها که جان دادندنه روروس حساب بازکرده بودند نه امریکا...بدان که انگشتهایت که بسادگی روی کیبوردتکان می خورد وحمله ی مجلس و...رانمایش می داند ان دنیا نمی تونه جواب خون بچه ها رابدهد...بدان که فقط این دنیا مال سلبریتی ها واشنا وزیباکلامه...سوریه هم صاحب دارد...کارشناس دارد...خودشون می دانند چه کنند...فعلا شما ...
Romania
هر افغانی دیروز معادل 880 ریال بود نه 800 ریال
سال 92 که حسن آفا اومدن معادل 230 ریال و در سال های نه چندان دور هم کمتر از یک تومان ارزش داشت
نمیدونم این مسئولای مملکتی عشق روس ما دیگه چه بلایی مونده که سر ملت و پول ملی و عزت ایرانی نیاوردن
باور کنید خطر پوتین و مقتدا و بشار از ترامپ کمتر نیست. اگه حسین پیشگو راست میگه بیاد همین چیزارو پیش بینی کنه تا مثل جریان بن سلمان تقش درنیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بین امریکا و روس یک دنیا فرق هست
دنیا ابرقدرت جهان است امریکا 600 میلیارد دلا بودجه نظامی دارد و در بسیاری از نقاط جهان نفوذ دارد به دنبال براندازی است اما روسیه توان چنین کاری را ندارد روسیه تلاش میکند خود را حفظ کند همچنان که ایران نیز همین کار را میکند.
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحی اینه که برخی فکر میکنن ما دنباله رو روسیه ایم و به اون باج میدیم!
اولا در سیاست خارجی برخی کشورها با هم متحد میشن و این یک اصل غیرقابل انکاره
ثانیا این روسیه است که دنباله رو ایرانه نه ایران، فقط کافیه مواضع و اقدامات دو کشور رو از سال 89 که سوریه درگیر جنگ شد مرور کنید ببینید حرف چه کشوری به کرسی نشست؟! روسیه در 5 سال اول حتی جرات اقدامات سیاسی هم نداشت چه برسه به امور نظامی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امریکا به دنبال نفوذ در کشور است اما روسیه چنین توانی ندارد.
امریکا 30 درصد ثروت دنیا را دارد و در بسیاری از نقاط جهان پایگاه دارد در کشورها از جمله کشور خودمان پادو و نفوذی دارد و اگر غفلت کنیم کاملا توان نفوذ دارد. اما روسیه مثل خیلی از کشورهای دیگه و مثل ایران برای حفظ خود تلاش می‌کند روسیه توان نفوذ ندارد همانطور که ایران برای امنیت خود با داعش جنگید و در سوریه حضور پیدا کرد روسیه نیز دارد همین کار را میکند روسیه خودش قربانی تحریم های امریکاست. روسیه را با امریکا مقایسه نکنید و اینقدر کلیشه ای فکر نکنید.
Iran, Islamic Republic of
خب چرا امضاتو نذاشتی: سخنگوی داعش از تل آویو
Iran, Islamic Republic of
ذلت و خفت از سر تا پای تحلیل بالا میبارد.
United Kingdom
مگر نه اینکه بنا بر ادعا ما سرباز در سوریه نداریم و نیروی مستشاری و انهم معدود داریم.پس ارتش سوریه میتواند از پس انها براید و مشاوره از هر جایی ممکن است حتی در اتاق جنگ در دمشق.مگر اینکه ادعای ما درست نباشد
هاتف
Iran, Islamic Republic of
اگر ارتش سوریه با دوری کاری مساله اش حل میشد از نیروهای ما درخواست حضور توی سوریه رو نمی کرد،اداره ی جنگ کار اداری نیست که از دور هم بشه حل وفصلش کرد.
Iran, Islamic Republic of
پس بر خلاف ادعا ما در انجا سرباز وجنگجو داریم
Canada
قطعا ما رزمنده اونجا داریم
United States
مردم سوریه خود می‌توانند از کشورشان در مقابل متجاوزان حفاظت کنند و احتیاج به وکیل وصی ندارند
Iran, Islamic Republic of
وکیل وصی که شما تشریف دارید چون از جانب مردم سوریه دارید حرف میزنید!!!!
وکیل مردم سوریه از ایران دعوت کرد که برای دفع شر داعش به اونها کمک کنه مشکل شما چیه؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حضور در جنوب سوریه باید کاملا حساب شده و دقیق باشد،حضور احساسی و به تبع آن ضربه خوردن از اسراعيل به مراتب خطرناک تر از حضور نداشتن است،این حضور باید هم از نظر فنی و نظامی دقیق باشد و هم از نظر سیاسی .
Iran, Islamic Republic of
شمایقین داشته باشید اسرائیل آنقدر که تلاش کرد برای امنیت خود تروریست های حامی عربستان را درسوریه قدرت دهد اماسرانجام بشکست کشانیده شده حال رمزاین شکست را درهمکاری تنگاتنگ سه کشور سوریه ،روسیه ،ایران وحزب الله میداندتلاش کنونی صهیونیست بردورکردن روسیه از ایران است انتظاری ازروسها نیست وبعیدهم نیست با توجه به سوابق گذشته اش همچون آمریکا دربرجام زمزمه های ناخوشایندی را بگوش شما برسانند
توکلت علی الله
Iran, Islamic Republic of
اینا رو بگو که می گن برجام رو با بقیه ادامه می دیم. امیدشون به کیه و کجاست.
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر دیگه پول ملت خرج ....نمی شه
Iran, Islamic Republic of
امریکا 7 تریلیارد دلار در سوریه هزینه کرد و شکست خورد اما ما اندکی هزینه کردیم و پیروزی های بزرگی کسب کردیم که جای شکرگزاری دارد.
Iran, Islamic Republic of
امتیاز بهره برداری چند ده ساله از بندر لاذقیه و معدن بسیار بزرگ فسفات در سوریه همه این مخارج را پوشش میدهد و بسا خیلی هم بیشتر باشه.
Iran, Islamic Republic of
حقوق های نجومی
15 هزار میلیارد تومن اختلاس بانک سرمایه
وثیقه 50 میلیارد تومنی فریدون
وثیقه 50 میلیارد تومنی جهان گیری
هرچند هفته چند میلیارد تومن بالا کشیدن آمریکا و سوکوت دولت
واردات بی رویه حتی واردات کود انسانی
...
.
.
.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وثیقه فریدون فکر کنم 120 میلیارده
Iran, Islamic Republic of
اگه نمیشد و الان اگه خرج نشه، بجای اینکه بشینی و کامنت بذاری ونظربدی داشتی دنبال سوراخ موش میگشتی!
United States
این فقط نظر و تز صد درصد اشتباه شماست و با هیچ منطقی جور در نمیاد
Iran, Islamic Republic of
دولت چراغ چشمک زن بوده دراین موضوع ،مظلومیت رهبری و سربازان جان برکف در قضیه سوریه و فرجام منطقه ای که بسان زنجیره و قفل بر دستان است و مردم تنها نظاره گر ،تازمانی که زیر لگد دشمنان بیدار شوند بدانند بده چه کسی رای دادند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دیپلماسی ضعیف و واداده باعث چنین اتفاقات تلخ برای نظام می شود. درود خدا بر شهدائ مدافع حرم درود بر غیرت و شجاعت مدافعان حرم مطمئنم که پیروزید.
Iran, Islamic Republic of
بابا روسیه هم مثل همه دنیا از ما استفاده کرد و دوشید و بعد لگد زد . میدونید دلیلش چیه ؟ چون ما نمی تونیم با همه تعامل کنیم .‌یک مشت تندرو که جیبشون پره و از بودجه مملکت استفاده می کنن دوست ندارند با دنیا تعامل کنیم . مرگ بر روسیه که در تاریخ خائنترین کشور دنیا بوده .
Iran, Islamic Republic of
به جای مرگ فرستادن به کشوری که دنبال منافع خود و مردم خودشه ببین میشه کاری کرد مسوولین ما هم به فکر خودمون باشند !؟!؟!؟
مسوولین روسیه مورد اقبال عمومی مردمشون هستند .
Iran, Islamic Republic of
اختلاف بین اتحاد قدرتمند ایران وروسیه دراین شرایط کار دشمنان ایران است .درطول تاریخ آمریکا ژاپن را با بمب اتمی نابود کرد اما امروز دو شریک قدرتمند نظامی هستند. سیاست اقتضا میکند در شرایط دشوار امروز ایران وروسیه متحد قدرتمند بمانند.ودراین شرایط از دست دادن متحد ی مثل روسیه برای ایران بسیار پر هزینه خواهد بودعملکرد خوب این اتحاد درشکست جبهه تکفیری صهیونیستی داعش و... در سوریه حداقل نتیجه این اتحاد بوده است.
Iran, Islamic Republic of
کدام متحد قدرت من همه میداند که روسیه خودش دست نشانده استعمار پیر انگلیس است
Iran, Islamic Republic of
روسیه کشوری بزرگ و قدرتمند است و هرگز زیر بلیط کشور کوچکی مثل انگلیس نمی رود.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که امورکشور دست معتدلین افتاده نه تندروها بجای پاسخ گویی اینقدر فرا فکنی نکنید !!!
Iran, Islamic Republic of
آب رو بریز جایی که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
در دنیای امروز یک دو قطبی حق و باطل وجود دارد امریکا و 3 کشور کوچک اروپایی که حامی تروریسم در منطقه و جهان هستند و از رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود قاتل مردم یمن حمایت می کنند و کشورهای عربی رو با فروش سلاح می دوشند و بدنبال غارت سایر کشورها هستند در جبهه باطل قرار دارند و ایران اسلامی قطعا"نمی تواند با باطل تعامل نماید و از حمایت از مظلوم دست بردارد و خائن ترین کشور دنیا امریکا شیطان بزرگ است .
اميد
روس ها نامردترين هم پيمانان طول تاريخ براي ايرانيان بوده اند .
Iran, Islamic Republic of
روسها حداقل درمبارزه با تروریسم مورد حمایت وهابیت وصهیونیستها وشکست آنها مردانه درکنار ایران بودند والان هم امنیت سوریه حاصل این اتحاد است . مواظب تفرقه دشمنان ایران باشید.عصبانیت غرب از اتحاد قوی ایران وروسیه طبیعی است . اسراییل تا دیروز میگفت اسد برود امروز در نتیجه این اتحاد قدرتمند گفته حاضر به ماندن اسد است اما ایران از مرزهایش دور شود .عقب نشینی سگ هار اسراییل دلیل روشنی بر موفقیت اتحاد ایران وروس درسوریه بوده وخواهد بود.سیاست برای امنیت هر کشور بنابه مصالح روز است نه تاریخ.مثلا آمریکا روزی ژاپن را با بمب اتمی نابود کرد اما امروز متحد نظامی هستند لطفا این حرفهای عامیانه را از سیاست دور کنیم.دشمنان ایران بسیار خرسند خواهند شد دراین شرایط دشواروتهدیدهای روزمره ؛ایران شریک نظامی قدرتمند خود را از دست دهد لذا هشیاری بسیاری نیاز است.سپاس
Iran, Islamic Republic of
روسها فقط برای تخلیه جیب کشور ایران نقشه میکشند و موفق هم بوده اند
Iran, Islamic Republic of
امریکایی ها 6 میلیارد دلار از اموال ایران رو به بهانه حادثه یازده سپتامبر غارت کردند و آل سعود رو مثل گاو شیرده می دوشند .
Iran, Islamic Republic of
ولی نه به نامردی اصلاح طلب های غربگرا و جاسوس
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکن دشمن اصلی ما امریکاست از کودتای 28 مرداد و سرنگون کردن دولت قانونی مصدق بگیر تا کاپیتولاسیون و 8 سال حمایت از صدام در جنگ تحمیلی تا ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و تحریمهای ظالمانه اخیر و غیره نشانه خصومت و دشمنی امریکا با ایران است .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه سانسوری میشه اینجا . من فکر کنم شما بیشتر دنیال منافع روسیه هستید تا ملت ایران .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
فکر شما مثل تدبیر بعضی ها نباشه!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که افکار انسانهایی همچون شما اقای سعید 110 باعث به گدایی افتادن ملت ایران شده است تمام در امد نفت کشور در جیب متحد بزرگ ما روسیه و چین است و شما خوشحال که با اب باریکه هم میشود چند صباحی دیگر زندگی کرد
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه تحریمهای بانکی توسط کدخدا لغو نشده اند درآمد نفت ایران در بانکهای خارجی بلوکه می شود و اصلا"قابل برداشت نیست .
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ما عمیقاً معتقدیم با بکار گیری آنچه که در داخل داریم، هرگز به کدایی نخواهیم افتاد. در پیش گرفتن راه درست همواره موجب توفیقات و برکت روز افزون الهی خواهد شد.
آنچه که ظریف و همفکران او در حال انجام آن هستند، دقیقاً گدایی است.
جالبش اینجاست که بی تردید گدایی از ابر جنایتکاری همچون آمریکا، وضعیت را بدتر خواهد کرد!
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
Iran, Islamic Republic of
ما نیتمان خیر بوده و کمک به مسلمان و همنوع ، ضرر هم نکردیم . میزان هم همیشه حال فعلی افراد است ، تا زمانی که کسی درست جلو بره با هشیاری با او ادامه می دیم و در غیر اینصورت "کات" اونم با تدبیر .
Iran, Islamic Republic of
دروغ میگی ولی چیزی که راسته اینه که شما 100 درصد دنبال منافع آمریکا و اسراییل هستید.
هادی
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم که اگر زمان مموتی بود اصلا چنین خبر رو اعلام نمیکردید...
Iran, Islamic Republic of
چقدر سیاست زده هستی هادی کوچولو .
اشکان نامور
Iran, Islamic Republic of
این روسیه خیلی مشکوک میزنه: دوستان مواظب باشند ...
Iran, Islamic Republic of
ولی شما مشکوک نمی زنید و قطعا دنبال خوار کردن اسلام و ایران و خدمت به غرب هستید.
مشکوک به شرق و منفور از غرب
Spain
رفتار غرب اظهر من الشمس است: آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ اگر چه غرب نیز سینه چاکان فراوانی برای خود دراین مملکت دست و پا کرده است...
Iran, Islamic Republic of
روسیه به ایران در سوریه فشاری نیاورده است و ایران هم فشارپذیر نیست
Iran, Islamic Republic of
تیتر شبیه جوکه ! برای روسیه دام انداختن !
خدایا منو بکش ! از خنده مردم !
از ته دام داریم چه حرف‌هایی میشنویم !
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
من یه کامنت بلند در مورد این خبر نوشتم ولی مدیریت صلاح ندید حتی سه نقطه بگذاره ، منم این کامنت مسخره بالایی رو نوشتم .
یعنی کامنت مسخره من از کامنت محتوادار من ارزشمندتر بود ؟
برای طرز تفکرتون متاسفم !
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
ای بابا بازم کامنت منو کلا حذف کردن ! حتی سه نقطه و برو با افراد مطلع صحبت کن و برو یه کم یاد بگیر و توهین آمیز بود و این جور چیزا هم نزدید دلم خوش بشه .
خوب من که قبلا گفتم ایران این روز رو میبینه !
حالا چی می‌شد کامنتم رو میگذاشتید ؟
Iran, Islamic Republic of
برای درج کامنت غرورتو زیر پا نذار.
این مسئله اینقدرها هم که فکر میکنی مهم نیست.
Iran, Islamic Republic of
اتحاد روسیه وایران باعث شکست تروریستهای مورد حمایت صهیونیستها شد .تلاش آنها برای اختلاف بین ایران وروس حاصل عجز آنهاست.
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
ببینید دوستان ؛ مسله اصلی در هر جنگ و نزاعی منافع هستش ، منافع هم در دو دسته منافع فردی و منافع جمعی خلاصه میشه .
کشور هایی که در قضیه سوریه وارد شدند همه به جز ایران دارای منافع جمعی هستند . مثل ترکیه و روسیه ، روسیه و اسراییل و سوریه ، امریکا و اسراییل و همینجور به عربستان و حتی اردن هم میرسیم . ولی ایران چی ؟
جواب معلومه ! ما فقط دنبال منافع فردی هستیم چون هیچ شریک رو در رویی در منطقه نداریم !
روسیه که اصلا برای خودش شریک دایم نمیخواد و فقط به فکر چاپیدنه و قدرتش رو هم داره . ترکیه هم که هیچ ، اسراییل هم که الله اکبر !
از سوریه حذب بعث هم که کلا باید دوری کرد !
منجلاب ! درسته ، در منجلاب سوریه همه بردند به جز ما ! چون حتی با مردم خود روراست نبودیم ! چرا مثل بقیه کشورها یا وارد نشدیم ، یا اگه وارد شدیم مثل ترکیه وارد نشدیم ؟ چرا همش دم از مستشار میزنیم ؟ امثال شهید حججی با اون سن مستشار چی بودن ؟ چرا بدون پشتوانه قوی نظامی افراد رو وارد جنگ کردید ؟
جواب جز اینه که ما در راس مدیریت سیاسی نظامی افراد خبره نداریم ؟ قصد توهین ندارم ولی ایران بی سیاست ترین کشور دنیاست . چه در سیاست و چه در مدیریت و چه در نظامی گری .
نتیجه هم این میشه . در هیچ مذاکره ای ما نیستیم یا اگه هستیم عضو ناظر یا فقط بیانیه !
دست آخر چند ماه یا چند سال دیگه از سوریه بالکل بیرون میایم و دوباره پولهای کشور رو بازهم بدون اینکه به منافع فکر کنیم روانه سوریه ویران می‌کنیم .
سیاست نداریم ، سیاست ما ، مدیریت ما ، نظامی گری ما درگیر فساد مدیریتی و تصمیم گیری شده و همه کارشناس همه چیز دان شدند .
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده حداقل پیامد اتحاد ایران وروسیه دراین مقطع شکست جبهه داعش بود که هدف بعدی آنها ایران بود. درضمن منافع ایران وروسیه در منطقه گره خورده واساس موفقیت آنها در مقابل شیطنت غربیها حفظ این اتحاد است. شما ببنید ژاپن وآمریکا در جنگ جهانی دوم دشمن هم بودند وبر اساس منطق ما چون بمب هسته ای بر سر ژاپن فرود آمد باید تا ابد دشمن آمریکا باشد ولی امروز این دوکشورمتحد نظامی هستند . سیاست امروز برمبنای مصلحت امروز کشورها استوار است والحمداالله سیاستمداران ما در بعد خارجی موفق عمل کرده اند بر عکس عملکرد داخلی بعضی مدیران
Iran, Islamic Republic of
این خط آخر رو که نوشتی در مورد سیاست خارجه خوب عمل کردند رو جوک گفتی دیگه ؟
جوک خوبی گفتی ممنون .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آینده نشان خواهد داد که پیشگوئی هایت اشتباه است
خیلی از عوامل را در تحلیل هایت در نظر نمی گیری
Iran, Islamic Republic of
"همه کارشناس همه چیز دان شدند."
این جمله بیشتر از هر کسی وصف حال خود شماست!
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
من هیچ وقت اضهار فضل نکردم .
یه نگاه سطحی هم کافیه تا هم نظر من بشی .
البته بحث بی فایده است و زمان برگ برنده من است .
به زودی میبینید کجای دنیا هستیم !
همین الان با قدرت پول ملی مان !!!! با قدرت نظامی مان !!!!!! با با قدرت سیاسی مان !!! ( این قدرت سیاسی رو یه مثال کوچیکش شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس ! با اینکه نصفش مال ماست ولی تو این شورا نیستیم ! نگی شورای کشورهای عربه که خودت میدونی نیست !) کجای دنیا هستیم ؟
ایران هیچ وقت در شورای امنیت پذیرفته نمیشود . دلیلش هم خودت میدونی حمله و اشغال سفارت امریکاست ( چقدر با سیاست بودیم !) برو عمو ،
Iran, Islamic Republic of
شما بیشتر جوک میگی تا پیشگویی !
Iran, Islamic Republic of
زمان تا الان که گذشته خبر از اون چیزی که شما میگید نداده!!!!
قدرت سیاسی ما انقدری هست که سالهاست مقابل زورگویی همون کسانیکه برای شما خیلی بزرگ ومهم هستن وبه نظر ما هیچ غلطی نمیتونن بکنن ایستادیم و ثمره ی این ایستادگی رو هم در لبنان وعراق وان شاالله سوریه و....می بینیم، هژمونی آمریکا رو ایران شکسته جناب!!!
جناب پیشگو دلت خیلی از تسخیر لانه جاسوسی پره ها
انقلاب دوم همون تسخیر لانه ی جاسوسی بود شما حرص نخور...
United Kingdom
خو راست میگه . الان نگاه میکنید همینه دیگه،
اوضاع رو ببین .
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
زمان برادر . معلوم میکنه کی راست میگه . دروغ هم نمیگه .
زمان برگ برنده افرادی مثل منه .🤐
پسگو
Iran, Islamic Republic of
برنده ماجرای سوریه "فرهنگ مقاومت" است که ایران داعیه دار اونه در ضمن با جنگ افزارهای نطامی هرگز نمیشه به قلبها حکمرانی کرد چه آمریکا چه روسیه و چه هر قدرت دیگری. صدور انقلابب ما با حماقت دشمنانمون تسهیل شده و این انقلاب انشاالله در آینده نزدیک طومار دشمنان اسلام را در هم خواهد پیچید که اگر غیر این بود این همه عصبانیت آمریکا و مزدورانش از انقلاب ایران بیجا بود
من انقلابی ام
Iran, Islamic Republic of
جناب پیشگو با بقیه حرفهای شما چون به کرات جواب این دست نظرات داده شده کاری ندارم اما این جمله که میگید مدیریت نداریم ودر سیاست ونظامی گری خبره نیستیم جای تعجب زیادی داره!!!!
اولا ما بدون توان نظامی آنچنانی هشت سال جنگ تحمیلی رو اداره کردیم اون هم جنگی نابرابر، صدام با حمایت آمریکا وغرب واعراب( به جز سوریه) یک طرف وما هم یک طرف ، نهایتاهم پیروزی از آن حزب الله بوده این لطف خدا ومدیریت جنگ نبوده پس چی بوده؟؟؟
دوما جنگ 33روزه لبنان و بیرون کردن داعش از سوریه وعراق با وجود حمایت های آمریکا واروپا واسراییل از داعش رو شما اسمش رو مدیریت جنگ وتوان بالای نیروهای حزب الله نمیذارید ؟؟؟؟!!!!
افراد خبره نظامی ومدیر ومدبر در امور جنگ هم به سرداری میگن که از آمریکا براش نامه بدن واون حتی نامه رو باز هم نکنه!!
Iran, Islamic Republic of
همش از جنگ می‌گین ؟ جنگ جنگ .
خوب مردم رو با دشمن دشمن سرگرم کردید تا یادشون بره زندگی چیه !
همش مرگ و خون ریزی !
داعش وطنی شما هستید !
بس کنید ، شما که همه چیز رو با سایه جنگ ...
Iran, Islamic Republic of
اگه آماده جنگیدن نباشیم قطعا جنگ را به ما تحمیل می کنن و زندگیمان را ویران. فقط خائنان و ابلهان واقعیت دشمن را انکار می کنند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان دائما"از خطر جنگ و حمله نظامی سخن می گویند و مردم رو با این خزعبلات سرگرم می کنند.
Iran, Islamic Republic of
پیروزی نیروهای مستشاری ایران در سوریه و شکست تروریسم در عراق و سوریه اثبات می کند که ما در مدیریت نظامی افرادی خبره داریم که معادلات منطقه رو به نفع ایران تغییر می دهند اما در مدیریت سیاسی ضعف داریم و شکست در برجام بی فرجام نتیجه عدم مدیریت سیاسی است .
Iran, Islamic Republic of
شما فردا با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تشریف بیارین شورای امنیت ملی برای ریاست این شورا شروع به کار کنید با تچکر
داشتم به خون جوونای ایت مملکت که بی جهت هدر رفت فکر میکردم
واقعا جای تاسفه
Iran, Islamic Republic of
آب رو بریز ...
Iran, Islamic Republic of
جهاد در راه خدا و جنگ با کفار و کشته شدن در دفاع از حرم اهل بیت پیامبر(ص) شهادت است و شهدا در نزد پروردگارشان روزی می برند.
Iran, Islamic Republic of
تو نمیخواد نگران خون اونها باشی خودشان اگاهانه رفتند ومحتاج نگرانی تو هم نیستن
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا
Iran, Islamic Republic of
تو نمیخواد نگران خون اونها باشی خودشان اگاهانه رفتند ومحتاج نگرانی تو هم نیستن
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا
Iran, Islamic Republic of
اگر ان روز سردار به روسها هشدار نداده بود که بازگشت داعشی های چچنی از هرچیزی برای روسها خطرناکتر است امروز روسیه خوراک خوشمزه داعش بود
هنوز هم همینه اگه درهرلحظه ای روسها از ایران دست بکشند داعشی ها علیه انها جرات پیدامیکنند ان وقت خودشان میفهمند چه غلطی رفته اند
ما نگران نیستیم چراکه خمینی کبیر فرمود ما برای تکلیف جنگیدیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر! ما به تکلیف مان عمل خواهیم کرد
Turkmenistan
معلوم میشه این نتانیاهو ملعون خیلی کار بلد تر از این حرفاست . وضعیت روسیه را هم کمی درک کنید . در این موقعیت که مواجه با برگزاری مراسم مهم جام جهانی فوتبال هست از آنطرف تحریم ها ی غرب و آمریکا از همه طرف براش می باره معلومه دوست نداره متحدش یعنی ایران هم که به امنیتش متعهد هست براش مشکلی پیش بیاد . نتانیاهو هم که دم به ساعت ولش میکنی سر از مسکو در میاره و رو اعصابه روسهاست خودشم که نمیره وزیر خارجه لومپنشو میفرسته !! ماهم که آقایون غرب زده ها فقط حال به غربی ها بلدن بدن نکنه خدای ناخواسته با حرفی حدیثی عملی چیزی یک خداقوت به روسها بدن خدا رو خوش بیاد!!
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی از حضور ایران در سوریه و جانبازی مدافعین حرم حاصل شد و نقشه برچیدن طومار سوریه بعنوان خط مقدم مبارزه با اسرائیل در جنگ نیابتی با سردمداری فرزند آمریکا یعنی داعش نقش بر آب ، قرار بود چند ماه داعش نقشه نیل تا فرات دولت غاصب اسرائیل را پیاده کند ولی با حضور موثر ایران و خون پاک مدافعین تیرشان به سنگ خورد و کارزار به داخل خاک پاک ایران کشیده نشد ، بقیه ماجرا سیاسی بازی ست
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مواظب باشید این همه زحمت بر باد نرود.
عبدالهادی
Iran, Islamic Republic of
سلام،همه کارشناسها و اساتیدی که زحمت کشیدند گفتند ما بیخود در سوریه میجنگیم،همگی خسته نباشید،آمریکاییها و اسراییل نزدیک به ۵سال همین را به ما می‌گویند.
Iran, Islamic Republic of
هدف ما از جنگیدن در سوریه حفظ محور مقاومت و شکست تروریست های تکفیری و داعش و دفاع از حرم آل الله بود که شکر خدا به هر 3 هدف نائل شدیم .
Iran, Islamic Republic of
سئوال ، آیا شما حاضرید به پسر خاله خودتان که با همسایه شما دشمنی دارد اجازه بدهید بیاید داخل خانه شما و پنجره همسایه شما را بشکند و به همسایه شما فحش بدهد و به شما بگوید من بلاخره خانه همسایه ات را روی سرش خراب می کنم ؟ اگر بگویید بله مشخص می شود که خیلی دروغ گو هستید . یادتان هست داعش در عراق بود و ایران اعلام کرد خط قرمز ایران 40 کیلومتری داخل مرز عراق است و اگر نیروهای داعش از این خط بگذرند ما بدون اجازه گرفتن از دولت عراق به آنها حمله می کنیم و بارها هم این کار را کردیم . .. سوریه همسایه دیوار به دیوار اسرائیل است و ما پسر خاله سوریه وقتی ما حق داریم مواضع داعش را که می خواست به ایران حمله کند را داخل خاک عراق و حتی بدون اجازه از دولت قانونی عراق بکوبیم اسرائیل هم این حق را برای خود محفوظ می دارد به همین علت است که وقتی اسرائیل پایگاه های ایران در سوریه را مورد حمله قرار می دهد هیچ کشوری حتی روسیه اعتراض نمی کند .
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل سگ هار است پس چرا حملات صهیونیست ها به سوریه متوقف شد ؟!
زیرا پاسخ دندان شکنی در جولان از نیروهای مقاومت دریافت کردند و مجبور به توقف عملیات شدند.
Iran, Islamic Republic of
به خاطر اینکه روسیه و سوریه و اسرائیل توافق کردند که ایران از سوریه خارج شود .
Iran, Islamic Republic of
سوریه هرگز چنین توافقی با روس ها نکرده است .
Iran, Islamic Republic of
الهی با موشه دایان محشور بشی
Iran, Islamic Republic of
موشه دایان و اسد و پوتین با هم در جهنم هستند نگران نباش . اگر اوضاع سوریه را به دقت از اول بررسی کرده باشی نصف این جنگ در سوریه تقصیرش با خود اسد است .
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد رئیس جمهور محبوب و منتخب مردم سوریه است عامل بوجود آمدن داعش عربستان و اسرائیل و امریکا بودند که می خواستند کشورهای منطقه را تجریه کنند.
Iran, Islamic Republic of
داعش، یک گروه تروریستی دست ساز صهیونیسم را با ایران مقایسه می کنید؟!! ایران با درخواست دولت قانونی سوریه، در سوریه حضور داره. در ضمن اگه استدلال شما را بپذیریم با این حساب باید پایگاههای رژیم صهیونیستی را در جمهوری آذربایجان بزنیم و کسی نباید به ما خرده بگیرد
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل در کشور آذربایجان پایگاه ندارد .البته اسرائیل در هیچ کشوری پایگاه نظامی ندارد چون در حد و قواره داشتن پایگاه نیست . در رفتار غیر انسانی اسرائیل نسبت به فلسطینی ها شکی نیست اما سوریه اجازه دعوای ما با اسرائیل در خاک خودش را نمی دهد . ایران به حق بارها اعلام کرده است که اگر جنگی بین ایران و آمریکا در بگیرد ایران حق دارد به تمام کشورهای منطقه که آمریکا در آنها پایگاه دارد و اجازه حملات از آن کشورها به ابران را از روسای آن کشورها گرفته باشد ، حمله می کند .
Iran, Islamic Republic of
روسیه در چنین مواقعی همواره تاوان حماقت های خودش رو پرداخت کرده. روسیه اگر کنار مقاومت بماند زیانی نخواهد کرد در غیر این صورت باید منتظر موقعی باشیم که دست از پا دراز تر به سوی ما برگردد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اسرائیل با چراغ سبز روسها داره روزانه نیروهای ایرانی سوریه رو شهید میکنه و روسها هم با وقاحت حکم به اخراج ما دادن ، ما هم از ترس آمریکا هنوز خودمون رو از دامن این کمونیست ها جدا نمی کنیم. ماشالا به این همه عزت
Iran, Islamic Republic of
پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه و عراق مایه عزت و افتخار است برجام بی فرجام عزت ما رو خدشه دار کرد.
Iran, Islamic Republic of
روسیه هیچ وقت شریک و متحد قابل اعتمادی نبود و نیست. تاریخ رو مطالعه کنیم. بهترین مناطق کشورمون رو که همان قفقاز و اران بود که الان سه کشور آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هستند، از ایران جدا کرد. چندین بار آذربایجان رو اشغال کرد و چه هزینه های جانی و مالی رو به کشورمون تحمیل کرد. تا حالا از خودتون پرسیدید چرا ایران ازمنابع نفت و گاز حوزه دریای خزر بهره برداری نمیکنه؟؟!! نیروگاه اتمی بوشهر را با چه هزینه هایی با کشتن زمان، تحمیل کشور کرد؟ روسیه چه خیری برا ما داشته ما که ندانستیم. الانم که با دشمن قسم خورده مسلمین و علی الخصوص ملت ایران داره علیه ما هم دستی میکنه. فأعتبروا یا اولی الأبصار.
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه روسیه نیروگاه اتمی بوشهر رو راه اندازی کرد وگرنه هیچ کشوری حاضر به همکاری با ایران در ساخت نیروگاه هسته ای نیست .
یونس
Iran, Islamic Republic of
آخی باز رکب زد روسیه
بعد اونهمه کشته و میلیونها دلار خرج الکی حالا گفت خالی کنید طفلکیا
البته نوش جانتان تاریخ تکرار میشه و همیشه روسیه رکب زده و میزنه و شما باز روسیه روسیه میکنید خخخخ
Iran, Islamic Republic of
حالا ما چه سوریه رو تخلیه کنیم و چه بمانیم مهم نیست هدف ما از حضور در سوریه نابودی داعش بود که محقق شد .
شما برو بفکر برجام بی فرجام باش که باز از کدخدا رکب خوردید.
Iran, Islamic Republic of
روسیه همان شوروی است همان که امام فرمودند نه شرقی نه غربی. کمونیست حیله گر که بدون ریالی خرج مالمان رابرد کیک. زرد رابرد شما قدرت دفاعی کشورراقوی کن نه برو سوریه وووو هزینه کن این سیاست بود که بهانه بدن دست امریکا که دیدید درکشورهای دیگه دخالت نظامی میکنخ وخلع سلاحش کنید وبعدهم بزنیم زیرش
United States
اسراییل نابود می شود چه با روسیه چی بی روسیه مقاومت پیروز است
Iran, Islamic Republic of
حالا چی شده؟ ارباب پوتین گفته و باید اجر کنید
Iran, Islamic Republic of
کدخدا باوران انگ ارباب داری رو به دیگران نسبت ندن
ما یه ارباب داریم اونم حسین بن علی علیه السلام هست وبس
Iran, Islamic Republic of
پوتین خیلی مردتر از کدخدای بدعهد شماست .
Iran, Islamic Republic of
ارباب در جهان بینی شما تعریف شده ست
کدخدا رو عرض میکنم !
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی اکثر مردم ما این هست که روسیه رو دشمن خود و آمریکا رو دوست خود می دانند
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم ایران امریکا شیطان بزرگ رو دشمن اصلی خود می دانند .
عباس
Iran, Islamic Republic of
بمبارانهای روسیه در سوریه بخاطرد یدبانهای ایرانی است اگر ایران از سوریه برود روسیه کور خواهد شد و روسیه هیچگاه این را نمی خواهد
Turkmenistan
اسرائیل متحد استراتژیک آمریکا است ولی روز در میان نخست وزیر و سایر مقاماتش در رفت و آمد به مسکو هستند برای تاثیر گذاری بر سیاستهای مسکو و اختلاف افکنی بین ایران و روسیه . نصف تعداد سفرهای اونا رو اگر وزیر خارجه ما به مسکو رفته بود حالا وضع فرق داشت . ضمن آنکه زود قضاوت نکنید و در دام بدگویی به روسیه نیفتید که به خواست دشمن عمل نموده اید .
عسکریان
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
تا زمانی که ایران بابت اجاره حق وتوی روسیه و چین در شورای امنیت زیر بلیط آنها باشد، بسیار طبیعی است که مواضع اش همراه با احتیاط ( بخوانید همراه با ترس و فرمان پذیری)باشد و در پاسخگویی از هر نوعش مصلحت بیش از اندازه به خرج بدهد.
کمترین اجاره بهای حق وتو باز کردن درهای بازار کالاهای مردمی و نظامی ایران به روی تولید کنندگان روسی و چینی است. ولو به بهای نابودی کامل صنایع تولیدی ایران از هر نوع.
فرمان برداری سیاسی و نظامی که جای خود دارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم یمن در محاصره سخت در حال گرسنگی جان میدهند مردم فوعه و کفریا ۴سال در محاصره هستند و میگویند چرا ما به کمکشان نمی اییم رهبر مردم بحرین حالش وخیم است همینطور شیخ زکزاکی مجروح است انوقت دیپلماسی وزارت خارجه ما ۵سال زور خودش را برای هیچ صرف کرد و ما ساکت نشستیم این اه مظلومان دامن ما را هم خواهد گرفت وخون مظلومان گردن این مسوولین وهمه کسانی است که یا سکوت کردند یا حمایت کردند و این وعده الهی است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از اسراییل باید با بمب اتمی پذیرایی بشه.ما که چیزی برای از دست دادن نداریم .یک دفعه بمب اتمی بسازیم و اگه رو داری کرد ده تا بمب بزنین تا بشینه سر جاش.