کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش نخست‌وزیر کانادا به جنگ تجاری آمریکا

12 خرداد 1397 ساعت 23:47

نخست‌وزیر کانادا می‌گوید با توجه به سابقه حمایت نظامی کانادا از لشکرکشی‌های آمریکا در نقاط مختلف عالم، کانادایی‌ها انتظار اعلان جنگ تجاری ترامپ علیه خود را نداشته‌اند و رفتار ترامپ را توهین‌آمیز می‌دانند.


به گزارش جهان نیوز، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بار دیگر به اعلان جنگ تجاری آمریکا علیه کشورش واکنش نشان داد و رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «توهین‌آمیز» خواند.

از ساعت آغازین روز جمعه، آمریکا در اقدامی یکجانبه، تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را به ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد اعلام کرد؛ افزایشی یکباره که صدای اعتراض متحدان فراآتلانتیک آمریکایی‌ها را هم درآورد.

ترودو همان ابتدا از تصمیم ترامپ انتقاد کرده و گفته بود که واشنگتن باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه همسایه شمالی خود باشد. مقامات ارشد اروپایی هم واکنشی منفی به این اقدام آمریکا داشتند.
ترودو این بار در مصاحبه با شبکه خبری «ان. بی. سی نیوز»، به انتقاد از ترامپ پرداخت و برای نشان دادن نامناسب بودن رفتار آمریکایی‌ها، به حمایت سربازان کانادایی از سربازان آمریکایی در میادین نبرد در اقصی نقاط عالم اشاره کرد.

نخست‌وزیر کانادا گفت که برای ملت کانادا که فرزندانشان در «نبرد‌های ساحلی جنگ جهانی دوم، در کوهستان‌های افغانستان و برخی دیگر از سخت‌ترین شرایط، شانه به شانه در کنار سربازان آمریکایی ایستاده‌اند، این اقدام به نحوی توهین‌آمیز است.»

جاستین ترودو در ادامه، ناراحتی خودش از رفتار ترامپ را علنی‌تر کرد و گفت: «صراحتاً بگویم؛ این مطلب که فولاد کانادایی که در خودرو‌های نظامی آمریکا و آلومینیوم کانادایی که در جنگنده‌های آمریکایی به کار رفته، برای آن‌ها تهدید امنیت ملی است، توهین‌آمیز است.»

مجری برنامه از نخست‌وزیر کانادا پرسید که به نظر وی، ترامپ از کانادا چه می‌خواهد. ترودو پاسخ داد: «نمی‌دانم.»

نخست‌وزیر کانادا در توضیح علت مبهم بودن اقدامات ترامپ برای وی، گفت که رئیس‌جمهور آمریکا این روز‌ها بسیار از کسری تجاری با دیگر کشور‌ها ناراضی است و می‌گوید که سعی در کاستن از این کسری دارد، ولی مشکل اینجاست که آمریکا در تجارت فولاد با کانادا، دو میلیارد دلار تراز مثبت تجاری دارد.

منبع: فارس


کد مطلب: 617329

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/617329/واکنش-نخست-وزیر-کانادا-جنگ-تجاری-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com