پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هالیوود بر بنای بیماری نهاده شده است

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 617294
بازیگر سابق و عامل اصلی رسوایی جنسی در هالیوود در گفتگو با گاردین از تلاشش برای تغییر رویه صنعت فیلمسازی نسبت به زنان گفته است.
هالیوود بر بنای بیماری نهاده شده است
به گزارش جهان نيوز، رز مک‌گوان در گفتگویی مفصل با اماین سانر، خبرنگار گاردین گفته است پس از دستیگری هاروی واینشتاین به اتهام تجاوز جنسی به چند بازیگر زن از او پرسیده‌اند که چه حسی داردی و هنوز زمان آن را نیافته است که دریابد چه حسی دارد و تنها گریه کرده‌ است. او گفته «برای دختری که بودم گریه کردم، برای او گریه کردم؛ اما امروز برای خودم می‌خندم.»

در سال 2016 مک‌گوان در توییتی مدعی شد یکی از مدیران استودیویی به او تجواز کرده است و او در حال کار کردن بر خاطرات بیش از سه سال است. کتاب به پایان رسید و او آن را اصلاح کرد و در تیراژ پایین منتشر کرد. زمانی که نیویورک تایمز و نیویورکر در حال پیگیری داستان واینشتاین بودند. او درباره کتابش گفته است «می‌خواستم کتاب منتشر شود؛ اما هدفم پایین آوردن ساختار قدرت بود. خیال می‌کنم به گوش‌های کر هم رسیده است.»

او درباره ترامپ نیز سخن گفته است و معتقد است «خیال می‌کنم ترامپ خیلی کمک کرد، برای مردم موضوع را سیاه و سفید کرد. مدتی طولانی درباره آن به ما گفته می شد، درست مثل سیاه‌پوستان آمریکا که گفته می‌شود پلیس به آنان تیراندازی می‌شود. همیشه مورد تأیید بود. مردمی که شاکی بودند. نه، زنان حقیقت را می‌گویند.»

مک‌گوان آنچه هالیوود از او توقع داشت را انجام نداده است؛ اما او رابطه‌ای زیرکانه با جنبش #MeToo داشت. در مراسم گلدن‌گلوب زمانی که زنان با لباس سیاه در مراسم شرکت کردند، مک‌گوان در حساب توییتریش نوشت «هیچ یک از آن افراد تفننی به افتخار تجاوزها به ما لباس نپوشیدند تا کمکی به ما کرده باشند.» او مورد حمله برخی از فعالان این جنبش همانند آلیسا میلانو نیز قرار گرفت و متهم به خود ارتقایی و خودمتشکری شد. او به گاردین گفته است «فقط احمقانه است... مردم درباره‌اش حرف می‌زنند. من مجبور نیستم کاری کنم. چرا بخواهم مسئله را عمومی کنم؟ نادانی است. اگر مرا در خیابان دنبال کنی، می‌فهمی مردم چنین چیزهایی نمی‌گویند.»

وکیل مک‌گوان پس از اعلام اتهامش به او گفته بود که هیچگاه دادگاه را دربرابر واینشتاین نخواهد برد؛ زیرا «تو یک بازیگری. تو صحنه‌های جنسی بازی کرده‌ای.» در عوض، مک‌گوان 100هزار دلار از واینشتاین غرامت گرفته است. او می‌گوید این پول حس کثیفی دارد و آن را دور ریخته است.
او به گاردین گفته است زمانی که شروع به مصاحبه درباره وضعیت جنسی صنعت سینمایی در هالیوود کرده است، موهایش را تراشیده است، چیزی که هالیوود از او توقع نداشته است. او گفته «من مقابل آنان بودم. کار فقط انجام نشده بود. قرار بود قربانی بگیرد.»

وی  خاطره‌ای از  پانزده سالگی و در سال 1999 یادآوری کرده است که طی آن یکی از عوامل فیلمی او را به هتل فرامی‌خواند و به او تجاوز می‌کند و این آغاز تجربه مک‌گوان در هالیوود بوده است. او به زودی درمی‌یابد و می‌گوید «آن شهر واقعاً روی بیماری بنا شده است. خیلی زود به ساختار قدرت خیره شدم، سرپرست‌ها، سکوت، صف‌های بسته. کسی حرفی نمی‌زند. شبیه یک فرقه عمل می‌کند.»

او در مقام یک زن احساس شی‌زدگی و مورد بی‌اعتنایی قرار گرفتن می‌کند و می‌گوید «همیشه می‌دانستم که در دفترچه تلفن عوض شماره یک بودن، شماره دو هستم، ولو نقش اصلی بودم. یا هیچ کسی به چیزی که می‌گفتم گوش نمی‌داد، حتی اگر می‌توانستم پول یا زمانی سر صحنه ذخیره کنم.»

هاروی واینشتاین هفته گذشته خود را به دادگاه تسلیم کرد و طی روزهای گذشته اتهامات او تفهیم شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این ترجمه مزخرف چیه گذاشتید؟!
متن رو دادید گوگل ترجمه کرده؟!!!