جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ولید معلم: حضور ایران در سوریه قانونی است

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 617272
ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت که حضور ایران در سوریه قانونی است و بنا به درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد.
ولید معلم: حضور ایران در سوریه قانونی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ولید المعلم» در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت ایران از همان ابتدای بحران از جمهوری عربی سوریه در مقابله با تروریسم حمایت کرده است و ما از رهبری و ملت ایران به خاطر این حمایت‌ها تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده از گروه‌های تروریستی در سوریه خاطر نشان کرد ایران هیچ حضور نظامی در خاک سوریه ندارد، بلکه مستشارانی از این کشور در کنار ارتش عربی سوریه حضور دارند(و به آنها کمک می‌کنند.)
المعلم تاکید کرد حضور ایران در سوریه قانونی است و بنا به درخواست دولت سوریه بوده بر خلاف حضور آمریکا، فرانسه و ترکیه که بدون اجازه دولت سوریه وارد شده‌اند.

وزیر خارجه سوریه خاطر نشان کرد سوریه کشوری دارای حاکمیت(مستقل) است و با هر طرفی که بخواهد در راه مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.وی در بخشی دیگر از این کنفرانس گفت تحویل فهرست اسامی اعضای کمیته بررسی قانون اساسی فعلی به سفیران ایران و روسیه در دمشق بر اساس توافقی صورت گرفت که مبتنی بر تحویل آن به طرفین روسی و ایرانی است به دلیل اینکه این  دو کشور تضمین‌کننده مسیر آستانه هستند.

بر اساس گزارش سانا، المعلم افزود ماموریت دی‌میستورا(نماینده سازمان ملل در امور سوریه) تسهیل کننده بحث و بررسی‌هایی  است که در چارچوب کمیته بررسی قانون اساسی فعلی است و این ماموریت از این حدود فراتر نخواهد رفت.
وی گفت ما اسامی 50 نفر را ارسال کردیم و هر تعدادی که درباره آنها توافق شود، دولت سوریه باید در آنها اکثریت را  داشته باشد و تصمیمات کمیته هم با اجماع گرفته شود.
تکمیل می‌شود..
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *