سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اعزام ۱۴۰ نظامی جمهوری چک به افغانستان

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 617128
پارلمان جمهوری چک با طرح دولت این کشور برای اعزام ۱۴۰ نظامی بیشتر به افغانستان موافقت کرد.
اعزام ۱۴۰ نظامی جمهوری چک به افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پارلمان جمهوری چک با طرح دولت این کشور برای افزایش نظامیان چک در دیگر مناطق جهان موافقت کرد.

«آسوشیتدپرس» گزارش داد که پارلمان جمهوری چک با اعزام 140 نظامی دیگر به افغانستان موافقت کرده است. مجموع شمار نیروهای چک در افغانستان با اعزام نظامیان جدید به 390 تن خواهد رسید.

گفتنی است که اکنون 230 نظامی این کشور در افغانستان مستقر هستند که در قالب ماموریت «حمایت قاطع» مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان بر عهده دارند.

نظامیان کنونی این کشور بیشتر در حوزه پایتخت یعنی ولایت کابل حضور دارند و نظامیان جدید نیز علاوه بر کابل و پایگاه هوایی بگرام در ولایت‌های هرات و لوگر نیز حضور خواهند یافت.

این در حالی است که پس از فشارهای آمریکا به اعضای ناتو، برخی دیگر از کشورهای عضو این سازمان نیز تصمیم بر افزایش نظامیان خود در افغانستان گرفته‌اند و آلمان هم اکنون طرح افزایش نظامیان خود به 1300 نفر را آغاز کرده است.

از سوی دیگر نیز وزیر دفاع انگلیس از نخست وزیر این کشور خواسته تا با اعزام 450 نظامی دیگر به افغانستان موافقت کند اما هنوز تصمیم «ترزا می» در این بار بطور رسمی اعلام نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *