پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هرج و مرج در افزایش کرایه‌های تاکسی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 617078
در حالی شورای شهر تهران افزایش ۱۲ درصدی کرایه ها را در سال ۹۷ به تصویب رسانده است و با توجه به اجرای این مصوبه از امروز، دریافت بیش از حد کرایه‌ها توسط رانندگان تاکسی در دستور کاری آنها تا ۳۰ الی ۴۰ درصدی افزایش کرایه‌ها قرار گرفته است.​
هرج و مرج در افزایش کرایه‌های تاکسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرانجام با کوتاه آمدن فرمانداری تهران و البته مساعدت شورای شهر تهران نرخ کرایه‌ها تاکسی پس از کش و قوس‌های فراوان برای سال 97 طی هفته‌های گذشته تصویب و در نهایت این مصوبه برای تایید نهایی به فرمانداری تهران ارسال شد.

با ارسال مصوبه تعیین نرخ‌ کرایه‌های تاکسی به فرمانداری، این مصوبه تایید و از 12 خرداد( امروز) اجرا شده است.علیرضا قنادان از اجرای مصوبه شورای شهر در خصوص کرایه تاکسی در سال 97 خبر داد و گفت: چاپ و توزیع برچسب‌های جدید بر روی حدود 80 هزار تاکسی پایتخت آغاز شده و ظرف هفته آتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبنای افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌های نصب شده بر روی تابلوهای خطوط و شیشه جلوی تاکسی‌هاست، گفت: علاوه بر این در خطوطی که پرداخت الکترونیکی موبایلی از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده‌ است اعمال نرخ‌های جدید از طریق سامانه مرکزی انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: مصوبه نرخ کرایه تاکسی امسال بر پایه مدل اقتصادی تاکسیرانی و بر پایه محاسبات قیمت تمام شده سفر بوده به همین دلیل هم برای شهروندان و هم برای تاکسیرانان به عدالت نزدیک‌تر است.
وی تصریح کرد: شهروندان تهرانی برای اطلاع از نرخ‌های سال 97 علاوه بر برچسب‌های کرایه در تاکسی‌ها، تابلوهای خطوط و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی به آدرس taxi.tehran.ir نیز مراجعه کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران سامانه شکایات شهرداری تهران 1888 آماده رسیدگی به هرگونه مشکل شهروندان تهرانی در خصوص اجرای کرایه‌های جدید خواهد بود.

با توجه به تاکید  مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش 12 درصدی کرایه‌های تاکسی و همچنین تایید فرمانداری انتظار می رفت که از امروز صبح نظارت بیشتری در خصوص دریافت کرایه‌ها توسط رانندگان تاکسی انجام شود که متاسفانه این امر انجام نشده است و شاهد دریافت بیش از حد کرایه ها بر خلاف مصوبه شورای شهر تهران هستیم. در حالی که شورای شهر تاکید بر افزایش 12 درصدی کرایه ها داشته اما برخی رانندگان اقدام به اخذ بیش از حد تا 30 درصد بیشتر از نرخ مصوب می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *