سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

"پمپاژ قلب" خود را با این دمنوش‌ها تقویت کنید

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 616977
از جمله دمنوش‌های مهم فصل بهار و تابستان، ۳ دمنوش پرخاصیت است‌ که در این مطلب خواص هر یک و اثرات آن توضیح داده شده است.​
"پمپاژ قلب" خود را با این دمنوش‌ها تقویت کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  یکی از مهمترین تدابیر طب سنتی ایرانی، به منظور پیشگیری و درمان بیماریها، این است که با تغییر  هر فصلی از سال، غذاها‌، میوه‌ها‌، نوشیدنیها و دمنوشهای متناسب و مربوط به آن بازه زمانی از سال مصرف شود.

باید به این نکته مهم توجه داشت که تغییر فصل می‌تواند تمامی سازوکارهای فیزیولوژیکی بدن را دستخوش تغییراتی قرار دهد لذا لازم است به منظور پاسداشت تندرستی و پیشگیری از بیماریها‌، تدابیر مخصوص آن فصل سال را مدنظر قرار دهیم.
توصیه می‌شود در هر فصلی از سال به‌منظور حفظ سلامتی خود، فقط و فقط از  غذاها و میوه‌های همان فصل‌، سالادهای همان فصل و نیز دمنوشهای همان فصل میل شود؛ هرگونه بی‌توجهی به این موضوع مهم می‌تواند قوه مدبره انسان را آزرده خاطر کند.

از جمله دمنوشهای مهم فصل بهار و تابستان که بسیار توصیه به مصرف آنها می‌کنم، 3 دمنوش پرخاصیت زیر است‌:
1. دمنوش آویشن + 19 عدد عناب
2. دمنوش گل بابونه + 9 عدد آلبالو
3. دمنوش گل ختمی + آب زرشک

از جمله خواص مهم دمنوش آویشن و عناب این است که پمپاژ قلب را بهتر و بهتر و سیستم گردش خون را تقویت می‌کند؛ خونساز و مصفای خون است؛ تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن و درمان‌کننده زکام و سرماخوردگی است؛ در افرادی که آلرژی بهاره و تابستانه دارند فوق‌العاده موثر است.

از جمله خواص مهم دمنوش گل بابونه +آلبالوی تازه این است که خونساز و تصفیه‌کننده خون است؛ درمان‌کننده کبد چرب و کاهنده چربی کلسترول خون بوده، شستشو دهنده کیسه صفرا و برطرف‌کننده کهیر و جوشهای بدن است.

از خواص دمنوش گل ختمی + آب زرشک این است که جارو کننده مواد زاید و اخلاط کثیف ریه‌هاست؛ ظرفیت حیاتی ریه ها را بهبود می‌بخشد، خنک‌کننده بدن است؛ خونساز و نیز تصفیه‌کننده خون و تقویت‌کننده پیاز مو بوده و پیشگیری‌کننده لک و پیسی و بیماری پوستی بهق و پسوریازیس است.
حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر طب سنتی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *