کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرویز سروری:

رهبر انقلاب تا حدودی از مسئولان کشور قطع امید کرده اند/ بسیاری از دستگاههای نظام در جایگاه خود عمل نمی‌کنند/ مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و تنها زبانی برای گفتن دارند!

افردای مانند تاجزاده از ابتدا نیز انقلابی نبودند

11 خرداد 1397 ساعت 12:55

به نظر میرسد که رهبر انقلاب تا حدودی از مسئولان کشور قطع امید کرده اند و به همین دلیل مباحثی مانند آتش به اختیار و لشگر جوانان مومن و انقلابی را با جوانان مطرح می کنند و به شکلی بر بسیاری از مطالبات آنها صحه میگذارند


گروه سیاسی جهان نیوز: پرویز سروری گفت: جریاناتی مانند سازمان مجاهدین خلق و افردای مانند تاجزاده از ابتدا نیز انقلابی نبودند بلکه انقلابی‎نما بودند و به همین دلیل در برهه‌ای از زمان دچار افراط و اکنون دچار تفریط شده‌اند.

به گزارش جهان نیوز، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نفی غرب گرایی و لیبرالیسم و تاکیدایشان بر لزوم انقلابی بودن در کشور اظهار کرد: امروز عمده مشکل ما این است که مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و تنها زبانی برای گفتن دارند ،اگر همه مسئولان قوا شیوه مقام معظم رهبری را اتخاذ کنند و در نشست های بدون سانسور اجازه دهند که جامعه و مردم مشکلات خود را بی پرده بیان کنند بسیاری از آفت ها رفع خواهد شد.

وی افزود: به نظر میرسد که رهبر انقلاب تا حدودی از مسئولان کشور قطع امید کرده اند و به همین دلیل مباحثی مانند آتش به اختیار و لشگر جوانان مومن و انقلابی را با جوانان مطرح می کنند و به شکلی بر بسیاری از مطالبات آنها صحه میگذارند لذا این امر بیانگر آن است که امروز متاسفانه واگرایی از آرمانهای انقلاب شکل گرفته است و رهبری برای آن که این آرمانهای پر ارزش به جایگاه خود بازگردد و به عنوان ارزش های مسلم انقلاب همچنان مطرح باشد از جوانان می خواهند که آنها مطالبه گر این آرمانها باشند و به صورت لشگرهای مومن و انقلابی در این راستا عمل کنند و بدیهی است که این امر هشدار جسارت مطرح می شود.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از دستگاههای نظام در جایگاه خود عمل نمی کنند و به شکلی به واگرایی ارزشها دچار شده اند و چشم به چشم اندازی غیر از انقلاب اسلامی دوخته اند،لذا ظرفیت های مومن و انقلابی کشور باید مطالبه گر و شفاف در عرصه حضور پیدا کنند و اجازه ندهند آرمانهای انقلاب از مسیر خود خارج شود.

سروری با اشاره به ضررهای انقلابی نماندن در بخش های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی خاطر نشان کرد: انقلابی نماندن کشور به معنای عقب نشینی و ارتجاع و وضعیتی است که ما پیش از پیروزی انقلاب دچار آن بودیم. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ انقلابی کسی است که مبتنی بر عقلانیت، مطالبه و عقبه بسیار محکم که مبانی روشنی دارد حرکت می کند لذا انقلابی گری حرکتی است که بر اساس مدیریت جهادی و مبانی اتقلاب باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد:اگر شاخصه های انقلابی بودن را تعریف نکنیم ممکن است که با تندروی، افراطی گرایی و رادیکال محوری اشتباه گرفته شود و طبیعتا در این صورت حرکتی مبتنی بر آرمان انقلاب نخواهد بود، در هر صورت عدول و خروج از ارمانهای انقلاب ما را به جایگاه های پیش از انقلاب که کشوری غیر موثری در منطقه، جهان و حتی داخل کشور بودیم بازمی گرداند.

سروری با اشاره به سرنوشت کسانی که از از قطار انقلاب پیاده شده اند افزود: معتقدم که جریاناتی مانند سازمان مجاهدین خلق و افردای مانند تاجزاده از ابتدا نیز انقلابی نبودند بلکه انقلابی نما بودند و به همین دلیل در برهه ای از زمان دچار افراط و اکنون دچار تفریط شده اند. بنده بسیاری از آقایان را می شناسم که در ان زمان بسیار جلوتر از امام خمینی (ره)حرکت می کردند و رفتارهای بسیار خشنی را با مخالفان انقلاب داشتند و بدیهی است که هم آن حرکت غیر انقلاب بود و هم رفتاری که امروز از خود بروز می دهند.

دبیر کل جمعیت رهپویان تصریح کرد:افراد افراطی از شاغول انقلاب که ولایت است فاصله می گیرند و طبیعتا یا جلوتر از امام مسلمین حرکت می کنند یا عقب تر از آن. به همین دلیل معتقدم که اشکال عمده این آقایان و جریان هایی که واپسگرایانه رفتار می کنند در این است که شاغول انقلاب را رها کرده اند و خود را میزان انقلاب می دانند. نتیجه این خواهد بود که با تحلیل های غلط و محاسبات غلط دچار انحراف شده اند و باعث شده تا از قطار انقلاب پیاده شوند و به نوعی دایه دار اموری می شوند که تا دیروز با آن مخالف بودند.
 


کد مطلب: 616973

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/616973/رهبر-انقلاب-حدودی-مسئولان-کشور-قطع-امید-کرده-اند-بسیاری-دستگاههای-نظام-جایگاه-خود-عمل-نمی-کنند-گوشی-شنیدن-ندارند-تنها-زبانی-گفتن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com