جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تردید ترامپ درباره دستیابی به توافق با کره شمالی

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 616946
رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که احتمال دستیابی به یک توافق سریع برای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، کم است.​
تردید ترامپ درباره دستیابی به توافق با کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز نسبت به دستیابی به توافق سریع برای برچیدن برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی ابراز تردید کرده است.این در شرایطی است که یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی اخیرا به آمریکا سفر کرده است تا نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به ترامپ تحویل دهد.

ترامپ گفت: من هنوز امیدوارم که نشست بی سابقه با رهبر کره شمالی در روز 12 ژوئن (22 خردادماه) برگزار شود تا پیشرفت لازم در روند خلع سلاح کره شمالی حاصل شود. البته به نظر من شاید زمان بیشتری برای دستیابی به یک توافق لازم باشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: علاقه دارم که این توافق در یک نشست حاصل شود ولی غالبا این مسیری نیست که در آن توافقات عملی شود. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که تنها در یک یا دو یا سه نشست نتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.

کره شمالی پیش از این با درخواست های آمریکا برای خلع سلاح یکجانبه مخالفت کرده و از یک رویکرد چند مرحله ای برای خلع سلاح شبه جزیره کره حمایت کرده است. کره شمالی خواستار برچیده شدن چتر حمایت هسته ای آمریکا از کره جنوبی و ژاپن شده است.رهبر کره شمالی نیز گفته است که کشورش همچنان روند خلع سلاح شبه جزیره کره را بدون تغییر، دست نخورده و باثبات و پایدار می داند و امیدوار است که بهبود روابط آمریکا و کره شمالی موجب حل و فصل گام به گام و مرحله به مرحله اختلافات شود.

کیم جونگ اون در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود: امیدوارم که یک راهکار جدید برای تامین منافع دو طرف از طریق مذاکره و گفتگوی موثر و سازنده پیدا شود.رهبر کره شمالی از سال 2011 میلادی تاکنون که به قدرت رسیده، هیچ سفر خارجی نداشته بود ولی امسال وی دو دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی و دو دیدار با رئیس جمهور چین داشته است.

هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ریاست کیم یونگ چول پیش از این با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده و قرار است امروز جمعه نامه کیم جونگ اون را به ترامپ تحویل دهد.به نظر می رسد این نامه پاسخی به اظهارات قبلی ترامپ است که در ابتدا دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد و پیونگ یانگ را به دشمنی و خصومت متهم نمود.

نامه رهبر کره شمالی برای ترامپ نشان می دهد که این دیدار احتمالا مطابق برنامه انجام خواهد شد. این نشست قرار است در سنگاپور برگزار شود.سفر هیئت دیپلماتیک کره شمالی به آمریکا نخستین دیدار مقام های ارشد پیونگ یانگ از کاخ سفید از سال 2000 میلادی تاکنون به شمار می رود.

پامپئو پس از دیدار با کیم یونگ چول در یک کنفرانس خبری هشدار داده است که مسیر به سوی روابط بهتر با کره شمالی اصلا آسان نخواهد بود.ترامپ در اظهاراتی اعلام کرده است که مذاکرات با کره شمالی در نیویورک بسیار مثبت بوده است.
وی افزود: منتظر هستم تا ببینم در این نامه چه مطالبی وجود دارد. نشست با هیئت کره شمالی در نیویورک بسیار مثبت بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *