جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جنگ تجاری آمریکا با اروپا آغاز شد

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 616924
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: از امروز جمعه، تعرفه های آلومینیوم و فولاد آمریکا درباره اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می شود.
جنگ تجاری آمریکا با اروپا آغاز شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پس از شکست تلاش های اتحادیه اروپا برای توافق با آمریکا بر سر معافیت از تعرفه های جدید کاخ سفید، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: از جمعه، تعرفه های آلومینیوم و فولاد آمریکا درباره اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می شود.

 وزیر اقتصاد فرانسه این اقدام آمریکا را، تصمیمی غیرقابل توجیه، ناعادلانه و خطرناک توصیف کرد و هشدار داد: اروپا تصمیمات تهاجمی آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، اتحادیه اروپا احتمالا در اقدامی تلافی جویانه تعرفه 3.3 میلیارد دلاری علیه برخی کالاهای آمریکایی از جمله موتور سیکلت و شلوارجین را اعمال خواهد کرد.

هم زمان، چین نیز درباره پیامدهای وضع تعرفه 25 درصدی بر کالاهای چینی به آمریکا هشدار داد. وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن به دنبال تنش نیست اما از جنگ تجاری نیز هراسی ندارد و اقدامات قاطعی را در حمایت از منافع خود اتخاذ خواهد کرد .

چین و آمریکا هفته گذشته برای پایان دادن به جنگ تجاری به تفاهم رسیده بودند اما کاخ سفید سه شنبه در اقدامی غیرمنتظره، تهدیدهای خود علیه چین را از سرگرفت و اعلام کرد بر 50 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه 25 درصدی وضع خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *