شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جشن ۸۰ سالگی ازدواج زوج ۱۰۵ ساله در ماه عسل

پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب: 616905
برنامه ماه عسل امشب میزبان مهمانانی متفاوت در شبکه ۳ است.
جشن ۸۰ سالگی ازدواج زوج ۱۰۵ ساله در ماه عسل
به گزارش جهان نيوز، پانزدهمین برنامه ماه عسل در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور پدر و مادر بزرگی و ۱۲۶ فرزند، نوه، نتیجه و نبیره روی آنتن رفت. این خانواده ساکن یکی روستا‌های قائم شهر استان مازندران هستند که با کشاورزی و مشارکت خانوادگی امرار معاش می‌کنند. این تعداد ۱۲۶ فرزند، نوه، نتیجه و نبیره بدون حضور عروس‌ها و داماد‌های خانواده در ماه عسل حاضر شدند و جمعیت این خانواده با عروس‌ها و داماد‌ها به ۱۶۴ نفر می‌رسد.

پدر و مادر بزرگ برنامه ماه عسل که ۴۰ نوه دارند که چهار تن از آن‌ها فوت شده اند. بزرگترین و کوچکترین نوه خانواده ۵۳ ساله و ۲۱ ساله است. همه نوه‌ها و بچه‌های خانواده کاوه ازدواج کرده اند. در مواردی مانند ازدواج یعقوب، یکی از نوادگان خاندان کاوه با دختر خاله اش اگر به دلیل بیکاری و نگذراندن حدمت سربازی با مخالف شدید پدر و مادر روبه رو می‌شدند با پادرمیانی پدربزرگ خانواده این ازدواج سر می‌گیرد. الان هم یعقوب صاحب دو فرزند است.
 
به گفته یک از دختران خاندان کاوه دعوت شدن و حضور یافتن در برنامه ماه عسل برای این خانواده تا لحظه‌ای که اتوبوس برنامه ماه عسل دم در منزل پدربزرگ مستقر نشده بود را یک شوخی و باورنکردنی می‌دانستند به همین تعدادی از اعضای خانواده در این برنامه حاضر نشدند.

هر هفته تمام این نوه‌ها و بچه‌ها برای دید و بازدید پدر و مادر بزرگ به منزلشان می‌روند و در نهایت ۲۰ نفر از خانواده نتوانند در مهمانی حضور یابند و پدر و مادر بزرگ با وجود تمام این شلوغی‌ها روحیه شان باز می‌شود.

پدر و مادر بزرگ خاندان کاوه که ۱۰۰ و ۹۶ سال عمر کرده اند امسال هشتادمین سال زندگی مشترکشان بدون هیچ دعوا و تزاعی را کنار هم می‌گذرانند و از این زندگی رضایت خوبی دارند. تاکنون در خانواده بزرگ خاندان کاوه هیچ طلاقی رخ نداده و در صورت بروز مشکل احتمالی با راهنمایی بزرگان خانواده به زندگی شان ادامه می‌دهند. این پدر و مادر بزرگ خانواده کاوه دارای ۶۶ نتیجه و ۲۲ نبیره هستند و کوچکترین عضو این خانواده سیدمحمد، نوزاد کوچکی است که در آغوش احسان علیخانی، مجری برنامه ماه عسل قرار می‌گیرد.

پدر بزرگ خودش از بچه‌ها می‌خواهد که به منزلش بیایند و یکی از عروس‌های خانوداه غذا را آماده می‌کند و دیگر اعضای خانواده نیز به او کمک می‌کنند. این عروس که کم سن و سال بوده است به خانه شوهر آمده و توانسته با راهنمایی مادر شوهرش (مادربزرگ برنامه) آشپزی را یاد بگیرد و از او بابت این محبت ممنون است.

برنامه ماه عسل برای این خانواده یک کیک چهار طبقه تدارک دیده بودند که بر روی عکس پدر و مادربزرگ را حک کرده بودند و این کیک با دست پدر و مادر بزرگ برش داده شد و شمع را نیز فوت کردند.

از ۱۶۴ بچه و نوه خانواده کاوه حدود ۲۰ نفر در شهر‌های خارج از قائمشهر زندگی می‌کنند، اما در مناسبت‌ها و اعیاد به جمع خانواده اضافه می‌شوند.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *