پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایجاد ۵۰ کمپ ترک اعتیاد ویژه «زنان معتاد»

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب: 616718
معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بخشی از خدمات در حوزه درمان اعتیاد به زنان معتاد ارائه می‌شود، به طوری که امروزه از میان تمام کمپ‌های موجود ۵۰ کمپ ترک اعتیاد به صورت اختصاصی برای زنان ایجاد شده است.
ایجاد ۵۰ کمپ ترک اعتیاد ویژه «زنان معتاد»
به گزارش جهان نيوز، فرید براتی سده گفت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور همواره پیرو سیاست‌هایی است که از دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌های فعال در این حوزه ابلاغ می‌شود. 

وی با اشاره به این که بهزیستی، وزارت بهداشت و اداره کل زندان‌ها از جمله مهم‌ترین ارگان‌های مربوط به موضوع درمان اعتیاد در کشور هستند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور همواره به دلیل تنوع ارائه خدمات، مراکز متعددی را در سطح کشور دارد که در زمینه بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مراکز ترک اعتیاد به صورت میان مدت، سرپایی و کوتاه مدت در زمینه درمان اعتیاد در کشور فعال است.

براتی تصریح کرد: بدون شک بخشی از خدمات سازمان بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد به زنان معتاد ارائه می‌شود، به طوری که امروزه از میان تمام کمپ‌های موجود ۵۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور به صورت اختصاصی برای زنان به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر آمادگی دارد تا با توجه به شرایط و نیاز هر استان و درخواست متقاضی تاسیس کمپ، مجوز‌های لازم برای فعالیت‌های درمان اعتیاد را صادر کند.

براتی سده گفت: در حال حاضر یکهزار و ۱۲۸ کمپ درمانی اعتیاد فعال در کشور فعالیت می‌کند و در سال گذشته حدود ۵ هزار و ۴۵۰ نفر از زنان معتاد در کمپ‌های سازمان بهزیستی پذیرش شده اند.

وی همچنین افزود: اگر کمپ‌ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد بهزیستی که مجوز دارند وجود نداشتند، بسیاری از معتادان کشور امروزه به معتادان متجاهر تبدیل شده و به خانواده‌های خود آسیب‌های بسیاری را وارد می‌کردند.
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *