سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کشورهای رکورددار تعرض به دانش‌آموزان در جهان

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 616678
آزار و اذیت جنسی و تعرض، بزرگ‌ترین دغدغه کنونی مدارس در کشورهای مختلف است؛ کشورهای آمریکا، انگلیس، برزیل و هند رکورددار تعرض به دانش‌آموزان در سطح جهان هستند.
کشورهای رکورددار تعرض به دانش‌آموزان در جهان
به گزارش جهان نيوز، ماجرای آزار و اذیت جنسی بیش از هشت دانش‌آموز پایتخت در دو هفته گذشته از سوی خانواده آنها خبرساز شد؛ در این حادثه که در یکی از دبیرستان‌های پسرانه غیردولتی منطقه 2 شهر تهران رخ داد، معاون انضباطی مدرسه بیش از هشت دانش‌آموز را مورد اذیت و آزار قرار داده است.

موضوع افکار عمومی را به حدی جریحه دار کرد که مقام معظم رهبری خود دستور مستقیم برای ورود به این پرونده را به رئیس قوه قضاییه دادند و فرمودند: «جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.»

در تاسف آور بودن این ماجرا و لزوم مقابله با چنین افراد مجرمی که آینده کودکان و فرزندان سرزمین مان را تهدید می‌کنند شکی نیست اما موج سواری ضد انقلاب از چنین حوادثی بر علیه نظام دینی قابل پیش بینی بود.
«مسیح علینژاد» با انتشار فیلم اعترافات ناظم مدرسه به دروغ مدعی شد این فرد از نزدیکان مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی امام جمعه سابق مرکز استان فارس بود و تنها شباهت فامیلی موجب جوسازی ضدانقلاب علیه مرحوم حائری شیرازی شد.

بیت امام جمعه اسبق شیراز با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعیمربوط به انتساب فرد متجاوز به دانش‌آموزان در یکی از دبیرستان‌های تهران به خاندان این روحانی را تکذیب کرد.رسانه‌های خارجی و مخالف و برخی خبرنگاران اپوزسیون در رفتاری قابل پیش‌بینی با ماهیگیری از آب گل‌آلود اقدام به قلب واقعیت مساله تعرض به نوجوانان کرده و این جنایت را حاصل پیاده نکردن سند 2030 در ایران دانستند.در حالی که شواهد گویای واقعیتی غیر این بود؛ به گفته والدین یکی از قربانیان، شواهد و اعترافات این متجاوز نشان می‌دهد متهم قصد ترویج «همجنس گرایی» را داشته است. امری که غرب هر روز در تلاش برای ترویج و قبح زدایی آن است.

*ماحصل اجرای اسناد  سند 2030 یونسکو در غرب     
در جامعه کنونی بسیاری از کشورها، امنیت غریب‌ترین واژه برای دانش‌آموزان است؛ آنها در مدارس ضربه‌هایی می‌خورند که گاه تا پایان عمر همراه آنها است و منجر به تبعات منفی متعددی برای دانش‌آموزان می‌شود. 
این روزها،  آزار و اذیت جنسی و تعرض، مهم‌ترین و پررنگ‌ترین مشکل مدارس بسیاری از کشورهاست که نه تنها دختران، بلکه پسران را قربانی خود می‌کند.
در زیر به آمار تعرض در کشورهای مختلف می‌پردازیم:

1. آمریکا
* سالانه 321 هزار محصل قربانی تعرض در آمریکا
براساس آمار و ارقامی که به تازگی منتشر شده است، سالانه نزدیک به 321 هزار و 500 دانش‌آموز قربانی تعرض جنسی در آمریکا هستند.

* دختران بیشترین قربانی تجاوز جنسی
پژوهش‌ها نشان داده است، 82 درصد از تمام قربانیان دختران کودک و نوجوان هستند؛ همچنین دختران 16 تا 18 سال، 4 برابر بیشتر از جمعیت عمومی قربانی تجاوز جنسی می‌شوند.

* خودکشی سرانجام دانش‌آموزان دختر قربانی تعرض جنسی
به گفته کارشناسان، بیش از 33 درصد از دانش‌آموز دختری که قربانی تعرض جنسی بوده‌اند، به خودکشی اقدام کرده‌اند و 13 درصد دیگر نیز خودکشی کرده‌اند. 

* افسردگی 70 درصد دانش‌آموزان قربانی
سی‌دی‌سی گزارش کرده است: تقریباً 70 درصد از قربانیان تجاوز جنسی، دچار افسردگی متوسط ​​تا شدید هستند؛ بررسی‌ها نشان داده است، افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، بیشتر احتمال دارد از مواد مخدر استفاده کنند.

* افشای نام معلمان متعرض به کودکان
در اولین ماه سال 2016، یک معلم آمریکایی به علت تعرض به دو دانش آموز پسر خود دستگیر شد؛ این حادثه منجر شد تا پایگاه «world net daily» از فساد معلمان و رفتارهای غیراخلاقی آنها گزارش تهیه کند و در این گزارش نام بیش از 400 معلم فاسد را افشا کند تا خانواده‌ها بدانند که کودک آنها حتی در مدرسه هم در معرض آزار و اذیت جنسی قرار دارد.

2. انگلیس
* شکار دانش‌آموزان در مدرسه و مسیر مدرسه
گزارش پلیس انگلیس نشان می دهد، تعرض جنسی کودکان و نوجوانان این کشور به یکدیگر به شدّت افزایش یافته است. بر اساس آمار و ارقام موجود، بسیاری از آزار و اذیت های جنسی یا در مدرسه یا بعد از مدرسه در مسیر مدرسه به خانه رخ می دهد؛ پلیس انگلیس هشدار می‌دهد که شکایات تعرض جنسی کودکان نسبت به دو سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است. 

* مواد مخدر محرک تعرض دانش‌آموزان به یکدیگر
براساس داده‌های موجود، نوجوانان محصل مواد مخدر استعمال می کنند که این موضوع یکی از محرک‌های آنها برای آسیب رساندن به هم کلاسی ها و هم مدرسه‌ای‌هایشان است.

* افزایش بی‌سابقه تعرض جنسی در مدارس 
تعداد گزارش های آزار و اذیت دانش‌آموزان به یکدیگر در انگلیس 71 درصد رشد یافته؛ از 4 هزار و 603 مورد در سال 2013 تا 2014 به 7 هزار و 866 مورد در سال جاری رسیده است. 

* 922 مورد آزار جنسی در سال 2017/ 225 مورد تعرض جنسی
طبق گزارش پلیس انگلیس، آمار آزار و اذیت جنسی در مدرسه از 386 مورد در سال 2014 به 922 مورد در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 رسیده که در 225 مورد، تعرض رخ داده است. 

* مدرسه ناامن‌ترین مکان برای دانش‌آموزان
پلیس انگلیس باور دارد، بنیان خانواده های انگلیسی در حال فروپاشی است؛ افزایش استعمال مواد مخدر و الکل در بین والدین انگلیسی و تماشای فیلم هایی با محتوای نامناسب موجب شده تا هر روز آمار اعتیاد، خودکشی و تعرض در این کشور افزایش یابد. 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس می گوید: « مدارس باید امن‌ترین مکان ممکن برای دانش آموزان باشد؛ حتی تهدید به آزار و اذیت جرم است و باید به اطلاع پلیس برسد؛ وظیفه مسؤلین مدارس و پلیس این است که از تمام دانش آموزان مراقبت کنند و از نگرانی های آنها درباره این مسائل آگاه باشند».
* تعداد زیاد قربانیان و ترس از شکایت
پلیس انگلیس با اعتراض به این موضوع که افرادی که مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند، از در جریان گذاشتن پلیس واهمه دارند، یادآور شد: «تنها 15 درصد افرادی که در سال 2016 مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، به پلیس اطلاع داده‌اند».

* خشونت جنسی برای یک پنجم دختران زیر 16 سال 
طبق آمار که در گزارش بررسی اجمالی تخلفات جنسی در انگلیس و ولز توسط وزارت دادگستری در سال 2013 منتشر شد، حدود 85000 تجاوز جنسی در این سال صورت گرفته بود که 73000 تجاوز به زنان و دختران و 12 هزار تجاوز به مردان شده بود.

* نوجوانان 13 تا 18 ساله قربانی خشونت جنسی
به گزارش «NSPCC» در بین دختران و پسران با رنج سنی بین 13 تا 18 سال در انگلیس و ولز، یک سوم دختران و 16 درصد پسران مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند و همچنین 250 هزار دختر نوجوان حداقل یک بار مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته است.

* پلیس انگلیس مبهوت از آمار تعرض
سخنگوی پلیس انگلیس بعد از انتشار جدیدترین آمار تجاوز جنسی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «ما واقعا دلیل این میزان از افزایش جرایم جنسی را نمی‌دانیم».
3. برزیل

* افزایش شمار دانش‌آموزان دختر قربانی تعرض
بر اساس آمار و ارقامی که سال گذشته منتشر شد، تجاوز جنسی به دختران دانش‌آموزان برزیلی هم رو به افزایش است و تعداد زیادی از آنها نیز در ترس از حمله جنسی زندگی می‌کنند. 
* دانش‌آموزان بیش از بزرگسالان قربانی تعرض
بررسی‌های صورت گرفته نشان داده، میزان تعرض به دانش‌آموزان بسیار بیشتر از بزرگسالان است؛ پژوهش وزارت بهداشت برزیل نیز نشان داد، 70 درصد آزار و اذیت جنسی این کشور مربوط به کودکان و نوجوانان می‌شود.

* ترس از تعرض جنسی گریبانگیر 90 درصد دختران دانش‌آموز
بر اساس نظرسنجی که توسط انجمن خشونت‌های جنسی در ماه اکتبر برای امنیت عمومی برگزار شد، از هر 10 دختر، 9 نفر از خشونت جنسی ترسیده‌اند.

* هر 11 دقیقه یک تعرض جنسی
طبق آمار رسمی، در سال 2016، بیش از 47 هزار تعرض جنسی در برزیل رخ داده؛ به عبارت دیگر، در هر 11 دقیقه یک نفر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است؛ یک منبع دولتی اظهار کرده که تنها 10 درصد خشونت‌های جنسی به پلیس این کشور گزارش می‌شود و آمار واقعی بسیار بالاتر از آنچه که گزارش شده، است.

* شمال کشور رکوددار آمار تعرض
بیشترین آزار جنسی در کشور برزیل مربوط به شمالی‌ترین ایالت این کشور می‌شود که بر اساس داده‌های موجود، آمار تعرض در آن، دو برابر میانگین ملی است. 
* دانش‌آموزان پایین‌تر از 13 سال بیشترین قربانی تعرض
بر اساس آمار موجود، بیش از نیمی از قربانیان خشونت جنسی در کشور برزیل دانش‌آموزان زیر 13 ساله هستند. 
4. هندوستان

* افزایش 336 درصدی تعرض به دانش‌آموزان
براساس داده‌های منتشر شده از سوی مراکز رسمی آمار ملی، در طول یک دهه گذشته، آمار تعرض به دانش‌آموزان در ایالت‌های مختلف این کشور، بیش از 336 درصد افزایش یافته است.

* بیش از 48 هزار تعرض به دانش‌آموزان در یک دهه
پلیس هندوستان باور دارد، طی یک دهه گذشته، بیش از 48 هزار 338 موردتعرض جنسی تنها برای دانش‌آموزان رخ داده است؛ این درحالیست که آمار تعرض در هندوستان به سالیانه 35 هزار مورد می‌رسد. 

* 48 هزار تعرض به دانش‌آموزان تنها قطره‌ای از اقیانوس
این گزارش که توسط مرکز آسیایی حقوق بشر ارائه شده است،‌نشان می‌دهد این آمار تنها بخش بسیار کوچک و ناچیزی از آمار تعرض به دانش‌آموزان در کشور هندوستان است. 

* ایالت مادایا پرادش رکورددار تعرض جنسی به دانش‌آموزان
براساس آمار موجود، ایالت مادیا پرادش با ثبت 10 هزار تعرض رکورددار آمار تعرض به دانش‌آموزان دختر و پسر است. 
* روزانه 92 تعرض سهم دختران هندی
تازه‌ترین آماری که توسط اداره ملی جرایم هندوستان منتشر شده است، حکایت از آن دارد که دست کم هر روز به 92 دختر در این کشور تعرض می‌شود. 

* تعرض به دانش‌آموزان معضل کشور هند
تعرض به دختران و دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی کشور هند است که هر روز به آمار آن افزوده می‌شود و می‌توان گفت کنترل این معضل از عهده دولت خارج شده است. 
* خانه‌نشین شدن دانش‌آموزان دختر هندی پس از تعرض
اداره بهداشت هند نیز در پایان می‌گوید:‌ «‌بسیاری از دخترانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند، بعد از این حادثه خانه‌نشین می‌شوند و از ترس اینکه مبادا مورد تعرض قرار بگیرند، در خانه می‌مانند و همین موضوع موجب شیوع افسردگی بین آنها شده است».

منبع: فارس

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *