جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
به دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا؛

غول نفتی روسی فعالیت در ایران را متوقف کرد

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 616607
خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان شرکت نفتی لوک اویل روسیه خبر داد که به دلیل تهدید تحریم های آمریکا، این غول نفتی تصمیم گرفته است فعلا برنامه توسعه پروژه های نفتی در ایران را ادامه ندهد.
غول نفتی روسی فعالیت در ایران را متوقف کرد
​به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از یکی از مسئولان لوک اویل بدون ذکر نام وی نوشت: با توجه به تحولات جاری، خیلی زود است که در مورد برنامه هایمان (در ایران) اظهار نظر کنیم. در حال حاضر اساساً همه چیز را متوقف کرده ایم.

به نوشته رویترز، شرکت لوک اویل برای توسعه میادین نفتی آب تیمور و منصوری با ایران مشغول مذاکره بوده است.از سوی دیگر الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اخیرا گفته است: معتقدم که تحریم ها تاثیری زیادی بر تولید نفت ایران ندارد و ممکن است حداکثر 10 درصد از تولید نفت ایران کاهش یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه در اقدامی یکجانبه و به رغم مخالفت های جهانی، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد.اتحادیه اروپا ، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام کرده اند که برغم خروج آمریکا از توافق هسته ای، به این توافق پایبند بوده و از شرکت های خود که با ایران روابط تجاری دارند، حمایت می کنند.

مقام های اروپایی تاکید کرده اند که برنامه هایی را برای حفظ برجام و محافظت از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران در دست دارند که از جمله آنها قانون انسداد و ممنوعیت تبعیت از تحریم های فرامرزی آمریکا، همکاری بیشتر با بانک مرکزی ایران، تسهیل سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا و تشویق شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ به سرمایه گذاری در ایران می باشد.

همچنین، براساس گزارش رسانه های آلمان، گروه مالی بانکی 'فولکس بانک ' آلمان به عنوان بزرگ ترین گروه مالی این کشور از ادامه همکاری خود با شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران خبر داده و از شش شعبه اصلی خود در شهر های آلمان خواسته است که به رغم خطر تهدیدهای آمریکا به همکاری خود با ایران ادامه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *