شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۰

در مواجهه با مسئله مرحوم ملک مطیعی خوب عمل نشد

علیرضا زاکانی
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 616575
بنده مصاحبه ملک‌مطیعی را دیدم؛ او از انقلاب اسلامی به عظمت یاد کرد، رزمندگان دفاع مقدس را بارها قهرمان واقعی نامید و یکی از آرزوهای بربادرفته خود را عدم حضور در جبهه دانست، با انتقاد از سینمای قبل‌ از انقلاب، پیرامون سینمای بعد از انقلاب به بزرگی یاد کرد و ملت ایران را مکرر ستود.
جهان نيوز - دکتر علیرضا زاکانی: ناصر ملک مطیعی از دنیا رفت.
۱.  برخی‌ها –از جمله بعضی ‌سلبریتی‌ها که بارها ضدیت‌شان با اسلام آشکار شده- به انتقام گیری مشغول شدند!
 
۲.  دوستان جوان انقلابی هم آقایان خاتمی و مخملباف و... را مقصر دانسته و روایت‌گری تاریخ را آغاز کردند، که جای خودش مفید است اما کافی نیست.
 
 ۳.  برخی هم به دوران سیاه وی در قبل از انقلاب پرداختند و امروز با در نظر گرفتن همان چهره پیشین به او تاختند! گویی آدمی هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و چیزی به نام توبه هم وجود ندارد.
 
۴.  ای کاش مصاحبه مرحوم ملک مطیعی از صداوسیما پخش می شد تا اینگونه قضاوت عجولانه نمی کردیم.
 
 بنده مصاحبه ملک‌مطیعی را دیدم؛ او از انقلاب اسلامی به عظمت یاد کرد، رزمندگان دفاع مقدس را بارها قهرمان واقعی نامید و یکی از آرزوهای بربادرفته خود را عدم حضور در جبهه دانست، با انتقاد از سینمای قبل‌ از انقلاب، پیرامون سینمای بعد از انقلاب به بزرگی یاد کرد و ملت ایران را مکرر ستود.
 
 مرحوم ملک مطیعی حتی بعد از عدم پخش مصاحبه از صداوسیما هم حاضر نشد همراه رسانه های بیگانه لجن پراکنی کند.
 
۵.  حالا که آن مرحوم به دیار باقی شتافته و باید از سرنوشت سیاه گذشته او عبرت و پند گیریم و با اوصاف ذکر شده برای ایشان غفران الهی را درخواست کنیم چرا اینگونه قضاوت می کنیم؟
 
 و سخن آخر...
در مواجهه با مسئله مرحوم ملک مطیعی خوب عمل نشد.
 
به هر حال باید به مسوولان صدا و سیما خرده گرفت و ارزش امکان بزرگی به نام رسانه ملی را به آنان گوشزد کرد تا اینگونه فرصت ها و عبرت آموزی هایی را به باد ندهند.

 
مرجع : توئیتر نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
سلام... نوشته ای بسیار منطقی و عالی بود ....
شریف
Iran, Islamic Republic of
برخورد جنابتان با دکتر احمدی نزاد که گذشته ی سیاه ندارد و جبهه رفت و در دوره های مختلف برای نظام و مملکت و مردم زحمت کشیده و کلی طرفدار داره در سایتتون هزاران بار از برخورد انهایی که بر شمردی و صدا وسیما با مرحوم ملک مطیعی بدتر هست . یه سوزن به خودت بزن و یه جوالدوز به دیگران جناب زاکانی دیندار!!
کمی جلوی آینه ی وجدان بایستید ورفتارتان با دیگران را ببینید بعد برای دیگران نسخه بپیچید. ان شا الله حذف نکنید.
محتشم
United States
مموتى و سابقه جبهه ؟! شوخى ميكنى برادر !
محصولى مجبور بود از حضور حماسه ساز معجزه هزاره در جبهه هاى نبرد داستان ببافد !
شریف
Iran, Islamic Republic of
من اهل شوخی با کسی نیستم.یه زحمت بکش یه جستجو بکنی متوجه میشی آیا جبهه رفتند یانه؟ بعد با تمسخر کسی هیچ وقت به فضل خداتخلیه نخواهید شد .
محمد
Canada
شما هم جلوی آیینه بایستی بد نیست واقعا احمدی نژادی که زمانی میگفت من آمده ام تا تیرها به جای رهبری به من بخوره با احمدی نژاد الان یکیست؟ یا شاید احمدی نژاد رو به خاطر خودش دوست داری و اینقدر تعصب داری نه به خاطر مشی و عملکردش؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد خودش تیشه به ریشه خودش زد و هیچ کس را متهم نکنید رای دوم ملت به ایشان او را متوهم ساخت و دلسوزان انقلاب مثل آقای زاکانی و . .. هم هرچه ایشان را نصیحت کردند نه تنها گوش نکردند بلکه سرعت انحراف خود را افزایش دادندتا امروز...
United Kingdom
رفتارهای احمدی نژاد با انقلاب و انقلابیون را، ملک مطیعی داشت؟
محتشم
United States
ببم جان زاكان خان ! تو كه تحمل يه انتقاد كوچولو رو ندارى چطور خودتو عقل كل و شايسته رياست جمهورى ميدونى ؟! شب و روز داريد عليهش توطئه مى كنيد و مى تازيد بعد طلب كار هم هستيد ! مسخره است بخدا ، مسخره !
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی اگر راست می گوید یه کار انقلابی کند. برود و از دست صداوسیما شکایت کند تا قدری برخی باور کنند که ایشان پای ارزشهای ملی ایستاده است. فقط همین یکبار اونهام
United States
دروغ ميگن عزيزم ، اين جماعت فقط جائى اقدام ميكنند كه براشون بصرفه ،
عباس خوش عمل کاشانی.
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر زاکانی ارجمند.روانشاد ناصر ملک مطیعی در دوسیه ی سوابق بازیگری اش در زمان طاغوت هرگز پرونده ای سیاه تر از پرونده های کسانی چون ایرج قادری ـ سعید راد و مسعود کیمیایی (در مقام کارگردان) ندارد.او درآن زمان در 97 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت ؛ اما یک فیلم هم از او وجود ندارد که در آن در کنار هنرپیشه ی زن حتی یک پلان صحنه ی مستهجن بازی کرده باشد.به تعبیر ساده تر این که در هیچ یک از فیلمهایش او را در حال معاشقه و مغازله با هنرپیشه ای مؤنث نمی بینید.آن مرحوم در آغاز بازیگری اش و در عنفوان جوانی با همه ی کارگردانها شرط کرده بود که در هیچ صحنه ای کنار بازیگر زن فیلم جهت معاشقه و مغازله نخسبد و حتی به حرکات موزون (رقص) نپردازد.منصفانه باید قضاوت کرد و این مهام را از نظر دور نداشت.
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا همینطوره. مرحوم ملک مطیعی همیشه سعی داشت در فیلم هایش نماد جوانمردی و مروت باشد و در همه فیلم هایش نقش مثبت ایفا می کرد. حتی در فیلم هایش بعد از خوردن آب یا حسین می گفت و وقتی مشکلی برایش پیش می آمد (در قصۀ فیلم ها )متوسل به ائمه و خدا می شد. متاسفانه در مورد بازیگران قبل از انقلاب برخورد دوگانه شد حتی در مورد خانم های بازیگر که البته دیگه جایز نیست اسم از کسی برده شود.
بازم دست مریزاد به آقای زاکانی( که بر خلاف حسین شریعتمداری که بعد از مرگ آقای ملک مطیعی به ایشان تاخت) به موارد مثبت آن مرحوم اشاره کرد.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
با همین گل به خودی هاست که می بازیم.(متاسفانه چرا صداوسیما مصاحبه اش را پخش نکرد، نتنها امتیاز نگرفتیم چه وصله هایی به ما چسباندن، حالا حالا بدو تا ثابت کنی دروغ می گویند این پیروان بی بی سی، حالا بدو برای برائت از تهمت ها، صداوسیما هم که ...)
Iran, Islamic Republic of
پاسخ حضرتعالي را حاج حسين شريعتمداري دادند وگفتند كه ناصر يك آدم فاسد فاجر طاغوتي بود
امین
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی تندرویی ها زمانی زیاد شده که شما و دوستانتان دیگران را بی جهت منحرف و ضد نظام خواندید
Iran, Islamic Republic of
خوشا به سعادت ما و خانواده های شهدا که این مرحوم منت گذاشتن درباره انقلاب یه چیزای خوبی گفتن واقعا منت گذاشتن سر خانواده شهدا و مردم ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
نوشدارو بعد از مرگ سهراب اونموقع که زنده بود چرا حرف نمیزدی جناب زاکانی ؟
Iran, Islamic Republic of
انشالا با پیگیری های حضرتعالی در اسرع وقت برای موارد مشابه و خودتان و بزرگترتان درست عمل شود.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی اگرملاک انسانها درهر درجه ورتبه تایید انقلاب ونظام باشه که تفکرخوبی نیست وخود دیکتاتوری فرهنگی میشود که البته برخی دعاگویان انقلاب که ازقضا هیچ نقشی هم درمراحل مختلف انقلاب نداشتن خلق کردن ولی جالب اینه که بقال سرکوچه هم میدونه که دولت فعلی تماما درحال تخریب وعقب راندن کشوره !! پس ضرر کدامشون برای ملت وکشورمون بیشتربوده ؟؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
حداقل نوع پوشش ورفتار ظاهری اون مرحوم روببینید که باخیلی ازاین میطربهای درصحنه بهتر ووزین تربود