شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

عموم نمایندگان از عملکرد هیات رئیسه ناراضی‌اند

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 616367
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: عموم نمایندگان از عملکرد هیات رئیسه ناراضی هستند و معتقدند که مجلس در دو سال گذشته جایگاه خود را از دست داده و به یک دستگاه زیرمجموعه دولت تبدیل شده است.
عموم نمایندگان از عملکرد هیات رئیسه ناراضی‌اند
به گزارش جهان نيوز، محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هر سه فراکسیون مجلس برای ارائه لیست مستقل برای انتخابات هیات رئیسه، گفت: عموم نمایندگان از عملکرد هیات رئیسه ناراضی هستند و معتقدند که مجلس در دو سال گذشته جایگاه خود را از دست داده است. 

وی افزود: بعضی از نمایندگان این تعبیر را دارند که مجلس عامل قوه مجریه شده و دولت هر چه که می‌خواهد به مجلس می‌آ‌ورد و در مجلس تایید و تصویب می‌شود و نقش نمایندگان کمتر ملاحظه می‌شود. 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورا اسلامی اظهار داشت: به همین دلیل قابل پیش‌بینی بود که امروز ما شاهد این امر باشیم که فراکسیون‌ها به جای ارائه لیست مشترک، لیست مستقلی را برای انتخابات هیات رئیسه ارائه کنند. 

پورمختار خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که استیضاح‌ها، سوالات از وزرا و تحقیق و تفحص‌ها به نحوی در مجلس هدایت می‌شوند که به نتیجه نرسند و انجام نشوند و نمایندگان هم از این وضعیت به شدت ناراحت و عصبانی هستند. 
وی افزود: نمایندگان می‌گویند تعامل با دولت خوب است اما نه اینکه مجلس به یکی از دستگاه‌های وابسته به دولت تبدیل شود که عملا این اتفاق هم افتاده است. 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورا اسلامی در ادامه مصاحبه با اشاره به موضوع FATF ، اظهار داشت: من این قرارداد را یک قرارداد استعماری می‌دانم و از روز اول با آن مخالف بودم. 

پورمختار خاطرنشان کرد: لوایحی که در قالب مبارزه با تامین مالی تروریسم و غیره به مجلس آمد در راستای اجرای FATF است و بسیار ساده‌انگارانه از طرف دولت و به ویژه وزارت امور خارجه درباره آن توضیح می‌دهند و آن را تشریح می‌کنند. 

وی افزود: هرگاه مجلس در رابطه با مسائل مالی پیچیده جلسه‌ای تشکیل داده وزیر امور خارجه و معاون وی را برای ارائه توضیح و گزارش دعوت کرده، من می خواهم بدانم آقای عراقچی از نظر فنی در حوزه اقتصادی چه کاره است. وی معاون سیاسی است و از حیث مسائل مالی از چه چیزی خبر دارد. 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورا اسلامی، اظهار داشت: هرگاه به مجلس آمده درباره FATF یکسری توضیحات کلی داده و این در حالی است که کارشناسان مالی باید در این باره تجزیه و تحلیل کنند و این نقد جدی هم به کمیسیون‌ها و هم به هیات رئیسه مجلس وارد است که هر وقت ما در رابطه با مسائل این چنینی که کاملا تخصصی است بحثی داریم وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وی دعوت می‌شوند و به عنوان مثال درباره FATF توضیحاتی می دهند که خودشان هم متوجه نمی‌شوند و اگر از آنها سوالی شوند هیچ اطلاعاتی درباره مسائل مالی و بانکی ندارند. 

پورمختار خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود تا نمایندگان فریب بخورند و اشتباه کنند و فکر کنند که حرف‌هایی که این آقایان زدند با داشتن اطلاعات کامل است و بعد هم بخواهند برجام دیگری را به ما تحمیل کنند. 

وی افزود: به نظر من مجلس در این باره باید از کارشناسان از حوزه بانکی، حوزه غیردولتی و ... دعوت کند تا توضیحات کاملی را ارائه کنند و نمایندگان باتوجه به این توضیحات بتوانند با دید باز موضوع را بررسی کرده و درباره آن تصمیم بگیرند و کمیسیون‌ها و هیات‌ رئیسه مجلس این شرایط را برای نمایندگان فراهم نکردند. 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورا اسلامی در پایان گفت: دیدگاه من این است لوایحی که دولت فرستاده منطبق بر FATF است و برای بستن  دستان توانمند این نظام در عرصه بین‌المللی کار می‌کند توجیهاتی هم که آورده می‌شود توجیهات نادرست و ناعادلانه و از سر بی‌اطلاعی است و اگر نمایندگان بدون اطلاع کافی به این لوایح رای مثبت دهند خیانت بزرگی به این کشور و ملت است. 

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
...جناب پور مختار دو رو یعنی چه؟؟؟؟؟