پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۵۵

سخنان مهم نماینده ولی فقیه در سپاه

شکست ایران از راه تعامل نتیجه تحقیق 160 موسسه بین‌المللی بود/ بازی کردن برخی مسؤولان در زمین دشمن از ده‌ها برجام خطرناک‌تر است
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 616360
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدران گفت: 160 موسسه علمی بین‌المللی در خصوص ایران تحقیقات گسترده انجام داده‌اند و نتیجه مشترک همه این تحقیقات این بود که جمهوری اسلامی را جز از راه تعامل نمی‌توان از بین برد.
سخنان مهم نماینده ولی فقیه در سپاه
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گردهمایی حوزه و انقلاب اسلامی که امشب در سالن همایش‌های ساختمان دارالشفا برگزار شد اظهار کرد: همواره یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه این بوده است که حافظ دین بوده و این همان وظیفه‌ای است که از اهل بیت(ع) به ما رسیده است.

وی افزود: برای حفاظت از دین باید مال، جان و خانواده خود را فدا کنیم تا اسلام و دین زنده بماند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: یکی از الزامات برای دفاع از دین، شناخت آسیب‌‌ها است و باید بدانیم که دشمن از چه سمتی می‌خواهد حمله کند و چه نقشه و توطئه‌ای دارد، بنابراین اشراف اطلاعاتی به برنامه‌های دشمنان از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تبلور اسلام است، ادامه داد: بزرگترین خطری که اسلام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، فتنه‌های دشمنان است.

حاجی‌صادقی گفت: ما از اوایل انقلاب اسلامی همواره شاهد فتنه‌های بسیار زیادی بوده‌ایم و فتنه دهه اخیر، فتنه تعامل است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ترسیم وضع دشمن مطالبی را بیان کرده‌‌اند و فرمودند که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی جبهه‌ای ایجاد کرده است که وسیع و نامتناجس است و قدرت رسانه‌ای زیادی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ابراز کرد: هدف جبهه دشمن این است که ماندگاری انقلاب اسلامی را برهم بزنند و آن را نابود کنند.

وی بیان کرد: دشمنان موجودیت خود را با انقلاب اسلامی در خطر می‌بینند و اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی شاخص‌های ابرقدرتی را از آن‌ها گرفته است و پیشرفت روزافزون دارد.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت را زنده کرده است و دلیل مقابله دشمنان با ایران این است که آن‌ها اعتقاد دارند که هیچ کشوری نمی‌تواند انقلاب اسلامی را شکست دهد.

وی با اشاره به استراتژی دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی افزود: دشمنان به این جمع بندی رسیده‌اند که تنها راه نابودی انقلاب اسلامی تعامل است و می‌خواهند انقلاب اسلامی را بوسیله انقلاب اسلامی نابود کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در صدر اسلام نیز یهودی‌ها هر قدر که به سپاه اسلام حمله کردند نتوانستند اسلام را شکست دهند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مسلمانان تنها بوسیله مسلمانان نابود می‌شوند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی دشمنان تنها در جاهایی توانستند پیشروی کنند که از راه تعامل وارد شدند و با همین توطئه نیز بسیاری از افراد انقلابی را در مقابل انقلاب قرار دادند.

حاجی‌صادقی گفت: دشمنان در گذشته تجربه تعامل و نفوذ را داشتند و در کشور‌هایی از جمله شوروی سابق و چین نیز با تنزل تقابل ایدئولوژیک به تقابل استراتژیک توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به عوامل امید و اتخاذ استراتژی تعامل توسط دشمنان عنوان کرد: حدود 160 موسسه علمی در خصوص ایران تحقیقات گسترده انجام داده‌اند و نتیجه مشترک همه این تحقیقات این بود که جمهوری اسلامی را جز از راه تعامل نمی‌توان از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ابراز کرد: وجود دولتمردان و مسؤولانی که راه تعامل و گفت‌وگو را با دشمن باز کردند نیز آخرین عامل اتخاد استراتژی تعامل توسط دشمنان بود.

وی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی و اقدامات جبهه استکبار برای تعامل و نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی بیان کرد: تغییر تقابل اعتقادی و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی به تقابل اختلاف در شیوه‌ها و روش‌ها، تغییر ذائقه فرهنگی مردم، تغییر محاسبات سیاسی و تحلیل نخبگان و مسؤولان، تغییر خطوط قرمز انقلاب و مقام معظم رهبری، تضعیف و مهار اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف، انقلاب زدایی از واژه‌ها و شخصیت‌ها، دوقطبی سازی و القا تقابل‌های دروغین، ترویج غرب‌گرایی، تلاش برای منزوی کردن و مقبولیت‌زدایی از نهاد‌های انقلابی و حمایت و پشتیبانی از جریان‌ها و افراد منفعل از جمله برنامه‌های دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی از درون است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه عامل ماندگاری انقلاب اسلامی این است که رهبری دوم از جنس رهبری اول است تصریح کرد: دشمنان اعتقاد دارند که برای نابودی انقلاب اسلامی باید آب را  از سرچشمه بست به همین دلیل برای تغییر رهبری تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به خطر قداست و اقتدارزدایی از مقام معظم رهبری افزود: امروز برخی مسؤولان در زمین دشمن بازی می‌‌کنند و این مسئله‌ای است که از ده‌ها برجام خطرناک‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اقداماتی که موجب ناکام ماندن دشمنان می‌شوند خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه متحد، تقویت و تحکیم عناصر ماندگاری انقلاب، مرزبندی با دشمنان، تفکیک بین دشمن متجاوز و غیر متجاوز، تقویت و تحکیم روحیه انقلابی، ‌حرکت مجاهدانه به سمت سبک زندگی اسلامی و .. از جمله اقداماتی است که موجب شکست دشمن می‌شود.

وی گفت: حوزه‌های علمیه می‌تواند با استناد به آموزه‌های اسلام، در دفاع از انقلاب رسالت خود را انجام دهد و نباید اجازه دهیم که دشمنان غیرت دینی ما را بی‌رنگ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فضول باشى
United States
160 مؤسسه علمى ؟!!!
عجب ! چرا رفرنس ندادى مرد مؤمن ؟! لااقل هفده- هيجده تا شو اسم مى بردى !
Iran, Islamic Republic of
کافیه مقالات خودشون رو به زبان انگلیسی بخونی تا قضیه تعداد این انیسیتو ها و پروژه های گذشته و جاری اونها دستت بیاد
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما هم انگلیسی بلدی و هم همۀ آنها را خواندی؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
انگلیسی را آقای ظریف بلد بود ؟ ایشان معنی lift را نمی دانست که کل تحریمها موقتا معلق نگه داشته می شود نه اینکه پایان یابد. خانم شرمن هم ایشان را به سخره گرفت
بعد آقای رییس جمهور با ادعای دانستن روش مذاکره با کدخدا وارد می شود...
Iran, Islamic Republic of
شما اطلاعات نداری دلیل نمیشه که این تعداد رو زیر سوال ببری
هادی
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش اگر یک سوم این تعداد هم واقعیت داشت حداقل اسم چندتا رو می آوردن...
United States
بچه تو باز اظهار نظر کردی؟
فارس زبان آشنا به عربی منزجر از ان گلیس
Iran, Islamic Republic of
جدیدا شاهد ظهور افرادی هستیم که احتمالا چند تا لغت ان گلیسی بلدن و توهم زدن از همه بهتر میفهمند و باید بقیه برای اعلام نظر از اینها یاد بگیرن
اتفاقا ترکمنجام رو هم همین ان گلیسی بلدها به کشور تحمیل کردن
لعنت بر خود باختگی
مرگ بر منافقین چه در لباس روحانیت چه دکتر و مهندس و ...
سقا
Iran, Islamic Republic of
این برنامه و تلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر رژیم در ایران هم ان شاالله اولا به مدد فیض حضرت حق دوما با درایت وشجاعت رهبری فرزانه ومحبوب وسوما با همت عالی ودینداری مردم عزیز مون نقش بر آب میشه، وقطار انقلاب به فرموده ی رهبری عزیزهمچنان به راه خودش ادامه میده.
اما چه کنیم که به تعبیر امام راحل رحمت الله علیه از شر تربیت یافتگان در دامن غرب به این زودی خلاص نمیشیم وحتما درد سرهایی از جنس برجام و تعامل با دنیا (انفعال وتسلیم در برابر مستکبران) رو برای ملت انقلابی ما بوجود میارن.
اما نهایتا پیروزی از آن ماست
تا ما هستیم آمریکا واعوان وانصارش در داخل وخارج هیچ غلطی نمیتونن بکنن.
Germany
بازم بیراهه رفتی برادر
United States
شما چکاره ای و کجای ماجرایی؟اعتماد بنفس تورو حوض خونه ما داشت الان اقیانوس اطلس بود
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این همه دانشمند در ایران داریم در خصوص فتون متعدد چرا صادر نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
منتظریم شما هم به جمعشون اضافه بشید تا بتونیم صادر کنیم
Iran, Islamic Republic of
بخدا جوک میگی.یعنی ما اگر با دنیا دشمنی و جنگ کنیم از بین نمیریم؟ این چه منطق سبکیه
Iran, Islamic Republic of
حالاکی گفته با دنیا دشمنی کنیم؟از نظر شما دنیا یعنی چند تا دولت خرابکار و جنایتکار؟در مقابل بدخواه باید هوشیاربود.سلام کردن و دست دادن اینها هم مشکوکه چه رسد به طرح هاشون.
Russian Federation
جز چند کشور درب د داغان و دیکتاتور کدام کشورها در جهان با ما خوبند؟چشمهایتان را باز کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر معیارهاتون رو آسمانی کنید و نگاهی به وعده های الهی در قرآن بیندازید انقدر شیفته تمدن مادی غرب و توسعه یافتگی کشورهای مستکبر وزورگو نمی شوید
لا تمدن عینیک الی ما متعناهم من الزهره الحیات الدنیا
کافیه با قرآن بیشتر آشتی کنیم
اونوقت یاد میگیریم که به یهود و نصاری اعتماد نکنیم چراکه اونها جز به تبعیت بی چون و چرای ما از خودشون اضی نمی شن
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کی گفته با شما خوب نیستن؟! اتفاقاًباشماهایی که به دامان اونها پناه برده ایدو از اون سر دنیا برای مردم ایران دل می سوزانید و اشک تمساح می ریزید و اگه در توانتون باشه به دشمنان این مملکت و نظام برای به نتیجه رساندن نقشه های شومشان از هیچ خدمت و کمکی دریغ نمی کنید ، نه تنهاهیچ مشکلی ندارن ،بلکه خیلی هم تحویلمون میگیرن! مشکل اونها با ایران در رأس قدرت بودن فلان شخص و بهمان حزب و گروه چپ و راست شده نیست .اصلی ترین مشکل آنها استقلال طلبی و آزادی‌خواهی و اعتقادات مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) ملت ایرانه. هسته ای را که به یمن زمامداری شیخ حقوق دان به باد دادیم ،رفت. حالا رفتن سروقت صنعت موشکی و اقتدار نظامی ، تا در صورت موفقیت احتمالی در این خصوص ، در عرض یک هفته مارا به سرنوشت لیبی و عراق و افغانستان دچار نمایند.
Iran, Islamic Republic of
غرب و در راس آنها امریکا و اصولا بازیگران نظام سلطه جهانی قائل به تعامل برابر با حفظ حقوق کشور نیستند.اخیرا وزیر خارجه امریکا در یک سخنرانی 12«باید»و دستور به ایران داد که البتهارزشی برای ایران ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آجرک الله
خدا را شکر این خاک عمارها و مختارها دارد.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ای بابا مردم بدبخت گیر شماها افتادهاند چه گناهی کردها ند یک رابطه منطقی ودرست با کل کشورهای ..............اولین خواسته.شماها که پول میلیونی میگیرید چه خبر از دل کارگر دارید
Iran, Islamic Republic of
عموکارگر، پولدارندیدی. برو شمال شهر تهران تا خوب متوجه بشی پولداران بی دین و ایمان و ضدانقلاب جاشون کجاست.
عمار
Iran, Islamic Republic of
مسئولان انقلابی وزیرکم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
این حرفها کجاش بسیار مهم بود؟
Iran, Islamic Republic of
تنها راه اتحاد است بین همه جناحها
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه سعادت و اقتدار، نه به جناح هاست...
Iran, Islamic Republic of
درست و دقیق می گوید امروزه در دانشگاهها اساتید غرب گرا در حال بمباران فکری دانشجویان خصوصا در مقطع کارشناسی هستند. نسل بعدی را لیبرال تربیت می کنند و خود مسئولین وزارت هم علاقمند به این روشها می باشند و بستر ان را فراهم می کنند.
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت زدن راحته هزينه هم نداره
براي مردم و نسل بعد انقلاب رفرنس بايد ارائه بديد!
اينجا خواننده كيهان نيستند كه هر چه گفتيد دربست قبول كننند!؟
106 موسسه لطفا رفرنس دقيقا بفرماييد چه موسساتي به همراه لينك و آدرس منبع خبر ;)
شادی
رفرنس هههههههههه
اینکه میخوان شماراازحقوق اصلیت محروم کنند بقول شما رفرنس نیست
این همه نسل کشی قتل وکودک کشی رفرنس نیست
متاسفانه روشنفکرنماهای ما دیرفهم وکج فهم هستند
هادی
Iran, Islamic Republic of
خوب همینجوری دم چاهی حرف بزنه... چیکار داره با علم و موسسه ها...
از بدیهیات بگه و مردم بیشتر باور میکنن
رفرنس نمی خواد سرتو بالا بگیر می بینی یه جو بصیرت می خادوانصاف غربزده ها ندارندهههههه
Iran, Islamic Republic of
آقاي جوگير بصيرت سفسته نكن ... رفرنس اسم با تلفظ صحبح با شماره و تاريخ ؟
داريد بگيد نداريد هم عيبي نداره بار اول نيست دروغ ميگيد و مايه خنده ما هستيد
Iran, Islamic Republic of
شمابا همین خندهاتون زمان مصدق کشوررابه باددادید االان هم بابرجامتون میخواید....یه باربگو رفرنس
Iran, Islamic Republic of
"وی با اشاره به خطر قداست و اقتدارزدایی از مقام معظم رهبری افزود"

قداست؟!!!!!
شماها دينتون چيه ؟!
هاتف
Iran, Islamic Republic of
بله قداست شما مشکلی داری؟؟؟؟؟شما دینت چیه؟
امام خمینی رحمت الله علیه :ولایت مطلقه فقیه همان ولایت رسول الله صلوات الله علیه است.
کسی که در جایگاه نیابت امام عصر عج الله تعالی فرجه شریف قرار دارن قطعا هم از لحاظ جایگاه وهم از لحاظ ویژگی های شخصیتی در مقام رفیعی قرار دارن فهم این چندان سخت نیست.
Iran, Islamic Republic of
هاتف جان! اینها اصلاً ولایت فقیه را قبول ندارن که برایش قداست و ارزش قائل باشند. وقتی این جماعت حتی برای شخص پیامبر اکرم و ائمه معصوم صلوات الله علیهم هم احترام بایسته ای قائل نبوده و معتقد به وجود اشتباه در گفتار و رفتار آن بزرگواران و امکان نقد و مخالفت با آنهاهستند، دیگر چه انتظاری میتوان از این جماعت غربزده ظاهربین و سطحی نگر داشت؟؟؟؟!
Turkmenistan
احسنتم .
Iran, Islamic Republic of
مردم هموطن، به هوش باشیم زیرا این بار مسئولین کم فهم از ایران خارج می شوند و ما زیر چرخ های برجام له خواهیم شد. تعصبات سیاسی ممنوع
Iran, Islamic Republic of
...
مردم راهشان را رفته و دینشان را به انقلاب و نظام داده اند واین را در هشت سال جنگ با عراق و در انتخابات و راهپیمایی ها نشان دادهاند اما شما چه کردید؟
Iran, Islamic Republic of
فقط سخنرانی و وعده وعید
United States
مردم راهشان را رفته و می روند
و در برابر کدخدا و کدخدا دوستان مردانه ایستادگی می کنند و به حرف های مفت یاوه گویان اعتنا نمی کنند
و شعار مرگ بر آمریکا را عملی می کنند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
از دهها خطر ناک تر دوری مسئولین از مردم است دروغ گفتن و فقط حرف زدن و چرت وپرت تحویل مردم دادن است نه امریکا و بلکه کل دنیا!
Iran, Islamic Republic of
اتحاد مردم و مسولین مانند دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تنها راه است
Iran, Islamic Republic of
بودجه کم شده حاج آقا؟

آدم یاد مستند های مایکل مور میفته
Iran, Islamic Republic of
کجاش مهم و جدید بود؟!!!
Iran, Islamic Republic of
فتنه جديدي در منطقه پنج تهران با احتكار مسكن كالاي ضروري مردم توسط دلا ل ها ومحتكرين در حال وقوع است . اين محتكرين هما نهايي بودند كه اتش فتنه سال 88 را روشن و در ان دميدند .به هوش باشيم
Iran, Islamic Republic of
دشمن اينبار هم جنگ اقتصادي از منطقه پنج تهران شروع كرده
Iran, Islamic Republic of
چرا اراجيف ميگي مومن؟ كسي كه ميگه فتنه يعني خودش فتنه معاش و محتكر چاي و شكر و غيره هست!
سنگين بود جوابش برات استراحت كن خوب بشي
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي حاج صادقي تنها عاملي كه باعث ناراحتی ملت خواهد شد رشد فساد در اين نظام است و بس كه آنهم ناشي از سوء مديريت شديد است.
برادر عزيز دشمن ما داخلي است و پيدا كردن ريشه مشكلات در خارج از كشور رد گم كني است.
اين فساد اقتصادي در جامعه دليل بي عدالتي اقتصادي است و اين بي عدالتي فقر شديد را بدنبال خواهد داشت و فقر باعث بسياري از مشكلات حاد امروز جامعه ماست.اعتياد و طلاق و رشد فساد اخلاقي و ...... همه منبعث از فقر هستند.و مديران ما در خواب خرگوشي خود فرو رفته و دشمن خارجي را دليل همه مشكلات عنوان ميكنند.انگار ما در داخل هيچ مشكلي نداريم.
سوء مديريت شديد - عدم گردش نخبگان - پير شدن بدنه مديريتي - رانت هاي عجيب و غريب در اقتصاد - مشكلات شديد زيست محيطي - نا هماهنگي بين دستگاهها و ارگانها - هزينه هاي سربار كه كمر اقتصاد ما را خرد كرده و ....... همه گريبان اين نسل و نسل بعدي و نسلهاي بعدي را گرفته و خواهد گرفت.
United States
جناب آقای مشهدی سلام
دشمن داخلی را نباید دست کم بگیریم
ولی دشمن داخلی به دشمن خارجی امید دارد و پشت گرم است
بله امام هم می گفت من از آمریکا و شوروی نمی ترسم از منافقین داخلی و مساجد خالی می ترسم
Iran, Islamic Republic of
اگر این اقایان هم مثل مردم عادی زندگی می کردنند اینگونه حرف نمی زدند
Iran, Islamic Republic of
.... حالا با روشن دست چدنی دشمن، اکثراً به درستی هشدارها و اندازه‌ای مکرر سکاندار و ناخدای بصیر و هوشیار و دشمن شناس انقلاب پی برده و فهمیده اند راهی که رفته اند، اشتباه بود و سراسر خسارت.
Iran, Islamic Republic of
دیگه دور زدن شیرین تحریم ها اتفاق نمی افته برادران به این در و ان در نزنند
Iran, Islamic Republic of
حرف حرف حرف ، شعار شعار شعار ، دشمن دشمن دشمن ، غرب غرب غرب ، من من من ، اسلام اسلام اسلام .
یه بار نشنیدیم بگن تقصیر ماست !
Switzerland
40. ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ
ﻛﺸﻮﺭﺷﺎن ﺭﺍ
ﺑﺎ ﺳﻮﺋﯿﺲ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ
ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ می دﻳﺪﻧﺪ
ﻛﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺳﻮﺋﯿﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﻧﺎﺭﺍﺿﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ،

25. ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ
ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ
ﭼﺮﺍ، ﻛﺸﻮﺭﺷﺎﻥ
ﺍﺯ ﻛﺮﻩ ﺟﻨﻮﺑﻰ ﻋﻘﺐ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ!

15. ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ
ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﺭﺍﺿﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ
ﭼﺮﺍ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻳﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻭﻣﺎﻟﺰﻯ
ﺍﺯ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺟﻠﻮ ﺯﺩﻩ ﺍﻧﺪ؟!

5. ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ
ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ
ﭼﺮﺍ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻈﺮ،
ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺧﻼﻗﻰ، ﺳﻘﻮﻁ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!
ﺍﻣﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ
ﺑﺎ ﺷﮕﻔﺘﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ می ﺒﻴﻨﻴﻢ ﻛﻪ
ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ
ﺍﺯ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻛﻨﻮﻧﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻧﺪ
و خدا را شاکرند
که مثل عراق و سوریه نیستند!
ﺁﻧﻬﺎ كشورشان را
ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭ
ﻧﻪ ﺑﺎ ﺳﻮﺋﯿﺲ و کره،
ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎ ﮔﺮﻭﻫﻬﺎﻯ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺘﻰ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻋﺶ ﻭ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﻩ ﻭ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ میکنند؛
ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ
ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺧﺎﺻﻰ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ!


ﺍﯾﻦ "ﺩﮔﺮﺩﯾﺴﯽ"
ﺣﮑﺎﯾﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻮﺭﺑﺎﻏﻪﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﺍﮔﺮ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﯿﺮﻭﻥ می جهد ...
ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺁﺏ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﻢ ﮔﺮﻡ ﮐﻨﻨﺪ،؛
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﺏ ﺑﺠﻮﺵ ﺁﯾﺪ،
ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻗﻮﺭﺑﺎﻏﻪ ﭘﺨﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺭﻧﺞ ﺁﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺣﺲ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺗﻮﺍﻥ
ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺟﻬﯿﺪﻥ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ،
ﻭ ﺑﺎ ﭼﺸﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺗﺒﺎﻫﯽ
ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻣﯽﻧﺸﯿﻨﺪ..!