پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انهدام باند مالخرها در بومهن

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 616340
فرمانده پلیس انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: مالخرها خودروهای سرقتی از تهران و شهرستان‌های اطراف را با قیمتی نازل خریداری و با اوراق کردن خودرو، وسایل را به قیمت روز به فروش می‌رساندند.
انهدام باند مالخرها در بومهن
به گزارش جهان نيوز، سردار عبدالرضا ناظری عصر امروز در محل خرید و فروش خودروهای سرقتی اظهار کرد: در حاشیه شهر بومهن محلی در بین مراکز صنعتی، تعمیرگاه‌های خودرو و مراکز مجاز، مالخرها در پوشش این تعمیرگاه‌ها اقدام به اجاره مغازه و پیگیری امور مجرمانه خود می‌کردند.

وی بیان کردن: متهمان در گاراژی که پشت این مغازه بود خودروهای مسروقه‌ای که از شهر تهران و شهرستان‌های اطراف به سرقت می‌رفت را با قیمتی بسیار نازل خریداری و در این محل اوراق و قطعات آن را به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: سه نفر در این رابطه دستگیر شدند که هر سه سابقه سرقت، مواد مخدر و سوابق متعدد کیفری دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این محل سه دستگاه خودرو مسروقه کشف شد که علاوه بر این سه خودرو اموال مسروقه ۴۰ خودرو مسروقه دیگر از جمله کامپیوتر، تایر، لوازم و پخش خودرو، گیربکس و ... کشف و ضبط شد.

ناظری گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضایی و اقدامات اطلاعاتی که همکاران ما در پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس انجام دادند و با رصدهای زندانیان آزادشده در نهایت با ردزنی‌های مختلف، محل اختفای این افراد شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این پرونده در مراجع قضایی تحت رسیدگی و سه متهم در بازداشت پلیس هستند تا با شناسایی مالباختگان، اموال مسروقه به صاحبان آن بازگردانده شود.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و بنا بر تدابیر فرماندهی ناجا انجام می‌شود کوتاه کردن فاصله کشف تا وقوع سرقت است.

وی تصریح کرد: با کوتاه کردن این فاصله، اموال مالباختگان از بین نمی‌رود و یا چند دست بین افراد مختلف نمی‌گردد که برای بازپس‌گیری مشکل به وجود بیاید.
 
ناظری خاطرنشان کرد: در این برنامه به محض اینکه خودرویی سرقت شود کارهای اطلاعاتی آغاز می‌شود تا در این‌گونه مراکز قبل از اوراق کردن خودرو و فروش اموال پرونده سارقین بسته شود.
وی ادامه داد: حتی سرقت‌هایی که از شهر تهران و شهرستان‌های اطراف صورت می‌گیرد و در این مراکز اقدام به اوراق کردن خودرو می‌کنند نیز با کارهای کارشناسی و پلیسی شناسایی و متهمان بلافاصله دستگیر و اموال به مال‌باختگان بازگردانده می‌شود.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: نکته حائز اهمیت فعالیت این سارقین این است که در پوشش تعمیرگاه‌های مختلف و مجاز کارهای مجرمانه می‌کردند، آنها به گونه‌ای در کنار صافکاری‌ و نقاش‌‌های خودرو، فروش لوازم یدکی و ... محلی را اجاره کردند تا پلیس به فعالیتشان مشکوک نشود.

وی اضافه کرد: کسبه مجاور این محل که با زحمت‌کشی، روزی و رزق حلال را برای خانواده‌هایشان تأمین می‌کنند نیز متوجه اقدامات مجرمانه این افراد نمی‌شدند، چراکه در کنار و پوشش کار عادی اقدام به خرید و فروش اقلام و لوازم خودروهای سرقتی می‌کردند.
 

ناظری بیان کرد: هوشمندی همکاران بنده در فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس منجر به شناسایی و انهدام این باند سارق شدند که طی روزهای آینده اعضای آن تحویل مراجع قضایی خواهند شد این بار سوابق قبلی این سارقین ضمیمه پرونده خواهد شد تا مجازاتی در خور این افراد صادر شوند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خصوص اینکه این خودروها را با چه قیمتی خریداری می‌کردند، تصریح کرد: برخی از این خودروها که با قیمت 30 میلیون تومان در بازار موجود هستند توسط این افراد با قیمتی حدود 500 هزار تومان خریداری و سپس اقدام به اوراق آن می‌کردند.

وی تصریح کرد: آنها خودروهای در آستانه اوراق، تصادفی و اسقاط‌شده را نیز با مدارک قانونی و با قیمت‌هایی بالغ بر 500 تا یک میلیون تومان خریداری و لوازم آنها را به همراه دیگر وسایل سرقتی با قیمت‌های واقعی و بالا می‌فروختند.

ناظری ضمن هشدار به سارقان و مالخرها خاطرنشان کرد: برخورد قاطع نیروی انتظامی در انتظار این‌گونه افراد، جرائم و سارقان است و توصیه ما به مردم این است که در نگهداری از وسایل خود به ویژه وسیله نقلیه خود کوشا باشند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان کرد: مردم خودروهای خود را با قیمت‌هایی بالا خریداری می‌کنند و باید در حفظ و ایمن کردن آن کوشا باشند، پلیس نیز به خصوص در استان تهران با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در این حوزه انجام داده دست سارقان را کوتاه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه‌ای را در کاهش سرقت انجام بدهیم، گفت: با همکاری شهرداری‌ها می‌توانیم پارکینگ‌های محلی را برای خودروها در نظر بگیریم و اگر در یک محله زمینی خالی وجود داشت می‌توان با استقرار استقلال نگهبان از سرقت جلوگیری کنیم.

ناظری افزود: مالکان با تجهیز خودروهایشان به سیستم‌های هشداردهنده از سرقت پیشگیری و مانع از بین رفتن سرمایه‌شان می‌شوند، زیرا نصب دزدگیر و هشداردهنده‌ها می‌تواند سرقت را به تأخیر بیندازند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در پایان متذکر شد: همکاری مردم در کاهش سرقت نقش بسزایی دارد زیرا خبر اولیه فعالیت این باند که فعالیتشان مشکوک و غیرقانونی است نیز از سوی مردم منطقه اعلام شد که این همکاری و تعامل باعث کاهش سرقت و کوتاه شدن دست سارقین خواهد شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *