پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۱۷۴
درباره توصیه حسن خمینی به عدم ریخت و پاش؛

دقیقا منظورتان از ریخت و پاش در مراسم سالگرد امام راحل چیست؟/ در یک سازه مجلل می خواهید مراسم ساده بگیرید؟+ تصاویر

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 616151
سید حسن خمینی در سخنرانی جدید به برگزار کنندگان مراسم سالگرد امام راحل توصیه کرده است که از ریخت و پاش جلوگیری کنند.
دقیقا منظورتان از ریخت و پاش در مراسم سالگرد امام راحل چیست؟/ در یک سازه مجلل می خواهید مراسم ساده بگیرید؟+ تصاویر
 گروه سیاسی جهان نيوز: در آستانه مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سید حسن خمینی، تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) به برگزار کنندگان مراسم اعلام کرده است: «مراقب باشيم مراسم سالگرد بايد از هرگونه ريخت‌وپاش اضافي مبرا باشد؛ فضاي مجازي نياز به چاپ خيلي از اقلام فرهنگي را کم کرده است، بنابراین مراسم را ساده اما باشکوه برگزار مي‌کنيم. بايد هرچه بيشتر به ابعاد معنوي و هرچه کمتر به ابعاد مادي توجه کنيم».

این سخنان را باید در ابتدا به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد. ساده زیستی و زیست طلبگی امام راحل یکی از صفات بارز ایشان بود. ساده زیستی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌های برجسته شخصیتی ایشان بود که همواره مورد توجه بوده و نزدیکان و یاران ایشان روایت‌های قابل تامل و جالبی از زندگی بی تکلف امام راحل نقل کرده اند.

از اقامت گاه گرفته تا وسایل زندگی و خوراک و پوشاک امام راحل نقل قول و خاطره‌های بسیاری وجود دارد که چقدر ایشان در این امر مراقبت ویژه‌ای می کردند تا جایی که با اصرارهای اطرافیان برای رفاه هشدار می دادند که « آیا می خواهید مرا جهنمی کنید».


در یکی از این موارد آیت الله مسلم ملکوتی از شاگردان قدیمی حضرت امام (ره) درباره ساده زیستی ایشان می گویند: «این منزل در شارع الرّسول قرار داشت و آقای شیخ نصر الله [خلخالی] آن را اجاره و تهیه کرده بود. این منزل دو طبقه داشت و در هر طبقه دو اتاق که مساحت هر کدام دوازده متر بود، وجود داشت. یکی از اتاق ها مخروبه بود و قابل استفاده نبود و چون آشپزخانه اش کوچک بود، ظروف و چراغ غذا را در حیاط می گذاشتند.  هنگام ورود امام(ره) به نجف، یکی از اطاق ها برای امام (ره)اختصاص یافت. ... حضرت امام (ره)به مدت ۱۵ سال در این خانه اجاره ای مانند سایر طلاب معمولی زندگی کرد. بارها نزدیکان خواستند یک کولر بر یکی از اتاق ها نصب کنند، اما امام(ره) با لحن شدید فرمود: "شما دست به یکی کردید تا مرا جهنمی کنید." و مانع از این کار شد. تا اینکه پس از چند سال، دیگر به اصرار زیاد برخی اعاظم قبول کردند یک پنکه در آن گذاشته شود.  اتاق بیرونی حضرت امام (ره)با زیلوهای فرسوده پوشیده شده بود. یک وقت برخی نزدیکان عرض می کنند: "این ها مناسب منزل شما نیست اجازه بدهید آنها را تعویض کنیم." امام(ره) در جواب می فرماید: "مگر منزل صدر اعظم است؟!" و اجازه تعویض نمی دهد.»


با این حال اما در سال‌های گذشته با همه ساده زیستی امام راحل شاهد ساخته شدن بارگاهی بودیم که با زندگی ایشان زمین تا آسمان فرق داشت. در خردادماه سال 94 بود که برخی از فعالان رسانه‌ای با  با حضور در حرم امام خمینی از پروژه ساخت و ساز حرم بازدید کردند و برای اولین بار عکس‌هایی از صحن‌های جدید حرم در فضای مجازی منتشر شد. تصاویری که گویای فاصله میان آرمان‌های خمینی کبیر و سازه‌های عظیمی و زیبایی است به اسم ایشان ساخته شده، است.


مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از این موضوع نوشت: «فقط کسانی که امام خمینی را از نزدیک دیده‌اند و با زندگی واقعی ایشان آشنائی دارند می‌توانند با مشاهده اینهمه تشریفات و زرق و برق ظاهری مربوط به حرم، به این نتیجه برسند که آنچه به بهانه تکریم امام در مجموعه حرم ساخته شده، با فرهنگ مورد نظر خود ایشان منطبق نیست.»

سلیمی نمین، کارشناس تاریخی و سیاسی هم درباره ولخرجی‌هایی که برای ساخت بارگاه برای امام شده است، گفت: «یک حرم مجلل متعلق به همه مردم است که اگر با مصالح داخلی، کار مهندسان ایرانی و هویت ایرانی ساخته شده باشد بسیار خوب است؛ اما اگر حرم امام را به شرکت فرانسوی بسپاریم یا سنگ‌های ایتالیایی برای ساخت آن وارد کنیم این ایراد دارد.»


وی افزود: «ظاهرا در طرح و اجرای حرم حضرت امام برخی شرکت‌های خارجی به کار گرفته شده‌اند که پسندیده نیست یا تغییر 4 باره گنبد مرقد امام مصداق ریخت و پاش است.»

با این موارد مشخص است که قبلا ریخت و پاش‌های مختلف برخلاف فرهنگ امام و انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا ساخته شده است و با این اوصاف باید پرسید امروز دقیقا منظور از ریخت و پاش در مراسم سالگرد امام راحل چیست؟ سئوال دیگر اینجاست که آیا درست بود امامی که در زندگی اینهمه ساده زیست بودند، بارگاه مجلل برایشان درست شود؟ آیندگان چه تصویری از ایشان با چنین ظاهری از بارگاه خواهند دید؟

از سوی دیگر امر به جلوگیری از ریخت و پاش و برگزاری ساده و با عظمت مراسم ارتحال امام این سئوال را به وجود می آورد که با چنین بارگاه مجللی چگونه می خواهند مراسم ساده و بدون ریخت و پاش برای ایشان برگزار کنند؟ دستور عدم ریخت و پاش با سازه مجللی که ساخته شده است، همخوانی ندارد.



البته رسانه‌های اصلاح طلب روایت جالبی از اینکه چرا این دستور داده شده است، دارند. این رسانه‌ها بیان می کنند که حسن خمینی این موضوع را مطرح کرده تا سوژه جدیدی برای انتقاد از وی ایجاد نشود. این روزنامه‌ها تصریح می‌کنند « نقدها مدتي است که به بيت امام و سيدحسن خميني زياد شده است. از زماني كه حرم امام پس از بازسازي شکل جديدي به خود گرفت، انتقادها آغاز شد؛ به تازگی هم هنگام اعلام رديف‌هاي بودجه و بعد از آن هم عمامه‌گذاري سيداحمد فرزند سيد حسن از جمله موارد انتقادی بود که افکار عمومی نسبت به عملکرد بیت امام راحل ابراز داشته است.»


با این اوصاف بیشتر سخنان سید حسن خمینی جلوگیری از نقد است که چندی است بسیار افزایش یافته است اما درست تر این بود که تولیتی که مسئولیت حفظ و نشر اثار امام خمینی (ره) را دارد برای گسترش فرهنگ زندگی ایشان و تفکر انقلابی نیز بیشتر مایه می گذاشت و از رفت و آمد افرادی که نه تنها سنخیتی با امام راحل ندارند بلکه از مخالفان ایشان هم محسوب شده و می شوند، در بیت امام جلوگیری می کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حق بشاگردی ها وقلعه گنجی هاست که به درب ودیوار می چسبد!
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی سید حسن عزیز خدا یار و نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
حرم مطهر امام خمینی مربوط به شخص نیست بلکه مربوط به نظامه حالا جهان نیوزیان دنبال چی هستند بهتره خودشون جواب بدن
Iran, Islamic Republic of
حرم مطهر امام خمینی باید هم با شکوه و عظمت باشد تا خاری باشد در چشم دشمنان امام و مملکت تا بفهمند و ببینند که عاقبت امام چه شد و عاقبت دشمن امام یعنی صدام چه شد و هم یک مکانی آبرومند برای میلیونها زائر که از سراسر جهان برای زیارت می ایند
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
شکوه و عظمت حضرت امام در سادگی و پایبندی‌اش به اسلام بود. اگر امور تجملی نشانه شکوه باشد، بروید شکوه آل سعود و دیگر سلاطین جنوب خلیج فارس و ملکه انگلیس را ببنید. نه عزیزم اینها شکوه ساز نیستند، شکوه را علی (ع) در بی‌ا عتنایی به دنیا می‌سازد که موجب می‌شود حتی غیر مسلمان در عظمت او کتابها بنویسند. آیا شنیده‌ای کسی از شکوه معاویه سخنی گفته باشد؟!!!
سوراخ دعا را گم نکنیم. اگر حضرت امام با عظمت است چون سیرة امیر المومنین را انتخاب کرده.
Iran, Islamic Republic of
برادر آجرلو وقتی میلیونها زائر از سراسر جهان به حرم امام برای زیارت مراجعه میکنند آیا نباید یک مکان درخوری برای پذیرایی از این زائران فراهم شود؟ وقتی مراسمهای رسمی مختلف در حرم امام با حضور میهمانان خارجی برگزار میشود آیا نباید یک مکان مناسبی وجود داشته باشد؟ تازه همه ایتها تصمیم حکومته نه تصمیم یک فرد چرا مخالفت با سید حسن باعث شده نتونی این نکته بسیار ساده رو حس کنی
Iran, Islamic Republic of
ببین الان اگه شیعیان نیجریه آینده را ببینند که مثلا برای رهبرشون زکزاکی هم یه همچین چیزی بسازند آیا به راه ومبارزه او با ستم وباند بازی ها و وعدالت جویی ورفع ستم ووعده های او شک نمی کنند....حالا اوکه پسرانش را هم در راه شهید هم داده مثلا یه توسلی نامی توبارگاهش پیدا بشه که هی خرج کنند درسته !! کاش امام وصیت می کرد تو یکی از حرم ها به خاک بسپارندش که این همه بریز وبه پاش هم نباشد......
Iran, Islamic Republic of
این نظر شخصی شماست برادر ولی نظر نظام داشتن یک بارگاه آبرومتد برای پذیرایی از میلیونها زائر است
Iran, Islamic Republic of
تا هر وی گفته می شه می گین نظر نظام نظر نظام

خجالت بکشید
..

از دروغ خسته نشدین
Iran, Islamic Republic of
این جا مملکت شاهنشاهی نیست
جمهوری اسلامی هستش
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگه ساده باشد ماندگار تر است اين را همه ميدانند !!!! تجمل ربطي هم به كوري چشم دشمنان ندارد بلكه بهانه دست آنها مي دهد
Iran, Islamic Republic of
آن وقت که امام زنده بود و ساده زیست بود خاری در چشم دشمنان اسلام بود الان که هر چه مجللتر بسازیم باز شش قدم از کاخ نشینان جهان عقبیم وانگهی در دنیا طلبی که لطفی نیست تا به آن ببالیم و تبلیغش کنیم بن سعود جلاد بهترش را تهیه کرده.
Iran, Islamic Republic of
شکوه و عظمت امام و راه امام در اجرای فرامین و خط اوست. ساخت حرم مجلل با گچ بریهای آنچنانی. برای امامی که حسینه جماران یعنی محل پذیرایی او از هزاران عاشق و دلباخته او، تا آخر عمرش گچکاری کامل نشد، شکوه بقای همان فضا، برای باورپذیر کردن تفکرات او به این نسل و نسلهای آینده است.
ایرادی که به حرم امام وارده همین مجلل بودنشه وگرنه کی مخالف فراهم کردن فضای مناسب برای همه زائرینیه که اونجا میان. بهتر توجیهات رو کنار بگذاریم. بارها به گوش حاج حسن آقا رسانده‌ام که اگر نمیتونه میراث دار خوبی برای امام و راه امام باشه بهتره از تولیت کناره‌گیری کنه و این مهم رو بسپاره به هزاران هزار فرزند امام خمینی که تا الان هم به پاسداری از فکر و میراث گرانبهای اویند.
Iran, Islamic Republic of
عزیز بزرگوار ؛مگه به نظام نمیشه انتقاد کرد تا اصلاح شود
احمد
Iran, Islamic Republic of
این موسسه به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست و بنابه ضرورت انقلاب تاسیس شد. زیرا نقش شخصیت و آراء و اندیشه ها و آثار حضرت امام خمینی(س) در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی، نیاز نسل های آینده به آثار بنیانگذار...
این موسسه به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست و بنابه ضرورت انقلاب تاسیس شد. زیرا نقش شخصیت و آراء و اندیشه ها و آثار حضرت امام خمینی(س) در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی، نیاز نسل های آینده به آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشر و اشاعه صحیح و کامل آثار و اندیشه های آن عزیز و جلوگیری از تحریف انقلاب اسلامی از جمله عواملی بودند که موجب شد تا مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی طی نامه ای از حضرت امام در خواست کنند تا نظرشان را نسبت به چگونگی بررسی تنظیم و نشر آثار خود اعلام فرموده و مرجعی جهت نظارت و تعیین صحت و سقم آنچه که به نام امام در داخل و خارج کشور منتشر می شود تعیین نمایند.
حضرت امام(س) در پاسخی که به نامه حاج سید احمد آقا در 17 شهریور 1367 مرقوم فرمودند، این مسئولیت را بر عهده فرزندشان گذاشتند. در پی این نامه نگاری ها محمد علی و حمید انصاری طرح پیشنهادی «تشکیلات و شرح وظایف موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)» را تهیه کردند و کلیات آن به نظر حضرت امام(س) رسید و در جلسه سران سه قوه نیز مطرح شد که مورد موافقت حضرت امام(س) و سران سه قوه قرار گرفت. مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قانون نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام خمینی(س) در 14 آبان 1368 و سپس تایید آن توسط شورای نگهبان، امر حفظ، نشر، نظارت و تایید آثار امام خمینی را به طور مستقیم به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) واگذار کرد. علاوه بر آن بعضی سازمان ها، وزارتخانه ها و صدا سیما موظف به نشر و بسط اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدند. مجلس شورای اسلامی در 26 شهریور 1369 موادی را به این قانون الحاق کرد که به تایید شورای نگهبان رسید و طبق آن درباره دخل و تصرف یا انهدام اسناد مرتبط با حضرت امام(س) و نیز سایر مواردی که در این الحاقیه آمده است برای مرتکبان، پیگرد قانونی و مجازات تعیین کرده است.
یادگار امام دو هفته پس از رحلت حضرت امام(س)، در نامه ای به حجت الاسلام حاج محمد علی انصاری وی را به عنوان سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و حرم مطهر آن حضرت منصوب کرد. پس از درگذشت یادگار حضرت امام(س) در اسفند ماه 1373 و بنابر وصیت ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی مسئولیت اداره موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و تولیت آستان آن حضرت را بر عهده گرفتند. ایشان نیز دو ماه پس از آن حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری را مجددا به ریاست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و هم چنین دکتر حمید انصاری را مجددا به قائم مقامی موسسه منصوب کردند.
بودجه موسسه علی رغم مسئولیت سنگین و فعالیت های گسترده آن، در مقایسه با برخی مراکز و موسسات مشابه فرهنگی بسیار ناچیز است. بودجه موسسه که در لایحه بودجه عمومی هر سال منعکس شده است، معمولا صرف برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(س) ثبت و ضبط و چاپ و انتشار آثار حضرت امام و... و حمایت از محققین و پژوهشگران ذیربط می شود.

منبع : imam-khomeini.ir
Iran, Islamic Republic of
شکرالله مساعیکم. لطفا ایراها رو برطرف کنید. بزرگترین ایراد مجلل شدن حسینیه امامیه که تا پایان عمر از اینها گریزان بود. البته خبطیه که انجام شده و الان ویران کردن آن خبط بزرگتره. حداقل به کارگران و کسانی که در آن موسسه کار میکنند برسید تا حقی از آنها ضایع نشه.
Iran, Islamic Republic of
با اين شعارها كسي عزيز نميشه. دوران اين شعارهاي احساسي گذشته.
Iran, Islamic Republic of
نگرانیت قابل درکه برادر اگه سیدحسن خمینی محبوب نبود رد صلاحیتش نمیکردن
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت نواده بنیانگزار جمهوری اسلامی هم از عجایب روزگاره
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی است. هر کس پا جای پای امام بذاره قابل قدردانی هست. قومی و خویشاوندی و فرزندی در تفکر اسلامی راهی نداره.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چرا؟ مگر ایشان خطا ندارند؟
نوه دیگر امام فرزند مرحوم مصطفی که حامی منافقین شده بود توسط حضرت امام ره طرد شد
منتسب به امام بودن مصونیت نمی آورد
Iran, Islamic Republic of
پس با اين حساب هركسي كه در نظام جمهوري اسلامي كانديد احراز پست و مقامي شد و بنا به دلايلي رد صلاحيت شد , ميشه محبوب مردم؟؟!!!
آخه اين چه طرز فكريه كه شما جماعت دارين؟!
بالاخره شماها اگر نظام جمهوري اسلامي تحت زعامت و رهبري ولايت فقيه راقبول دارين كه بايد تابع منويات سكاندار حكيم و بصير اين نظام باشين و با رفتن و آمدن و خوارشدن و عزيز شدن اشخاص و باندهاي سياسي چپ و راست ,گرما زده و سرمازده نشده و سرنوشت كشور و انقلاب و نظام را همتراز و مساوي با سرنوشت اينها قرار ندهيد.
اگر هم چنين نظام مقدسي را قبول ندارين حداقل اينقدر مرد باشين كه پشت تابلوي امثال سيدحسن خميني كه وابسته نسبي بنيانگذار همين نظام و انقلاب اسلاميست ,خودتون رو پنهان نكنيد.
اتفاقا" اكثر كساني كه در ادوار گذشته و احيانا" ادوار بعدي توسط نهادهاي نظارتي رد صلاحيت شده و مي شوند بلافاصله به محبوبترين و عزيزترين اشخاص نزد بوقهاي تبليغاتي انگليس و آمريكا و اسرائيل تبديل شده و ميشوند.درحالي كه تا قبل از رد صلاحيتها , در همان رسانه ها به بسياري از اينها بد وبيراه ميگفتند.!!!!
Germany
مهم این است بنا بر چه دلایلی رد صلاحیت شد مثلا اگر شما بگویی آیت الله هاشمی رفسنجانی به چه دلایلی رد صلاحیت شد و یا چرا سید محمد غرضی دور قبل تایید صلاحیت و دور بعد رد صلاحیت شد ممنون میشم.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دوست دارم بدونم چرا غرضی دوره قبل تایید صلاحیت و دوره بعد رد صلاحیت شد.
Iran, Islamic Republic of
این رد صلاحیت غرضی هم از عجایبه
Romania
عزیز من رد صلاحیت چیه؟!!! ایشون طبق مقرارت می بایست امتحان می داد که نداد، نوه امام بودن دلیل تافته جدا بودن نیست، قانون برای همه است،
Iran, Islamic Republic of
در مورد رد صلاحیت غرضی هم اگر افاضه میفرمودین خوب بود
Iran, Islamic Republic of
به خاطر پیری
حسن
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل نظام شاهنشاهي سال 57 سرنگون شد مگه نوه امام بودن رانت محسوب ميشه ؟؟؟؟؟ ايشون هم بايد مثل ساير طلاب امتحان ميداد ولي ... امتحان نداد آقا نوه امام خميني بودن هيچ حسن و مزيتي نسبت به ديگران نداره !!!...
ساده زیستی امام کجا و ادعای شما!!!
Germany
امام ما ساده زیست بود و اجازه تشریفات را نمیداد . به طوریکه اینجا گفته شده اجازه خرید یک کولر در بدترین شرایط نمیداد. ...
Iran, Islamic Republic of
حرم امام بت شکن خمینی کبیر پناهگاه میلیونها زائر از سراسر جهانه و همچنین محل برگزاری مراسمهای رسمی حکومتی با میهمانان داخلی و خارجیه و باید هم آبرومند باشه. و این تصمیم نظامه نه سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
اگر آبرو داري به تجملگرايي و اشرافيگري و ساختمانهاي آنچناني بود كه حضرت امام رحمة الله عليه در همان زمان حيات مباركشان به جاي زندگي در دواتاق اجاره اي جماران و آن حسينيه كوچك و ساده ,دستور مي دادند ساختمان وكاخي بسيار مجلل برايشان تهيه كنند تا به هنگام ديدار با ميهمانان داخلي و خارجي وانجام مراسم رسمي كشوري , آبروي خودشون و نظام حفظ بشه !!!!
Germany
این ایراد به سید حسن مربوط نمیشه وقتی تصمیم کل نظامه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
تازگی ها مد شده هر کی هر کاری می کنه می گه تصمیم نظامه خدا وکیلی به همه تصمیمات نظام پایبندید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سید حسن چه کردی که مخالفانت اینچنین به آب و آتش میزنند و نگران محبوبیت شمایند حرم امام باید هم باشکوه باشد این تصمیم نظامه حالا چرا از تو ایراد میگیرند امیدوارم جواب قانع کننده ای بدهند
Iran, Islamic Republic of
این برادر چاره ای ندارن چونبا این محبوبیت از آینده سید حسن وحشت دارن
Iran, Islamic Republic of
حق بشاگردیها را در میلیاردها اختلاس جستجو کنید نه در حرم امام خمینی به کاهدون زدی برادر
Iran, Islamic Republic of
این برادر سالهاست به کاهدون میزنن ولی هنوز بیدار نشدن
Germany
به جای اعتراض به اختلاس گیر به حرم امام دادن نمیدونم درد اینا چیه
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط دنبال بهانه هستن و الا از همه بهتر میدونن ساخت و ساز حرم دست سید حسن نیست
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگو عزیزم
خسته نشدی از د...
...
United States
دروغ شما میگی که حرمو بهونه کردی و راستشو نمیگی که مشکلت با کیه
United States
کاملا دست سید حسن خمینی است...
Iran, Islamic Republic of
این ها به کنار پدربزرگم که عاشق امام (ره) است رو پس از سالها بردم بارگاه ملکوتی امام جلوی در ورودی طوری گشتنمون که شخصآ احساس کردم تو دبیرستان جنجالی غرب تهران توسط معاون خاطی اش تفتیش شده ام! چرا؟ مگر ما مردم داعشی هستیم که انقدر نافرم تفتیش میکنند؟
United States
حسن اقا روز که می توانستی جلوگیری کنی از بیت المال نکردی مقبرهای برای امام ساختی که هزاران میلیارد هزینه ان شده وبرای حفظ ان سالی چند صد میلیارد هزینه می شود نکردی حالا به فکر بیت المال افتادی انهم چند تا کیک ساندیس که به مردممی دهند می خواهی صرفه جویی کنی
Iran, Islamic Republic of
از آن جماران و از آن حرم ، خمینی ثانی متولد نمی شود..
برای ما غیرقابل فهم بود و هست آیندگان چه خواهند گفت.
Iran, Islamic Republic of
برای کوبیدن سید حسن بهونه دیگه ای پیدا کنین چون ساخت و ساز حرم ارتباطی با ایشان نداره و تصمیم کل نظامه
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
واقعأ پررویی هم حدی داره ، هرجا لیبرالهای غربگرا گند میزنن و جوابی برا توجیهش ندارن ، باوقاحت تمام فوری اونو به نظام می چسبونن و تصمیم نظام میدونن ( همانطوری که پرزیدنت روحانی برجام رو تصمیم رهبری اعلام کرد) !!؟
Iran, Islamic Republic of
خنده ام گرفت از اینکه گفتی که تصیمیم کل نظامه.
هر جا که کم میارن میگن که این تصمیم کل نظامه. بابا بی خیال! مردم رو بی شعور فرض نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اگه تصمیم کل نظامه چرا رهبر با خودش زیلوی ساده میبره و میندازه زیرش؟؟؟؟؟
عکسهای مربوطه رو ببینید
Germany
بازم شخصیش کردی اخوی تصمیم کل نظامه نه تصمیم شخص
United States
تصمیم روحانی و سید حسن و خاتمی است نه نظام
Iran, Islamic Republic of
سید حسن محبوب دل دوست داران خمینی
United States
پررو می خوای بگی این همه منفی دوست داران امام خمینی نیستن
Germany
پس اعتراض شما به چیست وقتی میدانید ساخت حرم تصمیم کل نظامه
United States
تصمیم کل نظام نیست. اطمینان می دهم رهبری مخالف بودند.
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نظام چرا هروقت کم میاری میشه تصمیم نظام چرا وقتی داری برای بردهای پوشالی جشن میگیری اونوقت تصمیم ظریف وروحانیه واونوقت تصمیم نظام نیست
Iran, Islamic Republic of
برادرا به کاه دون زدین مگه ساخت حرم با دستور سید حسن بوده؟ البته خوئتونم میدونین ساخت حرم تصمیم نظام بوده ولی چرا به سید حسن ایراد میگیرید این از عجایب روزگاره
Iran, Islamic Republic of
اين عادت و رسم جماعتافسادطلبه كه هركجا احيانا" كار و فكر موردنظرشون گرفت و خوب از كار دراومد ,در بوق وكرنا مي كنند كه بعله ما اينيم و اينها همه از هنرمندي ما و نشان دهنده درستي سياست و راه و فكرماست! اما هركجا كه خرابكاري كرده و گند زدند به كشور , بلافاصله آن رابه نظام نسبت داده و خرابكاريهاشون رو به گردن كليت نظام مي اندازن!
اقلا" كاش يه ذره مردونگي داشتن و گندكاريها و اشتباهاتشون رو به گردن مي گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
اگه یکم فکر میکردی میفهمیدی که ساخت و ساز حرم بلافاصله بعد از فوت امام شروع شد و ارتباطی با سید حسن نداشت ولی بعید میدونم اینو ندونی ولی به هر حال مرقد امام یک مکان شخصی نیست جاییست که متعلق به دوستداران خمینی کبیر از سراسر جهانه که باید هم در حد و اندازه ای باشه که بتونه پذیرای میلیونها زائرا باشه و این تصمیم نظامه
Iran, Islamic Republic of
بله از همون اول شروع شد ولی گویا بعد از 30 سال نمی خواد بابالا رفتن این همه هزینه تمام بشه !مسجدالنبی ومسجد بزرگ ابوظبی وصدتا مسجد دیگه تو دنیا تو 5-6 سال تمامش کردند رفت ! دومی هم مصلی تهران ....
Iran, Islamic Republic of
همه حرف اینه که ارتباطی به سید حسن نداره که سیبلش کردین
Iran, Islamic Republic of
زمانی که حرم امام رو میخواستند حسن کجای معامله بود؟من خودم به عنوان سرباز 2سال در روز مراسم سالگرد امام ماموریت انجا بودم وبه چشم خویش میدیدم که چه هزینه ایی در کل کشور برای انجام این مراسم از طرف ارگانهای نظامی وغیره صورت میگیرد اگه درصدی از آن هزینه ها هر سال برای یه استان خرج میشد الان مشکلات عمرانی کشور حل میشدحداقل کشور از مدارس بی نیاز بود ساخت مراکز بهداشتی درمانی به اتمام رسیده بود وغیره
Iran, Islamic Republic of
مراسم سالروز رحلت حضرت امام باید باشکوه برگزار بشه چرا که تکریم یک شخص نیست ، تکریم اسلام و حکومت اسلامی است.(هرچند شخص امام و شخصیتشان بسیار بزرگ هست و در عقل ماها نمی گنجد)لذا هزینه کردم برای این مراسم و امثال آن هزینه برای اقتدار اسلام ونظام اسلامی است که لازمست.(منظورم حرم مجلل نیست که در شأن امام و انقلاب نیست)واینکه نباید با بودجه سایر بخشها خلط شود. ولی ریخت وپاش و اسراف در هر صورتی جایز نیست.
واینکه از کجا بدانیم شما راست میگی؟
Iran, Islamic Republic of
سید حسن در همان جماران خمینی زندگی میکنه و مرقد مطهر امام خمینی مربوط به حکومته
Iran, Islamic Republic of
حتما" فيلمهاي مربوط سخنرانيهاي خلف صالح امام خميني (رحمة اله عليه ) در طول اين چندسال كه فضاي جديد حرم امام در معرض ديد همگان قرار گرفت ,مشاهده كرده ايد و حتما" اين قسمت از فيلمها راهم ديده ايد كه محل سخنراني رهبر عزيزمون به جاي فرشها و قاليهاي گرانقيمت با همان زيلوهاي ساده حسينيه محل سخنرانيهاي ايشان مفروش شده است. آيا اين كار چيزي به ذهن شما جماعت نميرسونه؟
كه چرا بايدبرخلاف فضاي عمومي حرم از همان زيلوهاي ساده حسينيه زير پاي ايشان بيندازند؟
آيا اين كار عمدي رهبر حكيم انقلاب نوعي مخالفت با تجملگرايي و اشرافيگري به خرج داده شده در ساخت و ساز فضاي حرم امام كه بيش از هر چيز فضاي يك كليسا را در ذهن هر بيننده اي زنده مي سازد , نيست؟؟؟؟؟؟
Germany
آخه چرا ایرادی به سید حسن میگیرین که مربوط به ایشون نیست ساخت و ساز حرم هیچ ارتباطی به سید حسن نداره بلکه کلیه ارکان نظام براش تصمیم میگیره
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم این هم کار نفوذی ها نباشه تا امام را پیش نسل جدید ومستضعفین جهان اشرافی نشان بدهند که ناامید بشوندکه راه او درست نبوده !
United States
کلیه ارکان نظام؟ یا مرکز حفظ و نشر آثار امام که بودجه میلیاردی گرفته از دولت روحانی؟ چرا ... رو به اسم کل نظام می نویسید؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لعنت به جهان نیوز و اشرافیگری!
Iran, Islamic Republic of
از این نمد چیزی گیر جهان نیوز و جهان نیوز صفتان نمیاد چون مردم میدونن ساخت حرم تصمیم سید حسن نبوده و آن موقع که ساخت حرم شروع شد سید حسن سن و سالی نداشته لطفا برید سراغ یک بهونه دیگه
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
عقل کل ، نمیدونی بدون ، گرچه ساخت سازه اصلی بیشتر ایده و نظر هاشمی رفسنجانی بود ولی بحث الان اون سازه نیست بلکه تزئینات کاخ گونه داخلی اونه که با واردات گرانقیمترین سنگها و متریالهای خارجی با هزینه های سنگین وبر خلاف اصول و مرام امام راحل و در زمان تولیت نوه ایشان یعنی سید حسن مصطفوی صورت گرفته !!؟
Iran, Islamic Republic of
اگه دیر فهم هم باشی بازم باید این امر خیلی خیلی ساده رو بتونی درک کنی که حرم مطهر امام متعلق به یک فرد نیست اینجا متعلق به کل نظامه و کل نظام در موردش تصمیم میگره نه یک فرد
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
اگر به شعور مردم احترام نمیگذاری لااقل به آرمانهای امام راحل که همانا ساده زیستی بود توهین نکن ، مگر در زمان حیات ایشان حسینیه جماران مرکز حکومت و آبروی نظام نبود که امام حتی اجازه نداد دیوارهایش با گج و خاک پوشانده بشه ، بااین تفکرات اشرافیگری امام رو از ولینعمتان اصلی انقلاب (مستضعفین) یا بقولی اقشار آسیب پذیر نگیرید!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شما به شعور دیگران احترام نمیزاری فقط یک سوال مگر ساخت و ساز حرم تصمیم سید حسن بوده که از ایشان ایراد میگیرین؟ نظر هر کس محترمه اگه نظرت اینه که حرم امام خمینی نباید ساخته میشد نظر شخصی خودته ولی تصمیم نظام به هزارو یک دلیل ساخت حرم بود.
Iran, Islamic Republic of
بعد از پدرشان احمد آقا ایشان مسئول تولیت هستند ! پس هم چینهم بی ارتباط نیست ومصون از مسئولیت نمی شوند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان به عنوان تولیت در جریان هستند ولی ساخت و ساز حرم تصمیم حکومته نه تولیت
Iran, Islamic Republic of
آیا از اول همین طرح و نقشه بود؟
مسئله با ساخت و گسترس حرم نیست مسئله کیفیت و نقشه آنست.
اکه نصف اون تعصبی را که به سیدحسن دارید به خود امام داشتید به مراتب بالایی از بصیرت دینی وسیاسی می رسیدید!
Iran, Islamic Republic of
اول و آخر نداره اینجا متعلق به کل کشوره نه یک فرد و هر تصمیمی گرفته شده به کل مملکت مربوطه نه یک فرد خاص
Iran, Islamic Republic of
جایی عکس مقبره های رهبران بزرگ جهان مانند گاندی و ماندلا و چند رهبر دیگر را گذاشته بودند، قبور و یادبودهایی ساده و معمولی مثل سایر قبور، کنارش هم عکس حرم امام رو گذاشته بود پایینش نوشته بود مقبره رهبر مستضعفان! این گنبد و بارگاه مجلل برای تکریم امامه یا تضعیفش؟ قضاوت با خود شما.
Iran, Islamic Republic of
نگرانی برادران از ساخت و ساز حرم نیست که اگر نگران بودن قبلا اعتراض میکردن چون ساخت و ساز بلافاصله بعد از فوت امام شروع شد بلکه نگران محبوبیت سید حسن هستند
Iran, Islamic Republic of
این یک تیکه رو خب اومدی. ساخت و ساز بلافاصله بعد از فوت امام شروع شد. خب الان امام چند ساله که فوت کرده ؟ حدود 30 سال. و هم چنان حرم در حال ساخت و ساز هست . چهار بار تعویض گنبد و مقدار زیادی سنگ و چیزهای دیگه که تعویض شدند.
Iran, Islamic Republic of
هر ساخت و سازی در حرم صورت گرفته باشه سیاست کل نظامه و یک فرد نه توانایی و نه اجازه داره که چنین کاری رو انجام بده. شما دنبال بهونه هستین و به جایی نخواهین رسید
United States
منظور اون ساخت و سازی که سالهای اول شد ، نیست منظور اون دکورهائی هست که سال ۹۴ اضافه شد
Germany
منظور بهونه است اینو همه میدونن بد جور خودتونو لو دادین
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت ایشان ما را کشته.
ناوک
Iran, Islamic Republic of
ریخت و پاش نشه یعنی یک وقت یه ساندیسی نون و پنیری گیر مردم نیاد!!!!!!!!!!
حالم از این اصولگرایی از نوع جهان نیوزی به هم می خوره!
اصول بدون اخلاق چه اصولیه؟!
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امام راحل همیشه در دل مردم جا دارد . از ویژگیهای بارز ایشان ساده زیستی ،عدم تعلق به مادیات این دنیا، توجه به محرومان، رعایت حقوق بیت المال و..... اگر خود ایشان امروز این تجملات و هزینها را میدید یقیننا با دست اندر کاران ان برخورد شدیدی می کرد. ...
Iran, Islamic Republic of
سید حسن علیرغم خواست بدخواهان محبوب مردم و امید آینده نظام است
Iran, Islamic Republic of
ما که محبوبیتی نمی بینیم
Iran, Islamic Republic of
هم در این دنیا کوری وهم آون دنیا
Iran, Islamic Republic of
با این چشات مگه قراره چیزی رو ببینی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ادم وقتی به حرم نگاه می کند بیشتر فکر کاخ شاهان می افتد.باور کنید اگر امام در قید حیات بودند دستور تخریب را صادر می کردند
Iran, Islamic Republic of
شما به فکر گور خودت باش که این به صواب نزدیکتره
Iran, Islamic Republic of
یعنی بخشی از این هزینه های گزاف به گورخوابها وفقرای بدبخت داده شود
Iran, Islamic Republic of
نگرانی از محبوبیت یوسف آل خمینی قابل درکه ولی مردم میدانند که ساخت حرم مربوط به ایشان نبوده بلکه تصمیمی حکومتی است
Iran, Islamic Republic of
...اگرامام زنده بود بدون فوت وقت با ابنها برخورد می کرد.
United Arab Emirates
یوسف آل خمینی دیگه چه صیغه ایه؟؟ امان از جهل و تملق
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از آن میلیلردها اختلاس سهم گور خوابها را پرداخت کنید نه از حرم امام
Iran, Islamic Republic of
اصلا عمده اختلاف ایشان با احمدی نژاد این بود که وقتی احمدی نژاد امد گفت بودجه که به حرم پرداخت می شده خیلی زیاد است و اگر کار ساخت وساز دارید خود دولت انجام می دهد و فقط بودجه برای هزینه های جاری پرداخت می کندکه باعث شد که سید حسن وانصاری همیشه علیه احمدی نژاد موضع بگیرند
م ج
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزد مرحوم امام را بهترین کاری که هرکس می تواند بکند وصیعت وسفارش های آن بزر گوار هست که با کمال تعصف هیچ کس آن را انجام نمی دهد نه نزدیکان اما نه دیگران یعنی هیچکس؟حیف؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
میشود اون قسمت از وصیت ایشان که مربوط به محل دفن و چگونگی دفن و هزینه ان است را برایمان چاپ بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
حالا یه چیزی گفته که گفته باشد و خالی از عریضه نباشد هر چند کاملا بی معنی. احتمالا غذا یا افطاری که بین قشر متوسط و فقیر و یا کل شرکت کنندگان در مراسم توزیع می شود و از سادگی محض برخوردار است مد نظر ایشان باشد . البته پذیرایی از حاج آقا شاید و شاید هم باید ویژه باشد .
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
وقتی در مراسم سالگرد امام و در حرم جد بزرگوارش و جلوی چشم همه مردم دنیا به سید حسن توهین میشه معلوم سید حسن کاره ای نیست و ساخت و ساز حرم دست افراد دیگه ایه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تمام این بریز و بپاش ها توسط هاشمی شروع شد ...
Iran, Islamic Republic of
چه سریع حرفتونو عوض کردین تا الان تقصیر سید حسن بود حالا شد تقصیر هاشمی جمع کنینر بساطتوتو
Iran, Islamic Republic of
درسته هاشمی و خاتمی درادامه می خواستند به جای راه و مرام امام مردم فقط به حرم و ساختمانش توجه داشته باشند.بجای استکبار ستیزی به ایینه کاری ها نگاه کنند.ولی دست خدا بالا تر از هر دستی است با رییس جمهور شدن احمدی نژاد دوباره ارمانها زنده شد.و با توجه به مقطع حساس این دوران و وفور رسانه های گوناگون دیگر نتوانستند به قبل از ان دوران برگردندومردم دیگربا جهره واقعی اینها اشنا شدند.جالبه انها که خود شان را به امام نزدیک می دانستندحالا بجای ادامه راه امام واستکبار ستیزی امریکاه را کدخدا می دانند...
Iran, Islamic Republic of
بالاخره ساخت حرم کار هاشمیه یا خاتمی و چرا الان به سید حسن گیر دادین؟ بالاخره با خودتون چند چندین؟
Iran, Islamic Republic of
بیشتر با سیاست گزاری ایشان این ساخت و سازها انجام شده شما یک مورد بیاورید که ایشان به این تجملات اعتراض کرده باشد.اعتراض که نکرده همراهی هم کرده.عمده اختلاف ایشان با احمدی نژاد سر کم کردن بودجه حرم بود.این را جایی انصاری به صورت گله گفته بود که احمدی نزاد بودجه حرم را کم کرده
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تقصیر کیه ساخت حرم؟ هاشمی خاتمی روحانی احمدی نژاد یا سیدحسن خمینی
Germany
از اقا پسر گل و کانادا چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
جرا اصلا سازه مجلل ؟ هیچکس نیست ازش بپرسه خود امام به این هزینه ها راضی بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جماران در شمال شهر تهران
Iran, Islamic Republic of
سازه مجلل تصمیم نظامه و باید هم از این بیشتر مجلل باشه چون محل حضور عاشقان خمینی از اقصی نقاط کشور و جهانه و باید توانایی پذیرایی از میلیونها زائرو داشته باشه. مخالفان سید حسن بهتره دنبال بهونه بهتری باشن
Iran, Islamic Republic of
عاشقان حواسشون به زیبایی درب ودیوار میره یادشون میره اونجا کجاست وبرای چی آمدند!!! این یه آفت شه !!!
Iran, Islamic Republic of
عاشقان هیچگاه حواسشون پرت نمیشه
Iran, Islamic Republic of
...
على
Iran, Islamic Republic of
شرايط وچگونگى انتخاب اعضاء وتوليت آستان امام
خمينى ( ره ) را يك نفر توضيح دهد تا ببينيم آيا
واقعأ اين افراد فعلى دارا مى باشند يا خير؟!
اگر فقط به نسب باشد ساير نوادگان حضرت امام(ره) هم هستند و حضور دارند، اگر به سوابق و
عملكرد ها باشد ما از سيد حسن وفرزند عزيزشان!!
كه قطعأ فردا ايشان مدعى اين منصب و جايگاه
خواهند بود چيزى سراغ نداريم ...
Iran, Islamic Republic of
بالاخره مشکل شما معلوم شد شما با تولیت مشکل دارین و ساخت و ساز حرم بهونه ای بش نیست
Iran, Islamic Republic of
منظور همین کارهاست که میکنید
Iran, Islamic Republic of
گیرم پدر تو بود فاضل (که بدون شک بود و رحمت خدای متعال بر او و امام رحمت الله علیه که با تمام وجود مدیون اوییم)
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای سید حسن مصطفوی شما چکار کردید که دشمنان امام خمینی ره از شما حمایت میکنند را امید خود می دانند این فتنه گران آمریکایی اسراییلی همانهای هستند که در سال 88 مرگ بر اصل ولایت فقیه میگفتند روی جمهوری اسلامی ایران خط کشیدن توصیه ما اینه که از اینها دوری کنید وبه دامان انقلاب برگردید
Germany
بازم قیاس به نفس کردی برادر؟ خسته نشدی؟ دشمنان امام خمینی هیچگاه از نواده ایشان حمایت نکرده و نمیکنند لطفا آدرس اشتباه نده
United States
جالبه تمام کامنت های حمایت از سید حسن توسط شما و با پرچم کشور آلمان است. چند می گیری؟
Iran, Islamic Republic of
.....
مجید
Iran, Islamic Republic of
فعلا به برکت انقلاب اقا زاده ها مادالعمر بیمه ثروت و رفاه شدند خدا رحمت کند شهدا را .
Iran, Islamic Republic of
ساده چه کلمه نا آشنای هست !!!!!!!!!!!!
United States
جناب اقای سید حسن خمینی ! سلام علیکم .وجدان و خدای حاظر و ناظر خود را قاضی کنید . ایا جنابعالی و دوستان و اطرافیان شما که داعیه دار " نشر اثار امام خمینی ره " هستید از نظر عملی به سیره ان حضرت میباشید .؟اثار امام راحل صرفا اثار مکتوب ایشان نیست .بلکه سیره ساده زیستی و استکبار ستیزی و مقابله با امریکای جنایتکار و عدم اعتماد و بد بینی به انها و حمایت از مظلومین و دشمنی با ظالمان و حمایت از فقرا ومحرومین وسعی در پیاده کردن شریعت اسلامی در جامعه وتعصب و پایبندی عملی نسبت به اصول و باورهای دینی و اخلاقی و انقلابی و مقابله با غرب گرایی و غربزدگی و اهتمام به گسترش معنویات و اخلاق اسلامی در جامعه و و سفارش اکید به روحانیون نسبت به حفظ زی طلبگی و اعلام ایران به عنوان سنگر و پناه گاه مبارزان و مجاهدان علیه استکبار و... از مهمترین اثار و ارزوهای امام مجاهد و عارف راحل بود که امروز توسط خلف صالحش مقام معظم رهبری پیگری میشود ...
Iran, Islamic Republic of
برادر جان چرا الکی ایراد میگیری وقتی خودت میدونی ساخت و ساز حرم تصمیم کل نظامه چرا به سید حسن گیر میدی؟ شماها با خودتون چند جندین
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط باید ایراد بگیرن کار ندارن مردم چه قضاوتی در موردشون میکنن
Germany
با این کاراشونه که حمایت مردمو از دست دادن
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر می کنی میاد کامنت هارا بخواند!!!
United States
بازم قیاس به نفس کردی بد جور خودتو لو دادی
Iran, Islamic Republic of
سرتا پاتون ريخت و پاشه مارو گير آوردين ديگه دوره اين عوامفريبي ها گذشته جمع كنيد خودتونو
United States
افراد و کارگزارن نظام وقتی در اعمال و نظرات خود اشتباه میکنند و بر اشتباهات تعصب ورزیده و پافشاری میکنند و انگاه که با شکست روبرو میشوند و مورد اعتراض مردم قرار میگیرند برای توجیه خطا های خود مسئله " تصمیم کل نظامه " را پیش میکشند به مسئله " برجام" و همین اشرافی گرایی افراطی صحن و سرای مقبره امام نگاه کنید چگونه با پا فشاری بر اشتباهات ان را به کل نظانم نسبت میدهند .! با این ریخت و پاشهای افراطی و اشرافیگری مخالف سیره امام و رهبری و مورد نفرت مردم به امام دهن کجی میکنند و گویی میخواهند مزار امام را مزار اندیشه ها و سیره امام قرار دهند .!
Germany
عزیز دل برادر ساخت حرم مطهر امام به هیچ عنوان به شخص مربوط نمیشود چون این مکان شخصی نیست مربوط به کل کشوره حالا چرا خودتو به نفهمیدن میزنی الله اعلم بذات الصور
United States
تمام هزینه های این مکان را مرکز حفظ و نشر آثار امام می دهد که در دولت روحانی به طرز اعجاب آوری بودجه آن افزایش پیدا کرد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
ملاک حق بودن، وابستگی به افراد مهم و با تقوا نیست بلکه باید خود طرف در عمل و سخنانش راه خود را نشان دهد. سید حسین هم نوه امامه ولی خود امام دستور دادند سید حسین را دستگیر کنید اگر مقاومت کردند با تیر بزنید.
سیددلسوخته
Iran, Islamic Republic of
...
حواسمان باشد چه میگویی و چه مینویسیم همه ما در معرض و مظان آزمایش و امتحان هستیم پس اونی که فرزند نوح است و نواده خمینی کبیر بیشتر حواسش باید جمع کند
Germany
و شما هم حواستان جمع باشد که حتما مورد بازخواست سخنانت قرار خواهی گرفت. حالا در میان اینهمه مسول چرا سراغ سید حسن رفتی که هیچ کاره است خودت میدانی و خدا
United States
این بنده خدا گفت حواسمان باشد چه می گوییم و کسانی که نسبت خانوادگی دارند با بزرگان انقلاب مسئولیتشان بیشتر است. چرا شما از این حرف ناراحت می شوید؟
سیّد رضا
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک شهروند این کشور از هزینه کرد مذکور شدیدا ناراضی هستم و مسئولین امروز کشور مدیون خون شهدا هستند.

هزینه نگهداری روزانه این سازه لاکچری بیش از 250 میلیون تومان است.
Germany
من هم به عنوان یک شهروند از این هزینه راضیم و باید هم این مکان با عظمت باشد چون میعادگاه میلیونها عاشق خمینی کبیر از سراسر جهانه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آرامش قلب با دیدن روی یوسف آل خمینی سید حسن خمینی
Iran, Islamic Republic of
ای یوسف آل خمینی ای علامه !!!! ای مخالف ربخت و پاش !!!!
Iran, Islamic Republic of
خاندان خمینی کبیر در قلب مردم جای دارند
Iran, Islamic Republic of
درود بر خمینی، نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم
Iran, Islamic Republic of
نچ متاسفانه خراب کردند صد افسوس!!!
Iran, Islamic Republic of
هر کس راه وروش امام را نگیرد با امام نیست
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر دشمنان خمینی و ال خمینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خمینی و آل خمینی
علی
Iran, Islamic Republic of
آیا حضرت امام خودشان راضی به این تجملات بودند؟! آیا سزاست درحالی که مردم ایران در وضعیت بد اقتصادی بسر میبرند، هر ساله چند ده میلیارد در ردیف بودجه کشور هزینه این دستگاه بشود! (بجز درآمد خود آستان و زمینهای اهدایی اطراف و....)؟! طبق توجیهات آقایان، لابد کسی بدیدن آرامگاه پیامبر گرامی اسلام نمی‌رود چون ساده است!! باور کنید خود حضرت امام هم با این بریز و پپاشها مخالفت بودند.
علی
Iran, Islamic Republic of
خط مشی و موضعگیریهای سید حسن با جد بزرگوارش از زمین تا آسمان اختلاف دارد! کجا آن بزرگوار برمی‌تافت کسی از دولت در خانه ۵۵ میلیاردی سکنی گزیند! و بقیه وزرایش در کاخ‌های لواسان زندگی گنند؟! آیا اگر ایشان در قید حیات بودند،‌ اجازه می‌دادند بسیاری از دولتمردان ثروت ۱۲۰۰ میلیاردی اندوخته کنند؟!! آیا ایشان راضی بودند آقازاده‌های آقایان بدون داشتن هیچگونه تخصص و تعهدی، دارای چندین شغل مدیر ارشدی باشند! اجازه میدادند که ادعای ژن خوب بکنند؟!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر خمینی و آل خمینی
Iran, Islamic Republic of
شما دنبال بهانه میگیردید و تا حالا میگفتید ساخت حرم تقصیر سید حسن خمینی هست وقتی فهمیدین این ساخت و ساز از جای دیگریست و به سید حسن مربوط نیست دنبال یک بهانه دیگر رفتید که بازهم به سید حسن مربوط نیست. اگر مسولی خانه 55 میلیاردی گناهش گردن سید حسن است؟ جمع کنید این بازیها رو برادر
United States
واقعا نمیدانم به حال این قوم گریست یا خنده کرد؟ مخالفت با سید حسن اینها را وادار به چه حرفایی کرده خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
United States
بودجه مرکز حفظ و نشر آثار امام چرا باید 71 میلیارد باشه؟
Iran, Islamic Republic of
حرف خنده دار تر از این

یعنی سنگ ایتالیایی استفاده نمی شد، ساختمان ساخته نمی شد؟
...
United States
سنگ ایتالیایی یا آفریقایی یا هر جای دیگه ربطی به سید حسن نداره حالا گیر به سنگ و آجر و خاک و ماسه بده مشکل شما با چیز دیگه ای خاک و سنگ بهونه است و شک نکنید به هیچ جا نمیرسید
Iran, Islamic Republic of
هر جا كاخي بنا مي شود، حق كوخ نشينهاي هاي بسياري تضييع شده است
Germany
تضییع حق کوخ نشینان با اختلاص میلیارها تومانی ارتباط دارد نه حرم امام
سرور
Iran, Islamic Republic of
اولا حالم بهم می خورد از کسانی که به خاطر ضعف شخصیت عادت به کامنت گذاری می کنند.لطفا فکری به حال مریضی اینترنتی خودت بکن.از 153 کامنت 16 کامنت به ظن قریب به یقین از آن جنابعالی است با پرچم آلمان یعنی بیش از 10 درصد.
ثانیا اختلاص با اختلاس فرق فوکوله استاد جان لطفا یک کلاس املای فارسی تشریف ببر.
مخلص کلام اینکه ساختن کاخی با نام حرم امام خمینی(ره) نه برای ایشان خوب است نه برای آقای حسن خمینی که استاد اخلاق می باشد.خود آقای حسن خمینی انتقادات را قبول می کند و عقل سلیم حکم به انتقادپذیری می کند.شما چه چیز را انکار می کنید؟!
همه می دانیم اختلاس میلیاردی هم راستای تفکر کاخ سازی در کشور است و این دوهیچ فرقی با هم ندارند.برای چه چیزی چانه می زنید.
Iran, Islamic Republic of
اينكه بدتر است چون بنام امام مستضعفان انجام شده كه مطمئنا ايشان راضي نيستند.
Iran, Islamic Republic of
با ساخت چنين بناهاي مجللي،تجمل و تفاخر به عنوان يك ارزش شناخته مي شود، برخلاف ارزشها و آرمانهاي امام خميني
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید. در صورت صلاح دید این مطلب رو منتشر نمایید. با تشکر

محمد تقوی از استقلال و تیم ملی تا بازی برای عربستان!!!

محمد تقوی بازیکنی که زمانی در تیم استقلال و تیم ملی مقابل تیم های عربستانی میجنگید و مبارزه میکرد، امروز و به خاطر یک مشت دلار به خدمت شبکه ماهواره ای متعلق به عربستان سعودی(شبکه ایران اینترنشال) درآمده و حقوق بگیر دولت مرتجع، دیکتاتور و سفاک عربستان سعودی شده و از محمد بن سلمان جنایت کار حقوقش را میگیرد.

عربستان سعودی با خرج میلیون ها دلار شبکه ماهواره ای ایران اینترنشال را راه اندازی کرده و در آن با تریبون دادن به تجزیه طلبانی همچون عبدالله مهتدی، یوسف عزیزی بنی طرف، مصطفی حجری، کریم عبدیان و.... به دنبال اختلاف افکنی بین قومیت های کشورمان و در نهایت رسیدن به آرزوی دیرینه شان یعنی تجزیه ایران است.

محمد تقوی که در سالهای گذشته و پس از تمام شدن دوران فوتبالش به انگلیس مهاجرت کرده بود، سال گذشته به ایران بازگشت و به عنوان مدیر فنی تیم فوتبال پدیده مشهد کارش را شروع کرد.

او در ادامه و پس از آمدن وینفرد شفر مربی آلمانی به تیم استقلال تلاش بسیاری کرد تا به عنوان دستیارش در تیم استقلال مشغول کار شود. اما وقتی با جواب رد وینفرد شفر مواجه شد به انگلیس بازگشت.

تقوی از چندی پیش همکاری اش را با شبکه ایران اینترنشال آغاز کرده است. اگر در سالهای گذشته به عنوان مفسر میهمان در شبکه بی بی سی فارسی حضور می یافت، اینبار به صورت رسمی و به عنوان خبرنگار و مفسر ورزشی به استخدام شبکه عربستانی ایران اینترنشال درآمده است. شبکه ای که دفتر اصلی اش در لندن است و عمر عبدالرحمان مدیر سابق شبکه العربیه(که به مواضع شدید ضد ایرانی اش مشهور است) به عنوان یکی از موسسان و مدیران اصلی شبکه ایران اینترنشال مشغول به کار است.

حال باید این سوال را از محمد تقوی پرسید که از این به بعد باید او را به چه نامی صدا کنیم؟ محمد التقوی؟؟؟
و به راستی شرف، ملیت و کشورت را به چند فروخته ای آقای تقوی؟؟؟؟