پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

وقتی عارف اصلاح طلبان رکورد تاریخی ثبت می‌کند

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 616072
من فکر می‌کنم این در تاریخ مجلس ایران بی‌سابقه است کسی که رأی اول تهران را آورده رئیس مجلس، نایب رئیس و حتی رئیس کمیسیون هم نشده است.
وقتی عارف اصلاح طلبان رکورد تاریخی ثبت می‌کند
به گزارش جهان نيوز، «احمد حکیمی‌پور»، فعال اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران که نام وی در پروژه انتخاباتی املاک نجومی، بیشتر به چشم خورد، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز در اشاره به فعالیت‌های محمدرضا عارف و اصلاح‌طلبان در مجلس گفته است:

«من فکر می‌کنم این در تاریخ مجلس ایران بی‌سابقه است کسی که رأی اول تهران را آورده رئیس مجلس، نایب رئیس و حتی رئیس کمیسیون هم نشده است. این ضعف بزرگی است که نمی‌دانم دوستان چطور آن را توجیه می‌کنند. بالاخره این افراد به نمایندگی از جریانی مسائل را در مجلس دنبال می‌کنند.»

او همچنین تصریح می‌کند:

ما در مجلس چهارم 36 نفر بیشتر نبودیم، اما هر دوره برای خود کاندیدا می‌دادیم کما اینکه زمانی که اصولگراها در اقلیت مجلس بودند همواره کاندیدای خود را برای هیأت رئیسه معرفی می‌کردند. فراکسیون امید باید نشان بدهد که در مجلس زنده است و منفعل نیست. به نظر من دوستان فراکسیون امید باید مسئول رفتار منفعلانه خود باشند چون اینگونه در مجلس هضم شدند و به نوعی به فراکسیون ناکارآمد تبدیل شدند.

*اشاره حکیمی‌پور درباره رأی اول تهران به محمدرضا عارف است.

اگرچه برخی معتقدند عارف از آنجا که توقع دارد رئیس مجلس باشد، از پذیرش سایر مسئولیت‌ها در مجلس سر باز می‌زند و به ریاست فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس بسنده کرده است اما حرف حکیمی‌پور از آنرو صحیح است که اصلاح‌طلبان در اقلیت مجلس هستند و جریان اقلیت پارلمان هم علی‌الاصول قدرتی برای چینش مهره‌های خود در سمت‌های کلیدی مجلس ندارد.

این بلیّه البته از آنرو دامن اصلاح‌طلبان در مجلس دهم را گرفته است که آنها در انتخابات این مجلس در سال 94، با مردم ناراستی کردند و باخت خود را برد جلوه دادند.

در واقع آنها با اینکه بازنده رسمی ماجرا بودند و نتوانسته بودند اکثریت مجلس را به دست بیاورند اما اینطور عنوان کردند که ما برنده شدیم.

مشاهیر اصلاح‌طلب در آن روزها بصورتی جوانانه فکر نکردند که پیروزی در مجلس نمادهایی مثل ریاست مجلس و یا عزل و نصب وزرای دلخواه یک جریان سیاسی را نیز بایستی داشته باشد.

فلذا هنگامیکه وارد مجلس شدند، نه تنها تکیه زدن علی لاریجانی اصولگرا بر اریکه مجلس را به نظاره نشستند بلکه از عزل و نصب وزرای دلخواه خود همچون «حبیب‌الله بیطرف» نیز بازماندند.

در واقع این کنایه‌ها به محمدرضا عارف و انفعالی و ناکارآمد خواندن فراکسیون امید؛ در یک معنی به دلیل ادعای کذبی است که جریان خاص از روز اول بی‌اعتنا به واقعیت‌های مجلس دهم بیان کرد و عارف را در گوشه رینگ قرار داد.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
محمد رضا عارف مرد اخلاق و عرفان
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
جناب عارف! از ظرفیت بالای علمی خودتان در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام در زمینه مسائل و فناوریهای جدید استفاده کنید و بیش از این آبروی خودتان را بازیچه گروههای سیاسی نکنید. رفتار شما نشانداده که مرد سیاست نیستید و خیلی راحت مورد سؤ استفاده قرار میگیرید.
پایتخت عقب افتاده
Iran, Islamic Republic of
علت آن اینست که مردم تهران تحت تاثیر احزاب سیاسی قرار گرفته اند و به افرادی رای میدهند که مربوط به یک حذب باشند مثل شورای شهر و لیاقت و مدیریت اولویت های چهام و پنجم تهرانی ها می باشد.
Iran, Islamic Republic of
چند ده ساله که اصلاحات اصلاحات می کنند؟
حرص و جوشش را عارف میخوره، عیش و نوشش گیر دیگران میاد!