کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیاری از موضوعات قربانی دژ لاریجانی شده

7 خرداد 1397 ساعت 23:52

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: برای تغییرات در هیئت رئیسه مصممیم، چرا که ثبات ۱۴ ساله در جایگاه ریاست موجب به وجود آمدن یک دژ نفوذناپذیر شده.


به گزارش جهان نیوز، احمد علیرضابیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به برنامه‌های فراکسیون متبوعش برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم در سال سوم اظهار داشت: ما برای تغییرات در هیئت رئیسه مصمم هستیم  چرا که ثبات ۱۴ ساله در جایگاه ریاست مجلس موجب به وجود آمدن یک دژ نفوذناپذیر شده که بسیاری از موضوعات قربانی آن می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه بنده شخصا به دنبال تغییر در جایگاه ریاست مجلس هستم و باید این تغییر رخ دهد، افزود: گزینه مورد نظر فراکسیون نمایندگان ولایی برای جایگاه ریاست مجلس آقای حاجی بابایی است و ایشان باید تا پایان کار بایستد تا این تغییر رخ دهد. 

بیگی ادامه داد: فراکسیون امید نیز در خصوص تغییرات در هیئت رئیسه مستحکم هستند البته در استحکام آن‌ها همواره تردیدی وجود دارد که بهترین نشانه آن استیضاح سه وزیری بود که پا پس کشیدند و معامله کردند اما اگر امروز  معامله کنند آبروی سیاسی شان بیش از گذشته مخدوش خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه ما در نزد افکار عمومی با سوالاتی مواجه هستیم، تصریح کرد: شبهه‌ای در جامعه به وجود آمده که بسیاری از مصوبات مجلس به پای ما ( فراکسیون نمایندگان ولایی) نوشته می‌شود درصورتی که ما همواره جزو معترضین نسبت به این دست مصوبات بوده ایم.  به طور مثال علی رغم اینکه فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به بحث حقوق‌های نجومی معترض بود، اما  مصوبه مجلس سبب به رسمیت شناخته شدن حقوق‌های نجومی شد.

بیگی یادآور شد: زمانی که ادعا می‌کنیم هیئت رئیسه از ماست و دارای اکثریت هستیم، اما مجلس مصوباتی دارد که با منافع مردم ناسازگار است جامعه به ما به عنوان اکثریت مجلس به ما و این مصوبات را از چشم ما می بیند. همین مجلسی که تصویب کرده باید سقف پاداش بازنشستگی برداشته شود و با این مصوبه موجب شده هزار نفر از مدیران ارشد دولت از ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه این امر کاملا قانونی است چرا که مجلس آن را به تصویب رسانده است، تاکید کرد: زمانی که ما به این موضوع اعتراض کردیم این قانون با ۷۵ رای مخالف و ۱۴۰ رای موافق از سوی  نمایندگان به تصویب رسید. 

نماینده مردم تبریز افزود: حال ما در حالی که مدعی هستیم دارای اکثریت هستیم باید به مردم پاسخگوی چنین مصوباتی در مجلس باشیم. در حالی که باید به افکار عمومی بگوییم دارای اکثریت نیستیم بلکه به اندازه نقشی که در مجلس داریم پاسخگوی مصوبات  خواهیم بود. 

بیگی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات روز چهارشنبه با فراکسیون‌های دیگر ائتلاف خواهید کرد یا خیر خاطرنشان کرد: ائتلاف بی ثمر است. اگر ائتلاف کنیم باید به چنین مسائلی تن دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که تصور نمی‌کنید اگر ائتلاف صورت نگیرد میزان شانس رای آوری تان در انتخابات هیئت رئیسه کاهش یابد، گفت: ایرادی ندارد. ما در عین حال که یک اقلیت هستیم می‌توانیم این اقلیت را به صورت منسجم و مستحکم نشان دهیم و بگوییم که این مرام و آرمان ماست و با آن چیزی که دیگران هستند متفاوت است.

منبع: دانشجو


کد مطلب: 616010

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/616010/بسیاری-موضوعات-قربانی-دژ-لاریجانی-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com