کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بن سلمان از حادثه«الخزامی»به دفتر خود نرفته است

7 خرداد 1397 ساعت 23:34

گمانه‌زنی‌ها و خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همچنان ادامه دارد و منابع رسمی هم از هرگونه شفا‌ف‌سازی در این زمینه طفره می‌روند.


به گزارش جهان نیوز، در این زمینه منابع مخالفان سعودی اعلام کردند محمد بن سلمان از هنگام بروز حادثه «الخزامی» به دفتر کار خود در کاخ سلطنتی نرفته است.

بر اساس گزارش صفحه موسوم به العهد الجدید، منابعی که در دربار آل سعود این خبر را نقل کرده‌اند، گفته‌اند دیداری که گفته می‌شود محمد بن سلمان با صالح الفوزان یکی از اعضای به اصطلاح علمای ارشد سعودی انجام داده مربوط به پیش از حادثه  الخزامی بوده است.

از سوی دیگر یک منبع مخالف تصویر اخیری که رئیس اداره ورزش سعودی منتشر و ادعا کرده مربوط به دیدار اعضای تیم ملی فوتبال عربستان با محمد بن سلمان بوده، زیر سئوال برده و گفته است این عکس جعلی و دست‌کاری شده است. وی در توجیه حرف‌های خود می‌گوید رسانه‌های سعودی می‌خواهند غیبت بن سلمان را توجیه کنند،‌اولا این عکس جعلی و ساختگی است، دوم اینکه آیا منطقی است که بن سلمان پشت سر همه بایستد؟ سوم اینکه همه به دوربین نگاه می‌کنند جز بن سلمان.

برخی منابع هم از احتمال کشته شدن محمد بن سلمان خبر داده‌اند. آنها می‌گویند رسانه رسمی سعودی خبری از نشست شورای اقتصادی سعودی به ریاست بن سلمان منتشر کرده، اما نکته اینجاست که در رسانه‌های رسمی سعودی از جمله شبکه‌های تلویزیونی رژیم هیچ فیلمی درباره دیدارها و نشست‌های بن سلمان منتشر نشده است.

نکته دیگر اینکه معمولا در تمام دیدارهای پادشاهان سعودی، ولیعهد هم حاضر بوده است، اما در دیدار روز یکشنبه(ششم خرداد) ملک سلمان با برخی سفرای خارجی نکته قابل توجه غیبت بن سلمان است.

در روزهای گذشته غیبت یک ماهه بن سلمان ولیعهد عربستان به تیتر نخست بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است. بن سلمان پس از ماجرای تیراندازی در کاخ الخزامی در اول اردیبهشت ماه دیده نشده و همین مسئله شایعه زخمی شدن وی را تقویت می‌کند، مقامات سعودی تلاش می‌کنند با انتشار برخی تصاویر بدون تاریخ نگاه‌ها را از بن‌سلمان و سرنوشت وی منحرف کنند به طوری که مدیر دفتر ولیعهد سعودی در ابتدا یک تصویر از بن سلمان با برخی از مقامات منطقه‌ای منتشر کرد که البته بدون تاریخ بود.
پس از این خبر، خبرگزاری رسمی عربستان بدون پرداختن به اخبار منتشر شده درباره دلیل غیبت طولانی ولیعهد این کشور در انظار عموم، مدعی تماس تلفنی وی با صدراعظم اتریش شد. در ادامه خبرگزاری عربستان بامداد چهارشنبه با انتشار عکس‌هایی از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، نوشت، او در نشست شورای امور  اقتصادی حضور داشته است.

به نظر می رسد که پس از فشارهای رسانه‌ای در مورد چرایی غیبت بن سلمان، دربار سعودی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر زنده بودن وی است. البته در هیچ کدام از خبرهای منتشر شده در این مورد، فیلمی از بن سلمان منتشر نشده و تنها چند تصویر وجود دارد که می‌تواند برای هر زمانی باشد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 616005

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/616005/بن-سلمان-حادثه-الخزامی-دفتر-خود-نرفته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com